Fórum - Téma


Mazda 6 mazání servisních intervalů.


Fórum 6 GG / GY Mazda 6 mazání servisních intervalů.

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2010-04-14 16:57:55

Zdravím všehny.

Pročítal jsem si příspěvky a řada lidí si provádí údržbu - výměnu oleje doma sami.

Mám na Vás dotaz jakým způsobem mažete servisní intervali v řídící jednotce?

Mám mazdu 6, diesel 105 kw. Auto je služební, takže servis platí firma, ale vzhledem ke stáří jsem nejel do autorizovaného servisu mazdy ale ke známému co má autodílnu a servisuje auta pro firmu.

Práce provedl dobře, ale po ujetí několika stovek km mi začala blikat kontrolkr DPF a v servisu mi prozradili, že mi nevymazal interval pro výměnu oleje v ŘJ.

Pán má sice diagnostiku, ale neuměl interval vymazat, tak jsem zajel do mazdy a tam mi za 961 Kč vymazali interval a vše je OK.

Dotaz je zda někdo neznáte fígl jak interval vymazat? Doma máme ještě fábku a tam stačí podržet nulovač stavu kilometrů po zapnutí klíčku na cca 15 sekund a vše je OK.

Předem děkuji za radu

2010-04-14 17:26:23

no tak to ma zaujima . podla mna mazda ani funkciu servisneho intervalu nema , v servise ta chceli len vytrestat za to ze si u nich nebol a spravli ti len regeneraciu dpf-ka . ale mozem sa mylit

2010-04-14 19:41:40

Mno, já nikdy nic nemazal a nikdy mě nic neotravovalo s intervalem takže předpokládám, že si to Šestka nehlídá

doris  
Doris
2010-04-14 20:32:01

Mám pocit, že to mazání se týká jen novějších dieselů, benzínové motorizace jsou z obliga.

2010-04-14 20:55:04

Další plus pro benzin

U dieselů s DPF je to hlídání vlastně celkem logické...

2010-04-14 21:24:04

Nejnovější 2,2 diesely kvůli emisním limitům pálí močovinu, která je u motoru v nádržce a co 20 tis. se musí doplňovat, takže s tím spojili výměny oleje, přes které tě palub. pc "nechce pusit".

2010-04-14 22:18:33

Nechci nový auto samá serepetička a k ničemu, jen další problémy. Kašlu na to.

Zejtra jdu vyzvednout auto ze servisu, schválně se jich na ty "chcanky" zeptam co na ně říkají ze svého pohledu... Nějak těch specialitek u aut přibývá, ohánějí se ekologií a ho...o ho...o. Při výrobě vznikne tolika sraček, že sebelepší filtry, katalyzátory, řepkový zlepšováky a chcankospalovače to nezachrání...

2010-04-14 22:32:51

"chcanky" jsou celkem ověřená technologie na snížení NOx ve výfukových plynech, kterou úspěšně používá třeba mercedes, protože vždy chtěl do US dovážet svoje diesely. Amíci už dávno věděli, že jak na jejich trh vstoupí evropský motor V6, V8 TDI, CDI a pod., ................. tak jsou se svejma big-blokama v pick-upech a limčách v prd....... . Tak si kdysi před 15ti lety stanovili vražedné emisní limitiy na dovoz. No a mercedes to s močovinou a technologií Blue dokázal . Je stím ale drbačka, furt to doplňovat a kotrolovat, holt ...... nechci slevu zadarmo.

2010-04-15 09:06:40

Děkuji za odpovědi.

Je to pravděpodobně výsada novýsch dislů. První otázka přijímacího technika byla kdy jsem prováděl výměnu oleje a ihned řekl, že nebude smazát interval pro výměnu oleje v ŘJ. Takže asi je to záležitost nových díslů.

Jinak s DPF jsem zatím neměl žádný problém, auto má najeto 140 000,- km, před tím s ním jezdil kolega tak nevím zda již filtr neměnil.

Mazda je jinak zlatá, kamarád si koupil Forda Mondeo poslední dobou nejezdí, auto v servisu a stále chcípá. Taky dísl, měnili mu vstřiky, vyčistili palivovou soustavu. Auto vyzvedne a než dojede domu tak mu cestou několikrát chcípne. Už zkoušej měnit vše možné a stále forďas blbne.

2010-04-15 09:29:30

Jsem častěji v servisu s Mazdou, než s naší Škůdkou Ta zatím byla vždy po ruce, nikdy nestála v servisu déle, než tři hodiny. Kdežto já jsem vždy minimálně na tři týdny bez auta a jezdím Fábinkou, které se dostává daleko menší péče, jezdíme s ní hodně krátkých tras atd. Odnáší tu špinavou práci. Osobně tedy beru s nadhledem častá srovnání, že Japonec je ok, Němec/Ital/Francouz nic moc. Doma to máme obráceně, alespoň co se té spolehlivosti týče Taková je má zkušenost.

Co se týče dieselového Mondea, to mi bylo vždy nedoporučováno. S kamarádem jsme mu jedno sháněli, prostě ho chtěl (spotřeba, jede to atd, znáte to), nesehnali jsme nic v dobrém stavu. Tak koupil "Němčoura" a je spokojený

Jinak věřím, že mu poměnili co se dalo a bez výsledku, protože to takhle často bývá, nejdřív se udělají vstřiky (ať něco kápne), až potom (nelogicky) servis napadne pal. soustavu jen vyčistit (bez výsledku), pak je napadne čerpadlo (opět nejdražší serepetička), až na to jdou "experti" změřit tlaky ve válcích. A takhle pořád dál, mezitím řeknou, že ty předchozí díly stejně byly v háji, že to museli vyměnit, že to byla otázka času a dělají z člověka tupce. Pade hvízdne jako nic a výsledek nikde... krutá realita

2010-04-15 09:39:39

A jak ti dopadlo to zkoumání ř.j. a ten vadný přístřik, zhoršní chodu?

2010-04-15 11:07:22

U mě? Dnes si pro auto jedu. Prý všechno funguje jak má ještě nevím, co všechno zkoumali a proměřovali, zeptám se na místě. Ale prý je ta moje normální, jako každá Šestka

2010-04-15 11:13:34

Dej mi větět co s tím dělali třeba interkou, tohle mě celkem zajímá.

2010-04-15 11:56:12

Ok, dám vědět

2010-07-26 16:57:30

Zdravim, už znáš odpověď ? Taky by mne zajímala. Mám M6 měsíc a chci předejít problémům. A samo, že vyhazovat prachy navíc, taky nechci. Kamarád má servis, jezdím k němu tak 15 let....do teď s koncern.autama. Dík


Odpovědět