Fórum - Téma


Mazda 6 GH 2008, 103kw škubání motoru


Fórum 6 GH Mazda 6 GH 2008, 103kw škubání motoru

Informace o modelu: Mazda 6 GH

Diskuze o vozidlu

2008 6 GH 2.0

20 diskuzí

Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui).



2015-09-18 09:31:01

Zdravím,

možná se to tady už řešilo, ale zatím jsem nezjistil příčinu mého problému.

Na 1 a 2 rychlostní stupeň při mírném rozjezdu motor kolem 1500 až 2000 otáček škube. Jak překročí 2000 otáček tak se motor teprve "chytne". Dělá to, jen když je motor zahřátý (ale i po 8mi hodinovém odstavení auta), jak jedu ráno do práce tak mi to nedělá, jak jedu zpět z práce po cca 8mi hodinách tak už to škube.

Na originál diagnostice nic nenašli a prý se technikovi závada při zkušební jízdě neprojevila. Jak jsem odjížděl ze servisu tak auto hned škubalo (servis Kodecar).

Neměl někdo podobný problém? Pokud ano, jaká byla příčina?

Dík moc za každou radu

2015-09-18 09:51:48

amos.zamba: To je jednoduchý. Po ránu máš zapnuté automatické sycení, takže jsi schopný se rozjet bez škubaní i bez plynu (pouze na spojku). Jak je motor zahřátý, tak je to pouze o tvé řidičské schopnosti (umění přidávání plynu a povolování spojky - základy z autoškoly). Jasným důkazem je, že technik problém neměl, protože to umí. Řešení jsou dvě. Buď si zopakuj základy anebo si příště kup auto s automatickou převodovkou.

Rozjezd vozidla

VÍCE V TEXTECH NA STRÁNKÁCH AUTOŠKOLA TRHLÍK :

V textech je popsáno chování vozidla a poznámky k ovládání vozidla v dané situaci.JE PRAVDOU,že jsem do poznámek již dříve neuvedl,že NA TOMTO VIDEU jde o MENŠÍ BENZINOVÝ ATMOSFERICKÝ agregát(motor bez turbodmychadla).I automobil,který má malý benzinový motor s trochou citu rozjedeme na rovném asfaltu na volnoběžné otáčky-bez plynu. Je však pro motor lepší nastavit před rozjezdem alespoň 1300-1500 otáček/min.(menší vibrace atd.). V autoškole nastavujeme při rozjezdu cca 2000 ot/min u tohoto vozidla u daného motoru (viz video) neboť je to pro žáky snažší. ( Po puštění spojky do záběru jim otáčky stejně spadnou na 1300-1500 ot/min. )U motoru s objemem 1600ccm případně s naftovým motorem je opravdu nesmysl vytáčet motor na rozjezd na 2000ot/min.(VE VELKÉM KOPCI S NÁKLADEM ČI VOZÍKEM TO ALE ASI JINAK NEPŮJDE :) )U většího benzinového motoru nastavíme na rozjezd asi 1500 ot/min. U naftového motoru zpravidla o objemu 1900ccm (octavia 1,9D) nastavíme otáčky kolem 1200 ot/min a rozjíždíme se. U naftového motoru využíváme kroutící moment kolem 250-300 Nm a pozor u malého nepřeplňovaného benzinového motoru využíváme kroutící momen jen 130 Nm(v mnohých případech jen 100 Nm). Výkon a kroutící moment máme k dispozici hlavně u atmosferických benzinových a maloobjemovýchmotorů až ve vyšším spektru otáček. ( Fabia III 1,0 MPI 44 KW překvapila. Sama si nastaví při pouštění spojky 1300 ot/min. a rozjedete se v klidu a bez plynu. A Do kopce taky- a s přehledem.) Do kopce,s nákladem,s vozíkem či na nerovnosti se asi na volnoběh taky rozjíždět nikdo nebude....motor by se třepal,odešel (zničil by se) dvouhmotný setrvačník(zpravidla nafťáky) A na křižovatce se ani s naftťákem nikdo nerozjíždí na volnoběh i když to jde:) -nastaví aspoň 1500ot/min.A pak po kratičkém rozjezdu vytočí motor více. U starého dieselu uslyší řev asi ve2000- 2500 ot a řadí II.rychlostní stupeň.Možná to někdo vydrží déle celkem bez efektu(necítí příliš rostoucí zrychlení a vhodnější by bylo řadit dříve,než týrat motor v otáčkách) do 3500 otáček a ŘADÍ DRUHÝ RYCHLOSTNÍ STUPEŇ. Moderní diesel se dá při akceleraci vytáčet více. Asi by někoho řidiči vzadu pochválili,kdyby se někdo na světelné křižovatce rozjel na volnoběh,případně by tam na volnoběh řadil dvojku...ASI BY TO TRVALO A SVĚTELNOU KŘIŽOVATKU BY STIHNULO JEN JEDNO AUTO ...Všeho s mírou. Studené auto(motor) opatrně méně otáček,zahřátý motor-více otáček neuškodí. Třeba octavia 1,6D common rail si nechá líbit nízké otáčky(když octávia pozná že se rozjíždíte,volnoběžné otáčky si řídící jednotka upraví na cca 1000-1100 ot/min)-volnoběh to přesto není. POZOR : PŘÍLIŽ NÍZKÉ OTÁČKY, KTERÉ VYVOLÁVAJÍ VIBRACE NEJSOU PŘÍPUSTNÉ PRO DLOUHOU ŽIVOTNOST MOTORU A OSTATNÍCH SOUČÁSTÍ (dvouhmotný setrvačník).

Spojka má svou životnost . Někomu vydrží 80000 km, jinému 170000 km. Ano když budeme týrat spojku jen na cvičišti životnost se snižuje. Také záleží jak často spojku dokonce ucítíme-pálí se spojka !! Otáčky 3500 ot/min při rozjedu atd. Nebo jak dlouho si na pedálu spojky stojíme když nemusíme (na křižovatce si nevyřadím) a zničíme ložisko spojky a přítlačný kotouč...

2015-09-18 09:51:56

amos.zamba: nepíšeš nic o servisní historii auta.

2015-09-18 09:55:31

Pan ToomaasV asi pojedl vtipnou kaši. Denodenně jezdím firemákama a ty nějak neškubou :-D

Auto původem z Polska ale pravidelně servisováno. Závada se objevila až nedávno, nikdy to před tím nedělalo, až na občasné škubnutí na volnoběhu. Toho jsem si už všiml dřív.

Škube to i když popojíždíte na dvojku cca na 1900 otáček. Jak přidám plyn tak do 2000 motor škube, pak jede v pohodě.

Už jsem tu četl podobné problémy (např. Erlan) ale nemohu se sním spojit, jestli to nějak vyřešil.

2015-09-18 13:10:21

amos.zamba: pardon, bylo to silnější než já

2016-01-15 15:51:24

amos.zamba: Čau už jsi to nějak vyřešil?

Mam 6 GH benzin 1,8MZR rok 08 najeto 135tis pravidelný servis,na diagnostice mi to nic nehlásí.

Objevil se mi podobný problém,brzdim motorem a když přidám plin tak začne škubat jako šadovka když jí docházel benzín.cca na 5 sekund a to to udělá občas.

Jediné co jsem zatim zjistil je pohlídat spotřebu (lambda nebo škrtící klapka)

2016-01-18 06:43:52

Trošku je to lepší, když natankuju Vervu od Benziny. Ale občas to ještě zaškubne. Budu auto muset dát do servisu, teď v zimě mám problém s jízdou se studeným motorem. Hrozně to škube, jak by motor vynechával. Tak uvidím co na to v servisu.

2016-04-22 06:11:51

Takže další pokračování:

V servisu seřízeny ventily, zkontrolovány vstřiky, vyměněn SCV ventil a vyčišten EGR. Včera po cca 50 km klidné jízdý jsem auto na 15 minut odstavil u nákupního centra a při odjezdu z centra a celou dobu domů na 1. a 2. rychlostní stupeň při otáčkách 1500 ač 2000 auto jelo přískokem vpřed.

Nějaké další nápady? Ještě zkusíme zaslepit EGR, ale moc tomu nevěřím.

2016-04-26 10:43:20

amos.zamba: Ahoj, mám M6 motorově úplně stejnou jako ty a chtěl bych vyřešit ten samý problém. Na chlup. Mám majdu od května 2015, momentálně najeto 197 tis.km a cca měsíc se s cukáním potýkám. Příznaky úplně stejný. Až neuvěřitelný. Když to začne dělat, je dočasný řešení dávat plnej "knedlík", ale kde pak je plynulost jízdy. Nemůžeš vždy startovat jako raketa. Nedávno jsem vezl pár našich pracovních kolegů, najel s nimi v ten den 600 km, po dálnici ok, po městě pak tohle cukání... prostě nepříjemný, nemá to bejt. Až budu vědět, určitě to sem pověsim. Jediná odchylka od tebe je, že za studeného motoru tyto problémy nemám.

2016-05-23 15:14:49

Ahoj, zjistil jsi něco nového?

2016-05-23 17:41:18

amos.zamba: drzi ti to na volnebeh otacky anebo kolisaju? Skusil by som zapalovaci kable.

Mne to dela to same, po tom co sem byl u jedneho experta v servise mi to dela take (vic se o tom rozpisu v ramci referenci na dany servis ale az kdyz budu mit na to cas) ... Magnetto mi to vse zapojil ale kable jsou poskodene takze mi to skube jak tobe.

Takze pokad ti to na volnobeh kolise otacky budou to ty kabeli zapalovaci.

dej vedet

2016-05-24 07:12:02

Volnoběžné otáčky to drží perfektně.

2016-05-30 15:10:32

Vizour62: Zjistil jsi něco nového ohledně toho? Teď ve vedrech se mi zdá, že to je čím dál horší. A už mi to začíná hodně vadit.

Byl bych moc rád, za každou další radu. Předem díky.

P.S. Kdyby byly mé jazykové schopnosti lepší, tak bych se kouknul na nějaké zahraniční fórum, ale bohužel nejsou.

2016-05-30 15:41:00

Zatím jsem nic neřešil. Není čas. V práci mazec...tak na majdu přijde řada

zřejmě až bude hůř Jasan, teploty stouply, tak má provozku dřív, tzn.že i dřív začíná cukat.

2016-06-11 16:35:48

amos.zamba: zkus vyčistit váhu vzduchu-je v sání,event.může být zaseknutý nebo ucpaný EGR ventil.Lepší než ho vyčistit bude asi ho vyměnit. gerschwin

2016-08-26 23:17:14

amos.zamba: mně pomohlo prolejt tak 3 lahvicky adytiva. vymnenit filtr paliva. a vše v pohodě

2016-08-26 23:52:43

ako vitam vase priaoevky tak mam ten isty problem. Nafta 2.0 103kw.

1,2,3 stupen pri nizkych otackach alebo ak sa zacnem rozbiehat a nahle stiahnem plyn tak cuka trha. Na volnobehu normalne otacky 750 a za jazdy pkhoda. Ale ak ho podradim z 2 na 3 a uberiem plyn a zaxnem pridavat tak trha

2016-08-28 09:00:34

jozeffezoj: Jsou tam nějaké známky poškození? Nejde až moc velký dým z výfuku?

2016-08-28 09:04:46

Takže auto se mi vrátilo z servisu z Palkovic. Skoro jsem ho nepoznal (po motorické stránce). Auto je úplně tichoučké (už si ho lidi nepletou s traktorem) a jízda je jedna báseň. Zatím ani zaškubnutí (musím to raději zaklepat, před tím se s ním skoro nedalo jezdit). Zaslepili mi EGR, vyčistili váhu vzduchu a zkalibrovali vstřiky. Prý byly úplně rozházené. Mám najezdit cca 2000km a pak dojet na kontrolu vstřiků,pokud se opět rozhází tak budu muset koupit nové (asi repasy). Ale zatím totální spokojenost. Moc děkuji Pánům automechanikům z Palkovic. Všem servis doporučuji.

P.S. funguje vám přihlášení do fóra přes mobil? Mi to absolutně nejde.

2016-08-28 09:39:06

Tak mne auto nedymi ani nic. Mozno ma jemne traktorovy zvuk skor je to pocut pri 3,4 stupbi pri jazde do kopca. Tak isto sa mi vidi ze oriemerka je dost vysoka 7.9/100km a ne iem ju stlacit nizdie a to chodim aj kratsie useky diaknice.

Startuje a vypina normalne a ziaden dym tak ja neviem.

Neviem ake hodnkty vstrekov maju byt.


Odpovědět