Fórum - Téma


Mazda 323f BJ #3


Fórum 323 V BJ Mazda 323f BJ #3

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 21

2014-06-08 02:59:02

Neboj, už jsem se převodovek a spojek něco naspravoval, takže mám zhruba představu, jak to vypadá a funguje a nepotřebuji na to žádné workshopy

MAX6  
J.
2014-06-08 09:54:33

zdencek: No vidíš,to tě šlechtí

Tim pádem jsem nemusel vysvětlovat MAGNETTOVI to tření/rachtěná ozubenejch kol při seštelovávání spojky

 Magnetto  
2014-06-08 14:11:12

max6: Ono vy jste alespoň s tímhle zkušení, já jsem se díval na ten work a není mi jasné odkud mám měřit tu délku odklonu od kastle.

Přeci jen mám v autě koberec (ten origo) a taky nevím čím to mám změřit. Jedinou obavu mám z toho abych to nepodělal ve stylu že pojedu a bude to mít stejný efekt jako když budu jezdit s nohou opřenou o spojku. Abych ji teda nakonec ještě více nepodělal.

Spojku jsem cítil smrdět maximálně 2x za dobu co to auto mám, avšak když se chci prudce rozjet tak valí rychlost auta podle otáček. Neprokluzuje ale přijde mi to že zabírá moc brzo a potom když ji šlápnu na max. tak asi zbytečně. Např. oproti tomu DiTD mám spojku o dost měkčí a když z ní vylezu a šlápnu u mě, je to rozdíl jako kdybych šlápl do . Hold obe jsou stejné ale ta moje má spojku měkčí.

Abych se vyjádřil, nerad bych to podělal s tím dotahováním, abych potom neskončil s tím že budu jezdit s napůl odpojenou spojkou. Nemám s tím žádné zkušenosti ale nechci ji spálit.

2014-06-08 19:30:12

Když se podíváš z vrchu na převodovku, tak uvidíš hlavní spojkový válec ten ovládá takové rameno, které vede do spojkové skříně a ovládá vypínací ložisko. Princip je v tom, že když nemáš sešláplý pedál, tak se nesmí vypínací ložisko dotýkat lamel v přítlačkáku. To se dá zjistit, když ručně vyzkoušíš vůli na té vypínací páce. Musíš dodržet tuhle věc, pak už si to defacto seřiď na tom pedále dle libosti.

 Magnetto  
2014-06-09 21:33:04

zdencek: Ještě jedna věc by mne zajímala. Jak se u BJ dostat k zadnímu uložení.?

Je mi zhruba jasný kde se nachází ale jak se tam dostat....

Díval jsem se na nějaký díly ale zadní uložení tam nemají nebo teda vypadají úplně jinak než přední. Poraďte prosím někdo :)

EDIT: Snažím se tomu přijít na kloub protože se občas (ale fakt jen zřídka) když přejedu nerovnost, něco bouchne v zadní části auta.. Nechápu to. Už jsem to kdysi MAX6 nahrál při odpískování a ten mi řekl že je to výfuk.... Tak mám nejdřív zaloncovat laufem nebo jak by jste to viděli?

Celkově je moje kára dost tuhá např. oproti Golf IV.... Tak nevím nevím ...

MAX6  
J.
2014-06-09 21:53:36

magnetto: K zadnímu hornímu uložení se dostaneš docela snadno,ale je to takový lego s plastama pokud chceš horní uložení vidět zezhora - respektive povolit.

Postup:

Asi jako úplně první vyndej koberec z kufru a plato.Když otevřeš kufr,tak tam vidíš ten středovej plast co obepíná oko zámku. Z toho plastu vyndáš dva plastový zácvaky co směřujou dovnitř do kufru. Jak je vyndáš,tak můžeš celej ten plast vytrhnout směrem nahoru. Možná by bylo dobrý vytáhnout tu těsnící gumu kufru co vede po obvodu kufru aby nepřekážela (stačí jen lehce a do půlku kufru)

Potom musíš sundat ty boční plasty co jsou v kufru. Třeba začneš levym (tam kde je světýlko). Nejdřív si sklop oboje sedačky ať máš trocha místa,pokud je máš posouvatelný,tak je ponuň co nejvíc dopředu. Na tom plastu (bavíme se teď o levym),tak jak do něj vede pás,tak celou tuhle část plastu můžeš vytrhnout směrem nahoru a posuň jí na tom pásu někam dopředu aby ti nepřekážela. Pak si vytrhni ten nášlapnej/prahovej plast u spolujezdcovejch dveřích. Potom musíš sundat ten boční plast co vede podél sedačky.Je přichycenej několika z hlavy říkám cca 3 plastovejma zácvakama),tak ty když sundáš,tak ho potom vytrhneš ven - ale pozor,je tam kabel s konektorem zadního čidla ABS,tak ať ho nepoškodíš. Jak vyndáš tenhle boční kabinovej plast,tak potom se ti odkrejou všecky zácvaky toho bočního plastu v kufru. Pořádně ho pohledej a všecky vyndej. Potom za ten plast v kufru trhni a on se ti vysune ven,ale bude pořád držet za dva drátky/konektory lampičky,tak je odpoj.

Teď už tam uvidíš jen samotnej mechanismus pásu,kterej dží na (zase z hlavy) 17 klíč. Tak ho povol a opatrně ho polož někam do pryč ať ti nepřekáží. Nakonec už zbejvá povolit jen ty matice na 14 klíč a sundat tu černou krytku (zároveň i vodítko pásu) a už jsi tam. Ještě se teda pak sundá taková gumová bambulka veprostřed a máš to všecko před očima.

Na pravý straně se to dělá stejně,jen se neodpojujou kabely od lampičky.

Vypadá to hrozně,ale až to budeš rozdělávat cca po 3,tak jedna strana je maximálně na 5 minut. Prostě platový lego.

 Magnetto  
2014-06-10 00:28:50

MAX6: Díky moc

Detailně a rychle zodpovězeno. To jsi celý Ty

2014-06-10 11:12:00

magnetto: jelikož jsem plasty z premasky v kufru i bez návodu oddělával několikrát, tak bych ti byl schopen dát stejný popis pro premacy s tím, že člověk s praxí má oba plasty venku do pěti minut a ještě stihne

 Magnetto  
2014-06-10 12:17:32

radomiláček: Rado, neber to osobně ale fakt tu někteří dělají nehoráznej bordel..

Chtěl jsem se něco dozvědět o klimatizaci a nic než M6 a nebo v poradně tu není.. Buď to někdo neuměl pojmenovat nebo .....

Potřebuju o tom něco zjistit tak mě prosím nasměruj.

2014-06-10 12:20:33

magnetto: jak tě mám nasměrovat, když napíšeš NĚCO o klimatizaci.

 Magnetto  
2014-06-10 12:24:19

radomiláček: Jde mi o to že potřebuju zjistit jak je na tom moje klima.

Nefunguje a hadice jsou měkké když je zmáčknu. Jinak když ji v kabině pustím, kontrolka na tlačítku se rozsvítí ale nic jako kompresor v motoru necvakne....

Řemen tam samozřejmě mám :)

Našel jsem voucher na slevách s kompletním servisem klimatizace.... + 250g chladiva gratis....

Jen mám obavy abych tam nepřijel a neřekli mi.. Máte v relé.

Nebo je to normální když to pustím a je prázdná tak že to nesepne kvůli ochraně před poškozením?? Když to na pár sekund pustím tak není cítit ani ten plyn z větráku tak nevím

MAX6  
J.
2014-06-10 12:35:13

magnetto: dej teplotu foukání na minimum, nastartuj auto,zapni klimu a jdi se kouknout jestli se točí i spojka na kompresoru. Jestli se točí jen kladka a spojka ne,tak klima nefunguje a z 99% to je z důvodu že tam není chladivo,protože ta klima má ochranu při nízkém tlaku chladiva. Kdyby to bylo relátkem,tak to můžeš vyzkoušet že ho zaměníš za jiný co je v pojistkovce v motoru (jsou převážně stejný). Jináč to relátko mám náhradní (nový i starý), tak bych ti ho dál. Ale jak znam tyhle auta v těhle letech tak budeš ještě rád aby to bylo elektrikou,protože v těhle letech bejvaj trubky a klimachladič děravý jak ementál.

2014-06-10 12:36:32

magnetto: osobně jsem na 626ge postupoval takto - relé, oddělal jsem ten vrchní kryt a opatrně mu pomohl k sepnutí, zapli se nevtilátory, ale dál nic, tak jsem přemostil ventil, který je většinou poblíž chladiče a vysouseče, přemostil jsem ho a zjistil jsem , že jede i kompresor, ale nechladí to, ale jen na chvíli to zkoušej, po doplnění vše jelo, jak má, podobně jsem to dělal nedávno i na felicii, je to veskrze všude stejné. ještě je jedna zkouška kompresoru, tu mi poradil borec, co dělá jen klimy, nevím, jestli to dobře popíšu, prostě z kompr. vede kábl a má po pár cm svorku, je jeden, k němu jsme natáhl hrubší káblík přímo z aku a kompresor se rozjel, ale fakt jen na chvíli to můžeš zkoušet. já takto přišel na to, že to mám prázdné a ještě špatné relé. relé jsem jemně přihl a předtím očistil kontakty. vše jelo parádně, snad se v tom dá vyznat.

 Magnetto  
2014-06-10 12:43:34

radomiláček: Díky

2014-06-10 12:44:00

magnetto: maxovi jsi zapoměl poděkovat

MAX6  
J.
2014-06-10 13:02:40

radomiláček: On je na mě naštavnej že jsem si z něj dělal pr když kupoval palubní PC

2014-06-10 13:13:43

max6: téééda, co jsi mu vyvedl??

MAX6  
J.
2014-06-10 13:22:07

radomiláček: on určitě poví víc,ale ve zkratce jsem mu nabízel (pod pseudonymem) ten palubák za 11000kč

2014-06-10 13:28:41

max6: chci detaily

 Magnetto  
2014-06-10 17:05:54

radomiláček: Žádný detaily Max mě teda na ale odpoustil jsem mu hned po tom co se přiznal.. Jsem zdejší rekordman v děkování, protože i za radu se má poděkovat :)


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 21