Fórum - Téma


Mazda 6 MPS


Fórum Pokec všeobecný Mazda 6 MPS



1 ......... 3  4  5  6  7

2015-01-05 16:49:54

max6: Jsem myslel, že se tam posílá neustále menší část momentu a podle potřeby se to zvedne na 50:50.

2015-01-05 17:08:05

max6: Děkuju za info.. To asi jen u traktorů se nesmí nechávat při ořbě zapnutá uzávěrka

2015-01-05 17:51:57

max6: diky za info, mne to spis ale připadá že mě zadni kola tlačí do zatáčky rovně, jakoby obě zabírají stejně, právě asi díky tomu samosvoru, ale přitom já potřebuji zatočit, tedy, aby se točilo jedno kolo rychleji. právě netuším jak to má MPS. Holt to není X-drive nebo quatrro. Ikdyž je pravda že na našem Freelanderu ze stejného roku takový nedotačení nepozoruju. Proto se ptám zkušených jaké mají zkušenosti jestli to tak má být. Klouže to jak prase tak si myslím že to zadek ani moc neodpojuje

2015-01-06 10:28:15

pegas: Hele, to mi prijde divne, ja osobne jasne citim tenb diferencial vzadu jak je v akci. Naopak treba quattro mi prijde, ze je extremne sterilni, rozumej VYBORNE, ale jeho funkce je necitelna tj. stala bez elementu akce nebo pozorovane akce. Ten system v MPS detekuje charakter povrchu a jak jsou horsi podminky, tak to prakticky jede porad s aktivovanym 4x4 - elektronicky je to celkem podobne systemu co je v Porsche 911 generace 996 cca 1998-2003, jakoby co se tyka aktivace a monitoringu jestli a jak je potreba 4x4 v akci.

X-Drive a Quattro funguje jinak, ale zaroven je i jinak kalibrovane, ja myslim, ze 6 MPS i pres mensi sofistikovanost 4x4 ma zaroven solidne nastaveny ten system a je to zabavna AWD.

Ale musel bych otestovat ten tvuj vuz, abych videl co a jak . Mne to 4x4 vyhovuje a musim rict, ze rodice maji jiz 15+ let AUDI ruznych typu a tedy jezdil jsem hodne s A6kama zejmena, tedy porovnani mam. 6 MPS mi neprijde jako ta "šoková 4x4" co to najednou zapne a poskočíš a do zatáčky máš negativní pocity jak píšeš... Proberem to víc?

milan123: Ono zaleží na podmínkách jaké panují - povrch vozovky, atmosférické podmínky a tak. Ten systém detekuje xxx krat za sekundu stav a interpretuje sensorove vjemy, dle toho je v akci. Tedy, kdyz je hnusne, tak prakticky predokolka neni a je to porad 4x4, ale kdyz je hezky a jedeš Hawai styl, tak samo FWD dominuje. Tedy resumé, není to super sofistikovaný a nejlepší 4x4, ale je to celkem advanced 4x4, ne uplne bčko a je optimalizovaný i na akční jízdu.

viz Mazda řeči: "Díky třem režimům rozdělování krouticího momentu mezi přední/zadní kola – Normal, Sports a Snow (určený pro kluzký povrch) – si budete vždy a za všech okolností vychutnávat nekompromisní akceleraci a dokonalé ovládání vozu.Na základě způsobu jízdy a jízdních podmínek Mazda6 MPS automaticky zvolí vhodný režim. Změny směru jízdy jsou také neuvěřitelně stabilní, a to díky zadnímu diferenciálu se zvýšenou svorností, který optimalizuje přenos krouticího momentu mezi pravým a levým kolem. Přesná 6stupňová manuální převodovka citlivě reagující na každý Váš dotek rovněž přispívá k zajištění maximální kontroly nad vozidlem."

"Pokud se jedná o bezpečnost, nelze přistoupit na žádný kompromis. Mazda6 MPS se může pochlubit systémem aktivního rozdělování krouticího momentu, pohonem všech čtyř kol (4WD), díky kterému se tento vůz vyrovná i s těmi nejnáročnějšími jízdními povrchy. Tento inteligentní systém bleskově vyhodnocuje momentální jízdní podmínky, jako například úhel natočení volantu a otáčky motoru, a na základě toho pak reguluje rozdělování krouticího momentu mezi přední a zadní nápravu."

Čerpám z oficiálních materiálů Mazdy, tedy samo ty marketingové vsuvky a superlativy vypustit, ale jádro tam je (Torque split, LSD, 4x4 atd.) a co mi bylo řečeno na akcích, samo, může to reálně být i marketing kec, doufám, že mám pravdu ale a vetsina bude jak pisou

2015-01-06 12:35:10

machbuster: prosim te jak je to u Mazda 6 2.3i Sport 4WD je to stejne resene a nebo je to upne neco jineho nez u MPSky? myslim samo 4x4

2015-01-06 19:54:02

machbuster: Ahoj, ty jo díky za zajímavé čtení. Tak samozřejmě bych byl rád kdyby mi to někdo projel, ale to bych si musel udělat k tobě výlet

Je to takový zajímavý stav toho 4x4 u mého auta. Vše funguje jak má, i na okruhu v Brně se mi nezdálo nic špatně, když jezdím normálně tak taky pohoda. Pak jsou ale chvíle, kdy mě to překvapuje. Např.: teď na tom sněhu v zatáčkách, potom většinou na stísněných parkovištích kde potřebuju točit do plna se auto neuvěřitelně šponuje, jako by bylo 4x4 stále zapnutý,ale přitom je rejt dobrý a pak za třetí, když teď na sněhu brzdím a přitom podřadím tak to cukne v předním pravým kole, jako když se to kolo přibrzdí, nebo se rozepíná mezinápravová spojka(4x4), když se vymáčkne spojka?

2015-01-06 20:08:50

Šestka má strmé řízení, tam kde ty uděláš dvě a něco otáčky , tak jiné auta dají tři a něco otáčky do plného rejdu a v klidu zajedou mezi auta. Taky s tím bojuju. Na mojí první šestce to bylo samé. Nebo myslíš ještě něco jiného?

Machbuster: Asi na tom něco bude. Já si zatím nestěžuju. Akorát v tomto režimu musí být opatrný s plynem, jinak se dostavuje nechtěná jízda bokem.

2015-01-06 20:14:16

milan123: Ne to zrovna ani nějak nevnímám, spíš jde o to, jak se kroutí celá karoserie- našponuje se (jako by se zadní kola přestaly točit) a pak zase povolí. Prostě jako by se zapnul zadek, ale je to jen vteřina.

2015-01-06 20:20:31

Tak asi nejsem dostatečně senzitivní. Žádné zvlášťní chování nepozoruju.

2015-01-06 20:53:01

milan123: No tak právě to možná bude u mě nějaká chyba, určitě to normální nebude. Proto se tu ptám, jestli jen zbytečně neblázním,když to dělá všem stejně, ale očividně něco špatně tam bude...otázka je jestli to má cenu řešit, když to "zatím" ničemu neublížilo

2015-01-06 20:56:03

Ale co si vzpomínám, tak něco podobného řešil achmed. Že se mu při plném rejdu zapínal zadek a dle jeho slov to dělalo psí kusy.

2015-01-06 21:00:01

milan123: Jenže mně to zlobí jen v "extrémních" situacích. Normálně se s tím nechá jezdit. Já myslím, že on to taky nakonec neřešil, jezdí vesele dál. Ale asi to tady řešil ještě předchozí majitel auta djmicho

2015-01-06 21:07:39

Pak to achmed rozlouskl, prý to byla nějaká blbůstka a s tím diferenciálem nic nebylo. Aspoň co si pamatuju

2015-01-06 21:10:27

milan123: Tak se ho musím zeptat díky

2015-04-13 22:31:37

Jaký máte názor na KIT přímého sání do MPS nebo stačí pouze K&N vložka místo origo filtru? Nevím jestli má cenu investovat hodně, protože ten KIT je kolem 7000,- a vložka asi 1500,-

2015-04-14 14:27:20

pegas: Vložka bez dalších úprav např ECU a tak, jen vlozka je pote lepší řešení. Navíc to je dle mého už i hlučné relativně. K&N drop in filter dobra vec. Zalezi po cem jdes - vykon, GT vlastnosti a nebo co a jak.

Osobne mam doma Corksport filter, ale nenainstaloval jsem ho zatim - je pouzity... Kdyby jsi chtel za nejaky solid money ti ho poslu (pouzity je, tak deleno tak nejak trema cena co pises bych ti to dal)

https://corksport.com/cor...ake-for-mazdaspeed-6.html

2015-04-14 19:20:31

S obyč. vložkou místo origo filtru to bude hlučnější?

2015-04-14 20:22:15

milan123: Já myslel s tím filtrem kónickým venkovním bez boxu. K&N vlozka do serioveho boxu jen naprosto mini zmena a ciste kladna i zvukove, ale neznatelna prakticky.

2015-05-26 21:46:49

Ahoj všem, nechci zakládat nové téma a chci Vás jen pozdravit. V sobotu jedu kupovat Mazdu 6 MPS (pokud bude v dobrém stavu), tak doufám že mě přijmete "mezi sebe" a že se uvidíme na nějakém srazu. Kdyby měl někdo nějakou radu na co kouknout při prohlídce vozu, budu jen rád. Prošel jsem snad všechny příspěvky na tomto foru týkající se MPSka, tak snad něco vím. Trošku se bojím 200tis km, ale snad to bude ok.

Přesněji chci kupovat tuhle: http://auto.bazos.cz/inze...36/Mazda-6-MPS-191-KW.php

Tak zatim ahoj všem, už se auta nemůžu dočkat.

2015-05-26 21:49:18

freaxus: ten dotaz na co si dát pozor se hodil spíše do tématu koupě mps ale i tady to může být.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7