Fórum - Téma


Mazda 6 MPS - motorový olej


Fórum 6 GG / GY Mazda 6 MPS - motorový olej

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3

2013-05-29 21:07:01

Zdravím,

měl bych dotaz ohledně motorového oleje do MPSky, konkrétněji, jaký používat. Používal jsem 5W-30, ale v autorizovaném servisu Mazda mi doporučili přejít na 5W-40 specifikace SM/CF, ten jsem tedy do teď používal.

Dnes jsem se náhodou potkal s nezávislým mechanikem, který dříve taky jezdil s MPSkou. Ten se tomu, že používám 5W-40 velice divil a připadalo mu i, že z motoru, když jsem stál vedle jeho garáže na volnoběh, jde velké teplo. Podle jeho názoru si prý v autorizovaném servisu "chystají práci", a proto doporučují i do MPSek 5W-40. To mne tedy upřímně dost vyděsilo.

Snažil jsem se o tom něco najít jak na internetu obecně, tak tady na fóru, ale marně. Snad jsem tedy něco nepřehlídl a případně se omlouvám.

Pokud tedy máte někdo nějaké zkušenosti s tímto odvětvím, případně rovnou rady, budu za ně jen rád

Předem děkuji

2013-05-29 21:24:47

jezdím taky 5W-40 a auto na něj jezdí už 190tis km motor zatím šlape jak hodinky

2013-05-29 21:35:04

djmicho: jo?? Tak jsem o trochu klidnější ....a namodralej kouř z výfuků, občas, při delším stání na volnoběh ti to neháže?

2013-05-29 21:45:53

žádnej kouř ani smrad.. nemáš problém se spotřebou oleje? ( gufera, kroužky..)

2013-05-29 21:56:22

djmicho: jojo, spotřeba je vyšší....v servisu zatím taky říkali, že je sice vyšší, ale nic strašnýho to není ještě....každopádně podle mě je blbost, aby to žralo v průměru 0,5L/1000km - né-li víc. Jezdím tak nějak normálně, nijak se neploužím, ale ani nešaškuju pod plynem od rána do večera. Jen jednou za čas jedu jednu, dvě ostřejší jízdy, ale to by podle mě nemělo mít na takovou spotřebu vliv.

Kroužky už mě taky napadly, ale zatím jsem o nijak neřešil....asi budu muset. To je ale dost nákladná oprava, že?

Hlavně, co se týče práce....

2013-05-30 14:49:41

Předchozí majitel mojí 3 MPS celou dobu dával 5W-30, pak přešel do jiného servisu a tam mu z nepochopitelnýho důvodu vyměnily za 5W-40. Přitom spotřeba oleje asi 0,1L/15000km a má nalítáno teprve 95tis km. Takže když jsem ho koupil já, odvezl do servisu, tak po konzultaci s mechanikem jsem se vrátil na 5W-30. Každopádně jestli 5W-30 nebo 5W-40, tak by to mělo být jedno. Protože viskozitu mají stejnou, akorát 5W-40 by mělo mít větší odolnost vůči vysokým teplotám.

2013-05-30 17:09:10

el_pedro: Supr, díky moc za odpověď . Tak snad to tedy bude jedno, nicméně teď mně začala vrtat dost hlavou ta spotřeba oleje, když ty si měl 0,1L/15000km, to nechápu....

2013-05-30 17:18:28

Já dolívám na cca12tis.ročně 0,5l. a to abych měl pořád plnou a měl jsem ten olej koupený.Jinak patří tam olej 5w-30,tak tam určitě nebudu dávat něco jiného.

2013-05-30 17:23:43

U těch 2,3kovejch motorů je to kus od kusu a to i u těch oturbenejch MPSkovejch. Některý žerou olej jak prokopnutý, jiný se chovaj jak andílci.

2013-05-30 19:05:05

Více papají olej obyč 2.3ky MPSka mají lépe řešený motor a žerou olej pouze pokud se k nim někdy někdo choval jak prase... mě za 2000Km neubylo z oleje "nic" a upřímně 5W-30 je předepsaný jen kvuli nějakým EKO normám... víte jak vypadá 5W-30 olej po honičce v 4000RPM+ ?... Ten olej není pro vysoký teploty a že MZR DISI dokáže pěkně zatopit pod kotlem do 335i od BMW taky předepisují 5W-30 a všichni do něj dávají 5W-40 nebo 5W-50

2013-05-30 19:12:32

Jo v MPS je motor přeci jen o 4 roky novější a nějakej vývoj tam určitě byl, ale stejně když se ten dlouhozdvihovej motor vytáčí tak prostě nějakej olej sežere (a řekněme si upřímě MPSko si asi člověk nekoupí aby s nim jenom jezdil do práce a na nákupy)

Co dokáže s 5W30 v obyč 2,3ce udělat ostřejší jízda můžu potvrdit. Po 40minutách na Mosteckym okruhu víc jak litr pryč a to mi to jinak moc extra nepapá. (těch 40minut ... 4x po desti minutách sem se ale opravdu nedostal pod 4000otáček)

2013-05-30 19:26:17

Já sám nad tou spotřebou oleje kroutím hlavou, ale fakt si sebere nepartné množství, celou dobu je olej na rysce MAX, kontrolováno pravidelně a za tu dobu se to množství prostě nehlo, pořád tam je MAX a to si sem tam zablbnu do 6000ot, jinak klídek. Ale byl to ten 5W-40, tak jsem zvědav, jak to bude teď...

Jinak mě teď mile překvapila i spotřeba- přešel jsem na Vervu 100, předtím jsem měl spotřebu 10,3L a teď mám 9,8L. Ježděno na stejných kolech, stejné jízdní režimy. Takže na tom lepším benzínu asi fakt něco bude.

2013-05-30 19:47:52

Tak jak to tady ted tak čtu, tak s tou mou, co se týče spotřeby oleje, je vážně něco hodně špatně....

To je celej motor ven, rozdělat a vyměnit kroužky předpokládám.

Neznáte někdo odhadovanou cenu, za kolik se to kde dělá? Já osobně chodím do autorizovaného servisu Mazda (Auto Balvin Motor Brno), ale tam by si asi namazali kapsu o dost víc, než by bylo vhodný.

Jinak, co se týče spotřeby benzínu, tak taky jezdí převážně na Vervu, ale průměrnou mám 11,1L, ale je pravda, že jezdím i dost po městě a samozřejmě občas i někde vužiju všechny koníky

95 jsem tankoval jen párkrát a osobně tam cítím ten rozdíl ve výkonu. Možná si to jen podvědomě nalhávám....ale spíš ne

MAX6  
J.
2013-05-30 19:51:42

sapi: 11litrů je na M6 MPS dobrá spotřeba. Mi běžně lítáme okolo 12litrů. Jestli to víc honíš,tak tam nech tu 5W-40 a pokud to honíš hodně tak klidně 5W-50,ale to už je možná zbytečný. Pokud se do toho budeš pouštět,tak nech prohlídnout i turbo jestli to neteče přes něj. Jinak klasika,kroužky a gufera na ventilech. Jinak oprava vnitřností motoru by měla vyjít přibližně stejně jako u klasický M6 2.3. Ty motory jsou skoro stejný jen MPS používá tvrdší materiály a kvůli turbu a kompresnímu poměru má jiný časování zapalování a samozřejmě dávkování paliva.

2013-05-30 19:56:33

max6: No, měl jsem 12,5L, ale musel jsem se trochu uklidnit už....to bylo normální ježdění a pak o víkendu někam vypadnout a prohnat to a šlo to hned to vysokých čísel, žejo :-P

Jasný, takže tedy zůstanu na 5W-40, přesvědčili jste mě

Hele a neznáš cca cenu? Vážně nemám moc představu, nikdy jsem nic takovýho nemusel řešit....

MAX6  
J.
2013-05-30 20:03:06

sapi: No když to dáš nějaký firmě,tak to bude drahý.Tam se cena za výměnu kroužků a gufer pohybuje nad 20000Kč,ale zase na to dávaj záruku a nemusíš se ušpinit. Když si to budeš dělat sám,tak u tohodle motoru bych počítal 8000-15000Kč,podle toho co všecko při tom vyměníš a co nevyměníš. Ty kroužky a gufera jsou sice trošičku jiný,ale co koukám,tak cenově vyjdou podobně jako na klasickou 2.3

2013-05-30 20:15:09

max6: Tak takovej mechanik asi nejsem, abych si to zvládl udělat sám .

20tis. si myslím, že by ještě celkem šlo, ale spíš mám pocit, že to bude hodně nad, zvlášť u těch autorizovaných....

Jinak já ji kupoval, když měla najeto 140tis., rok výroby 2007, všechno bylo v pořádku, dal jsem si celkem velkej pozor (ale asi nee dostatečnej). Šel jsem do toho s tím, že je to Mazda-spolehlivost, měl jsem před tím tu obyč 2,3 a ta měla nalítáno 400tis, motorově všechno na jedničku, karoserie taky, vnitřek taky, jen podvozek byl na tom huř a při výměně brzd jsem po domluvě s mechanikem usoudili, že komplet nový brzdy by stály víc, jak celý auto, takže to byla už blbost....tak jsem šel do MPSky.

Tak mně nějak neleze do hlavy, co s tím puvodní majitel musel tedy dělat, že to takhle domrdl.

2013-05-30 20:18:59

Jestli ti to žere 0,5L/1000km, tak by to mělo už být vidět i na kouři. Pozoruješ tam nějaké změny?

MAX6  
J.
2013-05-30 20:19:23

sapi: To je jednoduchý. Moch to podtáčet,nedodržovat výměny oleje,lil tam nějakej šmejdskej olej a nebo motor přetáčel a používal přitom nevhodnej olej. No na autorizák rači zapomeň. Když jsem se ze zvědavosti ptal co v Mazdě stojí jen vyndat motor (nic víc),tak mi bylo řečeno 15000Kč. Takže to máš cca 30000Kč vyndání a zandání + ta práce na samotnym motoru. A buď přesvěčenej,že se opravdu nebudou snažit tyhle věci vyměnit aniž by motor nevyndaly. To b přece přišli o pěknej balík peněz. Já jsem si rači motor vyndal sám.Zas tak bohatej nejsem.

2013-05-30 20:34:05

el_pedro: Tak změny....nekouří mně to jako nijak často, prostě jen jednou, dejme tomu z 10 případů, kdy stojím déle na volnoběh, tak to začne kouřit a to ale celkem dost. Je to taková asi směska něco mezi klasickou šedou a bohužel i modrou....párkrát prošlápnu motor, případně se párkrát rozjedu a jakoby se to vyčoudí a je to v klidu už....


Odpovědět

1  2  3