Fórum - Téma


Mazda 6 alebo Škoda Octavia ?


Fórum Pokec všeobecný Mazda 6 alebo Škoda Octavia ?



1  2

2012-05-28 13:05:42

Prajem príjemný dobrý deň .

Prepáčte , že Vás vyrušujem . Volam sa Eduard . Chcel by som sa Vás opytať , respektíve poprosít Vás o radu. Mám schválený úver na 11 000 eur. Neviem sa rozhodnúť medzi Škoda Octavia Combi 1.9 TD alebo Mazda 6 Wagon 2.0CDTi Exclusive... Prečítal som už mnoho recenzií sedím za notebookom každy večer no neviem si vybrať.Nemohli by ste mi poradit do čoho radšej íst ? Čo by pre mna bolo vyhodnejsie ? S autami velmi skusenosti nemam ... Momentálna máme doma Seat Ibizu New sport 1.4 benzín a spokojny s nou nie som . Velka spotreba plus malý priestor v zadu sa sediet ani nedá. Takže radšej by som niečo medzi tymito dvoma autami ... moj rozpočet je ako som spomínal 11 000 eur (plus minus no ) auto ešte vybrané nemám. Uvažujem na kúpe z Nemecka .

Za odpovede velmi pekne dakujem

S pozdravom

Edo

2012-05-28 13:25:30

nevim jak na slovensku ale za ty penize bys v CR nekoupil nejakou buhvijak dobrou octavku.

v lednu (januari) jsem resil v zasade to same s trosku mensim rozpoctem.

v dusledku jsem volil mezi

M6 MZR-CD

Octavia 1.9

Audi A6 2.0d

pozadavky: spotreba, misto za ridicem (zena sedi vedle detske autosedacky a nechtela mit kolena u brady), pomerne bezpecne a pokud bych se vesel do rozpoctu tak i nejaky ten wow efekt.

pro audinu hralo ze to byl rocnik 2007 a mel jsem komplet servisni historii. proti ni, ze jsem se v ni svezl a proste a jednoduse me nebavila. (taky se zene nelibila barva a celkem i vzhled auta)

v octavce vzadu nebylo dost mista. navic ten motor je sice nezmar ale je takovy liny a presednout z benzinu do skodovky...

navic u skodovek je A sloupek presne v mem zornim poli (merim 190cm a sedacku si vzdy davam co nejniz) takze odbocky doleva bez semaforu jsou takove... no trikrat me malem trefilo auto.

mazda: zena ma vzadu mista milion (meri 170cm), dvoulitr je proste zabavnej a ten podvozek... co si s ni muzu dovolit... parada. musis se ale o motor starat. kontrolovat olej aspon jednou tydne. setrit turbo a hlavne si dat to kolecko vlozky, saci kos, rozvody hned po nakupu.

v zasade jedine co me vylozene SERE na mazde je, ze ma ty kulate pruduchy klimy a nemuzu si dat telefon tam kde jsem na nej zvyklej. (uzivatel JoEM6 si udelal takovy hezky udelatko jak tuto situaci vyresit)

2012-05-28 13:46:50

ďakujem za odpoveď... no ja mam ledva 170 cm takže v tomto by problém nebol

No ťahá ma strašne ta mazda 6 predsa je to krásne auto ... Ohľadom kúpy ... mám známeho ktory dováža autá z nemecka a za 7 ,5 tisic eur doniesol krasnu octaviu a v technickovom stave bola na 2 (nič nie je na 1 :D)... Ako mohlo to byt len štastie , ale ten kamoš ma známych v nemecku ktory mu tie auta hladaju priamo tam. Dalej mi bol odporučený autobazar od vás ...http://www.suprkara.cz/ ... Vraj tu maju super a kvalitné autička ... No neviem čo je na tom pravdy :)

2012-05-28 13:59:58

no. ja bych sel do ty mazdy. skodovka je proste... nudna.

navic ten podvozek. ani v trojkovem bavoraku ze stejneho roku (2003) jsem se necitil tak zoom zoom :)

co se bazaru tyce tak mi ty ceny prijdou nejak moc. ale vse se da domluvit...

2012-05-28 15:17:06

nedávno jsme z nouze koupili sice jen jedničkovou oktávu před face, ale v zásadě to je pořád stejné auto.

ani trošičku nechápeme, co na tom autě lidi vidí, souhlasím s kolegou, že A sloupek je fakt de...ně udělaný, jak vidím tak po všechny, bo já měřím 168cma taky se mi za něj často schová auto. vzadu je sice širší, ale v podélném směru je to stejné jako ve fabii (hodnoceno když si nastavím sedačku a snažím se za sebe dát mimčo ve vajíčku - pozor mám jen 168cm a sedím tedy relativně vepředu).

ale s autem jako celkem jsme nespokojeni, prostě na staré mazdě když prdla brzdová žárovka, tak se rozsvítila na palubce žárovka, pi...ci v boleslavi to propojili s centrálem a ten po nastartování zamkne a odemkne auto, neskutečné nervy, než jsem přišel na to, proč to dělá, prostě to auto dělali pi...ci. a takových blbých nápadů je ve škodovce hromada, prostě uživatelsky je mazda propracovanější a dokáže dělat majiteli více radosti. a nekradou se tolik o jízdních vlastnostech ses už asi dočet, tak nebudu opakovat, co je jasné.

2012-05-28 15:28:25

168cm, vajicko a neni misto? tak to uplne koukam...

2012-05-28 16:07:14

No to je pravda lebo vela známych odporúča Škoda ževraj je to auto snov , že spotreba minimalne a že su nad mieru spokojny presnejsie sa jedna hlavne o dvojkove octavie 1.9 tdi ... Preto som bol trošku obalamutený a ked si pozriete recenzie a nazory iných na webe kazdy vrele odporuča dvojkovu škodu octaviu 1.9 tdi . ale postupne začínam menit svoj nazor. Nechcem kupit blbost lebo predsa 11 000 eur nie je 100 eur a kupujem vec ktoru budem použivat denne ...

2012-05-28 16:20:00

to jsou takove hospodske keci bych rekl.

kazdy mit oktavku ftedeicku v metle a na hlinach.

skutecnosti je ze bys musel s tim autem chvili zit abys pochytil co je dobre a co ne. osobne bych do toho nesel.

dalsi auto bude budto znovu sestka nebo pokud me ten 2.2 diesel presvedci mozna accord. ale u toho koncim.

2012-05-28 17:18:38

Japonské auta byly jsou a budou vždy propracovanější, promyšlenější......... je pravda, že trochu začala váznout antikorozní ochrana, ale to se dá pořešit individálně

RadoMiláček, 2012-05-28 17:18:38 napsal:

Japonské auta byly jsou a budou vždy .. propracovanější, promyšlenější......... je pravda, že trochu začala váznout antikorozní ochrana, ale to se dá pořešit individálně ..

2012-05-28 17:22:44

a jak se to da poresit individualne?

pred par dnama jsem mel auto na zvedaku a pramalo se mi libilo, co s im udelala zima. a za boha nemuzu sehnat nikoho v brne, kdo by mi dal do kupy spodek a nasrikal to pred sezonou.

lexxa, 2012-05-28 17:22:44 napsal:

a jak se to da poresit individualne?

pred par dnama jsem mel auto na zvedaku a pramalo se mi libilo, co s im udelala zima. a za boha nemuzu sehnat nikoho v brne, kdo by mi dal do kupy spodek a nasrikal to pred sezonou.

2012-05-28 17:25:59

zjistil jsem, že než to řešit v Ostravě (tudíž podobné to bude v Brně) tak takové věci lepšit řešit v menších obcích okolo města, tam se vždy někdo schopný najde

2012-05-28 17:35:48

No zajimava kombinace na srovnani...

Nejprve k Mazdě: je to auto střední třídy, tudíž větší rozvor kol, více místa v autě - ne na ukor pasazeru, solidni vykon motoru, ktery kdyz nebudes moc honit ve vysokych otackach tak Ti spapne skoro to co Octavka...

A ta všemi opěvovana Octavka... nizsi stredni trida, podvozek Golfu, malo mista (sice pri normalnim sezeni Ti to neprijde) ale v Mazdě je FAKT vice mista.... Kazdy rika levnejsi dily, nizsi spotreba... ani to nemusi byt pravdou....

Mam zkusenost s obema auty a proto pridam perlicku na zaver... letosni zima byla mraziva.. Mazdicka chytla v -20°C na první šup... Octávka po nažhavení 4krat tocila naprazdno a pak se velice neochotně rozbublala....

Z vlastni zkusenosti bych si takovych 1000€ nechal jako rezervu na drobne pocatecni opravy

Stastnou ruku pri vyberu

2012-05-28 17:48:39

tak to jsem ani nezmiňoval s tou koncepcí, to je všeobecně známé, ale dobře, že jsi to zmínil.

K těm dílům, kdysi možná bylo pravdou, že díly na Japonce jsou strašně drahé, ale to už dávno pravdou není, sice neklesli na úroveň dílů na evropská auta, ale zase vydrží déle, takže se to výdrží srovná a to nepočítám servis.

Hanocri, 2012-05-28 17:35:48 napsal:

No zajimava kombinace na srovnani...

Nejprve k Mazdě: je to auto střední třídy, tudíž větší rozvor kol, více místa v autě - ne na ukor pasazeru, solidni vykon motoru, ktery kdyz nebudes moc honit ve vysokych otackach tak Ti spapne skoro to co Octavka...

A ta všemi opěvovana Octavka... nizsi stredni trida, podvozek Golfu, malo mista (sice pri normalnim sezeni Ti to neprijde) ale v Mazdě je FAKT vice mista.... Kazdy rika levnejsi dily, nizsi spotreba... ani to nemusi byt pravdou....

Mam zkusenost s obema auty a proto pridam perlicku na zaver... letosni zima byla mraziva.. Mazdicka chytla v -20°C na první šup... Octávka po nažhavení 4krat tocila naprazdno a pak se velice neochotně rozbublala....

Z vlastni zkusenosti bych si takovych 1000€ nechal jako rezervu na drobne pocatecni opravy

Stastnou ruku pri vyberu

2012-05-28 21:36:10

prave s tim tocenim mazdy se to pry ma trosku jinak. kdyz to podtacis na dejme tomu 1100 tak to zere nula nula nic ale kdyz slapnes na pedal tak te to stahne z kuze. totez podrazovani. pry je to tim, ze se do mazd montuji vetsi turba nes do octavek a spol. osobne uz asi 2 tydny jezdim podle nej a spotreba sla dolu. drzim otacky okolo 1800-2200 a muzu si piskat. pravda je ze to neni benzin, kde kdyz chces setrit tak zaradis v padestace ctverku a doufas ze nebude treba s tim autem nejak moc menit smer a rychlost.

lexxa, 2012-05-28 21:36:10 napsal:

prave s tim tocenim mazdy se to pry ma trosku jinak. kdyz to podtacis na dejme tomu 1100 tak to zere nula nula nic ale kdyz slapnes na pedal tak te to stahne z kuze. totez podrazovani. pry je to tim, ze se do mazd montuji vetsi turba nes do octavek a spol. osobne uz asi 2 tydny jezdim podle nej a spotreba sla dolu. drzim otacky okolo 1800-2200 a muzu si piskat. pravda je ze to neni benzin, kde kdyz chces setrit tak zaradis v padestace ctverku a doufas ze nebude treba s tim autem nejak moc menit smer a rychlost.

2012-05-28 22:13:36

vsak tak to taky bylo mysleno... kdyz clovek nejezdi jako krete* a nesnazi se z 1200ot vylezt na 2500otáček za 3 sekundy tak je auticko velmi sporive....

oni ty oktavky vychvalujou do nebe jen kvuli jedinemu poradnemu motoru ktery kdy VW udelalo... 1,9TDI 81kW (ktere se nota bene montovaly v 90. letech do passatu ... zase neco co už Němčourum nevonělo šoupli hladovym čechum... )... to byl stejny motor jako 66kW jen měl upravene mapy v ŘJ takže byl ekonomičtějši... ale takove motory se velmi težce shaněly (lidi si je drželi).... ale fuj.. dost o škodovce

MAX6  
J.
2012-05-28 22:18:03

Teď asi píšu do špatnýho tématu (nafta),ale já se divim že ty auta trocha netočíte. Je mi jasný že ten kdo koupí auto co má najeto 150000 tak tam je to skoro jedno,ale u novýho auta to je docela hrůza. Jak je ten motor potom zajetej (válce vyhřátý), to by mě fakt zajímalo. Vim že nafta točí podstatně míň než benzín,ale i tak, jezdit s autem non-stop v minimálních otáčkách (podtáčení) ??? Když mi někdo dá dobrej argument,tak se rád poučim. Ale jen u nafty,u benzínu mi to nikdo nevymluví,že podtáčení je horší než ježdění ve vysokejch ot.

2012-05-28 22:24:35

je potřeba znat trochu charakteristiku tehle nafty...

  • turbo zabira někde cca od 1500ot.
  • max. kroutici moment je k dispozici od 2000ot.
  • max. vykon ve 3000ot

proto jedine rozumne maximum (vykon/spotřeba) je pravě kolem 1700 - 2500ot. (zalezi na typu pozemni komunikace)

jinak motor s cca 1200ot nema sebemensi problemy, nad 2500ot. už roste spotřeba, hlučnost atd...

MAX6  
J.
2012-05-28 22:31:47

A ten výkon s krouťákem po těch 3000ot. klesá rapidně nebo jen malinko ? Jen mi jde o to jestli ty motory potom nejsou líný.

2012-05-28 22:38:01

otackomer mas do 4000 pak uz je cerveny pole do 6000, kam by jsi to chtel tocit? z osobni zkusenosti bych nerekl jak moc strme to klesani je... to by opravdu nekdo musel odnekud vyhrabat momentovou charakteristiku tech 100kW, aby jsme to mohli nastudovat a rozpitvat

2012-05-29 08:46:42

po 3000 ot už není důvod to točit,krouťák i výkon tam není,jen to víc žere a řve


Odpovědět

1  2