Fórum - Téma


Mazda 5 2,0 81KW Spotřeba


Fórum 5 / Premacy II CR Mazda 5 2,0 81KW Spotřeba

Informace o modelu: Mazda Premacy II CR


1  2

2013-01-17 18:09:34

Zdravím vás, prosím o radu už jsem nešťastný. Mám spotřebu v průměru 7,8L/100Km! už jsem vyskoušel snad všechno.Jezdím Od 2000/3500 otáček,vyměnil jsem všechny filtry,olej i kola mám dofoukané.Nechal jsem odstranit i DPF a po odstranění mi spadla spotřeba s 10 na 7,8. Jestli má někdo nějakou zkušenost nebo radu a´t mi dá vědět. Slyšel jsem o nějakém čidlu co má mít na starost snad bohatost směsi,ale ani v mazdě neví které to je. Jediné co jsem neměnil ještě jsou žhavicí svíčky,ale chod motoru je ok,otáčky taky i starty. Měl jsem problém i s výkonem,ale to bylo špatnou batrii,po výměně jede jako pila.Tak kdyby někoho něco napadlo budu rád,díky čus

2013-01-18 12:52:54

no dnes som si odsledoval, na akých otáčkach jazdím ja. Mne sa ručička pohybuje v rozmedzí 1500-2000. Pri rozbiehaní samozrejme aj vyššie, ale keď sa rýchlosť ustáli, tak podľa počítača ukazuje aktuálnu spotrebu 3,5- 5.

Priemerne jazdím na spotrebu (nie podľa počítača, ale podľa tankovania od plnej po plnú) 5,5-6

Dízlový motor nemusíš točiť do tak vysokých otáčok! Jednoznačne vidím problém v tom...

2013-01-18 13:41:17

Hladky diesel znesie 1500 ot, ale oturbeny nie! Preplnovany motor ma znizenu kompresiu, normalne otacky su od 2000 hore, zavisi od typu motora. staci sa pozriet na dyno-chart. Krivka s plochou charakteristikou je oblast optimalnych otacok. Preco? Pretoze na ny vykone motora sa podiela "vzduch" tlaceny turbom, staci menej paliva a aj to sa lepsie spali. Takze otacky, kedy je turbo v zabere prinasaju usporu. Ak sa jazdi pod tymito otackami, je motor lenivy, sofer ma tendenciu na to stupit a vtedy to robi sadze. Co sadze dokaze sposobit, o tom sa tu uz dost pisalo. Pre ilustraciu prikladam graf pre RF2A, optimalne otacku su v zmysle napisaneho na pohlad jasne: motor je najsilnejsi od 1800-2600 ot. Sila (krut. moment) nie je vykon!

Z casu na cas je dobre motor vypalit od sadzi. Najprv ho zahriat normalnou jazdou a potom na 5-10 minut hnat do otacok, povedzme 2,5-3 tisic (dialnica je dobra, ale staci po okreske na stvorke). Ja to zvyknem striedat s jazdou bez plynu ale na rychlosti, vyborne je ist dole kopcom. Nespaleny vzduch robi s celou rozzeravenou vyfukovou castou divy. Cela automaticka regeneracia DPF je neuveritelna kktn, nebo zaneseny filter najlepsie vycisti kyslik, nie dalsie palivo. Takto si ropne spolocnosti zabezpecili spotrebu paliva - motory su usporne, spotreba sa nahana falosne nastrcenym DPF. Preco inak auta bez DPF prejdu cez EK???

To alesh1980: aky je tvoj styl jazdy? zataz? palivo? skusal si to riesit uz? (mozno ano, ked mas DPF vonku...) 7,8L /100 nie je az take katastrofalne, ked vezmeme do uvahy hmotnost M5, ale tocit motor az do 3,5 tis je prehnane. Skus preradit uz vtedy, aby ti otacky po preradeni klesli na tych 2 tis.

2013-01-20 18:18:16

Dobre teda, to, čo píšeš je bez debaty pravda.

Ak ale budem držať otáčky motora pri 2000, tak:

1. rýchlostný stupeň dá 20 km/h

2. rýchlostný stupeň dá 35 km/h

3. rýchlostný stupeň dá 55 km/h

4. rýchlostný stupeň dá 85 km/h

5. rýchlostný stupeň dá 105 km/h

6. ????

Z toho jasne vyplýva, že keď chcem ísť v obci pre motor v optimálnych otáčkach, tak mám zabudnúť na štvorku a jazdiť prísne na trojke!

Na okreskách na štvorke, lebo päťku pri 90-ke s +- 1500 otáčkami podtáčam.

Tak teda moja otázka: načo tam vlastne súdruhovia Japonskí montovali 6-ku????? Veď aj diaľničných 150 km/h v pohode unesie päťka na 3500 otáčkach. Mohli sme mať o 20 kilo ľahšie auto...

2013-01-21 06:34:15

Psal jsem od 2000/3500,ale max hodnota je fakt na předjíždění nebo dálnici. Po okreskách jezdím 2000/2500. Žralo to i když jsem jezdil kolem 2000 tak jsem si myslel,že to podtáčím. Je pravda,ale že jezdím do 10km dlouhé trasy.Spotřeba se však nezměnila ani když jsem jel dál.

2013-01-21 08:59:49

Ja som v M5 druhej generacie este nesedel, takze rychlosti na prevodoch pri tych 2000 ot ako ich uvadzas su velkym prekvapenim. Ja mam Premacy = M5 prvej generacie (DiTD, 66 kW, bezna hmotnost okolo 1500 kg) a na 5-tke pri 2000 iba 90 km/h, takze siesty prevod by som zuzitkoval - ist po dialnici 130-140 s 2-2,5 tis otacok je (zatial) len moj sen.. Fakt nechapem, preco ti japonci dali 6 prevodov a este take tazke na tento motor/hmotnost auta. Chcelo by to vyskusat na vlastnej kozi, pretoze motor montovany do vasich aut ma CR a to ma uplne inu charakteristiku. Mozno dobre taha uz od 1600-1700, co ja viem?

2013-01-21 12:37:10

sorry, odsledoval som to dnes, 5-ka pri 2000 ot točí cca 100. Pri 90-ke mám otáčky okolo 1700 -1800

Ako som už písal vyššie od tých 1500 ot. sa s tým motorom dá pekne jazdiť.

To, keď sa motor podtáča, sa dá aj počuť aj podľa hlasu a u mňa nepočuť, že by ten motor trpel.

Ten istý motor v inom aute môže byť úplne inak naladený a tým pádom aj iné správanie.

2013-01-21 13:41:20

Isteze, spotrebu motora ovplyvnuje aj prevodovka, aj sposob zatazovania. Co je pricinou vysokej spotreby u allesh1980 je mi zahada.

Skusil by som upravit styl jazdy podla toho grafu vykonu/sily motora. A co sa tyka cidla bohatosti zmesi - neviem nieco take existuje s takym to nazvom. Existuje "vaha vzduchu", ktora sa nachadza v potrubi hned za filtrom vzduchu. Podla tohoto senzora (Mass Air Flow, MAF sensor) sa davkuje palivo. Nepoznam jeho charakteristiku, preto neviem ci jeho zanesenie sposobi zvysenie spotreby. Zvykne sa vsak cistit, inspiracia tuna: http://www.celicahobby.co...62388016/site_id/1#import. Zvaz, ci to potrebujes.

2013-06-30 11:26:01

Ahoj, mám M5 81Kw cca dva měsíce, za ty dva měsíce nateto 7000km a dle palubaku spotřeba 5.7L/100Km. Zdá se mi to užasná spotřeba. V autě jezím sám jen s nákladem a v průměru 120Km/h a dálkové trasy 100 a více km.

2013-06-30 11:39:21

allesh1980: Tak čo, niečo si zistil? Mal by som pre teba tip - choď na diagnostiku a zisti stav/činnosť vstrekovačov. ja som nedavno pocítil slabší ťah motora a stúpla mi spotreba (asi o pol litra). Diagnostika ukázala, že jeden vstrekovač je "chytený", najskôr zanesený karbónom. To môže byť aj tvoj prípad, obzvlášť, keď si to dáš do súvisu s najazdenými KM a kvalitou tankovaného paliva. Dobre pomáha čistič palivovej sústavy (niečo od LiquiMolly, Protek apod). Keď to nepomôže, musia von.

Z tvojich príspevkov je jasné, že si už bol u Doktora, určite ti menil aj podložky. Náhodou neštudoval aj tie vstreky?

2013-09-18 16:33:08

  • Mam par tydnu M5 r.v. 2006, diesel 2.0 81kw, najeto 130.000km. Prumerna spotreba podle doplnovani paliva a ujete vzdalenosti 6,85 l/100km.
  • Prekvapilo me, ze nemam palubni pocitac, ktery ukazuje prumernou a okamzitou spotrebu atd. Nevite nekdo, jestli se palubni pocitac nebo software da doinstalovat / povolit pres diagnostiku apod?
  • Kterym tlacitkem ovladate palubni pocitac?

2013-09-18 16:37:49

pavelik.j: u benzinovych sa to da dorobit, u naftových nie, aspoň sa tu na ktoromsi fóre písalo. Nechcem však paušalizovať a tvrdiť to o všetkých modeloch, no mám Premacy (predchodca M5) a tam je to takto - nejde odchytit dáta z RJ, aspoň sa zatiaľ nenašiek nikto, kto by to zvládol. Na druhej strane, mne to až tak nechýba, hlavne pri pomyslení, že sa tie palubáky aj tak mýlia, aj o 1/2 litra.

BTW, vyššie som spomínal tie vstreky a aditiváciu nafty... použil som už rôzne aditíva, ale naposledy vyskúšané urobilo divy...

2013-10-19 20:12:06

Ahoj, k tomuto tématu bych měl taky dotaz. Podle palubního počítače mám spotřebu 5,7l/100km, ale podle nádrže mi to vychází cca na 7,0L/100km. Jaké máte zkušenosti, dá se tomu počítači věřit?

A další dotaz zní, celá nádrž má být 60L, ale jak je velká nádrž bez rezervy? Mám Miga teprve od září, takže pro někoho to můžou být zbytečné dotazy, ale pro mě to je docela důležité.

2013-10-20 08:29:47

poliklik: Existuje někde návod na korekci počítače. Nebylo to nic složitého. Hledej u M6. Sám jsem to ale neabsolvoval, neb u mě údaj počítače plus-minus odpovídá skutečnosti.

Když u mě computer ukazuje nulový dojezd, tak do nádrže dostanu zhruba 53 litrů. Z toho usuzuji, že tam ještě 7 litrů zbývá. Ověřit si to ale netroufám.

2013-10-27 11:35:46

Máme Mazdu 5 s výkonem 103kw a běžná spotřeba město x okreska x dálnice je 7.2 - 7.4, na stylu jízdy dost záleží. Já mám spotřebu o něco vyšší (cca 0.5 l) Ta uváděná, to je výsledek jízd mé ženy. Jinak letošní zkušenost z delší cesty (asi 2000km, převážně dálnice ) je spotřeba 6.7 l.

2016-05-10 10:43:25

Mám M5 r.v. 2007, diesel 2.0 81kw, najeto 187.000km. Prumerna spotreba podle doplnovani paliva a ujete vzdalenosti se pohybuje kolem 6,6 l/100km.

2016-09-14 09:38:36

Ahoj, tak moje prumerna spotreba (mazda 5 104kw) je 7.13l, prumerne leju 46l a dojedu 650km, ale jezdime prevazne prahu no. Ale rad bych se vas zeptal... kdy tankujete? Po rozsviceni hladovyho oka? Ja takhle tankuju vzdy, ale ted se mi parkrat stalo ze kdyz jsem jel natakovat a pak nastartoval zustali svitit kontrolky motoru a "auto ve smyku", takhle to sviti treba 3 nastartovani. Nekdy den, nekdy 2. Muze to byt tim, ze nechavam nadrz dojet az po oko? Me se to moc nezda. Diky za radu :) (pripadne se omlouvam jesti uz tady ten dotaz padl, ale nenasel sem ho)

2016-09-14 09:45:12

Tahle kombinace kontrolek znamená nízký průtok okruhem recirkulace spalin. Pokud nemáš uměle zaslepený EGR, tak bude zanesený sazemi.

2016-09-14 09:54:25

rupus: aha, diky. Zaslepeny nemam, tak to necham vycistit teda, nebo da se to nejak lehce vyresit?

2016-09-14 10:07:02

jakub5629: Jo, jde to rozmontovat a vyčistit. Ve fóru k tomu najdeš víc info. Hledal bych spíš v sekci M6.


Odpovědět

1  2