Fórum - Téma


Mazda 323F BJ motor


Fórum 323 V BJ Mazda 323F BJ motor

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2011-08-17 10:23:33

Cau panove.

Zeptam se co je lepsi.Se znamym jsme merily tlaky motoru,a vysledek je docela znepokojivy prvni 12,druhy 11 a to jeste s odrenyma usima,treti 9 a ctvrty 12.Zatim jsem nezaznamenal nejake uniky oleje,ani s vyfuku nejde namodraly dym.Ale pocitam ze je to otazka casu nez to zacne.A tak se chci zeptat,jestli vymenit pistni krouzky a dalsi veci k tomu,a nebo koupit motor druhy?Jeste napisu ze mam ted najeto 164 000km olej menim co 10 000km.Motor ktery muzu mit ma najeto 117 000km.Na kolik tak muze vyjit material?

MAX6  
J.
2011-08-17 10:54:53

No já bych rači šel do opravy.Ten motor co máš,tak ho znáš a víš jak na tom je.Ten novej sice může mít míň najeto,ale taky ti může za 2000km udělat pápá.Jsi si jistej že to je pístníma kroužkama ? Nemůžou to bejt ventily že netěsněj ?

2011-08-17 12:30:15

No uplne jisty tema pistnima krouzkama si nejsem,spise sem se chtel zeptat co by bylo lepsi.Znamy prave rikal ze pokud to nezere olej tak to muzou delat ty ventily.

MAX6  
J.
2011-08-17 12:40:32

Kdyby si věděl že ten novej motor je v pohodě,tak bych bral ten motor.Ale zase jestli máš známího mechanika,mimo toho tlaku ve válcích je motor v cajku,tak bych zase rači šel do opravy.Se zkus zeptat admina aby ti tu založil anketu jestli vyměnit či opravit

2011-08-19 21:45:28

Tak jsem si našel že máš 1,5i a tam jsou psaný tlaky 13,6 atm. minimální tlak je stanoven na 10 atm. a diference mezi válci je 2atm.. Slabonká jedna atm. není snad důvod to rozebírat ne??? Podle mě není co řešit, olej ti to nebere, jede to na čtyři, výkon tam je a jestli je to ventilama, že jsou nepatrně netěsný, tak bych počkal až přestanou těsnit. Do té doby bych jezdil, ale hlavně víš proč tohle vzniká? Protože všichni jezděj 50 na pětku pak se divěj že podpalujou ventily, to jsou otáčkový motory a ne ropa, tam si jezdi na 1500rpm, ale tady jsou pracovní otáčky 2500rpm až 3500rpm.

2011-08-19 21:49:42

To MAX6: A co bys na tom chtěl měnit, opravit bych ještě pochopil. Tzn. sundat palici, podle toho kolik kolik to má nalítáno, tak udělat GO hlavy, nový vodítka, ventily, gufera, vyfrézovat sedla, přebrousit palici a hodit zpátky na auto. Tím pádem ještě novej rozvodovej řemen a jak to neuděláš jak jsem napsal, spíš to jen rozmrdáš, než opravíš.

2011-08-19 21:53:03

toby97: No uplne jisty tema pistnima krouzkama si nejsem,spise sem se chtel zeptat co by bylo lepsi.Znamy prave rikal ze pokud to nezere olej tak to muzou delat ty ventily.

tak aby si poznal jesti je to tema kruhama, stříkni do válce otvorem svíčky stříkačkou dvacku motorového oleje a hned potom nasad manometr a protoč to. Pokud ti to vyběhne jako ostatní na tech 12 je to kruhama.

2011-08-19 21:56:17

to toby97: Tak uplně nejlepší by bylo ten motor koupit, udělat na něm GO a pak ho jen překopnout do auta, at nemusíš být nepojízdnej.Poctivá GO tě vyjde matroš na 8-9tisíc.

2011-08-20 10:30:13

To alesak1188: Samozrejme ze ted je to zbytecne to rozebirat,pockam jak se to bude vyvyjet a podle toho se rozhodne.Chtel sem vedet jestli je lepsi to opravit a pripadne udelat na tom uz prijednom GO,nebo dat druhy motor.Zacal jsem sledovat hladinu oleje,a vypada to ze se trosku oleje straci uvidim postupem casu.Zajimalo by me,ale jak potom po GO.nekdo rika ze zajizdet pomalu zadne honeni do otacek,ale jini zase rikaji ze se toho nebat trosku tomu prislapnou a tak.Takze co je teda potom lepsi?Meni se vsechny ventily nebo jen ty spatne?a cena za ventil?Mozna blba otazka,ale pres motory jsem naprosty laik.

2011-08-22 04:29:14

Tak to by bylo trochu nadýl :-D Každopádně ventily nemusíš měnit, pokud jsou v toleranci opotřebení. Na všechno jsou workshopmanualy, kde najdeš minimální průměr ventilu v místě kde chodí ve vodítku, měření je na mikrometr na tisíciny. Jedno ale¨vím, nebudeš muset dělat výbrus válců, mají nitridovaný válce a ty se nevyjíždějí. Na ceny se podívej třeba tady www.motordily.cz


Odpovědět