Fórum - Téma


Mazda 6 2007 zadní brzdy - zahřívání


Fórum 6 GG / GY Mazda 6 2007 zadní brzdy - zahřívání

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2016-01-12 11:23:28

ahoj, mám M rv 2007, 2.0 i 108 kW - nikde jsem toto téma nenašel - delší dobu mám problém s nadměrným zahříváním zadních brzd. Myslel jsem, že visí ruční brzda - ta je ale OK. Brzdy byly vyčištěny a běhají prý dobře. Po 2 měsících to samé - to samé sundat, vyčistit, rozběhat ( běhaly ale dobře ) - chvíli klid a zase, nyní však jen na jednom kole. Někdy to dělá, někdy ne. Kolo vařící, třeba po cca 30 km se z něj kouří. Nemá někdo zkušenost, co s tím může být?

2016-01-12 11:43:58

pejchy: Někdy to dělá brzdová hadice,uvnitř se zúží a dělá neplechu.Ale nejvíce to hapruje,když se mění kotouč a přitom mění kapalina tak i když to dotáhnete těmi 2 šroubky kotouč a pak odvzdušnujete,tak po nasazení kol a dotáhnutí 5 matic,tak se mírně změní pozice kotouče a destiček.Proto při odvzdušnování bez kol vždy ten kotouč přitáhnu momentem ty matice,pod které dám jako podložky větší matky.A ještě jedna rada,Vždy pístek zašroubujte až ůplně do třmenu.Pokud to bude blbnout dále,tak už jedině rozborka třmenu.(pístek,těsnění,prachovka)Ale většinou je problém v ruční brzdě(lanovod,čep),ale to poznáte,objeví se větší vůle na páce ruční brzdy.(v autě)

2016-01-12 11:44:33

Zahřívání = jsou zaseklý.

Buď jsou zaseklý jen destičky. Pak destičky vyndat, opilovat od rzi plošky po kterých chodí po nerez vložkách na třmenech. Sundat a jemným šmirglem vyčistit nerez vložky od bordelu. Opilovat rez i z pevné části třmenu. Když je tam rzi moc, tak může destičky svírat, že se nedokážou vrátit. Seskládat. Měly by chodit volně.

Nebo je zaseklej pístek ve třmenu. Sundat třmen, zkusit, jestli chodí zpátky (musí se zašroubovat skrz mechanismus ručky, zase by měl jít vcelku lehce). Pokud ne, rozebrat, vyčistit, seskládat. Bude na něm napečenej bordel, přes kterej se nevrací.

Pak může být zaseklej mechanismus ruční brzdy. Čistil jsem ho u sebe nedávno. Dostala se tam voda, zatuhlo to a nevracelo se to dobře. Ale u mě to šlo poznat tím, že nefungovala ručka :) Tady pomůže zase rozebrání a vyčištění. Sada na opravu se sehnat dá.

No a pokud by ani tohle nepomohlo, tak pak už jen snad chyba v hlavním brzdovém válci, kdy se kapalina nedokáže vrátit do nádobky. A to je buď špatným nastavení vůle na brzdovém pedálu (0-3mm), nebo zteřelou gumičkou uvnitř...

Takhle bych to viděl já.

2016-01-12 11:49:49

Pánové, když tu čtu ty fundované odpovědi, měl bych ohledně brzd taky dotaz (mám stejné auto).

Nové kotouče i destičky stále pískaly. Nechal jsem to vyčistit, mechanik mi tvrdil, že destičky i kotouč jsou v pořádku jako nové. No a ani po dvou měsících to nepřestává pískat když brzdím. Netuším, které to dělá kolo nebo jestli více najednou. Nemáte tucha čím by to mělo být ? Prý jsou to kotouče Bosch.

2016-01-12 11:51:01

Podobný problém jsem měl u minulé M6 na jednom kole. Dělal mi to brzdič, stačilo ho rozebrat, vyčistit a byl zase na půl roku pokoj

2016-01-12 12:15:38

děkuji Vám za odpovědi. Vzhledem k tomu, že opravy mi dělá zkušený a šikovný automechanik a i kamarád, tyto věci by měl mít zmáknutý. Každopádně mu to přepošlu a prostě to kompletně rozebereme, vyčistíme a zase dáme dohromady. BTW - klid na půl roku není pro mě kýžený výsledek, chci mít pokoj napořád nebo aspoň několik let

2016-01-12 14:22:47

Skejpa:

Někdy (zřídka) píská i jen kombinace materiálů na kotouči a na destičce. S tím by se pak nic dělat nedalo. Ale to bývá vzácně.

Možnost taky je, že je nějakej materiál zaseknutej přímo v destiččce (špona, ...).

Pokud to není tímhle tak jedíně se konkrétně na jednotlivý brzdy podívat, kde co může drhnout... pískání nejčastěji bývá tam, kde nabobtná rez, která pak o něco drhne. Tady těžko říct, to už by se muselo vidět....

Mně třeba celých 6 let, co jsem ho měl, po nastartování na první rozjezd něco štrejchlo v jednom z předních kol na Mitsu Galantovi :) A vždy jen při prvním rozjezdu dopředu, za studenýho motoru. Nikdy jsem nezjistil co to bylo... asi orezlej plech, co kryje brzdy zevnitř. Ale nikdy se mi to zjistit a odstranit nepodařilo, i když pak vlastně celej ten plech odpadl :))

2016-01-12 16:16:01

Mám stejný auto, a taky sem měl stejnej problém. Na dvakrát rozebraný zadek, jenprve jen vyčištěn a vyměněné prachovky, odvzdušňovák, promazáno, ale problém stále stejný, takže po nějakém měsíci znovu, ale tentokrát jsem vyměnil i pístky a vodící šrouby a byl klid. Vodící šrouby mohou být zatuhlé, ale chce to vyčistit i pouzdra od původní vazelíny a dát novou

Po dalším roce problém na předku, zasekl se mi pístek prachovkou. takže znovu komplet rozborka třmenů (špinavá práce, ale vyplatí se) , zrovna nové kotouče, destičky, pístek (vodící šrouby jsem nechal původní a vše v klidu. Jediné co, tak po pár kilometrech začali pískat (kotouče Brembo, destičky Ferodo), nejspíš píská prostě materiál.

 Magnetto  
2016-01-12 16:29:49

matykr: Můžu se zeptat jakým způsobem jsi sundal odzdušňovací šrouby? Podruhé to po roce asi nebyl problém ale při první opravě jsi to udělal jak aby jsi je neulomil? Případně postup a čím jsi to dělal. Díky moc, já teď řeším zadní třmeny... Mám komplet opravnou sadu + vodítka takže mi zůstane původní snad jen samotný třmen a držák destiček..

2016-01-12 16:35:52

magnetto: Abych ti pravdu řekl, tak plně normálně, myslím že to byl 8mička očkový klíč. Jinak jak píšeš, tak mi zůstal původní jen třmen a držák s pružinkama. Kompletně jsem třmeny přejel ocelovým kartáčem, včetně těch plíšků v kterých se vedou destičky. Pak pořádně vyfoukal kompresorem a vyčistil vnitřek od prachu benzínem. Nakonec to namazat brzdovkou, aby tam pístek šel zas krásně zpátky. Jen pozor na nasazování prachovek, jakmile dobře nesedí, je to na pikaču.

 Magnetto  
2016-01-12 16:41:40

matykr: Aha, takže tak Čili, jestli jsem to dobře pochopil nemusel jsi jej nahřívat ani ničím mazat aby šel vyšroubovat? Mám totiž původní třmeny na které nikdo nesáhl 15 let Proto mám obavy abych ten odvzdušňovák neutrhl.. Ono není to sranda do toho potom vrtat a řezat nový závit... No, v každém případě dobrá práce Ničeho krom toho ventilu se nebojím.. Snad to dobře dopadne a já zvolím správnou techniku povolování :)

2016-01-12 16:57:39

Jediný, čím si můžeš pomoct, je den před opravou na to šplíchnout WD40, ať to stihne všude navzlínat.. pak případně lehce klepnout kladívkem. Nic jinýho asi stejně preventivně nepomůže..

2016-01-25 11:28:07

ada4: Ahoj, mam uplne stejny problem jako kolega pejchy. Mam M6 2005, 2,0i, 108Kw. Od posledni vymene kotoucu na zadnich kolech se mi zahriva leve zadni kolo. Mechanik uz to 2x rozebiral, menil prachovky, promazaval. Pomohla to tak na dva mesice a minuly tyden opet zacalo z pod kola piskat a na dotyk kolo je o hodne "teplejsi" nez prave zadni. Zkusim nechat vycistit mechanismu rucni brzdy a pak uz nevim. Vule na brzdovem pedalu, jak moc je slozite nebo nakladny? dik

2016-01-25 12:50:25

Jestli se ptáš na vůli na brzdovým pedálu, tak je to jedna matička zezadu pedálu, co tlačí přímo do hlavního válce. Povolit kontramatku, poštelovat tyčku, aby na pedálu byla malá vůle a matku zas utáhnout. Pokud ale brzdí jen 1 kolo a ostatní jsou v pohodě, tak to tímhle nebude. Jedině zase rozebrat třmen a podívat se, kde to drhne a kde se objedila špína, rez, nebo nějaká deformace...


Odpovědět