Fórum - Téma


Mazda 323f BJ #3


Fórum 323 V BJ Mazda 323f BJ #3

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 21

2014-05-30 21:06:54

Buďte zdraví, po delší době zase Mazdička potrápila. Auto nám čas od času ztratilo tah, při volnoběhu se klepalo jak blbý. Bohužel se to stalo na půl cesty mezi zemí nikoho a peklem, takže jsme museli dojet do cíle. Auto netáhlo, psalo, že žere kolem 20l/100km, ale dojeli jsme. Po dojetí do cíle jsme to nechali stát a zkusili to až druhý den a zase to chodilo v pohodě, tak jsme dojeli domů. Následně šlo na osciloskop, při měření cívek se projevil problém s jednou cívkou která vypadávala. Cívka je vyměněná, takže auto už frčí jako před tím, jen čas od času problikne bonzikona na palubovce, zřejmě emise... Obávám se, že při výpadku cívky hořel benzín na katalyzátoru a ten vzal za svý. Chci se tedy zeptat, jak je to s katalyzátorem pro BJ 1.6. Ceny, alternativy a tak. Případně budu rád i za návrhy dalších řešení. Nevím jak přesně reaguje ŘJ na hlášení o emisích mimo normu, ale bojím se, aby mi to nepadalo do nějakýho režimu, kt. jednak snižuje výkon, druhák by třeba zvyšoval spotřebu apod. Asi by byla možnost, oblbnout lambda sondu, ale je to takový to řešení, kterýmu bych se rád vyhnul.

Díky za reakce.

MAX6  
J.
2014-05-30 21:19:57

froggg: ahoj,nejsem si jistej jestli bych tohle dával za vinu emisnímu systému na výstupní straně motoru (prostě vejfuk). Teda myslim tim to probliknutí checkengine. To kdyby mělo nějakej problém s emisnim systémem,tak by se třeba rozsvítilo na cca 10km a pak by to zhaslo. Určitě nebliklo. Každopádně kdyby šla spíš vyčíst nejdřív ta chyba tak by se dalo eliminovat mraky možnejh variant a nemuseli by se zbytečně měnit díly kterejma by to třeba vůbec nebylo. Ale tam asi bude problém,že pokud ta kontrolka checkengine jen blikne tak diagnostika nic nenajde. Ta najde chybu jen v momentě když ta kontrolka svítí.

No ale kdyby jsi přeci jen chtěl měnit kat,tak nevim jestli tvoje verze má už dva katalizátory nebo jen jeden (v určitym roce i po faceliftu a v určitejch zemích se to dělilo - dalo by se zjistit podle VIN),ale převážně vždycky odejde ten první kat na svodech a ten je vlastně jedinej kterej je kontrolovanej(druhej neni). Takže máš asi dvě nebo tři možnosti.

1) vyměnit první katalizátor - doporučoval bych ho koupit na eBay.com nebo eBay.co.uk (pokud možno z evropy),protože tam se dají sehnat fakt lacině.

2) vyhodit první kat i se svodama a koupit třeba laděný svody bez katalizátoru - tady bych kouknul na americkej eBay.com. Na první (řídící) lambdu to mít vliv nebude,protože ta je stejnak před katalizátorem a na druhou (kontrolní) lambdu se dá jen redukční nástavec. To ničemu nevadí,protože ta druhá lambda nic nedělá,jen čístě kontroluje funkci prvního katu a rozsvěcí checkengine kdyby byl kat KO (dá se jezdit i bez ní aniž by to něčemu vadilo,teda až na řidičovo oko,že na něj pořád bude svítít kontrolka)

3) nechat všecko tak jak je a dát jen ten redukční nástavec na druhou (kontrolní) lambdu a je taky klid.

Ale jak říkám,nejrači bych trocha víc pozjišťoval,než zbytečně utrácel peníze. Teda ten redukční nástavec stojí asi 100Kč,takže třeba možnost 3) moc drahá neni,ale víš jak...

2014-05-30 21:32:37

Díky za odpověď, Maxi. To probliknutí asi nebylo úplně správně definovaný. Ono to z ničeho nic začne blikat, pak to chvilku svítí a po nějaký době zas zhasne. Příjde mi, že má na to vliv jízdní styl. No, ale zatím to má málo naježdíno po opravě, takže se to třeba ještě vyvrbí jinak. Na diagnostiku to není problém píchnout, jen jí mám k dispozici v práci, kam se dostanu až v úterek zřejmě. Leda že bych ještě uhnal kolegu. VIN případně poslat můžu, abychom identifikovali verzi. Na eBay nakupuju, takže by to případně nebyl problém, ale uvidíme tedy, co hodí diagnostika. Ale vzhledem k tomu, že jsme pár kilometrů najeli s výpadkem jedný cívky, tak si myslím, že katalyzátor si užil svý.

Jinak ta třetí varianta je taková ta ke které bych se unáhlil až k jako poslední. Mám rád, když se věci dělají pořádně.

MAX6  
J.
2014-05-30 21:35:49

froggg: Jo počkej,takže ten check engine bliká. Narovinu říkám,že z 90%se jedná o vynechávání celého zapalovacího cyklu jedný(nebo obou) cívky z neznámýho důvodu. Teda jestli ten check engine začne i trvale svítit,tak ten důvod pak asi bude známej,ale prostě jak chcek engine bliká,tak to bejvá vynechání zapalovacího cyklu,ale pozor nemusí to bejt znatelný na jízdních vlastnostech. Prostě z X cyklů vynechá třeba 1x

Prostě je to jednoduchý. Napíchni to na diagnostiku (klidně i tu nejlevnější za 150Kč) ve chvíli kdy ten checkengine svítí nebo bliká. To ti řekne víc.

No nebudem si nalhávat,ale u tohodle staršího modelu předpokládám,že už motor má něco najeto,takže funkce toho katalizátoru bude tak nějak na prd a nejspíš bude i přicpanej. Takže když ho vyhodíš nebo koupíš novej,tak to bude jedině dobře (ve všech ohledech - výkon,spotřeba,emise)

2014-05-30 21:51:09

Auto se aktuálně chlubí 130tkm. Já to kupoval cca se 120tkm tuším. Moc s tím nejezdíme po změně zaměstnání. Možná to je stočený, nevím, ale kupoval jsem přímo od majitele a zaplatil i to pětikilo za info o kilometrech z STK. Křivka byla lineární, záznam na každé pravidelné kontrole. Tak nevím. Podle měření osciloskopem to vypadá, že zapalování je po výměně cívky už OK. Zkusím zítra zjistit víc.

2014-05-31 11:44:12

Tak, diagnostika hlásila chybu "malá účinnost katalyzátoru" či jak je to přesně formulovaný. Otázka je, jak dlouhý interval měření ŘJ praktikuje, než tuhle chybu vyhodí. Jestli tam nebyla zahrnuta ještě doba před opravou. Teď je chyba vymazaná, zatím se po 20 km neobjevila. Budeme jezdit a když se objeví, a já tak trochu čekám, že se objeví, budu to řešit dál.

MAX6  
J.
2014-05-31 12:06:32

froggg: trvá jí to cca 60-100km (u výfukovýho systému od posledního vymazání)

2014-05-31 12:11:00

Ještě se zeptám, kdyby se ta chyba projevila znova, reaguje na ní nějak řídící jednotka, třeba nějakým omezeným režimem, sníženým výkonem, nebo to na mě prostě jen bude svítit?

Díky.

MAX6  
J.
2014-05-31 12:15:38

froggg: Ne nereaguje = není tam nouzová palivová mapa. Ber to tak že jen svítí chceckengine. I když se pokazí váha vzduchu nebo lambda sonda,tak se s tim nedokáže nijak vypořádat (třeba že by měla záložní nouzovou mapu) a prostě jezdíš třeba za 20litrů na 100km. Pokud to jen zaznamenalo že je nízká účinost katalizátoru (jiná chyba tam není),tak ono to ani žádnej dramatickej vliv nemá. Jen většinou platí takový pravidlo,že jak je v háji katalizátor (hlavně když je přicpanej nebo připečenej),tak se trošku sníží výkon auta a lehce stoupne spotřeba,ale to neni z důvodu že by to udělala řídící jednotka,ale prostě jen z důvodu že je přicpanej vejfuk (výfukový plyny nedokáží proudit plynule a jsou bržděný).

2014-05-31 12:17:56

Jasný, rozumím, díky moc. Budu to teď sledovat a případně se ozvu s novýma poznatkama.

2014-06-01 00:08:11

Ahoj lidi, sháním zrcátko na 323 f bj, nějakej dobrák mi ho urazil a ujel. máte někdo tip na e-shop nebo vrakáč? Díky

2014-06-01 07:58:35

smyke: na tohle máme inzerci, nebo vlákno kde seženu.

2014-06-02 06:41:39

smyke: Jsem na tom podobne, potrebuji levy s vyhrivanim v cervene :) Tak kdyby jsi narazil dej vedet, dik

2014-06-07 10:42:53

Všem se omlouvám že to asi píšu do nevhodného topicu ale když jsem dal vyhledat spojku v BJ tak mi to našlo nějaké články v Mazda 323F BJ #1.

Moje otázka zní:

Co si myslíte o mé spojce? Když chci zařadit, tak nemusím jakoby šlapat spojku až na zem ale stačí tak 2 - 3 cm od vrchu.

Samozřejmě ji slapu dolů ale u Mazdy s tím fakt nemám zkušenosti.

Ještě bych se chtěl podělit o zkušenost že když např. jedu do zatáčky a nechám tam větší kvalt (napr. 4) a mám malou rychlost, tak šlápnu plnej plyn a jakoby motor začne zabírat ale taky něco vrčí. jakoby spojka prokluzovala, ale nevím zda je to normální. Nesmrdí lamela a ni olej, hold jen jakoby tam byl příklep s vrtačky.

Nedělám to úmyslně ale někdy se podaří. Je to normální?

Spojka funguje krásně. Při zahrabání má auto odpich jak sviňa ale dejme tomu že bych se chtěl rozjet na 4 kvalt a šlápl plyn tak to sice pomaličku zrychluje ale vrčí trošku jinak.

MAX6  
J.
2014-06-07 11:15:12

magnetto: S tou spojkou je to normální. Ona má správně zabírat (že se o sebe začnou třít ozubený kola) MINIMÁLNĚ 2 centimetry od úplnýho sešlápnutí. Pokud si nejsi jistej tak si jí můžeš seštelovat - Workshop 05-10-3 až 05-10-4

Ten příklep co ty popisuješ je podtočenej motor na kterej je vynaložená moc velká zátěž a to fakt není dobrý provozovat. To to rači pořád toč v 5000ot. než dělat tohle.

2014-06-07 11:50:47

max6: Díky za info. O spojkách moc nevím. Možná jen to jak funguje. :)

Zabírá mi 2 - 3 cm od vrchu, tzn. Když ji šlápnu jen trošku tak je možné přeřadit. To je teda také v pořádku? :)

MAX6  
J.
2014-06-07 11:55:04

magnetto: No jak se to vezme,ale jsou lidi co uměj řadit i bez spojky Se schválně koukni jak je nastavená podle toho workshopu a uvidíš jestli já máš dobře nebo blbě nastavenou a když tak si jí přenastav podle hodnot.

2014-06-07 13:13:59

max6: O jakých ozubených kolech jsi to v rámci té spojky mluvil?

2014-06-07 13:17:33

že by myslel v převodovce?!

MAX6  
J.
2014-06-07 16:51:46

zdencek: no celej život žiju v tom že spojkou se ovládá hřídel s ozubenejma kolečkama v převodovce. Pokud nevíš tak koukni do training manuálu kde je tahle funkce docela hezky popsaná a ve workshopu je i popis nastavení spojky pomocí spojkového pedálu a poslechu "rachotění" ozubených kol v převodovce (to je při kontrole přesného místa záběru spojky)


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 21