Fórum - Téma


Mazda 323f BJ #3


Fórum 323 V BJ Mazda 323f BJ #3

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 21

MAX6  
J.
2014-06-13 20:18:01

magnetto: Dneska jsem vyhrabal hlavu z FSa a udělal jsem ti pár fotek jak to tam vypadá. Nerozebíral jsem to teda až k guferu ventilu,neměl jsem čas,ale jenom k pružině,kterou musíš zmáčknout aby jsi vyhodil ty půlměsíčky,sundal pružinu a dostal se na to gufero. Pak je tam vidět i ten úplně boční úchyt vačky,na kterej při montáži musíš nanést trocha těsnícího tmelu na motory aby to tam neprotejkalo. Hlavně měj na paměti,že všecky díly musíš dát na původní místo. Úchyty vaček maj na sobě čísla,takže tam problém nebude,měl bys je dát i správnym směrem,tak jak byly. Hlavně nesmíš přehodit ty hrníčky s vymezovacíma podložkama ventilů,jinak bys měl totál v háji vůli na ventilech a taky dej bacha aby ti ty vymezovací podložky z těch hrníčků nevypadli,jinak bys je mohl zaměnit a zase máš v háji vůli na ventilech. I samotný vačky a ventily nesmíš zaměnit. Prostě z toho místa co něco vyndáš,tak to musíš zase na to samý místo vrátit.

2014-06-14 01:33:04

max6: Krásná práce. Super popis.

Není to pro mne nic nového ale na osvěžení paměti to je úplně bezchybné.

Chtěl jsem se jen zeptat na tři věci:

#1 : Jakým způsobem jsou uchyceny podložky k hrníčkům? Nějaké lepidlo? Olej? nebo jsi to tím magnetem k sobě přichytil a zároveň vyndal?

#2: Když vyndám půlměsíčky, které drží ventil - zajímá mne zda nějak vadí to že když ventily vrátím na své místo tak budou třeba otočené o pár stupňů.

#3: Když už jsme u sundávání a montáže vačky, rád bych přeměřil případnou vůli. Teď co mě zajímá je, čím je změřit? Řekl bych že otočím motor do dolní úvrati a listovou měrkou změřím vůli. Potom vyhodnotím podle podložky...... Čím to ale měřit? Mikrometr? Šuplera?

Díky moc

MAX6  
J.
2014-06-14 09:54:12

magnetto:

1) mezi podložkou a hrníčkem je nacákanej olej,takže to drží za pomoci oleje,ale že by to drželo nějak brutálně to ne. Na boku hrníčku je výřez pro třeba ostrej plochej šroubovák abys tu podložku odendal.

2) pokud jsou v pořádku tak by to vadit nemělo jak jsou otočený,protože by měli bejt vysezený po obvodu úplně stejně

3) na měření vůle stačí obyč listová měrka: http://img.motofotky.cz/u...1/71421_sparovemerky4.jpg na měření podložky samozřejmě šuplera,ale je to zbytečný protože každá podložka na sobě má napsaný číslo/tloušťku http://shop.autodilykrc.c...lohy/554784_0.jpg.big.jpg

2014-06-14 10:53:31

max6: Opravdu nemám slov

Díky za ty rady... Poslední na čem jsem dělal byla klaviatura.... Měrky seženu.. :)

Edit.:

Ještě bych chtěl poprosit o jednu radu. Máš nějaký osvědčený způsob jak vyndat motor? Mám lešenářskou trubku a řetěz + 2 silné borce na vyndání motoru vrchem. Zajímal by mne ještě postup jak vyndat motor.. tzn. Zda je nutné odpojovat poloosy, zda prvně sundat převodovku a kde motor podložit...

Případně jak motor podložím (asi je blbost podkládat pod vanou) ale jak jsi ty odpojoval silentbloky... Který prvně a který potom.. Teď pracuji na výrově štítku, abych mohl označit každej šroub co sundám a taky každej kabel co odpojím, abych věděl kam ho vrátit.. Přece jen to není Š120.

Mám zákl. garážové vybavení čili nemám kladku (jeřáb)... motor asi položím do pneumatiky ale zaráží mě ještě jedna věc a to ta, zda můžu po vyndání motoru ho položit na bok.... (naležato)....

*Samozřejmě už bez oleje a kapaliny chl.

*Položení naležato myslím tak že ho položím na "stranu kde jsou svody".

MAX6  
J.
2014-06-14 11:31:54

magnetto: Jestli nemáš jeřábek nebo alespoň nějakej hák co by ho v určitej moment alespoň držel tak je to takový naprd. Doporučuju ho vyndat i s převodovkou protože si ulehčíš mraky práce s oddělávánim převodovky na tom malym prostoru. Kdybys měl 626,tak tam odpojit převodovku v autě neni problém,protože je tam daleko víc místa na práci,takže jestli můžeš,vyhoď ho ven i s převodovkou.Opravdu ti to usnadní práci uvnitř auta.

Nejnudnější na tom je poodpojovat všechny ptákoviny co vidíš.

Poloosy je samozřejmostí,že je musíš vytrhat. Taky musíš odpojit táhla od řadící páky. Vejfukový svody je lepší vyhodit ven,ventilátory musíš vyhodit ven,já vyndaval i chladič abych do něj neťuknul a nezničil si ho. Kapota se sundá když ho chceš vyndat horem. Jako první sem odpojil předí a zadní silentblok. Stačí z nich jen vytáhout šrouby a silentbloky můžou zůstat v autě. Pak jsem si motor přivázal na jeřábek. Na motoru jsem to obvázal za úchytový oka co jdou na hlavě. Pak povolíš ty boční a šup s nim ven.

Motor můžeš položit do pneumatiky a můžeš ho položit klidně vzůru nohama když ho neponičíš

2014-06-14 11:38:54

max6: Super. Zkusím sehnat převodovanou kladku.. To by mohlo stačit. Ohledně váhy, nevíš kolik tak může tenhle motor + prevodovka vážit? Tak od oka? 100 Kg? 4000Kg? :)

MAX6  
J.
2014-06-14 11:42:06

magnetto: Hele nevim,ale když už jsem ho měl venku a potřeboval s nim 2 metry pohnout tak ve dvou jsme ho poponesli a to měl na sobě namontovanou i převodovku. Přesnou váhu po mě nechtěj,to bude vědět někdo jinej a nebo někde na netu to bude napsaný. FP bude vážit stejně jako FS.

2014-06-14 12:05:56

max6: V pohodě.. :) Zajímalo mě to jen tak mimo.. _Není to pro mne nijak důležitý, spíš abych věděl zda mi to unese trám v garáži když to dám na kladku :)

No bude to sranda,, uvidíme jak dopadnu. Pístní kroužky už jsou na cestě (v uterý) a ty dříky ventilů budou v pondělí ráno.

Ještě musim sehnat olej do motoru a do převodovky..

Stejně věřím tomu že budu min. 2 hodiny spekulovat na rozvodama jak je vrátit zpět :)

2014-06-15 10:13:05

Ahoj, máte nějaké doporučení, kam kouknout,když se včera ženě přihodilo při cestě na chalupu, že se jí za jízdy rozblikaly samy od sebe výstražný? Na spínač výstražných to nereagovalo a po chvíli to přestalo samo? Za chvíli s tím přijede, tak uvidím, jestli se to neopakovalo i na cestě zpátky. Díky.

MAX6  
J.
2014-06-15 11:03:35

froggg: Ahoj,jen se zeptám,protože už jsem zažil třeba situaci že se jedný paní musel vyměnit celej zámek žízení protože se jí za jízdy údajně sám zamknul volnat a když se zámek řízení vyměniltak paní přiznala že hned po tom co se rozjela tak zjistila že má zamklou jedničku medvěd blokem a za tak ho za jízdy zkusila odemknout klíčem kterej měla přidělanej na klíči co je v zapalování. Nebo jsem zažil slečnu která ujela po městě asi 2km se zataženou ručku. A taky slečnu která si stěžovala že jí v zimě pořád svítí světlo v kabině a nemůže pořádně dovřít dveře a pak se zjistilo že její kožich když sedne nonstop čumí z auta ven přes dveře.A ktomu dálkáči,tak si jedna slečna pořád stěžovala,že se jí auto pořád odemyká a zamyká když z něj vyleze a problém byl že dala klíče do kabelky a tam jí ten dálkáč pořád něco mačkalo.

Tak se jen zeptám,nemohla si tvoje paní omylem třeba nohou zmáčknout dálkáč od centrálu,pokud ho má přidělanej na klíči co je v zapalování ? Origo dálkáč by při jízdě blikat neměl,ale může se to stát.

Pokud se opravdu žádnym takovimhle srandovnim případem ten dálkáč omylem nezmáčknul,tak bych kouknul na spínač výstražnejch,případně jestli máš nějakej neorigo dálkáč nebo neorigo alarm (klidně připojenej na origo dálkáč),tak v kabeláži k němu.

2014-06-15 12:42:07

Trefný postřeh. Určitě se tahle možnost nedá úplně vyloučit. Ten ovladač visí mezi kolenem a plastama. Žena sice tvrdí, že pravou nohou se určitě ničeho nedotkla, ale nechávám tomu rezervu, člověk si nemusí všimnout. Je si ale vědoma, že zrovna levým kolenem o něco zavadila, ale po levé straně asi není nic, co by to mohlo spustit.

Jinak jsem dneska v autě seděl po delší době a začalo nějak táhnout doleva. :-/ Nevím, proč to....

A poslední věc, před nějakým časem jsem psal o problémech s hlášením nízké účinnosti katalyzátoru. Chybu jsme smazali, ale po cca 100km se objevila zas, takže je to ta horší varianta. Katalyzátor to má zřejmě za sebou díky tomu, že odešla ta zapalovací cívka a tak mu bylo chvilku poněkud tepleji... Emise mám z dubna letošního, ale výhledově to budu muset vymyslet, jak to vyřešit.

MAX6  
J.
2014-06-15 12:49:14

froggg: Jsou tam 3 možnosti:

1) výměna katalizátoru - to je asi nejdraží možnost,ale když koukneš třeba na anglickej nebo americkej eBay,tak tam se ten první katalizátor dá sehnat docela levně

2) nechat tam tenhle katalizátor a dát na druhou lambdu jen mezikus s menší dírou,aby na lamdu nešlo tolik splodin - to je takový nejlevnější řešení a jestli motor nějak moc nežere olej a aspoň trocha funguje druhej kat,tak to proleze emisema

3) vyhodit první katalizátor,respektive třeba celý svody a dám tam laděný svody a na druhou lamdu dát mezikus s menší dírou - takhle to mam vyřešený já

2014-06-15 12:59:23

Jojo, počítám s tím. Asi první co udělám, že nechám v práci změřit emise. Pak se uvidí. Pokud se to s těma výstražnýma opakovat nebude, zatím to řešit nebudu a teď vyřešit, proč to táhne do leva. Ale asi až zítra.

Tak díky moc!

2014-06-15 14:29:33

froggg: ad táhnutí ke straně:

první a nejlevnější opatření, zkontroluj tlaky v pneu, ve všech (a preventivně, ač to nemá na toto vliv), si zkontroluj rezervu, málokdo to dělá, to jen tak mimochodem Zkontroluj i vzorek pneu, musí být kulatý, bez plošek, rovnoměrně sjetý

druhé ,co můžeš udělat, na bezpečném místě se rozjeď a při intenzivním brždění pusť volant, ale měj ruce pořád poblíž, na široké cestě, když za tebou nikdo není atd. auto musí jet rovně

zkontroluj, zda se nezahřívá nějaké kolo po jízdě

nakonec geometrie, která může být nejpravděpodobnější, ale jelikož její kontrola něco stojí, tak záměrně doporučuji prvně udělat levná opatření a tím vyloučit ostatní záležitosti a když to vše vyloučíš, tak teprve investuj do drahé geometrie.

2014-06-15 14:40:56

Zkontrovat tlak v pneumatikách se chystám. Ten vzorek zkusím taky nějak odhadnout. Jinak geometrie by zas takový problém nebyl. Pracuju v automobilní škole, takže bych to jen zavezl kolegům na dílny. Problém je spíš v tom, že já nejsem autař, takže si radši nechám poradit. A ptám se radši tady, protože jsme jaksi zaměření... ehm... k jistému koncernu, takže o těch japoncích není velkých potuch.

2014-06-15 15:01:41

froggg: vzorek jakoby pohlaď, musí být hladký, kulatý.

k té geometrii, nvm, jestli se to řešilo u premacy, nebo u 323bj, ale ta náprava je téměř shodná, musí se dělat i zadní náprava, což třeba, když jsem poptával geometrii v několika servisech v okolí, mnohdy nevěděli, tak to raději napíšu.

V mi borec vysvětloval, že se prvně musí dělat zadní náprava a podle ní se dělá přední, jak jsem nakpupil, tak info prodávám, prostě když se to nedodrží, auto sice nestahuje do strany, vše je ok, ale jede jakoby bokem, nebo šikmo. tak mi to bylo vysvětleno přímo v jinak u nás v OV geomka v mazdě 1000 bez ohledu na to, zda jdou povolit šrouby, nezávislé servisy cca 700plus práce na povolování šroubů.

2014-06-15 17:12:37

Pánové, prosím o radu u BJ.

Nutně sháním info o tom jak dlouhé, kudy vede, jak je upnuté lanko s bovdenem na otevírání kapoty.

Lanko co tam je, je prohnilé i s bovdenem.. Děkuji za rychlou odpověď :)

> Počítám že bude nutné shodit blatník u řidiče ...

2014-06-15 17:58:36

magnetto: Hele a co tak zvednout zadek a podívat se? Nic ve zlým, ale vždy je lepší se nejdřív pokusit sám na to přijít a pak se ptát a přitom v rámci lanka od kapoty to není nic složitého.

2014-06-15 18:24:48

Beru zpět.. S nikým se hádat nepotřebuji a zdejší Mazdaře mám rád.

2014-06-15 18:51:40

magnetto: Tak když se bajvočko podíváš, kudy to asi vede, tak si to nějak naměříš, koupíš třeba o půl metru víc a pak už si to zastřihneš


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 21