Fórum - Téma


Mazda 6 2.3 vibrace motoru na volnoběh


Fórum 6 GG / GY Mazda 6 2.3 vibrace motoru na volnoběh

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2014-01-24 15:48:54

Ahoj,

hledal jsem, stejné téma nenašel. Tak zakládám.

Po GO opravě motoru mám malý problém.

Když studené auto nastartuju, je motor tichý a klidný, v podstatě se ani nehne, ale jakmile se zahřeje, začne na volnoběh (cca kol těch 900 /min otáček) vibrovat. + se z motoru ozývá takové podivné cvrlikání. Už si nevybavuju, jetsli to cvrlikalo i před opravou, ale mám za to že ne. V otáčkách vibrace z mizí.

Neřešil někdo podobný problém?

Silent bloky roztržené prý nejsou,ale je možné jak motor vyndávali, že je trochu doje*ali...

Svíčky jsou nové, tedy problém s vynecháváním zápalu to snad také není.

Co jsem koukal na zahraničních webech, tak radí vyčistit klapku, EGR ventil, nějaké další nápady, čím by to mohlo být?

Natočil jsem videa studeného i teplého motoru (bohužel asi díky stabilizaci to vibrování není moc vidět, tak alespoň ten zvuk).

studený : https://www.youtube.com/w...CkmnyFVs0Zf87U-GM&index=1

zahřátý: https://www.youtube.com/watch?v=wj1TI9MeQz8

díky moc za rady a zkušenosti.

PS: videa jsem se snažil otočit do roviny, ale Youtube na mě kašle a otáčet nehodlá

2014-01-24 16:13:50

Máš tam přímý vstřik? Mně pomohlo dolévat aditivum VIF.

2014-01-24 18:09:01

pegas: asi ano, to aditivum je co zac?Tobe to delalo to same?

2014-01-24 18:36:20

Nonturbo 2,3ka nemá přímý vstřik. To má jenom DISI dvoulitr a pak 2,3ka Turbo v MPSku

2014-01-24 20:42:49

A kromě toho vibrování a cvrlikání to jede a táhne normálně, nevynechává, nemá propady výkonu při akceleraci...?

Egr může cvrlikat , ale má se otevírat až při zvýšených otáčkách.

2014-01-24 21:01:20

kolibrik007: Jj, tahne dobre a bez vypadku, teda jen do 3,5 max 4 tis,pac ten motor zajizdim.

Neni to tak zasadni, ale stve me to dost.Furt trnu, aby z toho nebyl nejakej vetsi problem.

2014-01-24 21:18:33

a jaky byl duvod go motoru v tvem pripadě ... ?

Mě ty zvuky pripadaly jako neco kolem ventilu, ale tezko rict.

Egr bys vyloucil tak, že bys ho na zkousku zaslepil, nebo zkus odpojit tu podtlakovou hadičku, ktera do nej vede a ovlada ho, to je prvni a nejjednodusi vec...

2014-01-24 21:43:36

kolibrik007: zral hodne olej.ok mrknu na ten egr.

2014-01-31 11:17:49

Tak jsme ještě projel zahraniční fora a možná to bude špatná PCV hose - nějaká hadice na odvětrávání klikové skříně či co, což je oprava za relativně pár korun.

Tedy problém přisávání vzduchu (vacuum leak)

http://forum.mazda6club.c...ake-manifold-removal.html

Netušíte někdo, jestli se tenhle problém projevuje jen při volnoběhu nebo i při normálních otáčkách?

Díky moc za rady.

2014-01-31 11:38:49

dr.know: Podle mě čím víc máš otevřenou sací klapku, tím míň se bude případná netěsnost na sání projevovat, protože bude procentuálně odchylka od naměřenýho množství přes MAF menší, takže při volnoběhu by to mělo bejt asi znát nejvíc.

Možná než bych začal rozdělávat sání (dost pakárna) bych se k tomu PCV podíval zespoda (sundat plast dekl pod motorem a zkusit nahmatat tu hadici v prostoru mezi blokem a sacím potrubím, jestli se bude chod motoru nějak měnit, když se s tim bude hejbat, atd.)

2014-01-31 11:45:22

deri: díky, dobrej nápad, už jsem to prohlížel jaká je to paka dát to dolu

Akorát mi příjde podivný, že se kvůli tomu ten motor tak klepe navíc v týhle zimě lézt pod auto bude luxus.

2014-01-31 11:48:59

dr.know: Tak jestli to tam opravdu někde přisává falešnej vzduch, dostává pak motor moc chudou směs (dává míň paliva podle měření váhy) a to se mu nemusí líbit.

Ideál by bylo vjet někam na rampu nebo kanál

Mě nejspíš rozebíračka sání letos taky čeká, ale hlavně kvuli vyčištění od toho černýho humusu co se v něm usazuje.

2014-01-31 11:50:41

deri: Btw to přisávání vzduchu by asi měla hlásit diagnostika, ne? Mě mechanik trvdil, že na diagnostice to nci nehlásí, nemám teda jak ověřit.

2014-01-31 16:10:44

dr.know: Ahoj, prosimtě můžu se tě zeptat jen tak pro zajímavost kolik to žralo oleje předtím, než si se rozhodl pro GO?

2014-01-31 17:14:31

jimbo: Nesmysl, cca deci na 150 km

2014-02-24 22:54:48

Než začnu za drao měnit silentbolky a řešit kde je závada, napadlo mě, jesli auto prostě nemá nízký voloběh.

Může mi někdo z majitelů 2,3 (ideálně po FL) povědět na kolika otáčkách vám běží záhřátý motor na volnoběh?

Já jsem vypozoroval, že se ten motor začne klepat cca lehce pod 800 otáček, nad 800 otáček je to v pohodě.

Díky moc.

MAX6  
J.
2014-02-24 23:24:43

dr.know: Ahoj. V obrázku máš napsáno jaký mají být volnoběžný otáčky při různých zatížení motoru. Když to řeknu jednoduše,tak ideál je 700ot.

2014-02-24 23:28:26

max6: Díky moc, jako vždy vyčerpávající info

2014-02-25 11:10:22

dr.know: Čau,

800/1min není nízký volnoběh

moje 2,3 před FL má volnoběh při zahřátým motoru ca 750/1min a bez vibrací - jenom lehký ševelení a ručička se ani nehne ( žádný kolísání nic ).

Pokud motor má vibrace, který bych přirovnal třeba k Fabii 1,2 HTP, který na volnoběh vibruje s autem, tak je to špatně Kdykoliv, když jedu s kamošem, který má právě 1,2 HTP a stojíme na semaforu, ta nekultivovanost a vibrace od motoru jsou něco strašnýho ( tím se nechci dotknout majitelů HTP - bral jsem to jen jako porovnání )

Navíc nezapomeň, že 2,3 má vyvažovací hřídel

T

2014-02-25 11:12:01

tonda1: trocha OT

význam zkratky HTP = Hrubě Trpící Produkt , čímž se to vysvětluje


Odpovědět

1  2