Fórum - Téma


Mazda 6


Fórum 6 GG / GY Mazda 6

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 2  3  4  5  6

2009-06-03 11:48:28

a nejezdila jsi nahodou na Castrol? nebo kastrol?

doris  
Doris
2009-06-03 12:16:05

Ne, Castrol tam byl dán při první garančce a pak auto jezdilo na Shell Helix stejné viskozitní třídy. Mám pocit, že Castrol tam normálně dávají v autorizovaném servise, takže je v poho.

2009-06-03 12:30:10

Já tam mám taky Shell Helix. Mno, můj motor má nalítáno 70tis. km a je také ůplně čistý, jak se shora, tak ze spoda, což jsem omrknul při výměně oleje, takže na první pohled je na něm prd poznat, kolik může mít nakrouceno. To samé převodovka, nikde nic neprosakuje, čistá jak prdýlka

Jinak doufám, že Ti auto brzo opraví a nový motor bude jezdit líp něž ten původní...

doris  
Doris
2009-06-03 12:45:55

Pepa: No zvenčí to poznat nemusí být skoro vůbec , koukni třeba na motor, co mám v Primeře a vem si, kolik má už za sebou km a roků provozu. Převodovka totéž. Podstatné je, co je uvnitř a jak to funguje. Na finále opravy už se nemohu dočkat, jsem zvědavá, jak to zmáknou a jak se bude auto chovat. S tím předchozím motorem to jezdilo výborně, připadal mi silný a byl hodně dobře zajetý od počátku. Ten nový se teprve ukáže.

Kéž by to jezdilo stejně krásně, jako dřív. Na 1.8 a poměrně velkou pohotovostní hmotnost to bylo dost živé auto a přitom mělo pomerně nízkou spotřebu benzínu.

2009-06-03 17:17:46

Některé benziňáky Lkové řady měly problémy s ozubením pohonu olejového čerpadla, nenašli jste třeba ulomený zub?

doris  
Doris
2009-06-03 17:48:57

Hmm, to je zajímavé, díky za námět. U rozebírání motoru jsem nebyla, viděla jsem ho už rozebraný a o nějakém úlomku nemluvili. Byly tam jen kovové elementy z vybroušených ploch v motoru. Pokud bych měla to čerpadlo v ruce, teoreticky by to pak bylo vidět, kdyby třeba některý ten zub chyběl. Je to tak? Už mám dohodnutou expertízu, pak se uvidí. Nicméně pokud se ulomí kus kovového předmětu, je z toho vidno, z jak mizerných materiálů je to vyrobeno.Ach jo, kam ta výroba aut spěje?

2009-06-03 19:15:58

Šlo čistě o náhodné kusy, když se mezi zuby dostal nějaký kovový bordel, tak to mohlo vylomit jeden nebo víc zubů. Nicméně to bys asi slyšela, vyluzuje to pak takové kvílení (podle toho, kolik zubů chybí).

doris  
Doris
2009-06-03 19:38:04

Aha, no nám to jen klepalo, zpočátku slabě, jako by v tom byl méně oktanový benzín, ale během dvou dnů a pár desítek kilometrů se to velice rychle změnilo v hlasité bouchání. Zpočátku to u studeného motoru skoro zmizelo, mysleli jsme, že už je to O.K. Po delší jízdě a hlavně, když šel motor do vyšších otáček (ne až k red-line, jezdíme maximálně do 5000ot.), to však začalo dělat znovu a mnohem víc. V prvních fázích to klepalo vyloženě nahodile, pár kilometrů byl třeba klid, ale pak to v určitých otáčkách bylo zas slyšet a pokaždé silněji. Nakonec, když se motor při akceleraci trochu víc protáhnul, ten zvuk hrozivě nabral na intenzitě a už nepřestal. Bylo jasné, že tohle bude zlé.

Měrka oleje ukazovala po stečení MAX. Kontrolka mazání vždy zhasla hned po startu. Ještě jedné věci jsme si v poslední době všimli, nevím, zda to s tím souvisí či ne, ale někdy se teplému motoru nechtělo naskočit, dlouho se točil. Bylo to však taky nahodile, někdy startnul hned, jindy mu to chvíli trvalo.

2009-06-04 12:43:10

Mno, ono se tyhle motory asi Mazdě moc nepovedly, protože co se týče zadřených, přidřených, předčasně vyběhaných, hlučných a olej papajících motorů 1,8 Mazdy 6 najdou se na netu všemožné debaty, vždy se týkali motorů 1,8 U dvoulitru jsem nenarazil na nic podobného, myslím, že to asi nebude náhoda. Pokud si dobře vzpomínám, tak i tady se řešilo něco podobného s vyběhaným motorem a ne jednou, také se to týkalo motoru 1,8.

2009-06-04 13:01:27

Pepa: Sorry, ale ty motory jsou úplně stejné. L8 má proti LF jen o 4,5 mm menší vrtání. 1.8 BPčko v 323 je samozřejmě úplně jiný (starší) motor.

doris  
Doris
2009-06-04 13:29:20

Co vím, tak největší problémy mají 2.3, proto jsme do ní nešli. Ale když jsme předtím vyzkoušeli v bazarech pár benzínových dvoulitrů a 1.8, taky to vždy nebylo slavné. Měli jsme však zato, že je to vina špatného zacházení předchozího majitele. Bohužel nemusí to být pravidlem a to, co nacházím v diskusích a uváděných problémech od majitelů M6, mi už ledacos odhalilo. Nemohu samozřejmě čekat, že dnešní "spotřební"auta vydrží tolik, jako starší držáky, ale toto byl naprostý úlet a šok.

Jak jsem psala, olej a jeho množství bylo v naprostém pořádku, takže chyba byla někde jinde, zřejmě výrobní vada některého komponentu v motoru. Mimochodem olej ze stejné várky se dával o cca dva měsíce dřív i do Primery, která je na kvalitu oleje dost náročná, a ta si blahem jen přede..... Jsem zvědavá, jak dopadne expertíza.

2009-06-04 15:44:48

Tady se trochu pletou šišky s jablkma U řady BA to byly hlavně 2.0V6, které baštili nadměrně olej a často nevydržely při špatném zacházení ani 100t km. U 1.8 byla situace lepší, tam jen baštili taky trochu více oleje, ale ne tolik jako 2.0l. Nejlepší motor, co se výdrže týče byl 1.5i.

U 6tek naopak byl "nejhoší" motor 2.3i, který žíznil jak po oleji, tak po palivu, a takový výkon zase nepředvedl. O problémovém 1.8i v takovém rozsahu v "6" slyším poprvé až od Doris. I když ve své podstatě byla pravděpodopbně nekvalitní olejová pumpa, nikoliv celý motor.

doris  
Doris
2009-06-04 16:03:57

FredyK: Přesně to si myslím i já. Motor šlapal skvěle, ale zřejmě chyba byla v distribuci oleje, jakoby čerpadlo nevyvíjelo potřebný tlak a zaolejovalo jen nejbližší okolí, kde nebyly žádné známky poškození. Přitom oleje tam bylo 100% dostatek, byl kvalitní a olejový filtr byl taky nový. Já jsem o problému s tímto motorem v M6 už slyšela od jednoho mechanika, tam byla chyba v podobě netěsnosti potrubí mezi olejovou pumpou a sacím košem, v potrubí byla trhlinka. Zítra si jedeme pro auto a beru s sebou i všechny díly původního motoru. Ty pak dávám k prozkoumání a zjištění skutečné příčiny problému, abych měla jistotu, co to způsobilo a jak by se tomu eventuelně v budoucnu dalo předejít. Pořád mne láká měřič tlaku oleje, jenže se to vyrábí všechno poměrně velké a robustní a nechtěla bych tím zkazit vzhled interiéru. Jediné umístěni, které mne napadlo, je na A-sloupek vlevo od řidiče, i když M6 ho má dost skosený a úzký. Taky montáž čidel a dalších součástí, co k tomu jsou, je pro mne neznámou, sama bych se do toho nepouštěla.

 míra
2009-06-05 12:06:21

Tak hodně štěstí při přejímce Mazdičky,at hodně dlouho slouží bez šoků a problémů .Všichni na klubu tím Tvým problémem žijeme a jsme velmi zvědaví,co se zjistí expertízou.Mooooc stastných kilometru.

2009-06-05 12:51:55

Shr3k: vůbec jsem se nezmiňoval o motoru BP v Mazdě 323, tak nechápu, proč ho sem motáš...? Jde o to, že kdekoliv jsem narazil na téma zadřeného/vyběhaného/přidřeného atd. motoru Mazdy 6, tak to byla právě jednaosmička, o které se téma vedlo, tedy její nejslabší motorizace. Než jsem kupoval svou M6, tak jsem hovořil s člověkem, který měl podobný problém, motor ok, najednou začal hlučit, pořád víc, pokračovalo to úbytkem oleje, neustálým doléváním a nakonec reklamací a následným přetěsněním motoru. Od dalšího člověka, který krátce pracoval v Mazdě, jsem si vyslechl ódy na mizernou antikorozní ochranu (což mne pořád neodrazovalo od koupě M6), ale také hovořil o tom, jak svému kamarádovi přetěsňoval motor (ano 1,8) na M6 před faceliftem. Tyto věci jsem ale bral tak, že ti lidé zkrátka jezdili jako prasata a nijak mě to od koupě Šestky neodradilo. Ale tyto konkrétní vozy také neměly příliš najetých km a teď vidím, že tyto problémy se nějak kupí...

Doris: Nemohla být chyba např. v olejovém filtru? Protože jsi zmiňovala, že příčinou by mohla být vadná olejová pumpa, ale na filtr se nějak zapomělo - jen to, že byl nový. Pokud vím, tak se montovali dva typy, vložka a normální průtokáč. Pumpa saje olej z vany, přes filtr a pak dál po částech motoru... Když, tak mě opravte... takže viníkem nemusí být jen pumpa, či trhlinka v nějaké trubičce. A jelikož jsi psala, že byl filtr nový, pak začali problémy, tak nemusel svou práci dělat dobře.

2009-06-05 13:05:31

Pepa: Nikam nic nemotám . Pokud z mého příspěvku nelze jednoznačně rozlišit jeho *hlavní téma*, tak za to se moc omlouvám, ale jeho smyslem bylo suše konstatovat, že 1.8 a 2.0 v Mazdě6 jsou až na maličkosti úplně stejné motory a předejít možné záměně se staršími agregáty.

Mea culpa, mea maxima culpa...

doris  
Doris
2009-06-05 17:26:57

Tak, dnes jsme dovezli M6 zpátky domů. Moje první pocity jsou pozitivní, všechno funguje jako dřív, motor je opravdu zánovní a jede jak má. U toho staršího byla nepatrně lepší akcelerace, ale ten nový ještě nechceme moc namáhat, protože je to spíše ještě motor v záběhu a mohl nějakou dobu nehnutě stát.

NAŠE VELKÉ PODĚKOVÁNÍ PATŘÍ CELÉMU TÝMU AUTOLAROSU ZA ŠPIČKOVĚ A RYCHLE ODVEDENOU PRÁCI NA NAŠEM AUTĚ A JEHO UVEDENÍ DO BEZVADNÉHO STAVU. POZNALA JSEM TENTO SERVIS NYNÍ Z ÚPLNĚ JINÉ STRÁNKY S PROFESIONÁLNÍM A VELICE VSTŘÍCNÝM PŘÍSTUPEM, KTERÝ POVAŽUJI ZA PŘÍKLADNÝ A NA VYSOKÉ ÚROVNI. ZPŮSOB, JAKÝM BYLO S AUTEM ZACHÁZENO A V JAKÉM STAVU NÁM BYLO PŘEDÁNO, MNE MILE PŘEKVAPIL A MOHU KONSTATOVAT JEN JEDNO: HLUBOCE SMEKÁM!

Pepa: Použili jsme Mann filtr, jako kompletní díl - ne jen samotnou vložku. Jednalo se o výrobek určený přímo pro tento vůz a motorizaci.

Chtěla bych poděkovat všem z Vás tady na klubu, kteří mne povzbudili a podrželi nad vodou v těch minulých těžkých chvílích!

2009-06-05 20:23:29

tak ať slouží.A stejně si to měla nějak rychle hotový.Non a už přišli čím to bylo?

doris  
Doris
2009-06-05 21:23:49

Díky! No byli velice rychlí a zároveň to udělali kvalitně, což mne těší. Jaký byl problém zatím není jasné, počkám na výsledek expertízy.

Jinak jsme se byli projet, jezdí to slušně a motor se nepatrně ztišil. Co je pro nás příjemným překvapením, že při stejném stylu jízdy ukazuje palubní počítač o skoro 0,5l nižší průměrnou spotřebu , než bylo u původního motoru.

2009-06-06 00:44:02

takže na tom ještě vyděláte


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6