Fórum - Téma


Mazda 6 2.0i 104kW - rozlúčenie a zhodnotenie


Fórum 6 GG / GY Mazda 6 2.0i 104kW - rozlúčenie a zhodnotenie

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2016-02-01 19:26:27

Ahoj Mazďáci.

Ani neviem, ako začať, aby som to neschytal Po 2 a pol roku som sa rozlúčil s mojou Mazdou. Začal som dosť intenzívne pracovne jazdiť (cca. 1000 km týždenne) a povedal som si, že by sa hodilo obmeniť auto. Predsa len, bol to r. 2005, na tacho už skoro 250t a asi aj nejaké investície by v budúcnosti čakali, takže som sa rozhodol ju dať preč. Hľadám náhradu, niečo už mám rozjednané, len nechcem zakríknuť, tak si nechám pre seba.

Kvoli rýchlosti a z dovodu zbavenia sa záruky som napokon auto dal do výkupu. Najskor som skúsil Autopalace na Spořilove. Hm... 45t, príp. 50t a to len ak si u nich niečo vyberiem. Poďakoval som a zašiel do AAA, i keď v Autopalace tvrdili, že v AAA mi určite viac nedajú. No... o moc nie, ale dali 55t. Je to menej, ako som mal predstavu, ale zrejme taká je realita, už to neriešim. Inak, v Autopalace mi chlapík povedal, že klíma je prázdna, že niekde uniká náplň, zrejme korózia nejakej trubky do klímy. To bolo prekvapenie, pretože ešte na konci leta v pohode fungovala Odkaz do AAA, ešte to nemajú nafotené:

http://www.aaaauto.cz/cz/...ke=74&model=1109&palivo=1

najeté km: 62.000

priem. spotreba: 7,59 l/100km

náklady na benzín: 155.000 KČ

ostatné náklady: 102.000 KČ

strata hodnoty: 51.000 KČ

Takže jeden km jazdy bol za nejakých 5 KČ komplet, palivo a ostatné náklady. Tam je započítané poistenie (POV i HAV), pneuservis, gumy, ostatný servis ako oleje, brzdy, atd. plus čistenie, diaľničné známky CZ i Európa, atd, proste všetko.

Musím povedať, že NIKDY sa nevyskytla porucha, kvoli ktorej auto nebolo pojazdné, čo je u tak starého auta veľmi pozitívne. Absolvovali sme s ním Chorvatsko, Taliansko, Švajčiarsko, niekoľkokrát Slovensko a Nemecko, bez problémov. Ak sa niečo vyskytlo, riešil som to hneď, aby auto slúžilo, námatkou:

  • oba zadné náboje kolies
  • tiahla ručnej brzdy, korozia
  • sťahovačka LP okna aj s ovládacím panelom
  • vzpery kufru, unavené, výmena
  • zámok kufru
  • ošetrenie lemov blatníkov a podvozku (už by bolo treba zase)
  • vyčistenie škrtiacej klapky

Tak to by bolo asi všetko, prípadné dotazy zodpoviem. Ak to mám zhodnotiť, tak Mazda bola spoľahlivé auto (ostatne, bola tretia - MX3, 3, 6) a bol som s ňou spokojný.

2016-02-01 19:43:31

Hezká recenze. Bohužel ta výkupní cena je nízká nechápu proč?! Když bazary jsou schopny prodávat Fabie a podobny balasty za víc peněz přitom jsou to sračky..... A Mazda za 50 tis?! Mám tu samou 2002,104kw benzin a kupoval jsem u podvodníku Mamacar bohužel :/ za 80tis.

2016-02-01 19:57:54

Tobe daji 55 a sami ji prodaj za 85... Tech 85 je realna cena. Tech 55 je celkem vyderacina.

2016-02-01 20:30:57

czfilip: Proč,proč,protože 9 z 10 Čechů přijde do bazaru a chce Oktu nebo Fabii,nejlépe TDI a najeto 123 000km.Pořád přetrvává názor,že náhradní díly jsou levnější a že to každý opraví za hubičku.Tak proč to tak lidem nenaservírovat?V zahraničí berou Škodovky jako běžná auta a ne jako modly u nás.Takže platí rovnice-poptávka versus nabídka.A kdo se nezajímá o japonská auta,tak mu novináři zablábolí strašně nákladném servisu,kotouče za 3 litry atd.A tak tupé stádo si raději hlídá autí ve dne v noci,aby mu ten klenot náhodou neukradli.Tyhle lidi nikdo nepřesvědčí!

2016-02-01 20:37:23

skejpa: Přesně tak! Výdělek jak svi**!

míra: naprosto souhlasím! Bohužel je to tak....

2016-02-01 21:33:42

škoda, žes ji nenabídl tady, určitě by si jí někdo za těch 60 000 vzal, i kdyby to mělo být stylem bez záruky na ND. Ale chápu, že když nechceš nic řešit, tak AAA je ideal. Auto vykoupí, oholí o kola, prodají někomu dalšímu, nedejbože pokud si to někdo vezme na splatky...

2016-02-01 21:34:21

Díky za reakcie. Výkupnú cenu som neriešil vzhľadom na tú prekvapujúco nefungujúcu klímu, chcel som mať peniaze, aby som vedel, koľko mám k dispozícii na nové auto a nie čakať až sa (možno) predá za 70-80 tisíc. Bohužiaľ, tej rýchllosti odpovedá cena Ale v pohode, Mazda poslúžila veľmi dobre a za dva a pol roka stratila 51 tisíc hodnoty, čo nie je žiadna tragédia. Autá proste (až na výnimky) na cene nestúpajú

xxxride:

Keď sa porieši klíma, trochu korózia a možno tlmiče, tak slúžiť bude v pohode... Ale predsa len, 11 rokov...

2016-02-09 09:35:52

Náhrada za Mazdu je už doma. Nezostal som verný značke, ale siahol som na sever: Volvo S80 D5 AWD Executive, 2011. Chcel som veľké, pohodlné auto s automatom (ideálne 4x4) a po nejakých pár mesiacoch výberu som narazil na jeden zachovalý kúsok, tak už je doma. Akurát povodne som vyberal benzín, ale proste nie sú, resp. je jich dosť málo. Tak bude diesel, budem sa o neho starať a dúfať, že nebude nejak problémový.

V porovnaní s M6 je to samozrejme o triedu večšie auto, modernejšie, takže nejako to porovnávať nie je fér. Aj Mazda poslúžila veľmi dobre, len so chcel proste niečo "vyššie"

2016-03-09 17:55:08

marek71: Nejde mi Vám poslat soukromou zprávu zde na foru. Můj email roubalfpanska@gmail.com jestli mě můžete prosím kontatovat přes ten email. Děkuji


Odpovědět