Fórum - Téma


Mazda 6 jaké disky a pneu


Fórum 6 GG / GY Mazda 6 jaké disky a pneu

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5

2008-05-07 08:18:03

Netušíte někdo proč jsou některé ALU ráfky od Mazdy nevhodné pro dieselové verze?

6J x 15", Design 42 (určeno pro zimní provoz)

kolové matice přiloženy, nelze použít na vozy se zážehovými motory 1.8 a 2.3, nelze použít na vozech s originálními 18" koly a modelu MPS

rozumíte někdo co to znamená?

a čeho se můžu dočkat při nákupu kol někde kde nějakou kompatibilitu podle motorizace neřeší?

doris  
Doris
2008-05-07 08:38:12

Hmm, napadá mne průměr brzdových kotoučů, možná by vnitřek disku zadrhával o třmeny brzdičů. Nedávno jsem viděla na parkovišti auto, které mělo mezi brzdičem a vnitřekm ráfku sotva centimetr volného místa.

2008-05-07 09:48:30

Svou Mazdu 6 (2,3i, rv 2004) jsem koupil asi pred mesicem... a mela 17" rafky a gumy 215/45, ale jedna guma mela na boku "boulicku", takze jsem jako prvni shanel nove gumy a protoze v rozmeru 215/45 byl docela maly vyber, tak jsem si dovolil koupit 225/45 a to GOODYEAR F1 ASYMMETRIC XL (v kkpneu.cz, kde kupuji uz asi 6 let a vzdy spokojenost, hlavne se mi libi, ze celkem dost lidi tam sdeluje sve zkusenosti u kazde gumy, takze jsem si procital i diskusi a po te vybral tyto goodyear, samozrejme by byly i lepsi, ale s cenamy kolem 5tis za jednu uz to bylo moc, takhle to stalo cca 3200 za jednu.).

Takze jsem s temito gumami najel zatim necele 2000 km a jsem spokojenej. Nemohu bohuzel soudit, jaky mely vliv na spotrebu, protoze s temi spravnymi jsem ujel ani ne 120km. Ale predpokladam, ze by spotreba mohla byt trochu vyssi. Zatim se pohybuji tak pul napul po meste (vetsinou v praze) a mimo mesto (cestou domu) a mam spotrebu kolem 9,1 ale ted o vikendu jsem jezdil jen mimo mesto a bylo to za 500km jen 8.1

Na zimu se chystam opatrit si nekde jen plechove rafky 16" a obout na to nejake 205/55 gumy. Jen si nejsem jist, protoze ve spouste obchodu maji "pry na Mazdu6" 16" se spravnou rozteci ale ET jen 48, a tusim by melo byt ET 55... no jeste uvidim.

zd.

2008-08-12 13:50:16

chci se zeptat,jaký plecháče mám dát na zimu.je to tento rozměr? 6Jx15ET50 na 15"?já mám totiž zimáky ještě z předešlýho auta jen nevím jestli mi tam půjdou.myslím že je mám čtyřšroubový

2008-08-12 13:56:26

zdenda_s: Co to povídáš že 215/45 17" je problém sehnat? Sám je mám a nikdy jsem se sháněním problém neměl. Mám Dunlop SP sport max a předtím jsem měl Falkeny a nikdy problém nebyl. Cena za ty Dunlopy cca 3100,- za ks a jsou to jedny z nej pneu.

Jinak co se týče těch pneu na určité modely tak má Doris pravdu, je to kvůli brzdám.

2008-08-12 14:08:49

poradíte mi?

2008-08-12 14:16:18

Kuqi: no podívej se do papírů - do velkého TP tam máš napsané co tam můžeš dát.

2008-08-12 14:26:10

ted me to napadlo se podívat.jo mam to tam.ale koukal sem na inzeráty a nevím jaký je rozměr od středu rozteč a tak.nebo tam měly plecháče ale třeba ET 36 atak.jestli to tam můžu dát.jde mi o to abych nekoupil nějaký špatný co nebudu potřebovat.Potřebuju to přesně popsat.Jde mi o to,jestli mám sehnat jen plecháče 15" a gumy si přendat z plecháčů z minulého auta nebo koupit nové 16" gumy a dát si je na elektrony co mám teď na autě.Jsou to ty origo.alu

2008-08-12 14:49:06

Tak na 6ku na 15" kola doporučují pneu 195/65 a nebo 205/60 ale to je doporučené.

jinak tady nějaké rady:

OZNAČENÍ KOL:

7Jx15", 5/100, ET35, NB57,1

  • 7 Šířka disku v palcích [1" = 25,4mm]
  • J Tvar okraje disku
  • 15 Průměr disku v palcích [1" = 25,4mm]
  • ET Tzv. "zális" neboli „ET“ (z něm. Einpresstiefe) je vzdálenost mezi rovinou procházející středem disku a rovinou dosedací plochy disku. Udává se v milimetrech. Může nabývat kladných i záporných hodnot. Čím větší je kladná hodnota ET, tím více je kolo schováno v blatníku. Čím větší je záporná hodnota ET, tím více kolo vystupuje z blatníkuPříklad: a) ET45 = kolo je hodně schováno v blatníku, b) ET0 = kolo vystupuje až k okraji blatníku, c) ET-20 = kolo již přesahuje ven, mimo blatník
  • 5 Počet upevňovacích šroubů
  • 100 Průměr roztečné kružnice upevňovacích děr v milimetrech
  • NB 57,1 NB nebo také CB je průměr středicí díry disku. Udává se v milimetrech. Každý výrobce

používá jinou velikost středové díry. V případě různého průměru na automobilu a kole se

používají tzv. středicí kroužky. Bez nich by kolo při jízdě by vibrovalo.

2008-08-12 14:55:39

tak musím počkat až budu mít auto doma abych se podíval kolik mám šroubů a porovnám to z těma starýma

2008-08-12 15:55:19

Na 6tku 15" nedoporučuji, je škoda tak dobré jízdní vlastnosti auta zmrtvit gumou vysokou jak na kombajn.

2008-08-12 16:05:07

tak já mám právě ve sklepě 15" plecháče i s gumama.a teď jde o to jestli tam budou pasovat nebo mám sehnat jiný plecháče a dát si tam ty 15" gumy anebo koupit rovnou 16" gumy nový a dát si je na ty moje ojetý elektrony

2008-08-12 16:06:38

no a zase když máš vysokou gumu tak si šetříš nápravu a ramena,akorát to vypadá příšerně

2008-08-12 16:54:00

No o šetření nápravy a ramen to zas až tak není, spíš je to o tom, že když dám gumu s vyšším profilem, tak auto plave a zhorší se jízdní vlastnosti. Čím nižší profil, tím auto líp sedí, ale stává se tvrdším. Co se týče šetření nápravy a ramen, tak doporučuji plnit pneu dusíkem pokud máte nízkoprofily a to z několika důvodů - díky větším molekulám neuchází a hlavně lépe tlumí nárazy!! Takže auto sedí a není zas až tolik tvrdé. Ale jde o to jestli to vůbec na autě poznáte. Také při plnění dusíkem šetříte pneumatiky a říká se, že na ně najedete o 30% víc, jelikož dusík se pomaleji zahřívá a pneumatika se pak nepřehřívá a neubývá tolik. Zase se to ale nedoporučuje na motorky, kde je důležitá adheze, ktzerá je hodně závislá na teplotě pneumatiky - u auta sice taky ale né tak razantně jako u motorky. Je to prostě jedno s druhým. Já mám na zimu taky plecháče a to 195/65 14" a na léto mám 215/45 17" holt musím vědět jaké pneu na autě mám a dle toho přizpůsobit styl jízdy. Taky bych na 6ku nedal 15" ale zase na druhou stranu když je má doma, tak proč je nevyužít i s pneu? Já osobně na zimáky bych to neřešil. Ale na letní bych si to nedal.

2008-08-12 16:59:24

jinak tady ještě dávám převodní tabulku pokud přecházíte z menších kol na větší tak byste měli zachovat zhruba stejnou velikost - poměr profilu pneu ku velikosti ráfku a tak. je to hůř vidět, tak se omlouvám, ale přečíst se to dá, dělal jsem to na rychlo.

2008-08-12 17:01:38

na léto mám 16". no ty 15"ráfky mi tam asi určitě pasovat nebudou,jsou z angl.auta.ale měl sem tam stejný rozměry jak na léto i na zimu,stejně jako mám na mazdě.ale asi mi nebudou pasovat šrouby.Nevím musím to skouknout až budu mít auto.Pak se rozhodnu jestli sehnat plecháče nebo nový 16gumy"

2008-08-12 17:04:47

teď ještě scháním jednu středovou krytku na elektron

2008-08-12 17:30:30

no tak ty zimáky mám na 4 šrouby,takže jsou mi k ničemu,tak musím sehnat plecháče s pětišrouby

2008-08-12 22:41:53

Zdravím,

zrovna řeším taky problematiku kol, jelikož nemám na zimu pneu ani disk, tak řeším jaký rozměr kola. Letní mám 16ky a na zimu by pro mě byli cenově přijatelnější asi 15ky. Jaké máte zkušenosti s tímto rozměrem v zimě? Nejde mi o vzhled, jestli to k autu sedí nebo ne. Jen mimo mísu na středovém panelu se mi zdá že mi přestalo svítit podsvícení pod kolečkem teplota , síla ventilátoru je podsvícena a zóny foukání svítí jen z půlky. Jak se za ten panel dostanu pokud možno bez poškození a co tam přijde za žárovku. Raději se ptám než se něco nenávratně ulomí.

Dík za rady.

2008-08-12 23:01:41

já měl u předešlýho auta taky na léto 16" a v zimě sem jezdil na 15",kromě toho že to vypadá hůř na autě s menšími koly,tak sem žádný rozdíl nepocítil.Já si seženu plecháče a přendám si na ně akorát gumy


Odpovědět

1  2  3  4  5