Fórum - Téma


Mazda 6


Fórum 6 GG / GY Mazda 6

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 6

2009-05-23 16:33:48

No právě, že u Subaru mam už z cen náhradních dílů celkem obavu, u Mazdy jsem to nějak neřešil, bylo mi jasný, že to sice nebudou "škodovácký ceny", ale na druhou stranu Mazda v tomhle směru patří k tomu levnějšímu z Japonska. Jenže jeden můj kamarád mě vyvedl z omylu a tvrdí, že není problém sehnat na Subaru cokoliv z náhradních dílů jako na každý jiný auto, jen se nesmí nabourat, protože plechařina na tohle je už cenově neúnosná... Tak nevím nevím jestli má pravdu. Ale na druhou stranu si myslím, že když už měl člověk Mazdu 6, tak od toho je jenom malej krůček k čemukoliv jinýmu Prostě na nový auta jsou ty díly přibližně stejně drahý...

Tak si Doris kup taky Sůbko ať nejsem jedinej subarista na Mazdaclubu

Mě to auto láká podvozkově, motorově, lepším zpracováním atd. Dřív jsem volbu Legacy jaksi opomíjel, ale do doby, než jsem se s ním blíž setkal... teď je to, řekněme, taková láska na druhý pohled... :o)

doris  
Doris
2009-05-24 15:54:01

Luda: Plánuji taky změnu, páč Mazda mne neoslnila a objevil se na ni první problém, který tak mladému autu netoleruji. Jak se naštvu, půjde z domu a koupíme jiné, Mazdu už však ne. Tak mizerné auto, co se materiálu týče, jsem snad ještě neviděla, neskutečné bláto. Uvažovala jsem o něčem sportovním, ale vše ukáže čas a osud. Rozhodně si necháme tu starou Primku, ta ani po tolika létech provozu a kilometrech nezná problém. Škoda, že se dnes už taková auta nevyrábí.

2009-05-24 17:53:47

Mladez , mna celkom oslovila nova 3-ka. ak je o 1/2generaciu lepsia ako stara 3-ka tak by som aj bral . na zaklade skusenosti s M6 . No keby som kupil oktaviu , tak chodim po 3 roku kazdy kvartal do servisu , a stale mam nejaky problem . Keby som zobral nemecke tak zakladna cena je dost vysoka ...a kradnu . Ak to vsetko zhrnem z mojho pohladu . Kradez ND , bezpecnost , spotreba . u mna M6 vyhrala. a preto som aj kupil.

Otec kupil v 1971 Ziguli alias / fiat 127 myslim / . dva krat menil blatniky , dva krat prestriekaval cele auto , kazdy kvartal steloval brzdy aj rucnu , nastavoval ventily , GO , a .... , vymenil na 99% vsetko co sa dalo kupit v "mototechne " . A to vsetko za 15 rokov , presiel s tym motorom 170tis. km a to auto bolo na cimpr campr , sedadla a sklo mal este dlho v garazi odlozene . ... A ja teraz raz za rok si zaplatim servisnu prehliadku 170,-eu = filter , olej, voda do chladica a skutocne drobnostky . Proste nepomer v prospech modernych aut. (strucne).

2009-05-24 18:21:49

Co jsem slyšel, tak Subaru nemá náhradní díly v druhovýrobě, vše je origo Subaru, tak proto jsou ceny náhr. dílu trošku jinde, ale na druhou stranu - neslyšel jsem od majitelů Subaru, že by s autama měli nějaké problémy .

2009-05-24 19:21:47

Právě, že jsem také nezaslechl o nějakých vážných problémech s novými Subaru. Co se týče těch starších modelů, tak s těmi je to samozřejmě jako s kterýmikoli jinými auty stejného věku, navíc tyto mají na rozdíl od jiných vozů za sebou těžkou službu mimo silnice a to díky pohonu 4x4, např. na horách ve sněhu, v nejrůznějším terénu atd. Takže je jim spíš ke cti, co ta auta snesou. A to mě právě láká na Subaru asi nejvíc, to že je robustnější, stavěný na i "těžkou práci" ať už při cestování po horách nebo kdekoli mimo silnice - a co si budeme nalhávat, naše silnice jsou leckde spíše jako polní cesty Podvozkově mi přijde na naše cesty jako ideál (sice jsem neřídil, ale i jako spolujezdec tohle člověk nepřehlédne, navíc když je zvyklý na tvrdou Šestku).

Přitom je Legacy pořád rodinný auto, s vlastním stylem, s lepší kvalitou, mnohem širší výbavou atd., ale také cenami je někde jinde. Co se týče náhr. dílů, tak jsem četl mnoho vět o tom, že neexistuje druhovýroba a když už, tak jen běžných věcí - ale co jiného také člověk bude kupovat (za normálních okolností samozřejmě) než běžné spotřební zboží, jako jsou kotouče, destičky, náplně, řemeny atd.

Co se týče nehody, tak opravdu věřím slovům, "že se to nevyplatí", jelikož Legacy má kapotu či páté dveře z lehkých slitin (pokud se nemýlím), takže si dovedu představit ty ceny Mno, raději si je představovat nebudu... Co mne také odrazuje, je poměrně veliká žíznivost motorů, ale opět si říkám, že takovej rozdíl od M6 to nebude.

Nejlíp udělám, když zajdu k prodejci a požádám o zkušební jízdu a bude... Pak už se uvidí, jaké dojmy ve mě Lego zanechá... buď takové a nebo takové

Doris: co sportovnějšího by jsi například brala namísto M6? Když už tady debatíme také o jiných autech...

Jinak i celkem souhlasím s tím, že je Šestka "bláto", ačkoli je to pro některé možná příliš silný výraz - měl jsem na ní totiž rozebráno kdeco, spodní části palubovky, odstrojené dveře atd. a mohu říct, že například ani ty dveře, nemají žádnou tuhost, pořádné výztuhy, vytlumení, kvalitní nátěr zevnitř atd. ačkoli vše na venek vypadá krásně (a co teprve zbytek auta...?) ALE tohle mohu říci o většině podobných vozidel, vyjímkou jsou opravdu snad jen některé (avšak také o mnoho dražší) "prestižní značky", takže M6 patří ještě k jakémusi lepšímu průměru, ale co se týče antikorozní ochrany tak je to opravdu podrůměr. Šestka má velmi dobrý základ v technice, ale zbytek není dotažený do konce a přitom by nechybělo mnoho...

doris  
Doris
2009-05-24 20:39:11

Pepa: No máme momentálně problém s motorem v M6, po necelých 30.000km pravděpodobně odešel ventil nebo hydraulický zdvihák, protože během dvou dnů se z motoru začalo ozývat stále silnější klepání, které po dnešní poslední jízdě je už nebezpečně silné a dál s tím už máme strach jezdit. Takže asi vada materiálu, ale to už musí posoudit odborníci. S autem se jezdilo velmi slušně a palivo i olej byly používány kvalitní. Nechá se to opravit, auto se využije a prodá. Žádné další rozmazlování se už konat nebude, tvrdý provozní život a jen nezbytně nutná údržba bez nějakého leštění či zkrášlování apod...., a pokud se nerozpadne, po 100.000km půjde z domu. Plakat o ni rozhodně nebudu, je to krám s pěknou kastlí ale materiálem odpovídajícím podprůměru. Stejně, jako bývalá 323F nás i tato Mazda zklamala.

Jak jsem psala, Primeru si necháme a pak bychom místo M6 šli buď do VW Passat CC, pokud bude mít dobrou spolehlivost a reference. Z japonců bych brala Lexus, ale toto je už dost drahá kára. Mám jinak zálusk na sportovní vůz, láká mne Nissan 350Z. Mazdu už nikdy víc nechci.

2009-05-24 21:52:08

Doris:Tak to musí naštvat,o auto se staráš jako asi nikdo jiný a stane se Ti taková věc Ale asi si dnes moc nevybereš. Nedávno jsem se bavil s kamarádem co prodává auta a ten tvrdí že po roce 2003 jsou všechna auta šroty.Snad jen toyotky jsou ještě trošku dobrá auta.Mercedesy po 4 letech rezavé na skrz,VW mají problémy s motory a elektronikou,o renaultech ani nemluvím to by bylo na román (z vlastní zkušenosti) a tak bych mohl pokračovat.Já osobně až budu kupovat dálší auto tak mám varianty: Buď mazdu 5, toyotu corolu verso nebo subaru forester,a nebo rovnou 2 ks nějaké nejlevnější plečky.Jednu na jízdu a jednu na díly.

2009-05-24 22:05:05

doris nic proti nissanu sám jsem byl s nima spokojen ale ta 350Z není zrovna asi nějaká kvalita,i když mohla to být jen náhoda ale kluka kterýho jsem potkal na srazu v Přibramy už zlobila převodovka:(...

doris  
Doris
2009-05-25 08:12:05

Mirin: Ano, naštve to. Auto dáváme k našemu mechanikovi, snad na to příjde, co s tím je a povede se mu to opravit. Je to zvláštní, žádná kontrolka signalizující problém nesvítí, výkon motoru je O.K., startuje taky suprově, ale uvnitř motoru to bouchá, jako by se měl rozletět..... Nejradši bych to auto dala pryč hned, ke šmejdovým výrobkům nemám nadále důvěru.

Jinak je fakt, že většina novějších aut jsou už jen spotřební zboží a o kvalitě a trvanlivosti nemůže být řeči.

No a Nissan 350Z, to je zatím jen idea, pravděpodobně zvítězí praktičnost nad sporťákem.

2009-05-25 12:34:43

Přijde mi docela zábavné zavrhovat kvůli jednomu klepajícímu zdvihátku hned celé auto. Nejdřív bych se podíval, co řeší v ostatních klubech a pak bych teprve bědoval... Zatímco uživatelé mazd řeší korozi lemů blatníků a dveří při nedostatečné údržbě (což je záležitost, která odpadla novou technologií svarů - Mazda2, 6, nová 3 - ty všechny už mají lemy řešené úplně jinak), sem tam nějaké pazvuky a přicpané DPF filtry (to když když si nepřečtou návod), jiní "klubáci" řeší turbodmychadla, elektroniku, převodovky, ložiska v kolech, součásti podvozku atp, tedy mnohem dražší a závažnější položky, které mají většinou za následek fakt, že s autem zůstanou stát někde v polích.

Neříkám, že mazdy jsou nějaké zázraky techniky - je to spotřebák, ale solidně dimenzovaný spotřebák - auto, které jen tak nezůstane někde stát.

Měl jsem 3 diesel, najel jsem na něm 100000 km a krom doladění betaverze software v ŘJ v motoru, kterou auto vybavili francouzští soudruzi z Tremery během prvních 10000 km (měl jsem první diesel s DSC u nás) nebyla jediná závada. Následných 90000 km najel bez mkrnutí oka. Pak jsem koupil pětku diesel a na ní se za 50000 km nepokazilo pro jistotu vůbec nic.

doris  
Doris
2009-05-25 13:59:44

Mi zrovna moc zábavné nepříjde, aby motor auta střední třídy po tak malém počtu km zkolaboval a bylo ho třeba odtáhnout. Pokud to bude jen to zdvihátko, tak by to bylo príma. Obávám se vzhledem k tomu hroznému rachotu něčeho horšího. Navíc aby motor po necelých 30.000km a slušném zacházení selhal, to je teda ostuda a vizitka fušerské práce výrobce. Stát se to někde na cestě do Chorvatska, nevím nevím, prostě takovému autu nevěřím, může se to stát znovu a nebo ještě něco horšího. Člověk když jednou strčí ruku do ohně, podruhé si to už rozmyslí a nedá ji tam znovu. My jsme udělali znovu stejnou chybu, když jsme po předchozích špatných zkušenostech s 323F koupil další Mazdu.

S politováním musím konstatovat, že M6 ve mne za ty tři roky používání nevzbudila žádné extra nadšení ani emoce. Je to hezké auto, ale chybí mu kvalita a trvanlivost, čehož si právě já cením.

2009-05-25 14:07:22

Doris:Bohužel je pravda že Mazda se ve spolehlivosti a spokojenosti uživatelů propadla o pár míst ale to je asi daň za spojení s fordem a za snahu proniknout za každou cenu . Tato cesta "ala renault" je cesta do pekel. Ale jiné auta jsou na tom mnohem hůř- švagrův 3 roky starý grand scénic : shořela palubka (24000kč),známého P 307 SW NOVÉ, během prvního roku 3x cesta domů na odtahovce Otcův Megan, v plné jízdě kouslé zadní brzdy! ,a o kamarádově octávce ani psát nebudu,tolik místa tu není Tak ať to dobře dopadne! Držím palce

doris  
Doris
2009-05-25 14:16:25

Mirin: Děkuji Ti! Ráda bych, aby se to povedlo v pohodě opravit a moc to nestálo. Auto se ještě nějaký ten pátek určitě využije na práci, ale už jsme s manželem domluveni, že půjde z domu. Chybí prostě ta důvěra, kdyby se stejný problém stal třeba po ujetí 150.000km, brala bych to jako normálku - už to má něco za sebou tak to má nárok se opotřebovat a vyměnit, ale takto je to hodně smutné. Pokud nenajdu nic přesvědčivého na trhu aut, zůstaneme nějakou dobu asi jen u Nissanu. Budeme ho mít už deset let a tam skutečně neznám problém.

2009-05-25 15:03:52

Kolegyni z práce například na 3 roky starým Renaultu rupla pružina pérování, takže to ber prostě jen jako smůlu na kus, i když to zní asi blbě a dneska je to už celkem ohraná písnička protože takových smolařů přibývá napříč automobilkami...

Ta nekvalita, neboli lépe řečeno trvanlivost u automobilů klesá. Ano, třeba i po 150tis km nevypadají auta v bazarech příliš opotřebovaně a sešle, což je díky používání kvalitnějších plastů a materiálů vůbec, ale dnešní auta jsou moc náchylná na jiná o to horší "zranění" - zkrátka chci říct, že už to nejsou "odolní makáči" , kteří zvládají i "těžkou práci" jako dřív, jsou to rozmazlení parchanti , který když nedostanou správnej olejíček, správný krmeníčko, tak jdou poměrně brzo do kytek... Vemte si jen kolik přibývá problémů s předčasně vyběhanými, či dokonce přidřenými/zadřenými motory... Je to až děs. A takovejch aut jsou plný bazary, ale ono je logické, že se lidi zbaví tříletého auta - má už po záruce, objevují se první problémy, v případě M6 také koroze atd.

Řeknu upřímně, své auto jsem kupoval, když mu bylo něco přes dva roky (sakra, mluvim o něm jak o miminu ). Mám ho necelý rok a můžu s čistým svědomím říct, že rozdíl toho tři čtvrtě roku je na podvozku, či lépe řečeno na rozmnožení koroze sviňsky znát... Pamatuju si, jak byl povozek krásně čistej, brzdiče, ramena, výfuk bez rezu atd. a když jsem pod auto lezl po téhle zimě, nestačil jsem se divit... Ono je logické, že auto přes zimu dostane trošku na frak, ALE - naše sedmiletá Fábie je vespod jako nová! (samozřejmě až na pár flíčku, jenže ty alespoň nemají tendenci postupovat dál jako u tříleté M6).

doris  
Doris
2009-05-25 16:15:40

Pepa: Krásně řečeno, se vším souhlasím. Jinak s praskáním pružin u Rencků je to docela známé, francouze bych nechtěla. S antikorozní ochranou jsou na tom VW a Škodovky hodně dobře, u Mazdy je to přesný opak, ale s tím bych se i smířila, páč mi údržba nedělá problém. Jen ta technika u M6 mne dost zarazila, auto mělo vše, co potřebovalo, na kvalitě oleje ani paliva se nešetřilo, zacházení bylo nadmíru slušné, avšak nedá se nic udělat proti špatně odvedné práci ve výrobě, kdy už nevěděli, na čem šetřit. Právě na motorech a převodovkách by se šetřit nemělo, to jsou části auta, které by měly vydržet po celý jeho provozní život, pokud se ovšem nepočítá jen na 30.000km. U mnoha M6 s benzínovými motory jsem si všimla chvějící se kladky, co je u klínových řemenů, mechanik to označil jako možnou příčinu našeho problému, ale dnes se to vyloučilo. Šmejdově udělané ložisko s tou kladkou jen hází, ale zatím není zvukové. Takže se bude rozebírat motor. Kolik tak mohou vyjít ventily a hydroštely? Poslední, co mne dojalo, je plastové ventilové víko , už i na tomhle šetřili. Bože, kam to všechno spěje a kde jsem dala rozum, když jsme tenhle krám kupovali?

2009-05-25 16:49:33

No, to plastové víko ventilů není ojedinělé, zkrátka plasty mají v tomhle směru budoucnost a není to nijak zvlášť namáhaná část vozu, která by mohla časem způsobit problémy, navíc se ušetří něco na hmotnosti motoru (víte jak Mazda honí co nejnižší hmotnost kde se dá). Zatím jsem ještě neviděl M6, které by pod víkem nějak prosakoval olej. Já osobně ho mám naprosto čisté. Holt doba přeje plastům... Vstřikovací lis totiž dovede vyrobit spousty kusů a to poměrně rychle, s minimální obsluhou, jeden za druhým, což je velmi efektivní, šetří to peníze a čas, proto se výrobci uchylují k častému použití plastů tam, kde není nutné použít hliník a pod.

Ale Japonci mají pořád ocel tam, kde má být ocel, na rozdíl od mnohé konkurence.

2009-05-25 18:40:31

Doris: kladky na klínáku i rozvoďáku vyjdou zhruba kolem 7tisíc.Jinak je to pro mě teda překvapení,že ti začal zlobit motor.To mě fakt mrzí.Sám vím jaký to je.Ale u nového? pak nám napiš co s tím teda bylo,na co přišli a na kolik tě to vyšlo.

doris  
Doris
2009-05-25 21:02:37

Kuqi: Je to škoda, prostě zmetek no . Dám pak vědět, jak to dopadlo, zda se to povedlo opravit, nebo se auto prodá tak, jak je. Nehodláme už do něj vrážet větší sumu peněz. Jinak k tomu zlobení motoru - stačily dva dny a cca 200km a motor byl K.O. Je to vlastně doba a stav km, kdy ty problémy začaly. Už se s tím nedá ani jezdit.

2009-05-25 21:17:02

tak zmetek bych tomu neříkal.Do teď si byla spokojená.A podělat se může i auto za 2 mega a týden starý

2009-05-25 21:26:14

Zajmavý článek: http://news.auto.cz/tisk/...hodnoceni-vozu-mazda.html

"Vůz, který vládne statistikám testů na 100 000 km, má jméno Mazda 6 1.8i. Maraton zvládl bez jediné závady a vysloužil si premiantskou známku 1+."

a naproti tomu:

"Ani Mazdě se nevyhýbají problémy. Dopisů od čtenářů přibylo vloni o 30 %, stížnosti se nejvíce týkají koroze a potíží s motory Mazdy 6. Jen průměrné hodnocení v této rubrice by nemělo Mazdu nechat chladné..."


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6