Fórum - Téma


Mazda 323f BJ #3


Fórum 323 V BJ Mazda 323f BJ #3

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2  3  4  5 ......... 21

2014-05-23 12:05:17

protože na dvě auta nejsou money a manželka opět absolvování autoškoly odložila na neurčito. a jelikož 90% jízd absolvuji s dětma, tak bych se pomalu neměl kdy v autě pro radost svést, ale stejně, pokud by došlo na auto jen pro mě, šel bych do miaty, nebo mx6.

2014-05-23 22:20:31

Potřeboval bych poradit jak a kam zapojit přídavný otáčkoměr.... Vedou z něj 2 dráty a navíc je k tomu taková zalitá kravicka (vypadá to podobně jako relé) a z něj trčí taky 2 dráty....

Zajímá mě kam ten otáčkoměr připojit (na jaké dráty) a hlavně k čemu je ten mezikus.... Díky za rady :)

MAX6  
J.
2014-05-23 22:26:21

magnetto: A co to j za otáčkoměr ? Nedostal jsi k němu ještě něco ? Nebo alespoň návod ? Signál pro otáčky motoru si řídící jednotka bere z čidla klikovky,ale to nemusí s timhle univerzálem fungovat. Teda napadá mě,že by ta "krabička" co k tomu je by mohl bejt obyčejnej snímač kterej se načroubuje poblíž klikovky.

Kdyby jsi měl OBD2,tak by jsi tohle řeštit vůbec nemusel a rovnou bys to cucal třeba na mobil z diagnostiky.

EDIT: Nějak mě teď nedochází,na co vlastně přídavnej otáčkoměr když máš jeden před čumákem ?

2014-05-23 22:30:13

max6: dá ho dozadu, aby když se při couvání otočí, aby viděl, jak na to šlape

2014-05-23 23:56:57

radomiláček: Děláte si z toho srandu ale fakt jsem z toho v pr a nechápu jak to zapojit.

Ten krám o kterém jsem psal (ta kostka), má jakoby 4 dráty [2 páry červeného a černého..] na kostce je na jedné straně černý s červeným jako [+] a [-] < To je vstup.

Potom ten stejný pár je označený jako střídavý proud a nápis OUT.... Na tom je konektor... viz. foto.

Z toho otáčkoměru jako takového, když ho vyndám z držáku, je tenká černá dvojlinka a potom z něj vede ještě další 3 dráty (jsou silnější jak ta dvoulinka) - Je to "ZELENÝ", ČERNÝ a ČERVENÝ...

Aby toho nebylo málo tak když ho vytáhnu z toho držáku, na zadní straně je přepínač a nad ním 3 možnosti..

[4][6][8]....... Nechápu to..... dodám foto..

2014-05-24 00:02:53

magnetto: to bude čajna kaufland mašina pro čtyř, šesti a dokonce i osmiválec a lidi, co mají dvanáctiválec, tak vezmou dvě čajna mašiny a na přepínači nastaví 6. případně můžou mít tři mašiny nastavené na 4 sry,já musel.

2014-05-24 00:15:16

radomiláček: Děláš si ?

Tohle není madi in CHINA

Co když má někdo 3-válec "honičku tří pístu" ?

Radši najděte někdo způsob jak to zapojit :)

EDIT:

Pochopí někdo co tam ten pitomec mele?? Kam jakej drát patři? Má o bílej navíc ale chybí mu ta dvojlinka.... Jsem z toho na větvy...

http://www.youtube.com/watch?v=-a8oOUMuc-o

2014-05-24 10:16:10

Napájení červenej + černej - Zelenej musíš zkusit, nespíš to bude podsvícení. A ty další budou signál ze zapalování. Teď je otázka, jestli je to určeny pro auta s rozdělovačem co mají jednu zap. cívku nebo pro auta co maj na každou svíčku svoji cívku což je tvůj případ. Ta kostka vypadá jak gratzův usměrňovací můstek, ale k čemu to tam je, nevím. Můžeš ten otáčkoměr zkusit napojit na cívku na pin, kam jde signál z řj a pak polaborovat s tím přepínačem a uvidíš, co to bude dělat. ...jo a ten pitomec říkal, že u něho je bílej drát signál ze zapalování.

2014-05-24 10:26:40

zdencek: Díky moc Alespon jsem se neco dozvedel :)

Zkusín to po ty GO nejakym zpusobem zapojit a uvidí se :)

2014-05-25 20:28:18

magnetto: Odkud vlastně mám vytáhnout ty fáze od ŘJ? Jak poznám kde najdu žílu která dává impulzy?

2014-05-26 14:52:06

magnetto: Pokud vím, tak na cívce jsou tři piny, dva jsou napájení a jeden impluzy, vem měřák a měř.

2014-05-28 15:36:35

zdencek: Dneska jsem se díval na ty PINy co jsou na konektorech cívky. Cívky mám samozřejmě dvě, co jedna to dva válce.

Díval jsem se a jsou na kabelech které vedou do konektoru cívky "Černý" a "Červený" a další jeden. Všechny tyto kabely mají v po celé délce nějakej "teňoučkej" pruh. (To spíš ale vidím na to aby bylo od ECU vidět že tyto kabely jsou k cívkám(.

Co se týká ty malé kostky na fotce, řekl bych že je to transformace el. na to podsvícení. Jakoby jde do té kostky stejnosměrný proud a mění ho to na střídavý. Zkoušel jsem různě kombinovat dráty a zapojit na baterku a nic se nerozsvítilo. V každém případě když spojím "ČERVENÝ" a "ZELENÝ" (připojím je na [+]) a potom "ČERNÝ" tak vyběhne stav otáček na tom budíku na nějakých 1000 a tam to stojí... Nic nesvítí!

Teď otázka na Tebe. Dejme tomu že rozdvojím kabely od cívky (všechny 3) a navedu k nim ten budík. Zajímá mě zda to napájení (černý a červený) drát mám zapojit na cívku a ten zelenej také...

To znamená že v konečné podobě to bude vypadat tak, že všechny 3 kabely půjdou z cívky. [JE TO TAK SPRÁVNĚ?]

Nebo mám připojit přes ten krám (tu kostku) ty 2 ( [+] a [-] ) připojit k baterce a zelenej na ten kabel impulzů co je na cívce. [JE TO TAK SPRÁVNĚ?]

Napadlo mě, jakej vlastně proud jde do cívky? Řekl bych že stejnosměrný... [JE TO SPRÁVNĚ?]

Prosím Tě, hlavně to neber jako že tě tu vyzpovídám... Pokud to půjde zapojit a něco s tím vymyslíme, udělám tady vlákno na to "Jak zapojit přídavný otáčkoměr".

Maxi, ten otáčkoměr nepotřebuji, a máš pravdu, na palubovce ho mám, jen mi jde o to jak to bude vypadat když je zapojenej... Případně ho někomu prodám kdo ho nemá

2014-05-28 18:31:39

si to tu pleteš se škoda klubem, pomalu nevím o modelu mazdy, který nemá otáčkoměr, narozdíl od ještě nedávno prodávaných social paketech koncernu.

2014-05-28 20:33:30

Jejda tys mě asi nepochopil, teď se vykašli na podsvícení. Prostě červenej a černej napájení 12V. To neber nikde z cívky ale normálně z baterky. A jak jsem říkal je třeba vyzkoušet kterej ten drát od otáčkoměru je přívod impulzů. Pokud myslíš, že je to ten zelený tak s ním zkus třeba rychle ťukat o plusový pól, měl by jsi pak vidět, že se ručka třeba někam vyhoupne. Cívky jsou tam dvě, pokud, vím, tak pálej vždy obě svíce naráz. Nevím, kterej z těch vodičů co tam vedou je ten, který hledáš. Prostě vem do ruky multimetr a změř při zapnutém zapalování, mezi kterými piny bude těch 12V. Ten kterej zbyde, je přívod impulzů a tam napíchneš ten případně zelený drát od otáčkoměru. Pokud nemáš ani měřák ani nějaké základní znalosti ohledně elektroniky, tak se na to raději vys...

2014-05-29 00:13:49

zdencek: Díky za velmi kvalitní náčrt.

Když zapojím ten otáčkoměr na baterku a klepnu zeleným o [+] tak poskočí na 1000 ot./min..

Samozřejmě jsem vybaven, jen tomu prostě chci přijít na kloub,, dejme tomu že se vyznám v nějakých věcech ale taky jsou věci které fungují téměř primitivně a nedokážu pochopit jejich funkci..

O zapalování a cívkách fakt moc nevím, proto jsem to vložil sem,. Tobě díky moc za reakce a Radovi za podporu

Uvidíme jak to bude fungovat. Plánuji to namontovat kolegovi na MitsubiSHIT SpaceStára.... Ten nemá otáčkoměr a abych nevypadal jako totální dement, rád to otestuju prvně u mě :)

2014-05-30 08:18:28

Pro dnešek mám speciálně blbou otázku. Potřebuju znát způsob jak sundat přední tlumič vč. Pružiny z BJ. Potřebuju vyndat celek abych mohl nechat přelisovat spodní čep. Těd co mě zajímá je to, zda to jde vyndat (povolit nahoře šrouby + šrouby na náboji) nebudu muset stahovat pružinu. Ptám se na to z toho důvodu že se mi zdá málo místa a pružina je dost tuhá a napružená. Zajímá mě to u BJ.

Na Mazdě jsem to ješte nesundával. Díky za inteligentní odpověď.

Zkušenosti a nářadí vč. stahováků mám.

EDIT:

Zjištěno, rameno jde dát dost dolů tak abych to vyndal komplet jako u felicie :)

MAX6  
J.
2014-05-30 12:52:05

magnetto: Dá se to sundat podle libosti. Buď můžeš sundat celej tlumič (tlumič,pružinu,horní uložení) jako celek a to tak,že stačí auto aby se kolo svěsilo co nejvíc dolu a povolíš šrouby na těhlici a pak horní šrouby na uložení (šroub tlumiče se nepovoluje). V tomhle postupu by jsi NEměl potřebovat stahovák pružin. Teda pokud chceš potom sundat i pružinu,tak bych stahovák použil,ale to už můžeš udělat i s celym tlumičem venku.

No a pokud chceš vyndat jen tlumič a pružinu (horní uložení zůstane přišroubovaný),tak si zase zvední auto aby se kolo co nejvíc svěsilo dolů,upni si na pružinu rači stahovák (stačí jen lehce),povol tlumič na těhlici a pak povol pístnici tlumiče tou maticí co je veprostřed horního uložení. Pak to jen vytáhneš a horní uložení zůstane pořád přišroubovaný nahoře.

Samozřejmě odpoj nejdřív od tlumiče brzdovou hadičku a ABS.

Jestli budeš dělat všecky 4 kola,tak je to práce na cca 2 hodinky (vyndání + nandání)

Kdyby jsi chtěl pružiny,tak se mi tu válí origo pružiny z mojí sportky (všecky 4)

2014-05-30 13:29:24

max6: Super! Jsem rád že opět reaguje odborník

Co se týče toho vyndávání, zajímalo mě právě jestli půjde dost stlačit rameno dolů (při zvednutém autě) tak abych vytáhl komplet, čili povolil na uložení a šrouby na té těhlici.

Sundat jsem to chtěl na té červené skrze výměnu spodního čepu.

U mojí budu dělat to samé... Ty tvoje pružiny jsou kompatibilní s těma mýma? Příp. jaký v nich je vlastně rozdíl?

Cena??

MAX6  
J.
2014-05-30 13:41:06

magnetto: Pokud máš to rameno ještě originální,tak čep nevyměníš. To by jsi ten novej spodní čep ramene přivařit a to není zrovna ideální. Přelisovat jdou pouze čepy na druhovýrobních ramenech.

Mam pocit,že to rameno a respektive celá těhlice při zvednutym autě jde dost dolů aniž by jsi musel použít stahová pružit. Teda aspoň u mě to šlo vyndat bez použití stahováku aniž by mě to nafackovalo.

Pak když jsem sundaval pružinu z tlumiče už venku ve svěráku,tak jsem si tam ten stahovák pro jistotu dal,protože při povolování pístnice z horního uložení už to pnulo,tak pro sychr jsem tam stahovák dal (jen lehce).

2014-05-30 13:44:55

max6: No, snad je to rameno na tom "dízlu" už měněné a tedy druhovýrobové.. No uvidíme.. Přinejhorším nová ramena :)

Našel jsi něco o těch tvých pružinách?? Asi by se mi šikli,, Na tom dieselu je ten sníženej podvozek a to bych právě vyměnil....


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 21