Fórum - Téma


Mazda 6 motor


Fórum Technický koutek Mazda 6 motor




2013-04-22 23:52:53

Zdravím , jsem tu nový . Potřeboval bych od Vás , zkušenějších radu ohledně Mazda 6 2.0i 104kW . Mam tohle auto cca 1 rok a dejme tomu , ze po pár měsících začalo v motoru klepat , když jsem jel třeba 120km/h , pedal akceleratoru jsem mel na ctvrtku a ted , kdyz jsem chtel predjizdet kamion , podradil jsem na 2 rychlostni stupen , prislap plyn a hned po predjeti mi v tom zacalo rachtat (jakoby o sebe bouchali plechy) a od ty doby to děla neustale , jak pri volnobehu , tak i behem jizdy a docela to zralo olej . Nevite , co to muze byt za problem ? :) Nevim , zda jsem to napsal srozumitelne , ale jestli tomu nebudete rozumet , napiste .. :) Pomuze mi vselijaka rada , prosim ! :))

2013-04-23 00:13:04

cože? ve 120ti podřazovat na dvojku? při týhle rychlosti se blíží k max otáčkám pomalu už trojka.

2013-04-23 00:41:05

deri: Neee , tak jsem to nemyslel .. Ze jsem jel 120km/h na 5. rychlostni stupen , lehce pedal akceleratoru , 3000 otacek a rachtalo v motoru , kdyz jsem pridal ci ubral , nerachtalo to .. Kdyz jsem podrazoval na 2ku v 50-60km/h , predjel kamion a od ty doby to zacalo rachtat .. Tak jsem to myslel :))

2013-04-23 22:46:19

pragy: Něco podobného mám zasebou, po rychlejším odjezdu z křižovatky si auto hráblo a potom jen klepání, výsledek je otočené šály na ojnici.

Oprava doma, nová sada šál a je klid, cena cca 2500

2013-04-24 08:39:53

petr2503: A zralo Ti to olej ? :) Ja to mam u mechanika a volal mi s neprijemnou zpravou - novej motor , ale hned jak mi to rekl , jsem si myslel , ze to nebude na novej motor a dneska sehnat ten stejnej motor za dobrou cenu je nadlidsky vykon ... :)

2013-04-24 09:01:15

pragy: ne,olej se nestracel. Mam to 2,3 tak tam je olej normalni dolejvat. Jen to klepani pri zaberu nebo brzdeni motorem.

2013-04-26 01:54:55

petr2503: Tak je i mozny , ze to bude chtit novej motor stejneho typu .. Mluvil jsem se znamym (automechanik) u kteryho si nechavam delat druhy auto (komplet repas brzd) a rikal , ze novej motor vyjde levnejc nez opravovat šály a vše kolem potřebné :) Nevíte kde sehnat motor ? :)

2013-04-26 19:43:47

pragy: No myslím, že pokud seženeš motor pod 20 tis, bude to asi nic moc a do motoru který nemužeš poslechnout, cpát peníze je asi dost sázka. No záleží na najetých KM a důvod prodeje dílů.

2013-04-27 12:30:51

Nevím kde si to slyšel, že vyjde nový motor levněji, ale to asi jak u koho. Mě se dostala do ruky mazda 626gw 2.0i HP, 2000rv, tedy ten nejvykonější motor z 2.0 litra.. ženská co to měla motor totálně zadřela, bez oleje, motor zaklepal zabouochal a konec. Auto sem dostal, mělo jít na vrakáč, prý by oprava stála 30 litru. Motor sem vyndal, rozebral, nechal vyvážit klikovku, ojnici, dal nové hlavní ložiska i ojniční, guferam pístní kroužky, zabrousil ventili, tedy komplet oprava . Když nepočítám strávený čas tak mě oprava motoru včettně nového oleje vyšla na 8000kč,, Auto šlape jak hodinky, žádný vykiv, nežere olej ani vodu, jede jak má. Jediny co mě nedáno stálo 1500kč a to bylo dle mého uvážení, jsou iridiový svíčky od denza se zapalovacími kabely od tesly.. Niparts je zbytečnost, tesla fachá ůžasně! Jezdím s tím rok a teď se začala ozívat spojka, tedy ložiško..

k problému: PRAGY: jestli ti to papá olej, tak v nejlepším případě máš vyjetý ojniční ložiska sada cca 500-800kč teď nevím, sundat vanu, pod ní je ještě malá část motoru takové mezipodlaží, odšroubovat, a začit měnit ložiska. A aby to nežralo olej, sundej hlavu a vyměnit gufera na ventilech + zabrousit ventili.

Takže jak říkám, pokud auto klepe a jste si jistý, že to nedělá výfuk, nečekejte a vrhnout se na ojnice, dokud se nepoškodí klikovka, ta je tvrdá a vydrží dost..Výměna je otázka max.3hodin..

2013-04-27 15:31:57

reupnium: Myslim, ze jsi prehlednul ze se bavime o M6, tak to je jina cenova hladina nez 626 2000, jen sada na ojnice je kolem 2500 origo, tam bych na replice nesetril.

2013-06-15 15:59:56

pragy: Zdary ja mam 2,3 a ted mam taky auto u mechanika kvuli šálám a taky mi rek tu neprijemnou zpravu ze to nejspis bude chtit novej motor =\

2013-06-15 17:29:40

petr2503: Nepřehlédnul, jen sem poukazoval na to, že né vždy co tvrdí mechanici je pravda. Pokud jsi manualně zručný, tak Tě oprava téměř jakéhokoli motoru může vyjít na neskutečné nízké prachy. .Stačí jak jsem řekl být zručný a mít známosti. Dál co se týče originálu neoriginálu je to jedna a tatáž věc. Nevím kde jste slyšeli že originál díl z originál servisu je ORIGINÁL, z vlastních prodejních a nazbíraných zkušeností vím, že se téměř nikdy nejedná o originál díly. Zvlášťě na mazdu by jste se divili kolik věcí se odkupuje z druhé ruky a razí se na to logo mazdy, zvláště rozvody, kladky,řemeny atd.. Další věc je, že výrobce a to žádný si nevezme na svědomí vadný ojniční ložiska či rozvody,kladky atd a co vím, prodávají se kvalitní a to nemusíš do mazdy. Ojnice jako taková či klikovka tě vyjde levněji, když ji necháš srovnat a co se týče ojnic i vyvážit, což vyvážit zvládne každý lajk který umí pustit rozbrusku a má cit v ruce, dále má při ruce gramovou váhu třeba na mouku.Takže opravdu oprava motoru at 626 či 6.. To na co by si měli lidi dávat pozor, jsou maziva.. Nešetřit na motorovém oleji a benzínu.Žádný starline,mogul, a benzin 95? vůbec pokud si nechcete zasrat auto hnusama.

No a jako třešnička důkazem jest: Před týdnem sem se pustil do motoru mazdy 6 rv 2003 motor 2.0i 108kw..

Kámošovi v tom začalo mlátit.Takže sem koukl na klikovku a ta byla ok, vyndal ojnice, nechal srovnat, koupil k tomu potřebné oj.ložiska, vyvážil sem celek, dal nové pístní kroužky, těsnění hlavy, víka, výfuku a sání, chtěl i ventiů ty sem zabrousil, vyčistil... V servisu mu řekli 20-25litru.. u mě to měl za 6000kč.. mluvím o dílech...

Auto šlape, je to opravdu jen o tom, umět si poradit. Neříkám, občas si nevím rady s něčím, co je totální prkotina, ale všechno jde a to to dělám doma na koleni a ne v dílně s X potřebnýma věcma.


Odpovědět