Fórum - Téma


Mazda 6.Musim tankovat extra naftu shell


Fórum 6 GG / GY Mazda 6.Musim tankovat extra naftu shell

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3

2008-04-30 16:13:52

Mám Mazdu 6. 2.0 89Kw 2004 .Mám problém, když natankuji u jiné benzínky naftu,auto mi začne vynechávat, škubat na volnoběh a do zatáček při malých otáček !Měl někdo takový problém jako já s naftou?Nebo je to novou ekonaftou ? Při tankovaní extra nafty u Shell tento problém není.

doris  
Doris
2008-04-30 16:56:19

Pokud to auto jezdilo dříve na nekvalitní naftu, mohou už být některé součásti vstřkovacího systému opotřebované víc, než je zdrávo a už to nefunguje tak dobře. Shellka má nejlepší palivo, co jsem dlouhodobě vyzkoušela a mohla prověřit v laborce. Nikde jinde už cca 5 let netankujeme a problém s motory není. Kdysi, jak jsme tankovali i jinde, bylo to vždy víceméně poznat, ale máme klasický atmosférický diesel motor (ve vozu Nissan Primera) a ten je při slušném zacházení prakticky nesmrtelný, což se o moderních a složitých dieselech už říct nedá. Jsou oproti tomuto "staříkovi" velmi citlivé na kvalitu nafty. Takže rozhodně doporučuji tankovat kvalitní palivo a problém mít nebudeš. Ber tam, kde mají velké obraty, protože i v rámci stejné značky mohou být drobné rozdíly. My máme svou oblíbenou Shellku, a jezdíme jen tam. A nejen my.

2008-05-16 16:02:28

Hezký víkend

doris  
Doris
2008-05-16 16:58:18

153624: Tak tak, koukám že máme na to stejný pohled. V-power diesel taky nebereme, přišel nám jakoby zvětralý nejspíš stářím. Do naftky Diesel -Extra (tankujeme u dvou osvědčených Shellek) přidávám pravidělně aditiva Liqui Moly - konkrétné s mazací a čistící schopností + antikorozními účinky. Jedno má schopnost i zajistit vyšší výkon motoru - chápu jako látku zvýšující cetanové číslo nafty, což se nám potvrdilo při akceleraci - byla lepší. Udělá to fakt hodně, hladší a tišší chod motoru, nižší spotřeba paliva, lepší zátah a i živost motoru a bleskové starty za jakýchkoliv podmínek. Na emisích je hodně pod limitem, skoro vůbec nekouří a prodloužili jsme tak patrně i životnost vstřikovačům a palivové čerpadlo dle vyjádření mechanika šlape jak nové. I mechanici mi doporučili používání aditiv do nafty a tak to dělám již pár let a k mé plné spokojenosti.

Do oleje bych taky nedoporučovala nic přidávat, kvalitní značkový olej má v sobě již vše potřebné a to v optimálním poměru.

2008-05-16 20:32:42

Benzina a stačí.

doris  
Doris
2008-05-16 21:05:12

Tak to je príma, že jsi mi moji teorii potvrdil , jako žena nejsem až tak moc zběhlá v otázkách techniky a aut obecně (ač bych chtěla ), ale snažím se dávat autům pokud možno co nejlepší péči, aby mi dlouho a bez problémů fungovaly a požitek z jízdy byl příjmený. Palivo a olej jsou základ stejně jako šetrné zacházení a pravidelný servis. Nešetřím na tom. Ono se to stejně rádo prodraží a ukáže z jiného úhlu, kdy vinou ne vždy kvalitních levných věcí mnohem dříve odejde někdy i velmi drahá součást motoru apod.

Co jest pravdou, že i dvě benzínky stejné značky mají někdy dost rozdílnou kvalitu paliva. Takže není Shell jako Shell a u jiných značek to platí nejspíš také. Jen u těch značkových má člověk menší šanci, že natankuje vyloženě špatné palivo. Osobně se obloukem vyhýbám vesnickým noname pumpám a nikdy bych nekupovla naftu na zemedělském statku. Máme dlouhodobě nízkou spotřebu, motor funguje jako nový a hlavně se nic nekazí. Je mi ale líto, že člověk nemá možnost volby při tankování a musí kupovat naftu s MEŘO, raději bych si připlatila a kupovala bych naftu bez toho. Co se dá dělat.....

2008-05-17 16:14:04

http://proatom.luksoft.cz...hp?cisloclanku=2007020601

doris  
Doris
2008-05-18 16:05:21

Tak to je pro mne čest a zároveň potěšení, že mne takto bereš. Já mám auta hlavně jako hobby. S těmi biopalivy si myslím, že je to na nic, stejně se to vždy odrazí i z opačného úhlu a přinese více potíží než užitku. Bohužel na hlouposti stojí mnoho věcí a rozhodnutí a EU je toho zdárným příkladem.

Budu dál používat kvalitní přísady do osvědčené nafty od Shellky. Hlavně mazací a ochranné účinky těch aditiv určitě pomohou zabránit nadměrnému opotřebení čerpadla a vstřikovačů. Věřím, že ten starý atmosféráček bude dál jezdit bez problémů a vydrží ještě hodně dlouho.

2008-05-19 22:59:37

Pro 153624:

Kousek výš píšeš o V-power diesel toto: ...jsou ale motory, kde se tato nafta jednak moc nehodí (M6 je klasický příklad).

Já ji používám, vždy jsem si také myslel že je to nejlepší co můžu do M6 dávat (r.v. 2003) - proč se "moc nehodí"?

S tím zvětráváním jsi mě taky znervozněl čoveče.

2008-05-20 19:26:56

snadná a rychlá řešení neexistují,

2008-05-20 20:25:15

OK dík za jako vždy obsáhlou odpověď. Aditiva taky zkouším - občas přidám i do V-power. Taky když jsem jel do Chorvatska vzal jsem jednu dávku sebou pro vylepšení tamní nafty.

Co říkáte na tohle aditivum: http://ekolube.oleje.cz/b...s/EkolubeDieselAditiv.pdf

Možná budu jezdit na normal naftu od Shellu a vylepšovat sám tímto aditivem.

2008-05-21 14:21:27

Tohle neznám.

2008-05-22 16:05:42

ne

2008-05-22 22:59:56

Docela jsem změnil přístup o volbě nafty do M6 po přečtení příspěvků výše - téma je: Musim tankovat extra naftu...Takže díky kolego, a votom to je. Mám teď takovej pocit že budu dělat pro mou káru snad něco líp. Co? Přestože jsem do teď tankoval jen V-power a to v Brně (sice menši riziko dlouho neprodané nafty atd. ale...), budu dál brát "už jen" extra diesel Shell ale ještě vylepšovat "vylepšené" vychvalovaným aditivem VIF (dnes jsem koupil 650 ml za 165,- super cena jak jsem zjistil, 1ml na 1litr nafty uf tak málo).

Ten MŮJ pocit teda je - kára dostane ještě lepší palivko než brala a za míň LOVŮ

2008-05-27 01:45:10

Zdarec.

...přidám zkušenost mého kolegy " ropáka" . Koupil M6 funglovku a pánč je to kopyto , co si na autě nic neudělá , tak razí teorii " dám tomu to nejlepší"! .... a dával. Auto přestalo jet , tak do servisu.Přišel technik se slovy: Pane , copak jste to tam lil za naftu ? jsem myslel , že budu muset kolegu resiscutovat.....abych to zkrátil, odešly vstřiky či co a opravy byla ( jestli si to pamatuju - můžu zjistit ) za70 kůlů.

2008-05-27 16:09:26

Vidím to na uživatelskou chybu majitele.

doris  
Doris
2008-05-27 16:59:27

Přesně tak, může být sebelepší auto, ale každé potřebuje slušné zacházení a péči včetně kvalitního servisu. Na majiteli záleží asi nejvíc, protože i dvě stejná auta v rukách různých lidí mohou zakrátko vypadat a fungovat VELMI rozdílně. Nicméně k těm testům v Autobildu - je to fakt, viděla jsem nové, kde byla jako třetí Octávka II s motorem 1.6FSI, ale stejné auto s dieselem se propadlo o mnoho míst níže.

Mám zato, že současné diesely jsou na kvalitu paliva i zacházení velmi citlivé. Staré klasické atmosféráky byly proti tomu sice slabší, ale vydržely neskutečné porce kilometrů a jejich případné opravy byly o dost levnější (aspoň tak mi to vylíčil mechanik, páč my jsme zatím žádnou opravu ani po 300.000km najetých na Nissanu neabsolvovali, ťuk ťuk na dřevo, a jen tak bezchybně dál) .

2008-06-09 20:35:54

jelikoz mam poprve naftaka tak nemam zadnou zkusenost s aditivama.to se leje do nadrze?a opravdu ho tam mam nalit?je to pak lepsi nebo je to zbytecnost?

2008-06-11 11:22:19

a tankuju jedine u shell.sice tam maji o 2kc drazsi naftu nez jinde ale mam jistotu ze nenatankuju nejakej shit jak na ono kde mi motor uplne cukal netahal no hruza

doris  
Doris
2008-06-11 11:47:18

Já to používám pravidelně vždy po natankování. Nalévám odpovídající množství aditiva dle počtu natankovaných litrů nafty přímo do nádrže. Nafta v ČR neptaří mezi nejkvalitnější, mám jen pár benzinek, kde jezdím tankovat a jsem dlohoudobě spokojená, nicméně ta aditiva se ukázala velmi prospěšná. Používám přísady do nafty od Liqui Moly. Doporučili mi to i mechanici. Záleží jen na Tobě, jestli je tam přidáš či ne.


Odpovědět

1  2  3