Fórum - Téma


Mazda 6 druhé generace a koroze


Fórum 6 (obecně) Mazda 6 druhé generace a koroze

Informace o modelu: Mazda 6


1  2

2015-11-25 13:41:14

Zdravím,

jsem majitelem první generace šestky a musím se s ní rozloučit, protože koroze ji pomalu rozežrala tak, že kvůli lemům neudělám technickou. Co naplat, že jsem prováděl ochranu podvozku i lemů přímo v Mazdě. Přemýšlím nad Fordem Mondeo 2010 nebo nad Mazdou 6 druhé generace také 2010. Jak je na tom druhá generace s korozí? A na co případně trpí? Určitě chci diesel od 143 koní výše. Pokud mi to ale za 5 let má opět shnít, tak to samozřejmě půjdu ke konkurenci i přesto, že s Mazdama jezdím už 12 let (nejprve 626 a pak 6).

2015-11-25 13:51:37

Zdravím,

ohledně koroze nevím, ale vím to, že Mazda má obecně horší diesely než Ford a ten taky není žádný zázrak. Taky vlastním první 6ku, zatím nerezne (ťuk ťuk ťuk) a moje příští auto bude rozhodně opět Mazda. Ale opět benzin. Pokud bych sahal po dieselu, VW, Škoda nebo BMW.. (dle mého názoru, hádat se tu s nikým nechci..)

Mezi diesel 6kou a Mondeem bych vzal raději Ford.

2015-11-25 13:53:48

Já mám GH z 2009 a korozi jsem neviděl. Četl jsem, že na tom zapracovali a druhé generace už tím netrpí. U první generace to je všeobecně známé jako nejhorší vlastnost toho auta.

2015-11-25 13:54:55

Mám 6ku 2010 130kw diesel a žádná koroze se zatím nekoná, kvalita dieselu mazdy je na dobré úrovni, takže můžu jenom doporučit.

626rs, 2015-11-25 13:41:14 napsal:

Zdravím,

jsem majitelem první generace šestky a musím se s ní rozloučit, protože koroze ji pomalu rozežrala tak, že kvůli lemům neudělám technickou. Co naplat, že jsem prováděl ochranu podvozku i lemů přímo v Mazdě. Přemýšlím nad Fordem Mondeo 2010 nebo nad Mazdou 6 druhé generace také 2010. Jak je na tom druhá generace s korozí? A na co případně trpí? Určitě chci diesel od 143 koní výše. Pokud mi to ale za 5 let má opět shnít, tak to samozřejmě půjdu ke konkurenci i přesto, že s Mazdama jezdím už 12 let (nejprve 626 a pak 6).

2015-11-25 14:20:14

626rs: Ahoj, mam taky prvni generaci - 2003, 260k km a kdyz zacalo kvest, nechal jsem udelat nove lemy a mam uz par let klid. Po FL by mela byt s odolnosti vuci korozi mnohem lepe, slabe misto jsou ale stale leve zadni dvere. Vespod rada taky kvete, asi spatne reseny odvod vody. Jinak prvni generace je opravdu spolehlive auto a krome provoznich kapalin, desticek,.. je to auto v celku bez investic. Dokonce mam i puvodni tlumice a po uz po nekolikatem mereni mi stale kazdy tvrdi, ze neni duvod je menit, ze jsou ok. Budeme ale potrebovat druhy vuz, takze ted pokukuji po nejake a rozhodoval jsem se mezi M6 prvni generace po FL, nebo M6 2. generace. Nakonec jsem dosel k zaveru, ze radeji jedno z poslednich aut vyladene linky, nez prvni pokusy nove generace, takze neco z roku 2008. A v DE se porad daji koupit i s pod 100k km, takze na par let pokoj a za celkem pekne penize.

2015-11-25 14:22:14

Zdravím,taky jsem příznivec značky Mazda.Už jsme jich pár v rodině měli.Sám jsem měl 3,ale hrozně jsem si chtěl zkusit 6,bohužel shánění první generace skončilo neúspěchem právě kvůli korozi a to i u ročníků z posledních let výroby 2007,nakonec jsem koupil 6 druhé generace rok 2011 a v dieselu....musím konstatovat,že na korozi se asi zapracovalo,ale úplně bez problémů nebude ani tato generace.Nejdřív se koroze objeví na kufru kombíku,podvozek je klasika,ikdyž tu přibylo oplastování,trpí hlavně nápravy,no a pak zadní lemy už jsem u jetějších 6 taky viděl načaté a někdy rezne i střecha.Diesel motory mi přijdou v pohodě a odolné.Takže úplně dokonalá bude asi až třetí generace,ale mazda není pro každého.Pokud chcete jen jezdit,tak není problém...technika to vydrží....Pokud chcete aby mazda byla i krásná,chce to v tomhle směru péči.To jsou moje poznatky )))

2015-11-25 14:52:04

chobotx: Mazda diesely byly jedny z nejlepších dieselů na trhu, co se spolehlivosti týče. Stačí u nich nezanedbat servis, zavčasu vyměnit podložky pod vstřikama (pár korun), pravidelně měnit olej a netankovat bionaftu (nejlépe pouze Verva Diesel, nebo ekvivalent). Co se koroze týče, na mojí M6 (2010) není nikde nic a doufám, že to tak ještě pár let zůstane

2015-11-25 14:57:29

rm27: Když jsem mazdu vybíral pro sebe, ze všech stran se mi dostávalo varování na diesely mazdy.. a naopak chvála na její benzíny.. co je na tom ale pravdy posoudit nemůžu.. proto píši, že je to jen názor můj.. na druhou stranu získaný z mnoha na sobě nezávislých zdrojů.

2015-11-25 15:01:54

Ta moje je taky diesel a vůbec si nestěžuju. Ty podložky pod vstřikama jsem absolvoval letos a cena 13000,- mi pár korun nepřipadá. Jinak nezapomínat, že je tam DPF -> není to auto na popojíždění. Chce to občas provětrat na delším výletu.

2015-11-25 15:08:41

U mazdy jsou samozřejmě na prvním místě benzinové motory,s těma chybu neuděláte....ale dneska chce každej jezdit za 5litrů a to s nima nejde )))Sám mám taky radši benzín,ale diesel jsem chtěl aspoň zkusit.Mám ted M6 2,2naftu,která umí jezdit i pod 5litrů a jede to moc hezky,ale moje příští auto asi zase bude benzínový)))

jinak moje zkušenosti jsou,že mazda diesel 2,0 v první generaci bez DPF bez problémů,verze s 2.0dpf největší problémy a 2,2dpf už snad zase bez problémů.Filtr DPF je zdrojem největších potíží,jako ostatně i u jiných značek.U motorů s dpf dát pozor,někdy se plní motor naftou hlavně ten 2,0diesel dpf

2015-11-25 16:15:56

filipsonn: já mám M6 2,2 136kW a s tím se dá meziměsto plachtit na tempomat 100km/h v průměru za 5. Ale kvůli tomu jsem si to nekoupil, hlavně to má oněch 136kW a 400Nm, takže to opravdu skvěle jede při reálném dojezdu kolem 1000 km. Nicméně benzínové motory Mazda jsou výborné - sám jsem měl kdysi dvě 626ky s benzínovým motorem

2015-11-25 16:17:14

Já se vrátím k původnímu příspěvku - za mě vyvaření lemů není žádný velký problém ani investice, obzvlášťě pokud je jinak auto OK. S předchozím autem jsem to taky musel absolvovat kvůli STK a i když to bylo hodně staré auto, tak se to pořád vyplatilo (ale cenu už si nevzpomenu).

Jinak si myslím, že i sebenovější auto může reznout, pokud se o něj člověk nestará, protože nějaký odstřelující kamínek udělá rýhu a to je pak hned...

2015-11-25 18:53:10

626rs: zdar. Mazdy se kupují v benzínu. Diesely umí jen němci, to je jasný. Bohužel japonci nikdy neřešili korozi, to je taky jasný. Takže o pěknou Majdu se člověk musí starat!! ať je taková nebo maková to je taky jasný. Mám 6ku v benzínu 2008 z DE a první co bylo - nástřik všeho..Jinak krásný auto a spolehlivé, absolutně žádný problém.

2015-11-25 22:28:58

pěkne vlákno, sleduji

2015-11-25 22:45:15

filipsonn: "Takže úplně dokonalá bude asi až třetí generace,"

to si nemyslím , v době, kdy je ekonomika založena na "spotřebním" zboží, možná třeba kastle nezrezne,

ale odejdou jine věci....

2015-11-26 07:31:27

rm27:u mě jen 120kw 360Nm,ale mě to stačí,nejsem závodník,když jsem jel dálku na spotřebu...to bylo snad za 4,5ltr. a pak jsem natankoval do plna,pak na mě vyskočilo neuvěřitelné číslo dojezdu 1350km kvalty mi ale přijdou dost dlouhý a tak se mi s tím po městě nejezdí nejlíp...je potřeba dost hlídat podřazování,benzínový motor si nechal líbit nižší otáčky.

2015-11-26 07:36:58

andrewx: byla to trochu nadsázka a taky přání,nová M6 je parádní a moc rád bych si jí po pár letech jako ojetinu koupil.Ale je fakt,že dneska už se nevyrábí auta aby vydrželi 20let,takže se asi taky něco nepovedlo,ale zatím vychází jako hvězdauvidí se jaká bude třeba 5letá ojetina

doris  
Doris
2015-11-26 08:03:04

Trvanlivost nových M6/M3 na tom bude asi podobně, jako ty předchozí. Lemy mají udělané líp, ale obávám se, že korozi se tato auta bez investic do dodatečné a vysoce trvanlivé antikorozní ochrany nevyhnou. Stačí vidět ten holý podvozek a "papírové" materiály, z nichž jsou ta auta vyráběná, aby byla co nejlehčí a materiálově co nejlevnější..... Ohledně koroze karoserie ukáže až čas, ale když jsme třeba měřili tloušťku laku, tak je to u nových Mazd opravdu slabota, o jeho odolnosti raději ani nemluvím, jak je měkký... On ten lak není jen na parádu, ale má především chránit kov před korozí. Když k tomu připočtu, že ty plechy na Mazdách dodnes nemají celopozink, tak co si o tom asi myslet?

Hledají se úspory v nákladech a tendence dělat jen spotřební zboží, takže výrobce (nejen Mazda) předpokládá, že životnost auta je +- 6 let. Pak by chtěl, aby si majitel přijel zas pro nové. Kde na to pořád brát peníze, to netuším.

2015-11-26 11:02:19

chobotx: Ohledně dieselu. Aktuálně mám M6 12/2002 a 100 kW diesel. Jediné o čem vím že na to ten motor trpí jsou podložky pod vstřikama a to je taky jediná věc, kterou jsem za 8 let co jí mám dělal. Jinak do motoru leju jen olej každých 20 000 km a ten motor jezdí a jezdí. Naopak jsem vždy na techniku Mazdy slyšel jen chválu.

2015-11-26 11:09:18

Jinak nakonec nastala změna. Jelikož máme v rodině Mazdy 2, jednu já, ročník 2002 a jednu táta, ročník 2007, rozhodl se nakonec táta že si koupí novou Mazdu a jeho mi prodá. Má odstraněný DPF s novou mapou v ECU (jezdí už na to 2 roky bez problému i s emisema). Nemusím tak řešit problém s olejem, s neustálým servisem DPF a pod. Jediné co potřebuji vyřešit je, že v mojí mám celokůži sedačky a táta má klasiku. Předpokládám, že když je to stejný model (i když tátovo je po FL), že sedačky půjdou normálně přehodit, že je to stejné. Nechci dát někomu svoje auto za 20 000 a nechat je v něm.

Jelikož jeho zatím nerezne, musel bych taky vyřešit nějakou pořádnou dodatečnou ochranu proti korozi.

Jinak jen pro představu. Moje mazda byla 2x ošetřena proti korozi v Mazda servisu. Takhle dopadla po 12 letech:


Odpovědět

1  2