Fórum - Téma


Mazda 6 alebo Škoda Octavia ?


Fórum Pokec všeobecný Mazda 6 alebo Škoda Octavia ?



1  2

2012-05-30 14:24:59

Tak otázka je , kolik toho najzdíš, a zda potřebuješ takovej kočár jako 6 v kombajnu. No octě bych se obloukem vyhnul-kdybych tady vypisoval, co se na ni tatíkovy za 6 let a 70tkm vys..., tak by jste mi to stejně nikdo nevěřil. Ale dobrá nafta je od hondy 2,2 v civicu 8.g ten se nechá za 10000€ sehnat v pohodě a klidně bych ho čapnul i v benálu s 1,8 140hp, páč to žere prdlajs-z klubu s nima jezdí mezi 5,5 -6,5 l/100 když tedy nejedou závod Já osobně svou 626 2.0i v říjnu posílám do světa a kupuju civica 8.g s 1,4

sumy, 2012-05-30 14:24:59 napsal:

Tak otázka je , kolik toho najzdíš, a zda potřebuješ takovej kočár jako 6 v kombajnu. No octě bych se obloukem vyhnul-kdybych tady vypisoval, co se na ni tatíkovy za 6 let a 70tkm vys..., tak by jste mi to stejně nikdo nevěřil. Ale dobrá nafta je od hondy 2,2 v civicu 8.g ten se nechá za 10000€ sehnat v pohodě a klidně bych ho čapnul i v benálu s 1,8 140hp, páč to žere prdlajs-z klubu s nima jezdí mezi 5,5 -6,5 l/100 když tedy nejedou závod .. Já osobně svou 626 2.0i v říjnu posílám do světa a kupuju civica 8.g s 1,4 ..

2012-05-30 14:32:35

musim souhlasit. 2.2 diesel d hondy je lepsi.

a je jedno jestli je to civic, accord nebo cr-v

2012-06-01 12:17:29

dvojkovou octu nebrat

když už octu tak jedničkovou s motorem ALH

s mazdou bych to neporovnával, to jsou dva rozdílný typy aut.... za mě určitě mazda 6 ale pokud chceš naftu tak určitě bez DPF filtru

Hanocri, 2012-05-28 22:24:35 napsal:

je potřeba znat trochu charakteristiku tehle nafty...

  • turbo zabira někde cca od 1500ot.
  • max. kroutici moment je k dispozici od 2000ot.
  • max. vykon ve 3000ot

proto jedine rozumne maximum (vykon/spotřeba) je pravě kolem 1700 - 2500ot. (zalezi na typu pozemni komunikace)

jinak motor s cca 1200ot nema sebemensi problemy, nad 2500ot. už roste spotřeba, hlučnost atd...

2012-06-01 14:26:10

To vsetko zavisi od kombinacie motora (resp. jeho zdvihoveho objemu) a velkosti turba. Podla toho sa nastavi mapa v RJ a charakteristika je na svete. maly priklad: jazdim s dvojlitrom (DITD), je nacipovany na 66 kW. Max krutak 220 Nm @ 1800 az po 2600, vyssie uz ide dost dole (a spotreba hovadsky hore, lebo sice ma vykon, ale nie silu). Pri verzii 74 kW je narast vykonu vyrovnanejsi. http://www.mazdaclub.cz/g...ard/73198/full/engine.jpg (diky tecka)

K cinnosti tohoto motora: obtok turba sa zacina uzatvarat niekde medzi 1500-1800 ot, uplne uzatvoreny je pri cca 2300. Kvoli preplnovaniu ma motor znizeny kompresny pomer, preto je dost lenivy pri otackach pod 2000. Nie je vsak problem ist s nim v obci na stvorke (a mat tych 55 na tachometri, lebo to je skutocna 50-tka), ALE zrychlovat na tomto stupni len s lahkou nohou, lebo ma pochopitelne menej vzduchu vo valcoch. Inak pri prudsom zosliapnuti plynu jednak zadymi a jednak je spotreba hovadsky vysoka - motor nema poriadny tlak vzduchu v sani, nepojde dobre do otacok, iba sa "predavkuje" palivom. Ak je treba viac zrychlit, potom radsej podradit a motor ta vystreli dopredu. Preradovanie potom realizovat pri tych 2600 ot. (prevodovka je dlha), aby motor zostal v zdravom zabere.

CommonRail vstreky lepsie rozprasia naftu vo valci a cetan nemusi "hladat" kyslik, takze takyto motor o nieco lepsie zabera aj pri otackach "pod turbom". Ako som pisal, charakteristika motora sa odvija od kombinacie turba a motora, takze ako zabera iny motor a aky je jeho optimalny rozsah otacok, to sa treba zoznamit s charakteristikou motora a vyskusat si to. Ten isty motor moze mat inu prevodovku v inom modeli.

No a ked je toto take lahko pochopitelne, tak mi povedzte, na ktoreho vreda sa vypaluje DPF zvysenim mnozstva paliva To ktory dement vymyslel? Ved tie castice su sadze a tie su vysoko horlave (dokonca vedia vybuchnut). Jedine co potrebuju je kyslik. Horuce su dost a ich reakcia s kyslikom tvori dalsie teplo - proces je samovolny, nepotrebuje dalsie palivo. Skuste preto vyuzivat dlhe klesania k brzdeniu motom , vtedy ide do vyfuku nespaleny vzduch a filter sa moze vycistit sam - mohlo by to fungovat pri podradeni do stvorky dole kopcom (2,5-3 tis. otacok, motor musi byt dobre zohriaty). DPF je mozno nakonec dobre, ale komu zalezalo na tom, aby sa s nim spravne zaobchadzalo??? Ja som normalne nasraty.


Odpovědět

1  2