Fórum - Téma


Mazda 6- přechod na 10W-40


Fórum 6 (obecně) Mazda 6- přechod na 10W-40

Informace o modelu: Mazda 6


1  2  3  4

2014-03-31 21:40:32

achmed: je to bordel..Teď jsem se díval na elektronickou servisku,co mi vytiskli v mazdě, ale tam je napsaný jen výměna oleje, filtru atd.. Co tam nalili,tam není, to bych potřeboval asi přímo fakturu. Je pravda,že předchozí majitel s tím moc nejezdil, tak je možné, ž tam vážně dávali 10W-40. Jsem z toho úplně zmatený

2014-03-31 22:21:07

Já si spíš poslední dobou říkám, co koupit za olej. Dexelia mi přijde zbytečně předražená. Stejně to bude jen nějaký obyčejný Total?

Co byste mi třeba doporučili za alternativu? Klidně něco od Totalu, ať zůstanu u stejného výrobce.

MAX6  
J.
2014-03-31 23:44:27

Dexelia už se nedělá,už se jen doprodávají starý sklady. Novější verze,ale bohužel opět s prehistorickym výkonostnim parametrem se jmenuje Mazda Original Oil (pořád vyrábí Total).

Rači vezmi Total. Když dodržíš minimum výkonostního parametru, přibližnou viskozitu a nějakou tu aditivaci,tak je skoro jedno co vezmeš,pokud to bude od známýho výrobce.

2014-03-31 23:49:31

Jo tu Original mám v motoru teď. A dát po té 10W40 tedy 5W30 nebo 5W40? Tak 5W40 není uvedená v příručce...

MAX6  
J.
2014-03-31 23:50:54

chemer: V Příručce máš uvedeno 5W a máš tam uvedeno i 40,tak není problém dát 5W-40. Jen záleží jak moc velký vůle máš už v motoru aby tam ta 5W v chladnějšim období moc neprotejkala hlavně přes ventily.

2014-03-31 23:52:21

Hele tomu už nerozumim. Jen vim, že studenej motor nahoře trochu klepe.

MAX6  
J.
2014-03-31 23:55:06

chemer: Klepe,protože třeba špatně maže nebo kvůli dlohodobýmu špatnýmu mazání za hodně studenýho motoru vznikly vůle (někde).... důvodů může být více.

2014-03-31 23:59:11

Dělá to od doby co jsem to koupil. 115 tkm. Nyní 170tkm a pořád stejné. Nezlepšuje se to, ani nezhoršuje. Je to slyšet jen na volnoběh. V otáčkách to přestane a po pár km jízdy to nedělá ani na volnoběh.

Ty normy mi nic neříkají a jsem línej se v tom teď šťourat. Co třeba toto, vyhovuje?

https://www.oleje.cz/p/to...artz-9000-5w-40-5-l--1945

2014-04-01 15:06:39

achmed: Nazdar pánové,

nezasvěceným doporučuji přečíst: http://www.auto-lemi.cz/file/oleje_ing_cerny.pdf

Téma motorový olej Ústav technologie ropy a petrochemie VŠCHT Praha "fakta a zažité mýty"

Ono totiž neznamená, že 10W40 je horší než 5W40, jak někdo uvádí

Kvalita oleje záleží na jeho specifikaci a né na zimním číslu 5 nebo 10

Obrázek ať si pak každý udělá sám

to achmed: zajímalo by mě ( neposmívám se ), odkud máš zprávy, že 10W40 není vhodná na ježdění po městě? Máš nějaký prokazatelný důkaz tohohle tvrzení? Třeba mi doteď něco uteklo a rád se přiučím ( myslím to naprosto vážně )

Do mých předchozích aut jsem dával jen 10W40, intervaly jsem kvůli městskému režimu o 1/3 zkracoval a bez jediného problému. Ani u známých jsem s doporučenou 10W40 nezaregistroval jediný problém.

Tonda

joem6: Čau joem6,

Nechci nijak čeřit vodu - nevím, kterého "mechanika" jsi se ptal, nicméně bod 1.je do nebe volající blábol

To může vyplodit někdo, kdo o olejích nic neví.

Právě že 10W40 ve vysokých otáčkách a vyšších teplotách maže líp, než 5W30 A 10W50 zase maže líp, než 10W40. A 10W60 maže líp, než 10W50, Což jsou oleje používané v extrémně tepelně namáhaných závodních speciálech a při normálním provozu zbytečné.

Při vší úctě - k takovému mechanikovi bych nedal na opravu ani kolečkové brusle

A v bodě 3 jsi myslel konkrétně co? Trochu si protiřečíš

Pokud motor z výroby jede na 5W40 (plnou syntetiku), tak přechod na 10W40 (polosyntetiku) není žádný problém

V závorce to totiž píšeš obráceně - z 10W40 na 5W40

Jinak nevím, co myslíš tím zkracováním životnosti s 10W40?

Měl jsem 21 let starou Mazdu MX3, přes 300.000 tis (než ji mladá nabourala), od začátku jela na 10W40. A na motor jsem celou dobu (kromě rozvodů) nešáhnul Bez jakýhokoliv rachocení, výměny pístních kroužků nebo čehokoliv jiného. Pravidelný výměny oleje a netankovat na pochybných pumpách.

T

2014-04-07 15:33:34

tonda1:

1. pokud je 5w30 ridsi, tak to z logiky (a pokud se dobre pamatuju na nejaky zaklady fyziky) vyplyva. Nezda se mi, ze by oleje mely zakony fyziky porusovat. Mozna mas pravdu, pak by to ale po zrale uvaze melo znamenat, ze po zahrati je 10W40 ridsi?? Ale pokud je 10W40 pro zahrati ridsi tak prosim potvrd, nebo napis na zaklade jake vlastnosti "lepe maze pri vysokych otackach" To mi stale unika. Takze promin, ale hodnoceni "totalni blabol" neberu

Takze z vyse uvedenyho tvrzeni me vyjadreni v servisu nepripadalo nesmyslny. (pozn. Nevim do jake miry lze vysokovykone zavodni oleje prirovnavat napr. k mogulu 10W-40) Ale dale si myslim, ze naopak tvoje tvrzeni neni namiste nebot mazda 6 neni urcena na vysokovykone zavody, ale na denni jezdeni, kde by pro provoz pravdepodobne melo nejmene skody napachat specifikum dane vyrobcem (zavodni brzdy taky neznamenaji skvelou volbu i pro kazdodenni jizdu - nikdo by s nima nedobrzdil, protoze by je na provozni teplote v beznem provozu neudrzel :D ) Takze bych s prirovnanim k zavodnim autum byl opatrny. Zavodni jeste nemusi pro bezny jezdeni a zivotnost bezneho motoru znamenat lepsi (napr. zavodni vzduch. filtr :)).

3. Kde si protirecim jsem bohuzel nezjistil.. Kdyztak me oprav:

Plna syntetika (5W30) lepe rozpousti karbonove usazeniny, pokud nepojedu na plnou syntetiku (polosyntetika 10w40) - zanasi se motor vice. Pokud zpet naleju syntetiku. Hrozi uvolneni vetsiho mnozstvi karbonu

Je v textu neco spatne?

Takze jak procitam reakce horem padem, nenasel jsem opet jediny opodstatneny oduvodneni proc porusovat specifikaci vyrobce a mazat hustsim olejem. Navic opet nekdo potvrdil predpoklad o delsim "nemazani" po startu. Tzn. cim vic startu - tim lepe vylestene valce

2014-04-07 17:04:32

1) 40 kvůli většímu teplotnímu rozsahu maže za vysokých otáček = vyšším teplotám líp než 30. Čerpatelnost oleje na to nemá vliv

2) Nikde jsem nenapsal, že M6 je určená na vysokovýkonostní závody. Psal jsem jenom to, že oleje 10w50 a 10w60 jsou kvůli vysokým otáčkám = vysokým teplotám určený pro závodní motory, aby je narozdíl od 30 nebo 40 stihly mazat

3) Závodní brzdy jsou určené k tomu, aby se nepřehřívaly a při opakovaném razantním brždění nevadly – to je principem závodních brzd! Ne, aby se udržovaly na vysoké teplotě. To je trochu rozdíl. Projeď se párkrát na okruhu se standardníma brzdama a párkrát se závodníma a pak poznáš rozdíl sám.

4) Co se vzduchových filtrů týče – je to otázka názoru. Někdo zastává názor, že škodí motoru tím, že propouští víc bordelu do motoru, než papírový. Potom teda nechápu stanovisko, proč se právě bavlněné filtry osvědčily tam, kde by papírové neměly šanci ( Dakar a další prašné soutěže... ) a právě proto se používají i v běžném provozu. Ale jak říkám, je to věc názoru

5) Možná v bodě 3 jsem tě špatně pochopil, psal jsi z plné na 10w40 tam problém není.

6) V posledním bodě máš samozřejmě pravdu! 10w... v mrazech po nastartování zaolejování trvá dýl, než 5W... O tom jsem se ale nehádal, bavili jsme se o vysokých teplotách, ne nízkých

2014-04-07 19:22:15

tonda1: Zapomel jsi mi odpovedet na jedinou otazku na kterou jsem se ptal. 40 je pri vyssich teplotach ridsi? Protoze je podle me nesmysl aby hustsi olej lepe mazal plochy s vyssi rychlosti. Jednoduse to nedokaze protoze nestihne protect.. Teplotni rozsah? pokud si dobre pamatuju tak z toho duvodu se prodavali syntetiky 5w30. vsude pisi ze jde o oleje drazsi s vetsim teplotnim rozsahem oproti 10w40 a ty pises ze vetsi teplotni rozsah ma levnejsi hustsi olej? O zavodeni si myslim ze je nesmysl se bavit kdyz zavodni auta maji prioritu vykon a bezna zivotnost.. jedna se o protichudne atributy..

A opravdu se mi nezda ze mazda bude vyrabet relativne vysokootackove motory jako M6 a RX a doporucovat do nich 5w30 prestoze 10w40 by je ve vyssich otackach mazal lip nehlede na skutecnost ze by vykonejsi olej ktery lepe maze ve vyssich otackach stal polovicku..

Jinak KN a Dakar je jednoducha logika. papirovy filtry vic filtrujou ale mnohem driv se zanesou. Bavlneny dost odfiltrujou a hlavne jsou schopny pri urcitem zaneseni stale propoustet bez zasadniho snizeni vykonu diky impregnaci. A zavodni motory jsou staveny na nekolik set az tisic km.. pak repas.. takze to tolik neresi.. Tady je fyzika celkem jasna cim vic proudu vzduchu tim vic necistot. Otazka je v jakym horizontu u bezneho vozu se da pozorovat vyznamny opotrebeni. Jinak jsou KN kvuli reklame celkem salamouni.. nevidel jsem jediny vysledky laboratornich testu ..ale to uz jsme trochu OT

2014-04-09 15:36:14

Přesně kvůli tomu před 40 lety 2 blbci ve státech založili firmu, která se z malé rodinné vypracovala na firmu s celosvětovou působností, která kvůli velké poptávce přesunula výrobu ze sportu na bezmála 90% aut dnešní produkce.

Proč? Zcela logický důvod: Proč by si měli jen závodníci odrovnávat motory, když si chtějí i běžní motoristé co nejrychleji zničit motor? Kde roste poptávka, zákonitě roste nabídka ( zákon trhu ).

Nejsem ani manažer K&N, ani jejich distributor, nemám nic společného s firmou K&N, nejsem žádný mistr světa. Jsem jen obyčejný automechanik a píšu jen své zkušenosti – nic víc, nic míň ( třeba se pletu, člověk se učí celý život )

Měl jsem zákazníky, kteří s K&N najeli na motoru 400.000km bez jakýhokoliv problému. Stejně tak jsem neviděl jediný prokazatelně zničený motor kvůli K&N filtru. Generálkované motory byly paradoxně s klasickým papírovým filtrem. Ale to bylo dáno jejich zacházením.

Pokud se bude někdo chovat k autu jak dobytek, tak je úplně jedno, co se mu dostane do rukou.

Ono se to špatně vysvětluje lidem ( neber to prosím nijak osobně, měl jsem takové zákazníky ), kteří technice moc nerozumí, ale vědí, že mají svojí pravdu. To je jak kdybych přišel k zedníkovi a přesvědčoval ho, že staví barák špatně, když o tom nic nevím.

Tohle je jedna z věcí, která mi po odchodu z dílny vůbec nechybí.

Volně přeloženo: dávejte si do svých aut co chcete, jsou to vaše auta.

Přeji všem co nejvíc km bez poruchy a ať vám vaše Mazdy dělají radost.

joem6: Jinak abys neřekl, že jsem neodpověděl na otázku, pokusím se o hodně zkrácené vysvětlení:

Mezi dvěma třecími povrchy celistvá vrstva oleje, která oba povrchy odděluje, takže nedochází k jejich vzájemnému kontaktu. Na oba povrchy působí přítlačná síla, kdy tloušťka olejové vrstvy se začne tenčit, vrstva oleje se může i porušit a olej může být vytlačen ven. Tento stav se jmenuje "mezné tření"

Moment, kdy může dojít k porušení celistvosti filmu, je dán pevností mazacího filmu. Z udávaných parametrů motorového oleje se orientuj z údajů HTHS (High Temperature High Shear) viskozity.

Čím je HTHS viskozita vyšší, tím je vyšší i pevnost mazacího filmu.

Lehkoběžné oleje (většinou SAE 5W/30 a 0W30) mají sníženou hodnotu HTHS viskozity, která je však stále naprosto dostatečná pro mazání většiny motorů. Na pevnost mazacího filmu působí nejvíc i teplota v motoru.

Zvýšení teploty v motoru způsobí snížení viskozity oleje, a tím se zmenšuje tloušťka mazacího filmu, kdy může v extrému dojít až k přetržení olejového filmu.

Proto se v tepelně namáhaných soutěžních motorech používají oleje, např. SAE 10W/50 nebo 10W/60, aby se i při vysokých teplotách zabezpečila dostatečně silná vrstvička oleje mezi třecími plochami.

Pro běžné motory, pokud nejsou upraveny na soutěže, je použití těchto olejů úplně zbytečné.

Nevím, jak jinak dál Ti vysvětlit, proč 40 maže za vysokých teplot líp, než 30, proč 50 maže líp jak 40 atd.

Při vší úctě k Tobě a k Tvým předchozím příspěvkům ( nechci Tě nijak urazit, někdo umí to a jiný zas něco jiného ), kde nepoznáš ani základní a hlavně principielně daleko jednodušší rozdíl mezi standardníma a závodníma brzdama trochu pochybuju, že pochopíš složitější princip olejů.

Je mi jasný, co bude teď následovat, jak mě budeš dokola se smějícíma se smajlíkama přesvědčovat o svojí pravdě, takže se dál k tomuhle tématu už vyjadřovat nebudu, tohle je můj poslední příspěvek k oleji.

Žij si dál ve své pravdě, budeš šťastný člověk, já budu také šťastný, protože mě zas další člověk nebude přesvědčovat o něčem, o čem něco málo vím ( viz.já a zedník se stavbou baráku... ). Opravdu po tomhle se mi z dílny nestýská.

Tonda

2014-04-11 10:17:27

tonda1: Omlouvam, se pokud jsem svymi prispevky nejakym zpusobem urazil ja tebe, protoze mi tvoje reakce, ze nechapu ani princip zavodnich brzd (asi jsem se spatne vyjadril, protoze jsem s tvoji reakci na ne souhlasil). Nemyslim, si, ze nejakou svoji pravdu co se tyce oleju mam, kdyby ano, nezakladal bych svuj prispevek, abych si rozsiril obzor co se tyce teorie oleju a podstaty specifikace pro motory. Jen jsem mel nejake informace / predstavy ze servisu a z jinych webu o motorech, tak jsem je chtel bud potvrdit, nebo vyvratit. Melo jit tedy o diskuzi, nikoliv o exhibici nejake "moji pravdy".

Z tveho posledniho prispevku jsem duvod pouziti 5w30 / 10W40 myslim ze pochopil a dekuju Ti za nej. Kvuli takovym prispevkum (jako jsi napsal) by mely fora existovat a ne na prestrelku "nejchytrejsich" lidi s rozdilnymi skalopevnymi nazory. Tak promin, pokud moje reakce nebyly adekvatni (a ze jsem zklamal tvoje predstavy o me posledni odpovedi .

2015-03-27 11:11:05

Tak abych přispěl i svou troškou do mlýna tak jsem se informoval u prodejce Mazdy kde jsem kupoval svoji ojetou 6. Bylo mi řečeno, že tam při pravidelných servisech vždy dávali 10w-40. Jelikož mne teď čeká první výměna oleje od koupě tak jsem rád že v tom mám jasno. Pan ještě říkal ať ten olej určitě nekupuji na netu údajně měli par případů kdy zákazník přinesl olej mazda, ale byl to prelepeny polský šmejd. Tak nevím nevíte kde by se dal v Brně mimo autorizák koupit?

2015-03-27 11:42:58

ahaaha: Čau,

tomu bych možná i věřil, proto taky nesmíš jít po co nejnižší ceně, tak jak to dělá hodně lidí, ale jít do prověřených e-shopů

V Brně osvědčený třeba Oleje.cz v Bohunicích, ten už funguje na trhu nějakej ten pátek

Dobrý obchod např.i Buyoil.cz v Kuřimi u Brna - ceny, komunikace, rychlost, pracovní doba i v sobotu.

PS: právě včera jsem pro svoji M6 kupoval v Buyoilu Castrol, vyrobený 9 měsíc 2014, takže žádný několikaletý ležák, jak se někteří prodejci snaží prodávat 2,3 a více letý oleje.

T

2015-03-27 11:49:24

ahaaha: To takhle zkusit třeba BEZO.cz objednávám si od nich oleje a vše je kvalita a rychlé dodání (případně si můžeš vyzvednout)... To že ti někdo řekne že tam lil 10W-40 neznamená že v tom není minerál....v

2015-03-27 12:03:00

magnetto: třeba BEZO.cz je o něco dražší

např.

Castrol 10W-40 4l Buyoil 539 Kč

Castrol 10W-40 4l Bezo 695 Kč

Ale jak píšeš, i tam jsou rychlí a poctiví

T

2015-03-27 12:11:05

Hoši nereste furt oleje jen podle specifikace 10w-40 - jde v podstate jen o limitní hranice teplotního/ klimatického pouziti

2015-03-27 13:24:37

marcoss: Nic proti, TEĎ se řeší NÁKUP OLEJE ve spolehlivém obchodě v Brně, ne specifikace a použití oleje.

To je v jiném tématu...

T


Odpovědět

1  2  3  4