Fórum - Téma


Mazda 6- přechod na 10W-40


Fórum 6 (obecně) Mazda 6- přechod na 10W-40

Informace o modelu: Mazda 6


1  2  3  4

2011-03-19 13:27:06

Lucky-Ty máš diesel???

2013-07-29 13:06:20

Ahoj,

mám M6 Diesel a nějak mi mizí olej a leju tam ten, co všichni doporučujete 10w40.

Nevíte někdo, čím to může být?

2013-07-29 13:10:13

petra: Určitě podložky pod vstřikama... Ihned si to nech někde udělat... Včetně vyčištění sacího koše, jinak se ti to zadře....

2013-07-29 13:47:09

no pecka.. už jsem se objednala na diagnostiku do Mazdy, takže se prohnu.. nevíš, kolik by mě to stálo, pokud máš pravdu?

2014-03-27 14:24:01

Zdravim mazdare. At procitam jak procitam v celem vlaknu jsem nenasel jedine opodstatnene oduvodneni proc do mazdy lit 10w40. Argument "pro nase klima idealni" Mi pripada velice zcestny. O mazani Mazd jsem se v nekolika servisech informoval a dost toho procetl. Vysledek ke kteremu jsem dosel = Mazda 6 (benzin) je relativne vyseotackovy motor narocny na mazani. Olej 5W30 je doporuceny od vyrobce z nasledujicich duvodu.

1. Ridky olej schopny dostatecne mazat i pri vysokych otackach (husty 10w40) nestiha protekat kolem krouzku a dostatecnym zpusobem mazat stycne plochy.

2. At jsou v nasi zemi sebemensi mrazy, podstata ..w30 je v lepsi mazaci schopnosti pri studenem motoru (potazmo v zime kdy trva dele nez se olej ohreje). Tim padem po dobu nez se olej prohreje bude motor s 10w40 podstatne vice trpet nebot bude mene mazan (viz prispevek zde o hlucnejsim motoru s 10w40).

3. Pokud motor bezi od vyroby na plne syntetickem oleji (mimo jine vyjadreni 4 z 5ti aut. servisu), prechodem na polosyntetiku dojde k degradaci regeneracni schopnosti oleje v tom, ze ztrati schopnost dostatecne rozpoustet usazeniny a kvalitne cistit motor (proto se velice nedoporucuje vracet se po 10w40 zpet na syntetiku z duvodu rizika uvolneni vetsich usazenin)

Pokud je nejaky velice zasadni duvod proc toto vlakno vzniklo a proc by nekdo s mazdou na toto mene kvalitni mazivo mel prejit, prosim o vysvetleni. Nebot z vyse uvedenych duvodu mi vychazi ze tim majitel zkracuje zivotnost soucasti v motoru. Pokud nekdo uvede, ze opotrebovany motor potrebuje hustsi olej, potom by me zajimalo jak hodne opotrebovany motor musi byt. Mame doma focuse 1.6 benzin a ma na plne syntetice najeto 300 tkm a slape jako hodinky bez jakychkoliv pazvuku jak v lete tak v zime..

2014-03-31 08:48:48

V mém autě byl vždy jen 10W40. Je to auto které jezdí krátké trasy a hodně po městě.

Mezi výměnami oleje nedolévám. Motor funguje normálně. Žádné pazvuky se nekonají. Na emisích mi vyloženě řekli, že to má výborné hodnoty. S 10W40 bych to neviděl tak černě.

Leju to i do FZ6, která točí 14 000 otáček. Je to tam doporučený olej.

2014-03-31 10:18:51

chemer: pokud auto jezdí jen krátké trasy, tím spíš do něj hustší olej nepatří. A o emise ani tolik nejde, jako o studené starty.

2014-03-31 10:22:16

Já bych se spíš soustředil na to druhé číslo... První bych nechal na doporučení výrobce, čili 5.

2014-03-31 10:36:37

I kdybych tam lil 15W40, tak to auto dřív shnije skrz naskrz, než se něco stane s motorem.

2014-03-31 16:24:05

http://www.oleje.cz/clane...astnosti-motorovych-oleju

http://www.oleje.cz/clane...chopnost-motoroveho-oleje

Závěr ať si každý udělá sám pro sebe.

Majitelé předemnou dávali 5W-40, tak v tom taky pokračuju. A ruku na srdce,kdo z vás tam furt rve 6000ot/ min. ?

2014-03-31 17:08:05

milan123: v 5W40 problém nevidím, mám ho v aut taky, a ze stejného důvodu - dával ho i předchozí majitel. Jen to chce počítat s kratším intervalem výměny. Ale dávat 10W40, a obzvlášť u auta u kterého převažují krátké trasy je fakt zbytečný hazard, ten olej není o tolik levnější, aby se to vyplatilo riskovat. A na rozdíl od letního čísla, kde vyšší znamená nižší spotřebu oleje, vyšší zimní číslo nemá výhodu vůbec v ničem.

2014-03-31 17:31:59

Až zadřu, tak dám vědět.

2014-03-31 17:50:27

tak nemusíš rovnou zadřít, jen třeba způsobit netěsnosti kroužků ....

žádnou velkou poruchu bych nečekal, ale opotřebení může být rychlejší a výraznější.

2014-03-31 20:50:12

Mě spíš přijde trochu risk přejít z 10W40 na 5W40, když celou dobu ten motor jezdí s 10W.

Navíc těmi krátkými jízdami se do oleje dostává víc benzínu, než když se jezdí jen dlouhé trasy a tím olej zákonitě řídne a prostě celkově ztrácí svoje vlastnosti.

2014-03-31 21:01:22

chemer: no já netvrdím, že musíš přecházet - když už, tak s výplachem - ale spíš se pozastavuju nad tím, co je téma článku - tj. přechod z 5W30 na 10W40. Vždyť na jedné náplni se ušetří tak 150 Kč - tak je pro mě naprosto nepochopitelné, proč přecházet na horší olej, obzvlášť když se tim zkrátí interval výměny, a tak to nakonec vyjde dráž.

2014-03-31 21:16:09

Mám taky 2.0 benzín po FL. Auto nemám ani rok, má najeto necelých 90 000. Předchozí majitel jezdil do autorizáku, jelikož mě čeká za 14 dní výměna oleje čtu diskuze o olejích atd. Na dveřích je štítek, že tam dávali Mazda Dexelia 10W-40. Dá se nějak zjistit jaký tam dávali olej, nebo mám věřit štítku? Trošku mě to rozhodilo když čtu, že doporučený olej je 5w-30...

2014-03-31 21:28:55

roman..05: no otci v autorizáku Hyundai taky nabízeli, že má malý roční nájezd, jestli nechce levnější olej - absolutně nechápu, proč něco takovýho dělají. Pokud o to sám zákazník nepožádá, tak by tam snad vždycky měli dát olej doporučený výrobcem. To fakt těch 150/rok někoho vytrhne?

2014-03-31 21:34:31

Nemám teď po ruce příručku k FL ale určitě je tam vypsaný jako doporučený 5W30 a 10W40.

Jestli ale motor tak trpí s 10W40 v zimě, tak v létě zase musí třpět s 5W30.

2014-03-31 21:39:16

chemer: nemusí, provozní teplota motoru je v létě a zimě +/- stejná

MAX6  
J.
2014-03-31 21:40:04

Pokud do auta nalejete i 3x přepálenej fritovací olej od čongů tak ho nezadřete. Problém ale nastává třeba u druhýho majitele nebo při následnejch problémech s tim olejem. Dejme tomu,že si do M6 benzíňáka nasypete 15W-cokoliv. V zimě ten olej bude tak hustej,že třeba při prvnim rannim startu než ho čepadlo nasaje až nahoru do hlavy a než ten olej následně steče zpátky do vany,tak ten motor poběží chvíli skoro "na sucho". Což jako běžný uživatel nikdo nepozná. Ale problém je v tom,že se těmahle startama postupně v motoru vybrousí vůle.Takle právě lidi řešej problémy s ubejváním oleje za studena,že tam naserou větší zimní viskozitu. Ono to na chvíli pomůže,protože ten hustej olej zalepí ty netěsnosti než se motor natolik ohřeje,že si ty netěsnosti vymezí sám. Jenže jak to takhle pořád startujete,tak ty vůle se zvětšujou a zvětšujou. Takže ono se nic neděje a nedějě až najednou človíček co leje tu 20W-cokoliv zjistí že z týdne na týden mu auto začalo žrát olej jak tasemnice a když dá motor na přeměření,tak mu narovinu řeknou "výbrus".

Já třeba leju sice ne moc doporučenej,ale 0W-40 a mam 212000km a úbytek oleje a nějaký jiný problémy jsou nulový.

Když si koupim nový auto a budu myslet jen sám na sebe a že po 4 letech to auto hodim do hnoje,tak tam klidně naleju 20W-20 a "Po mě potopa" (nemyslim tim třeba motorky třeba s desmodromem nebo u těch který jsou na tohle stavěný a jezděj jen v létě)

A s letní viskozitou si hrajte podle toho jak jezdíte. Když vim,že jezdim plynule do kauflandu,tak si tam klidně dám cokolivW-20 nebo cokolivW-30,ale když vim,že jedu do mostu nebo mam nastavenou převodovku tak,že po dálnici mi auto točí minimálně 4000ot. a jedu zrovna do Španělska,tak tam nakydnu alespoň cokolivW-30 nebo cokolivW-40 až 50,jinak ten olej budu přepalovat nebo bude už tak moc řídkej,že se dostane i tam kam nemá a dojde k přetrhnutí olejovýho filmu.

U MPS je to úplně jinej příběh,protože tam se musí počítat i s mazánim turba a jsou tam tolerovaný daleko menší vůle což s nějakou 15W-cokoliv je při studenu startu totál nesmysl. Proto je u MPS doporučený 0W a 5W.

Všecko se odvíjí jednak od "doporučení výrobce",ale hlavně od jízdního stylu řidiče a taky od výkonostního parametru oleje a nebudem si nalhávat,ale třeba oleje s výkonostim parametrem SL a horšim je v roce 2014 to samý jako bych si s váma dneska psal na Atari.

když vezmeme tu "fámu" že z 10W by se nemělo vracet na 5W nebo nedej bože na 0W,tak to je to samý jako by jsme se bavili na škodaclubu. Pokud někomu tenhle zpětnej přechod poškodí motor,tak ho měl stejnak zajetelenej jako traktor z JZD nebo už měl vybroušený vůle a i kdyby zůstal u 10W nebo jinýho,tak by to poškození (jak lidi říkaj ucpání kanálků nebo žraní oleje) nastalo dřív nebo později taky.


Odpovědět

1  2  3  4