Fórum - Téma


Mazda 5 - geometrie


Fórum 5 / Premacy II CR Mazda 5 - geometrie

Informace o modelu: Mazda Premacy II CR



2009-10-23 22:30:05

Mazda 5 activ 2,0i - kola 17´

Na zadní nápravě se mi během cca 7 tis.km na obou kolech z vnitřní strany sjel vzorek na 5 cm, ale úplně až na vlákno...ostatní část pneu OK... auto jsem měl předtím na garančce včetně geometrie... při přezouvání na zimu jsem tetnto problém zjistil... jel jsem do Mazdy na info, přeměřili mi geometrii, koukli na to a nic...

nevím v čem je problém??? mám najeto 67 tis. jinak je vše OK... pneumatiky Dunlop Sport

Zimní mám taky Dunlop 17´ winter 3D a strašně mi hučí v malé rychlosti, jako by guma v určitém bodě narážela...

Mohou za to gumy??? fakt nevím....hlavně je to má jíž 4 Mazda /323,626, 6 / a nerad bych měnil značku...byl jsem doposud vždy spokojen... Nevíte čím to může být??? Díky Hasan

2009-10-24 07:11:44

Měla by to být ta geometrie,zkus servis s lepším vybavením a mechaniky.

2009-10-24 14:42:14

taky bych rek ze geometrie. Nvm odkud jsi, znam nekoho u phy, dela to dobre a ma rekl bych prijatelnou cenu, myslim 600,- jsme paltil. Za phou smer na teplice bo kam... Muzu datr kontakt pokud jsi cca z phy.

2009-10-24 19:08:22

díky za info...jih Moravy, takže Pha nehrozí...ale v Mazdě mají špičkovou geometrii...leda, že by mi ji na garančce nafakturovali a neudělali - nebo blbě...

teď ji mám zkontrolovanou a nastavenou...uvidíme... díky

2009-10-24 19:27:51

Hasane, to už mám dávno vyzkoušené, v dobrém pneuservisu ti udělají geometrii 100x líp, než v kterémkoliv značkovém Mazda-servisu, to stejné platí o lepení třeba rozbitého čelního skla /jak se tu vedle řešilo/, dobré autosklo to umí líp. Protože oni dělají jednu věc denně xx-krát, ješt na různých typech aut. Kdežto značkový servis většinou zaměstnává mladé kluky /kdo něco umí, většinou jim prchne za lepšímy výdělky/, kteří to dělají párkrát do týdne. Už se mi taky stalo to stejné, že po zásahu do geometrie v mazdě v Brně šlo auto 2x zpět /vždy táhlo na jednu stranu/, a pak stejně do pneuservisu, kde tu geometrii konečně dali jak má být.

doris  
Doris
2009-10-24 21:22:41

Většinou to tak skutečně je, že specializované servisy to prostě udělají nejlépe. Kola jezdíme přezouvat a vyvažovat do K+K v Šenově, tam jsou nejlepší, co jsme zatím vyzkoušeli, a jako jediní mi nikdy při přezouvání neškrábli elektrony, prostě si dávají záležet a i vyvážení kol je od nich dokonalé. Naopak třeba geometrii nám ve speciálce vyložně zkazili a v autorizáku Mazda v Ostravě si s tím pohráli víc a výsledek je perfektní. Je to dost i o lidech a jejich šikonosti a zkušenostech.

2009-10-25 10:08:42

Jo, jo, je to většinou o lidech a jejich šikovnosti. Z této diskuse se však myslím vygeneroval trochu jiný obecný problém. Do mazda sevisů /konkrétně dvou/ jezdím cca. 15 let. Jezdím tam proto, že zde člověk očekává jistou důvěru a jistou kvalitu služeb. Za toto celé platí relativně slušný obolus /netvrdím, že vysoký, ale jisté standardní ceny to jsou/. Když ale člověk zjistí, že třeba takovou banální věc, jako je výměna skla mu udělají líp v autoskle /viz. mé předešlé auto, kdy ve zn. servisu sedřeli lepidlo až na plech a když auto mělo 4 roky prorezavěly sloupky / , nebo že po jejich zásahu si člověk sjede-zničí nové pneu /viz. tato diskuse-tedy pokud to tak je/ , .... a viz. další zkušennosti jiných, dost často čtu třeba ve faktuře vyúčtované práce jen tak na "oko" /takové ty kontroly, kdy ani neočistí špínu z krytů a šroubků, takže to ani neviděli /, tak si člověk řekne že to by se stávat nemělo, protože když se potom vyskytne problém, těžko se tyto věci řeší /tedy pokud od nich neberete víc jak 15 aut ročně/. Mé osobní zkušennosti jsou, že úroveň jejich služeb dost klesá, aspoň tu v Brně, co se mých zkušenností týče. Jaksi tu výhodu zn. servisu přestávám vidět.

2009-10-25 17:25:00

asi máš pravdu...jenže já bych taky rád zaplatil za prvotřídní práci a služby v Mazdě, odkud auta stále kupuji a ne hledat neznačkové - kvalitní servisy... jsem fakt patriot Mazdy, ale servis potřebuje každé auto i to bezporuchové... zatím věřím znojemské Mazdě...

2009-10-25 17:36:00

Tak to bych taky rád .

2009-12-15 11:58:52

K problematice geometri a Mazda 5. Nez jsem M5 koupil tak jsem studoval na webu recenze, atd... Na US, australskych a anglickych webech se nekolikrat obevila podobna informace od vlastniku M5 - neobvykle rychle se sjizdely pneumatiky. V Mazde obvykle popirali nejaky obecny problem, nicmene nekolik tech vlastniku tlacilo a dostali nove gumy plus serizeni geometri zdarma.

Ted jsem zagoogloval a prikladam par linku, zni to stejne jako tvuj problem

http://www.aboutautomobil...nt/2006/Mazda/MAZDA5/Tire

http://www.mazdas247.com/.../showthread.php?p=3330616

http://blogs.cars.com/kic...6/07/mazda5_my_drive.html

http://mazdaforum.com/for...m/showthread.php?p=101736

Zacetl jsem se na webu do diskuzi ohledne problemu s geometrii. Zaver: Na M5 se 17" koly se tento problem objevuje. Mazda jakykoliv design problem popira. Mimimalne jeden clovek v UK bere Mazdu k soudu.

My mame petku s 16" kolama. Koupil jsem ji 2 roky jetou a podle technicaku by mela mit 17" kola. Koupil jsem u Mazdy Pribram a na aute byl nasledne zjisten jimi zamaskovany problem s DPF takze je mam za podvodniky. Tak jsem si rekl, ze v podobnem duchu si nejaky mechanik 17tky vzal na sve auto. Mozna je ale vymenil prvni vlastnik z duvodu tohoto problemu. Ja jsem byl rad hlavne z duvodu ceny 17" pneu vs 16", ale zrejme to ma i dalsi vyhody.

Kazdopadne drzim palce s vyresenim problemu. Dost me mrzi, ze Mazda neni tak cista jak jsem si doposavad myslel.

2009-12-15 20:39:27

Tak nevím jak u 5 ale u Premacy je problém v tom že ty dva seřizovací výstředníky jsou po nějaké době nefunkční (zareznou a protáčí se to celé) a tak to nejde nastavit . Tak mě bylo řečeno v servisu . Guma vydrží tak 15000km jedna strana ,pak ji otočím. to ještě celkem jde.Zajímavé je že to dělá u 15" , u 14" je opotřebení minimální.

2009-12-17 14:28:27

Moc děkuju... asi se rozejdu na pokec do Mazdy...

2015-05-20 19:28:20

nemáte někdo zkušenosti s rozhejbáním zadních excentrů na mazdě 5 pro seštelování geometrie .Popřípadě kde koupit nový ?

2015-08-18 18:45:07

nove koupis jen v mazde cenovka cca 600 kc za oba jinak to sjeti kol jsou v halu silenbloky na zadni naprave doporucuju vymenit vsechny zaraz mel sem ten samí problem vymena a geoska a uz je vse v poradku

2015-09-14 13:37:41

Ahoj, měl jsem ten samý problém s geometrií, auto táhlo do prava a sjížděly se zadní pneumatiky zevnitř. Dneska jsem byl na geometrii a: Seštelovali jí, sbíhavost je ok, ale pak je ještě náklon kol a ten je dán vůli nápravy, respektive největší vliv na to má zadní vzpěra, takový ten bumerang s dvěma silentblokama a ty mně měnil původní automechanik, ale nalisoval tam malinko menší silentbloky a pak to mělo vůli. Takže šetřit se někdy nemá a tenhle díl doporučují vyměnit celý s origo zalisovanými silentbloky, značkový stojí cca 800,-.ks. Jinak není geometrie jako geometrie, může být 3D laser, ale to nemusí nic znamenat. Dneska jsem narazil po několika letech poprvé na pořádnou geometrii, takže mně auto po těch letech přestalo zatáčet do prava :).

A ještě jak se tu píše o seřizovacích šroubech, tak jsem měl stejný problém v tom, že úplně zarezly. Pak vám to sice na geometrii seštelují, protože se protáčí, ale po ujetí pár set metrů se po přejezdu nerovnosti geometrie zase rozhodí, takže základ je mít šrouby v pořádku, jinak nemá cenu na geometrii jezdit, protože ve většině servisů vám neřeknou, že je to v háji, že to nejde seřídit, mně řekli, že to táhne kvůli gumám, že geometrie je v pořádku.

2016-06-17 20:11:17

lemricka: Ahoj vieš mi dať nejaké číslo na tie silentbloky . Neviem to nikde nájsť.

2016-06-25 17:05:20

v prispevku zadní naprava sem neco nahodil jinak hledej šmudlo je to snadné najit

2016-06-25 23:17:14

podľa mňa je to predovšetkým záležitosť papierovej zaťažiteľnosti nápravy a "reakcie" na reálnu záťaž. Už som čítal, že M5 (v Ázii predávaná ako Premacy II) má problémy so zadnými tlmičmi - že skoro odchádzajú. Keď si uvedomíme, ako po mechanickej stránke funguje náprava, musí to byť jasné každému. Očividným príkladom sú kyvné nápravy na tatrovkách.

Pravdepodobne je teda zadná náprava poddimenzovaná (žeby pružinami?), a tak povedzme už pri strednom zaťažení sa správa ako pri plne naloženom aute. Geometria sa nastavuje pri prázdnom aute a nastavuje sa na priemerné zaťaženie (najčastejšie zaťaženie). Keďže už bežným zaťažením sa polnápravy zdvihnú viac ako sa očakáva, zodraté gumy na vnútornej strane sú priamy následok - styk s vozovkou je predovšetkým na tejto strane pneumatík.


Odpovědět