Fórum - Téma


Mazda 6


Fórum 6 GG / GY Mazda 6

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 2  3  4  5  6

2009-05-28 11:32:12

pokud by se sehnal motor z auta,který mělo historii,nemusel by být problém.Ale asi u tebe by bylo lepší to nechat opravit.Myslím,že když ti udělají tu opravu a výměnu poškozených věcí,neodfláknou to,tak by si mohla s tím jezdit dál.Přece jen je to nový auto,takže podvozkově i interiérově je to jak nový.No to se musíte rozhodnout sami.

doris  
Doris
2009-05-28 11:50:40

Maš recht. No zjišťovala jsem si reference na podobné i náročnější opravy a skutečně to po kvalitně odvedené práci a výměně (NE repasi) všech poškozených dílů, může být zas jako dřív. Motor se pak musí trochu opatrněji zajíždět, jako by byl nový, aby dobře sedly vyměněné díly. Náš motor fungoval parádně, to auto bylo nadprůměrně živé, když vezmu v úvahu jeho výkon a hmotnost a porovnání rozjezdů s jinými M6. Co mne těší, že komprese jsou v poho, dokonce hodně v poho, takže zajetí motoru je bezesporu v pořádku .

Mám vždycky akorát šok, jak vidím "polovinu auta" rozebranou , ale myslím, že je v dobrých rukou, a mechanik, který ho opravuje, na mne působil jako skutečný odborník a věděl bezpečně, na co a jak sáhnout. Lakované díly kolem motorového prostoru byly vzorně zakryté proti poškození, kolem auta čisto a pořádek. Líbilo se mi to.

2009-05-28 12:56:11

no mě říkali,že pokud bych chtěl opravu,tak by to už nebylo ono.Protože by se musely vybrousit válce bo co,čímž by se změnily tlaky atak.Takže by byla otázka kdy by klekl definitivně,proto u nás nastala ta druhá možnost a máme klid.Auto šlape krásně,žádné pazvuky atak. čistá jízda

2009-05-28 17:02:38

Mno, jelikož bylo vadné olejové čerpadlo, pokud si dobře pamatuji, tak ta oprava není jen tak, že se něco vymění... K poškození došlo vlivem špatného mazání, takže to může být poškozená klikovka, ojnice, válce, kroužky, ventily, vačky atd. plus přetěsnění motoru a mnoho dalšího - teď si představte dávat všechno, nebo většinu nové... tohle všechno dá dohromady pěknou sumičku... ani bych se nedivil, kdyby to hodilo polovinu současné hodnoty vozu... Mému známému nedávno dávali nové kroužky, přetěsnili motor a cáloval 40tisíc ani ani nemrknul...

doris  
Doris
2009-05-28 17:10:53

Kuqi: Takže jdeme Tvou cestou, ač jsme to neplánovali situace a okolnosti tomu přály.

Pepa: Tak tak, nevyplatilo by se to, viz níže.

Motor bude komplet vyměněn za nový, co má jen cca 10.000km nalítáno. Je z bouraného vozu na zadek, takže bude zcela nedotčený. Při vši smůle je to pro mne ta nejlepší varianta. Náš motor byl po rozebrání totiž poničen víc, než se předpokládalo, a vypadalo to, jakoby se nemazal nebo v něm nebyl žádný olej. Byl to pro mne šok, protože olej pravidelně kontroluji a dosahoval až k maximu na měrce. Byl v autě jen pár týdnů. Nevím, co se v motoru stalo, že se takto poškodil. Zbytek oleje, co mi od poslední výměny ještě zůstal v origo obalu,dávám do laborky k rozboru, ale myslím, že je v pohodě, protože stejný olej jsem dala i do Primery a ta si jen blahem ševelí.

Pokud vše výjde, budeme mít auto příští pátek už doma a zase v bezvadném stavu. Oprava bude sice dražší, ale i přesto mám z toho mnohem lepší pocit, než opravovat již poškozenou věc. Oprava by se již nevyplatila vzhledem k ceně náhradního motoru, ale pokud by měl někdo zájem o díly z toho našeho, může mi napsat.

Velké poděkování patří p.řediteli a pracovníkům Autolarosu, kteří nám v tomto smutném okamžiku vrátili zpět naději na získání bezvadného stavu naší Mazdy a sehnali pro ni nový motor. I přes moje dřívější kritické názory k tomuto servisu musím s uznáním konstatovat, že takový přístup a pomoc jsem nečekala a velice si toho vážím.

2009-05-28 17:29:16

Držím palce a přeji ještě mnoho kilometru s mazdičkou

2009-05-28 19:27:13

Vidíš Dori, nakonec vše dobře dopadlo a tak to má být . Naši Mazdu jsem tady hodil do placu, dal jsem inzeráty i jinde, tak se uvidí. Chceme jít do té CX7. Od té doby, co jsme se viděli a vzájemně si okoukali naše Mazdičky jsme najezdili nějaký km, ale pořád je v super stavu jak jsi ji viděla. Rodina to obrečí, hlavně náš mladý rozumbrada (v září jde do 1 třídy ), ale už se projel v CX7 od známého a je to zase Mazda, takže zůstaneme věrní značce už třetím autem

2009-05-28 19:41:53

Dorisko,máš malé štěstí ve velkém neštěstí.Sehnat hned skoro nový motor,i když relativně drahý,je bomba.Určitě je to nejlepší řešení.co se týká kvality opravy..Určitě je motor bez zásahu,tyhle motory jsou celkem bez problémů,jen jsi měla obrovskou smůlu.Už jsem viděl zadřený motor 2,0 i u famozního nissanu Primera,taktéž bez zjevné příčiny.Ale nikdo Ti neřekne všechno,tak to beru s přehledem.A prý tento motor zkoušeli na překročení lhůty výměny oleje.Ze všech motorů tento dopadl nejlépe. Taktéž mě příjemně překvapil přístup autorizáku,že by blýskání na lepší časy?Konečně!Tak hodně štěstí!Ted už bych se nebál cesty ,třeba do Chorvatska

doris  
Doris
2009-05-28 19:44:31

Díky kluci! To víte, že i při této smůle, co nás potkala, jsem nakonec ráda, že auto bude v perfektním stavu jako dřív a bez zásahu do motoru, který navíc bude mladšího data a s menším počtem km - ale to je už detail .

Marcel: Moc vzpomínám na naše setkání, Tvoje Mazdička byla moc pěkná a skutečně ve výborném stavu, hlavně se mi líbilo, jak Ti to perfektně jelo . Určitě se člověku bude nějaký čas stýskat po tak krásném autě, ale kupuješ dalšího krasavce. CX7 je super auto, taky jsem po ni pokukovala, ale pro mne je už moc velká. Už nyní mám problém se s naší Primerkou vejít do garážových vrat, o M6 nemluvě. Ideální by byla pro mne Mazda 2.

Míra: SR20DE zadřený? To mohl mít taky takovou smůlu, jako my. Holt se může najít jeden špatný výrobek z několika tisíc. To byl možná i náš případ. O těch destrukčních zkouškách na Nissaňáckých motorech jsem slyšela, je neuvěřitelné, co tyhle motory snesou. My máme v P10 CD20 a ten je neskutečný držák, ač je to motor pro klidnější jízdu. Však ho taky dobře znáž z Almerky. Máme najeto cca 314.000km a přede si jako kotě. Znám však jednoho taxikáře, který má na totožném motoru najeto neuvěřitlných 1.200.000km. Všechna čest. Autorizovaný servis nás mile překvapil, hodně nám pomohli, vlastně jen díky jejich obětavosti a pohotovosti se povedlo zajistit totožný motor pro naši M6.

Už se těším na výlety!

2009-05-28 20:38:42

Doris: pořád mě nejde do hlavy co se v tom motoru stalo , jsem sice mechanik ,ale na NC soustruhy ale logicky nechápu proč to nesignalizovalo nulový tlak oleje? Podobně odrovnal švára škodárnu ,neměl tam olej a měl spálenou kontrolku mázání...I když to není Tvůj případ,olej tam určitě mělas,no ale výsledek je stejný.Ať ti nový motor šlape bez problémů!

doris  
Doris
2009-05-28 21:42:50

Mirin: Tlak oleje to myslím neumí ukazovat, snad až když je tam nějaké minimum, ale to jsem až tak nepochopila ze slov mechanika. Musel by tam být navíc asi ukazatel tlaku oleje, jaký si tuningáři dávají třeba na A-sloupek, tohle by bylo pravděpodobně zachránilo onu destrukci motoru. Nic však v autě nesignalizovalo problém, motor se choval úplně normálně, až ty poslední dva dny začal stále z ničeho nic klepat, až se skoro zadřel. Mechanici v Mazdě taky zmínili jako pravou příčinu problému absenci oleje a ono se to skutečně tak jevilo. Ale olej tam 100% byl v předepsaném množství, to vím s čistým svědomím naprosto jistě, protože ho pravidelně kontroluji a byl navíc začátkem dubna vyměněný včetně filtru pod dohledem mechanika. Je to jedna z nejzákladnějších a nejdůležitějších věcí údržby a kontroly auta. Vím moc dobře, jak jsou Mazdy na olej háklivé, takže olej kontroluji často. Dosud nebylo nikdy potřeba olej mezi výměnami dolévat, neztratilo se snad ani deci. Bylo zvláštní, že olej v rozdělaném motoru byl nazelenalý, ale nalévali jsme tam Shell, který je tmavě žlutý, jako barva medu.Ještě dnes jsem se dívala na vzorek, co jsem odkápla ze zbytku čistého oleje, jenž byl tehdy použitý při výměně. Bylo by zajímavé porovnat v laboratoři vzorky obou olejů, co obsahoval navíc ten v motoru, že byl nazelenalý. Napadla mne ještě jedna věc, možná je to hloupost, ale - tankovali jsme občas 100okt. benzín Verva u Benziny, toto palivo má namodralou barvu a pokud by se jeho nespálené zbytky dostávaly do oleje, logicky by změnil barvu do zelena. Je tohle vůbec možné, nebo nikoliv? Právě v den, kdy klepání začalo, jsem ještě kontrolovala měrku, ale ta ukazovala po stečení oleje max. Původně jsem klepání dávala za vinu benzínu (tankujeme sice na značkových pumpách s pečetěmi kvality, ale ani tam člověk nikdy neví). Klepání se však i po dotankování jiného paliva zhoršovalo.

Skutečně to ale vypadalo, jako by se tam olej vůbec nedostával. Viděla jsem ten motor rozebraný a nemohu to stále pochopit, co zapříčinilo, že takto dopadl, i když měl dostatek oleje. Směrem od čerpadla se zdál být O.K.,ale na opačném konci byl vydřený, prostě nemazal se.

Jinak díky za přání, věřím, že bude vše jako dřív.

2009-05-28 23:08:43

Doris: no a kolik tě teda stojí motor?když ho máš defacto nový?já ho měl taky z bouranýho na zadek a nalítáno má o 5tisíc míň než mám na tacháči.Tak to máš dobrý.To ti bude mazda dál sloužit kolik let.Teda jestli ji nebudeš prodávat

doris  
Doris
2009-05-29 05:43:48

Kuqi: Nový motor se vším všudy i s dovozem až z Prahy cca 80.000,-, má nalítáno jen 10.000km a je myslím ještě z mladší M6 než je ta naše, což je výborné. Pokud se to všechno dá pečlivě dokupy, pak to bude skoro jako nové a motor se bude ještě zajíždět. Právě z důvodu, že auto bude bez zásahu do motoru, nemám důvod se ho zbavovat, jak jsem dříve psala. U toho poškozeného motoru bych neměla jistotu, co způsobilo jeho nedostatečné mazání a tím pádem bych měla obavy, co od toho mohu v budoucnu čekat. Teď je ale jiná situace.

2009-05-29 11:57:27

tak to máš dražší než já.Ale já v tom měl i jiný věci ještě,takže mě se to vyšplhalo přes sto.pokud je tak zánovní,tak bych si ji určitě nechal

doris  
Doris
2009-06-02 16:45:21

Tak motůrek už je připraven k montáži a zanedlouho bude mít naše M6 "zdravé srdíčko". Byla jsem mile překvapena jeho zánovním stavem, což odpovídá minimálnímu počtu km, který byl deklarován. Musím uznat, že jsem to nečekala, všechna čest!

2009-06-02 19:33:45

tak 10000km,to musí být jen mírně zajetý a nějaká opotřebovanost nemůže být ani zdát.Tak ti to snad bude už dobře sloužit

2009-06-03 09:10:12

No, co k tomu dodat, je škoda, že jedna vadná součástka dokáže zničit celý motor. (a tím i pověst značky ve tvých očích) ALe tak to bohužel je. Takže mi nezbývá Ti popřát, ať to máš brzy v pořádku a ať už máš smůlu vybranou a auto Ti slouží stejně dobře tak jako primera.

doris  
Doris
2009-06-03 09:53:57

Děkuji Vám. Ano zamrzí to, o to víc to štve, že se to stalo tak náhle a u mladého auta, které nám ještě skoro vůbec neposloužilo . Jsem však ráda, že naše M6 bude kvalitně opravena a osazena jiným motorem, kde snad už nedojde ke stejnému problému. Jediné, což už asi nikdy nezískám, je důvěra k tomuto autu a hezký vztah, který se tím vším totálně zbortil.

Kdysi jsme zažili srážku se srnou, z ničeho nic nám skočila do cesty, hrozná rána.....Tehdy mi silná konstrukce Primery pravděpodobně zachránila život. Auto jsme dali opravit, povedlo se to pěkně dát do pořádku, ale od té doby pokaždé, jak jezdíme za šera nebo v noci přes les či otevřené pláně, jsme mnohem opatrnější a s obavama ty úseky projíždíme. Daleko pomaleji, než jsme byli zvyklí, i když je to už mnoho let zpátky.... Stále to v člověku zůstává. Strach, bezmocnost......... Takže i s M6 to nebude už asi jako dřív a pravděpodobně budu mít pořád tendenci poslouchat hlas motoru, zda se neozývá klepání aj.

Snad nyní mohu doufat jen v jedno, co dávno řekl římský císař Caesar: " Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky".

2009-06-03 10:35:12

to doris: a uz se vi nejaky duvod proc se porouchalo to olejove cerpadlo? Me to porad prijde jako hodne zvlastni zavada. Chtelo by to nejakou podrobnejsi pitvu. Olejove cerpadlo se prece neporoucha z niceho nic. Diky za info

P.S.: snad uz novy motor bude slouzit jak ma

doris  
Doris
2009-06-03 11:13:58

Peca: Děkuji! Co se týče poruchy, v servise se domnívali, že to způsobila absence oleje. To však s jistotou mohu vyloučit, neboť toho tam po celou dobu provozu bylo 100% dostatek až po horní rysku, takže někde vázla jeho distribuce, že se motor nemazal. Získala jsem však informaci od jednoho mechanika, které řešil podobný problém s tímto motorem a tam byla na vině výrobní vada v potrubí mezi olejovým čerpadlem a nějakým sacím košem, nebo jak se to přesně jmenuje . Byla tam prasklinka a motor se tím pádem dostatečně nemazal a byl hlučný.

No, co se stalo v tom našem, přesně netuším, vím jen to, že čím dál víc od čerpadla byla jeho zkáza markantnější, jakoby se ten olej dál už nedostával a motor se tedy dřel nasucho. Jeho rozložené části si bereme domů, mohu je nafotit a dát sem, ale plán je takový, že to dám na expertízu, abych skutečně s jistotou věděla, proč k tomu všemu došlo. Z laborky mám výsledek rozboru oleje, který jsme do motoru při výměně před pár týdny dávali a olej je v pořádku. Takže jeho složení nemělo na nic z toho vliv.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6