Fórum - Téma


Mazda 5 1.8x2.0


Fórum 5 / Premacy II CR Mazda 5 1.8x2.0

Informace o modelu: Mazda Premacy II CR



2012-07-23 19:39:43

Ahoj, dnes jsem se na tuty rozhodl pro pětku rok 2007-2008. Jen nevím jestli 1.8 nebo 2.0. Přečetl jsem hromadu recenzí a testů těchto vozidel. U 2.0 je o něco vyšší spotřeba, ale má šestku a dostatek výkonnostní rezervy. O proti 1.8 by měla být o něco hlučnější a více přenášet vibrace. Je to pravda? Je mi divné, že by měla být hlučnější, když má o jeden kvalt navíc a 130ku točí na 4k, kdežto 1.8 točí na 3,9k. Máte někdo zkušenosti s oběma motory? Díky za postřehy.

MAX6  
J.
2012-07-23 19:41:38

Přeci jen M5 je trošku větší auto,tak bych osobně volil 2.0. I lidičky co se tu bavili o M6,tak doporučovali spíš tu 2.0 než 1.8

2012-07-23 20:41:42

No právě, podle mě je to dosti subjektivní pocit. Někomu je málo ji 2,5 litr někomu stačí 1,2HTP. Teď jezdím v Mazdě 2 - 2005 1,2 55 kW a předjíždět nebo v kopci je to děs. Spíše jsem ale zastáncem klidnější a úspornější jízdy. Většina recenzí si 1.8 chválila hodnotila že stačí. Mě by ale zajímalo, jak je to u 2.0 s tím hlukem (mám zkušenosti v Toyota Verso 1.8 - v pohodě, Mazda 2 - tady už trochu horší) a u 1.8 s výkonem u plně naloženého auta. Díky :)

MAX6  
J.
2012-07-23 20:46:45

My máme tu 2.0 benzín 6-kvalt ve služební M3 2009 a to auto je krásně tichounký. Jen když člověk stojí venku,tak je lehounce slyšet jak šustí rozvodovej řetízek, jinak vevnitř naprostý ticho.

Já nevim,M2 je hodně lehounká a M5 je přeci jen těžší auto a aby jsi nebyl zklamanej,že to auto nejede a nemyslim tim brutální jízdu,ale i při normálnim ježdění.

doris  
Doris
2012-07-23 20:48:49

U M5 bych šla spíš do dvoulitru, my máme M6 1.8i, jede to pěkně, ale pro těžší auto bych volila větší obsah.

2012-07-23 21:23:15

MAX6: díky za ochotu, ale raději bych zkušenosti přímo z M5. U M3 může být jiné odhlučnění atd. Ve vyšší rychlosti to může být o dost znát. Aspoň si to jako laik myslím. M2 váží 1125 kg - 55kW M5 1400 kg - 85 kW, takže papírově by to mělo krásně stačit.

2012-07-23 21:28:15

doris: dík M5 váží 1400 kg, M6 sedan 1370, takže váhovej rozdíl žádný. Snad aerodynamika bude u M5 horší. Jak jsem psal výše, tak údajně 2.0 je hlučnější a žravější a to mi de.

doris  
Doris
2012-07-23 21:42:16

Hmmm, no mohla jsem porovnat oba motory v M6, kolega má dvoulitr šestikvalt. Hlučnost mi u dvoulitru nepřišla nijak výrazně větší. Spíš mi u M6 vadil hluk od podvozku hlavně na zimních posypech, to je opravdu síla..... Spotřebu u toho 2.0 měl však větší zhruba o litr oproti naší 1.8, ale tady je to dáno i stylem jízdy. Pokud bychom si auta prohodili, výsledky by mohly být samozřejmě jiné. Podle technických údajů je spotřeba u dvoulitru o nějaké deci vyšší, dynamika z 0 na 100km/h je lepší jen o cca 1 sekundu; subjektivně mi dvolitr výrazně živější nepřipadal, akorát tam byl příjemný ten šestý rychlostní stupeň a samozřejmě bohatší výbava.

Pokud jezdíš pohodově, myslím, že i s tou 1.8 můžeš být spokojen. Nám vyhovuje, protože většinou jezdíme +- v rámci předpisů a na to nám ta 1.8 bohatě stačí.

2012-07-24 08:01:29

doris: díky, taky si myslím, že by mohl stačit. Jenom se chci na stopro ujistit. Auto nechci kupovat na rok-dva, tak chci být max. spokojen.

MAX6  
J.
2012-07-24 10:45:46

Tak proč si nezajedeš do autosalonu si ho půjčit ? Do dnešních M5 se pořád dávají tyhle motory,tak by to bylo asi nejjednodužší a daleko lepší než,když ti o tom někdo vypráví. Zkušební jízda bejvá většinou zadarmo.

Tady se asi jen tak rychle nesejdou dva lidi s M5 v 1.8 a 2.0.

Jen moje malá vložka: Ten 6-kvalt je úspornější a o dost. Samozřejmě ve městě moc ne,ale na mimo město opravdu je. Jestli ti jde o spotřebu. Já se tedd ždycky držim pravidla: Pořádnej motor,na výbavě zas tak nezáleží. Dneska neni problém za pár peněz dodělat výbavu,ale motor se dělá přeci jen hůř a dráž.

2012-07-24 19:45:25

Jsem četl, že nová generace dostala lepší izolaci do střechy a snad i motoru. 2.0 byl modernizován, 1.8 je stejná. Je mi jasný, že hluk je velice subjektivní záležitost. Spíš jsem doufal, že by se mohl objevit někdo, kdo jel v obou motorizacích. 1.8 má tabulkovou spotřebu mimo město 6,3 l , 2.8 6,6 l a to mě připadne divný, když má ten kvalt navíc. motor je základ to máš pravdu, proto tady otravuji :)

MAX6  
J.
2012-07-24 19:50:13

Na tabulkovou spotřebu nekoukej. To je počítaný z částic co vylezou z vejfuku. Jestli se chceš dozvědět trocha přesnější údaj,tak se koukní na americký stránky Mazdy nebo na nějaký stránky mimo evropu. Tam spotřebu počítaj ze skutečný jízdy váženim paliva.

Ona ta 2.0 má 2 zásadní výhody. Nemusíš dávat tolik plynu aby jsi udržel konstatní rychlost a na dálnici je ten 6 kvalt suprovej. Jinde ho nevyužiješ.

2012-07-25 08:25:59

Nejspíš ho vezmu. Chceme to jako druhý auto na delší trasy, takže šestka najde určitě uplatnění. Díky

2012-07-29 08:49:08

mám ji 105kw v dizlu je to ideal i silná i usporná.kdo ji nevyzkoušel trochu víc-ne jedna jízda-netuší jaký má potencial,je to jak lokomotiva na kolejích,kam zatočíš tam to jede a má dlouhý rozvor tak je i na dálnici klidná

2012-08-15 09:02:28

Ahoj. Ja kupoval M5 benal 2.0 110 kW v prosinci 2012 novou. Oproti starsi verzi by mela byt mirne vykonnejsi. Mam najeto neco kolem 11 000 km.

Hlucnost: auto je velice tiche. Predtim jsem mel kratkou fabku 1 generace 1.4 MPI a kdyz jsem je vedle sebe nastartoval, tak fabka byla omnoho hlucnejsi. Ale je to i nevyhoda - stava se ze mi chodci skoci pod auto. A to doslova. Tehdy si uvedomim kolik lidi se spoleha jen na sluch a vubec se nepodiva. Taky se mi stava ze kdyz chodec jde po silnici, tak si mne vubec nevsimne i kdyz prijedu tesne za nej. Musim troubit.

Spotreba: ze zacatku byla kolem 10 - 9 l na 100 km - novy motor. Postupne spotreba klesa a momentalne mam 8.7 v meste a 8.3 na okreskach. Spotrebu na dalnici nereknu, dalnici jezdim jen obcas a zatim nemam dostatek dat. Ale obavam se ze bohuzel spotreba na dalnici pri 130 (podle GPS) nebude nic hezkyho.

Nejezdim jako pirat, ale jako brzda provozu taky ne. Casem to doufam jeste o neco klesne - ve fabce jsem mel 7.5, tak s 8.0 bych byl v M5 uplne spokojen.

Motor/Vykon: prijde mi ze je motor dost liny, do otacek se mu velmi nechce, je znat i mirne zpozdeni v reakci na plynovy pedal. To se ale obavam je nesvar vsech modernich motoru, ktere maji plno ruznych elektronickych "kurvitek". Od spodnych otacek taha lepe nez diesel 1.6 az do momentu kdyz se v dieslu zapne turbo. Potom je diesel mnohem zivsi. Benal 2.0 bych doporucil kdyz budes vetsinou jezdit mesto a okresky. Na dalnici bych urcite radsi vzal diesel.

2012-10-25 20:46:49

Tak jsem si dnes M5 2.0 přivezl domů. Byl jsem ale rozčarován svojí hloupostí. Nechal jsem si ji dovézt z Německa. Bláhově jsem si však myslel, že když to bude dvoulitr, tak bude mít vyšší výbavu (tak jak u nás), což samozřejmě neměla. Pro provoz vozidla sice nemá výbava až takový vliv, ale i tak to nase.e. Jde nějakým způsobem zjistit, co jaká Mazda obsahuje za výbavu? Technický stav jsem si zjistil z elektronické SK, ale k výbavě jsem se nikde nedopátral. Řešil někdo něco podobného s úspěšným koncem?

2012-10-30 08:48:10

Ahoj. Tvuj prispevek mi prijde dost zmateny. Kupoval si jetou nebo novou? Oznaceni vybavy je IMO dost jasne, staci se podivat na web mazdy. V DE maji Prime-Line, Center-Line, Edition 40 Jahre a Sports-Line:

Benzinmotor

1.8l MZR 85 kW (115 PS) Prime-Line (6-Gang-Schaltgetriebe) (Preis ab 20.690,00€)

1.8l MZR 85 kW (115 PS) Center-Line (6-Gang-Schaltgetriebe) (Preis ab 22.990,00€)

2.0l MZR DISI i-stop 110 kW (150 PS) Center-Line (6-Gang-Schaltgetriebe) (Preis ab 24.390,00€)

1.8l MZR 85 kW (115 PS) Edition 40 Jahre (6-Gang-Schaltgetriebe) (Preis ab 24.680,00€)

2.0l MZR DISI i-stop 110 kW (150 PS) Edition 40 Jahre (6-Gang-Schaltgetriebe) (Preis ab 26.080,00€)

2.0l MZR 106 kW (144 PS) Center-Line (5-Stufen-Automatikgetriebe Activematic) (Preis ab 26.830,00€)

2.0l MZR 106 kW (144 PS) Edition 40 Jahre (5-Stufen-Automatikgetriebe Activematic) (Preis ab 27.330,00€)

2.0l MZR DISI i-stop 110 kW (150 PS) Sports-Line (6-Gang-Schaltgetriebe) (Preis ab 27.790,00€)

2.0l MZR 106 kW (144 PS) Sports-Line (5-Stufen-Automatikgetriebe Activematic) (Preis ab 29.270,00€)

Dieselmotor

1.6l MZ-CD 85 kW (115 PS) Prime-Line (6-Gang-Schaltgetriebe) (Preis ab 22.990,00€)

1.6l MZ-CD 85 kW (115 PS) Center-Line (6-Gang-Schaltgetriebe) (Preis ab 25.290,00€)

1.6l MZ-CD 85 kW (115 PS) Edition 40 Jahre (6-Gang-Schaltgetriebe) (Preis ab 26.980,00€)

1.6l MZ-CD 85 kW (115 PS) Sports-Line (6-Gang-Schaltgetriebe) (Preis ab 28.690,00€)

Vybavy jsou popsane zde: http://www.mazda.de/uploa...ures/Bruttopreisliste.pdf

2012-10-30 09:06:33

1.8 má dcera, v porovnání s moji MPV 2D /100kw je ta 1.8 neskutečný lenoch. Svezl jsem se s 2l benzín, sice jako spolujezdec ale bylo to poznat... Já bych voli 2litr.

2012-10-30 09:39:55

Kupoval jsem jetou M5, rok výroby 01/2009, 2.0, 107kW. K žádnému názvu stupně výbavy jsem se nedopátral. Měla pouze dva balíčky a to Styling-Paket (zrcádka a ochranné lišty v barvě vozu), Travel-Paket (tažný, hagusy, 6 airbagů, bederní opěrku). Jinak absolutní základ a to manuální klimu, elektrické zrcádka a okna. Nic víc. Tím jsem chtěl jen upozornit, že naše stupně výbavy neodpovídají zahraničním.


Odpovědět