Fórum - Téma


Mazda 6


Fórum 6 GG / GY Mazda 6

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 2  3  4  5  6

doris  
Doris
2009-06-06 10:04:38

Kuqi: No to bychom ale museli najezdit hoooodně kilásků, než by se to vrátilo. Ovšem ta současná spotřeba mne fakt těší a zároveň udivuje, když podle technických dat má být průmerka v kombinovaném provozu cca 7.8l/100km a my máme na PC momentálně 6,2l (samozřejmě údaje z PC beru s rezervou) . S původním motorem jsme se k této hodnotě nikdy nedostali a to i při líném stylu jízdy, možná v něm docházelo po celou dobu skutečně k vyššímu tření, což se nakonec projevilo jeho destrukcí. V novém motoru byl použitý origo olej Mazda Dexelia 10W-40, kde jsou uváděny výborné protioděrové vlastnosti a ochrana motoru, což se taky mohlo projevit poklesem spotřeby.

Máme nyní nalítáno cca 200km s novým motorem. Jede už klidněji a tišeji, než se nám jevil na počátku při zkušební jízdě. Nepatrně cvrlikal a popískával klínový řemen, ale i to už se pomalu zlepšuje a zvuk mizí. Asi to chce čas, aby se vše "srostlo" a vzájemně přizpůsobilo. Výrazné zlepšení jsme zaznamenali při startování zahřátého motoru, naskočí okamžitě. U původního motoru musel občas startér déle točit. No a konečně na mé přání byla provedena výměna původního převodového oleje za Castrol TAF-X, což se velmi pozitivně podepsalo na řazení, klapavý zvuk skoro zmizel a řadit jde úplně zlehka. Takže pokud někdo máte pocit, že Vám to řadí ztuha a máte ještě původní náplň v převodovce, dejte si tam TAF-X a budete mile překvapeni. Do Primery ho používáme taktéž a je to paráda.

2009-06-06 19:46:20

Právě jsem přemýšlel nad výměnou oleje v převodovce, právě kvůli tomu "klapavému zvuku" takže díky za radu, alespoň už vím, co tam nalít

Jinak přeji ať už Mazlinka slouží jak má a ať to její nové srdce ďábelsky buší

doris  
Doris
2009-06-07 10:26:03

Pepa: Díky moc za milé přání! S tím motůrkem naše M6 dá se říct omládla, jezdí čím dál líp, najeli jsme dalších asi 120km a vše se chová a funguje skvěle.

S tím převodovým olejem jsme udělali moc dobře, jeho výměna autu prospěla a skutečně to nyní o dost lépe řadí. Takže TAF-X vřele doporučuji, Castrolu se tento olej mimořádně povedl. Kdysi jsme použili do Nissanu převodový olej od BP, nebyl nijak levný, ale proti tomuto byl o několik tříd níže kvalitou. Výrazně jsme to poznali při řazení zpátečky, kdysi občas vrzla, od doby, co je tam ten Castrol, ji není slyšet vůbec, o hladkém řazení nemluvě. Když vemu v úvahu, kolik má ten Nissan nalítáno km a převodovka je původní bez zásahu, je to výborné. Co vím, tak i na Nissaclubu si kluci pochvalovali TAF-X a pozorovali mnohdy výrazné zlepšení. A ještě jedna perlička, kdysi jak jsme TAF-X dávali poprve místo původního BP, bylo na magnetu u výpustního šroubu mnoho kovových elementů. Minulý týden, když se z převodovky vypouštěl TAF-X a dával nový olej, tak ten magnet byl skoro čistý

doris  
Doris
2009-06-13 20:43:54

Tak máme nalítáno už přes 500km od opravy a je znát, že to vše potřebovalo čas. Doprovodné pískání od řemenů se postupně zeslabovalo až zcela zmizelo, motor jde stále ochotněji do otáček a je živější, než byl před týdnem, i když s tím zatím jezdíme většinou klidněji a plynule. Enormně se ztišil a jediné, co je při jízdě slyšet, je šum od pneumatik. Startování za tepla i studena je taky o něčem jiném než s předchozím motorem, chytá to nyní rychleji a velmi hladce. Vypadá to, že původní motor musel být špatný už od začátku, protože takto nikdy nedokázal nastartovat, jeho chod byl hlučnější a neběhal tak hladce. Měl o dost vyšší spotřebu paliva. S tím novým motorem se nám průměrná spotřeba na PC ustálila na 6,4l/100km po nájezdu cca 500km v kombinovaném provozu. Ručička palivoměru nám teď klesá skorem stejně pomalu, jako u dieselové Primerky . Takže zatím velká spokojenost.

Nyní už jen čekám, až mi dokonale vyzraje nový nanolak na předním nárazníku a získá tvrdost keramiky, pak ho ještě finálně přeleštím. Pokud se osvědčí, půjdou do laku i prahy a vnitřky lemů blatníků. Před pár dny jsme si ještě udělali památeční fotky s M6 od kolegy z práce, jehož autíčko se před focením u nás voskovalo a leštilo. Docela to těm Mazdičkám spolu sluší.

2009-06-14 13:02:49

Tak vidíš Doris, jak tvá M6 s novým srdcem hezky prospívá...

A to už tu bylo cca 14 dní zpět téměř loučení s Mazďáky. Nikdo, s jakýmkoliv automobilem, si nemůže být jist, kdy se mu může stát nějaký závažný technický problém...

Bavíš se o vyzrátí nového nanolaku. O co se přesně jedná? Taky bych potřeboval na přední náraník, lehce otřískaný od kamínků, nějaký nový lepší nástřik...

doris  
Doris
2009-06-14 13:28:00

Pavel473: No jezdí moc pěkně, nový motor má trochu jinou charakteristiku projevu než ten původní, jen v člověku už tak nějak přetrvává nedůvěra k tomu autu. To už se v mém případě asi nikdy nezmění, jsem holt taková a za jeho volant už nemám chuť sedat. Jezdím nyní už jen s Primerou v roli řidiče, tu mám nejraději a dosud mne nikdy nezradila. Tam si tu jízdu vyloženě užívám.

A ten nanolak - je to speciální čirý lak na bázi akrylu, který má takovou molekulární strukturu a vlastnosti, že po vytvrdnutí a vyzrání dosahuje tvrdosti keramiky. Používá se i ve výrobě na drahé a luxusní automobily jako třeba nejvyšší řady Mercedesu. Je mnohem odolnější vůči poškození a poškrábání, než konvenční laky. Dá se sehnat na A-C Color. Na cenu se raději neptej.....

http://www.a-c.cz/site/klarlak_8_214_ac.pdf

2009-06-14 18:51:57

No vidíš jak auto zatím funguje, to je dobře. Už víš co přesně byla příčina zničení původního motoru? Bylo to vadou olejové pumpy nebo něčím jiným?

Mám dotaz:

nedávno se mi naskytla možnost koupě Audi A4 Avant 2,0 TDI roku 2006 - jedná se o model připomínající svým vzhledem současnou A4. Nějak jsem to tehdy zavrhnul, ALE... Jak si tak hledám a nenacházím slušné Subaru Legacy, tak jsem začal tak nějak pokukovat po A4 Avant r.v. 2006, ale samozřejmě Quattro (nechci slevovat ze svých nároků ), kterou jsem před tím tak nějak nebral v úvahu, teď mám ale v hlavě brouka Vzhledově se mi auto zamlouvá.

Dotaz tedy zní, nemáte někdo zkušenosti s touto A4 Quattro, jakékoliv? Nebo s oněmi "uchrochtanými" Tdi 2,0 apod.? Nechci se přihlašovat na audiclubu, třeba mě to zase přejde jako před dvěma lety , kdy jsem do A4 (r.v. 2002) sedl a řekl jsem, ne...

Osobně jsem před časem zkusil Tdi 2,0 v Passatu (nevím jaký konkrétně mělo výkon atd.) a tak hrozný mi to zase nepřišlo Jen Passat mi tak nějak přišel v interiéru "lacinější" (ty pogumované plasty, tfuj...) než Mazda 6 a musím uznat, že jak tak získávám zkušenosti s jinými auty stejného data výroby, tak M6 (2006) je na tom opravdu ještě dobře, jak po stránce vzhledové tak i kvalitativní (co se týče interieru).

doris  
Doris
2009-06-14 22:33:06

Pepa: Jj, jsem ráda, že to nyní jezdí tak pěkně. Nový motor se skutečně chová líp, než ten původní. Máme na tachometru už skoro 700km po dnešním výletu, spotřeba paliva je stále stejná a motor šlape na výbornou.

Co bylo příčinou poškození původního motoru ještě není jisté, jsou poškozené díly jen ve druhém válci, ostatní součásti motoru jsem vesměs v pořádku. V tom druhém válci došlo k pootočení najakého ložiska nebo "něčeho", přes co jde mazací kanálek a to se pak zadřelo. Nevím jak to přesně nazvat , tato terminologie je pro mne zatím tabu. Na klikovce jsou vidět oděrky právě jen pod druhým válcem, ojnice je zamodralá vlivem vysoké teploty a plíšky z obložení jsou vydřené. Ostatní části motoru jsou jak nové. Chyba mohla být v olejové pumpě, která nevyvíjela potřebný tlak oleje. Uvidíme, co na to řekne náš mechanik a pak ještě jeden expert na motory, jsem fakt zvědavá, kde byla chyba. Mám pořád pocit, že ten původní motor nebyl zcela O.K. už od začátku, protože ten nový se projevuje úplně jinak, tahá líp odspoda, hladčeji startuje a při stejném stylu jízdy má nižší spotřebu paliva. Přitom se zatím ještě stále zajíždí, je znát, že je to "mladý" motor.

S Audinkou Ti moc neporadím, je to parádní a krásné fáro, ale ty TDi přecijen nemají moc pěkný hlasový projev a od mechanika vím, že jim celkem brzy umírají turba. Vše je asi o štěstí na daný kus, já už se po tom všem nedivím vůbec ničemu.

2009-06-15 11:37:22

to Pepa: jestli uvazujes o koupi 2,0TDI, tak dej bacha na vsechny 16V verze....jak uz jsem tu drive daval scany z autotipu, tak tyto motory (16V) trpi na praskani hlav. Uz to priznal i muj kamos, ktery byl!! zaryty volkswagnak. V soucasne dobe jezdi passata TDI 2,0, ale koupil si po Touranu (ve kterem mel 16V motor s DSG) 8V motor. Jinak jeste u koncernu odchazi 6st. prevodovky, ale zase jen nektere typy. Chce to presne pozjistovat aby se clovek pri vyberu vyhnul spatnym kouskum. Jestli resis 4x4, tak se te asi prevodovka netyka. Jak psala Doris, tak muzou odchazet i turba, ale to je hodne o zachazeni predchoziho majitele. Ja osobne bych koupil bud 2,5TDI 125kw nebo spis slabsi PD 77kw, ktere ale nevim jestli se delalo ctyrkolka

2009-06-15 20:02:13

Mno, výhodou u A4 je, že sis právě mohl pohon 4x4 kombinovat se všemi motory a převodovkami, včetně automatů dle libosti. Tedy co se týče ročníku od faceliftu 2005 (nevím jak je to nyní u nové A4). Takže člověk může narazit na všemožné kombinace převodovek a motorů, ať už 1,8T nebo 2,0 a 3,2 TFSI nebo dieselů 1,9 2,0 2,5 a 3,0 Tdi. Alespoň jsem to tak vyčetl na jednom vebu. Člověk si mohl koupit např 2,0TFSI jen jako předokolku s automatem nebo manualem, či jako 4x4 s automatem nebo manuálem... to samý u všech ostatních motorů... Přijde mi to jako docela výhoda oproti jiným výrobcům, kteří ti nedovolí si vybírat (včetně výbavy)...

Ale jak si tak prolejzám diskuse na netu, tak mi přijde, že ani jeden motor v A4 nestál za nic Takže auto celkem dobré, ale až na to nejdůležitější... Co se týče motorů 2,5 Tdi tak jsou na ně docela rozporuplné názory a k tomu mnohem víc trpí přední náprava, jelikož je ten motor těžkej...

Zkrátka jak to vidím, tak naše problémy s korozí u Šestek jsou úplná banalita... zbytek auta alespoň za něco stojí, co se týče techniky, která je to hlavní co dělá auto autem...

No nic, asi budu šetřit penízky a pak koupím novou Šestku v dieselu... :o)

2009-06-15 21:55:24

Doris:Tak ten klepot jsou protočené šálky,např. u rencků běžná věc,.http://grandscenic.forumn...lepot-19dci-88kw-t114.htm

doris  
Doris
2009-06-16 07:33:59

Mirin: Přesně, tento termín zmínili i dva na sobě nezávislí mechanici. To byl nejspíš případ i našeho motoru, je to děs, co to dokázalo zničit... Díky moc za reakci!

Takže je možná skutečně skrytá výrobní vada, v tom případě ale nikdy nebudu mít už jistotu, že se toto nestane u nového motoru zas a za další tři roky nepůjde motor opět do kytek. Jak k něčemu takovému mohlo vůbec dojít, když auto mělo to nejlepší zacházení, kvalitní olej a pod....? Může to člověk nějak ovlivnit, aby k tomu už nedošlo?

2009-06-16 16:27:30

Mno, myslím, že tohle se asi nijak ovlivnit nedá, nebo se mýlím? Skrytou výrobní vadu asi jen tak někdo neovlivní a nepřijde na ni dokud o sobě nedá vědět, jestliže všechno funguje jak má a pak najednou šup... a motor je ko.

doris  
Doris
2009-06-16 17:32:11

Pepa: Taky mi to tak příjde. Holt, stalo se a důvěra se už zpět nikdy nevrátí. Zatím to jezdí pěkně, ale co bude za rok, dva.... nikdo neví. Auto ještě splácíme, pak se uvidí, ale pravděpodobně se s ním rozloučíme. Pokud bych si onu závadu zapříčinila sama vlastní nedbalostí, bylo by to něco jiného, ale takhle nevím, ať člověk udělá cokoliv, nemůže to ovlivnit a ježdění s tím autem už vnínám po tom všem poněkud jinak.

2009-06-16 19:56:13

Je fakt, že člověk ztratí tu důvěru. Když jsme měli Áčkovou Vectru, tak nám jednou zdechla na křižovatce a nechtěla naskočit. A já jako debil jí musel odtlačit a potom ject autobusem domů... No, ale druhej den, když jsme pro ni jeli, tak naskočila a jela v pohodě, jezdila normálně asi 14 dní a zase jsem zůstal viset na křižovatce, opět cesta domů autobusem... druhej den to samý, auto naskočilo a normálně jsme ho dovezli domů. Test motoru neukázal vůbec nic ani po prvý, ani po druhý. Pak jsme měli ject s kámošem asi 100km a já měl řídit, ale autu jsem nevěřil a řekl jsem, že s našim autem nikam nepojedu, že nehodlam volat odtah, že autu nevěřim, že si troufnu jen do Plzně (máme to asi 10km), odkud snadno nasednu na autobus kdyby něco...

Pak nás nechalo ve štychu i po třetí, ale už na dobro, závada objevena a opravena, ale autu už jsem nevěřil a na dlouhý cesty už vůbec ne... navíc bylo sežraný jak sviňa. Prodal jsem ho za 6000Kč, ale kupodivu ta kára jezdí ještě dneska a co vim, tak ten majitel jí nešetří, prostě nezničitelný auto, který zastaví asi jen ta koroze...

2009-06-16 21:48:48

U Mazdy je tato závada těžko vysvětlitelná ,je to prostě náhoda. někdy se prostě stane že se můžou sejít při montáži sejít součástky na hranici povolené tolerance(nebo malinko přes) a při "vhodné" kombinaci + a - odchylek je neštěstí na světě.Ale je taky možné že to byla prostě lidská chyba,rozhodně to není konstrukční vada. U rencků je to konstrukční vada, dělali je z nekvalitního materiálu a chyběli tam zarážky proti protočení

doris  
Doris
2009-06-21 22:20:17

Děkuji Vám za názory , no vidím to tak, že vše ukáže čas. Snad už je té smůle definitivně zažehnáno a M6 bude dobře sloužit. Dnes jsme překonali první tisícovku kilometrů s novým motorem a je to o hodně lepší, než před dvoumi týdny, kdy jsme s tím vyjeli ze servisu. Potřebovalo se to všechno "srůst a přizpůsobit" a nový motor dostatečně rozhýbat. Zmizely veškeré doprovodné zvuky, auto jezdí moc hezky, řekla bych že lépe jak dřív, a s o dost menší spotřebou paliva, než tomu bylo u předchozího motoru.

Jediné, co jsem dnes řešila, bylo povrzávání předních dveří, kde drnčela výplň dveří zřejmě o plechovou konstrukci. Silikonový olej, kterým jsem ošetřila obvodovou část vnitřku dveřní výplně, to naštěstí rychle a jednoduše vyřešil a je opět ticho.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6