Fórum - Téma


Mazda 323f BJ #3


Fórum 323 V BJ Mazda 323f BJ #3

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1 ......... 17  18  19  20  21

 Magnetto  
2015-07-03 10:13:37

wiku: Je to naražené na tom osazeném "hranolu".. Sejgrovka tam není. musí se to stáhnout. Myslím že u M6 je to kolečko uvnitř duté a musí se sundat krytka pod kterou je šroub. V tomto případě to ale neplatí

2015-07-05 10:26:33

wiku: stim WRC ses uplne vedle zadny cudlik kvuli efektu nezapinaji naprosto je to jinak . v dobe kdy najizdeji na časovou konrolu (start pred rychlosni zkouskou)prepinaji spinac na zavodnicky rezim (to znamena ze se mu sepnou veskera povinna vybava cos je hlavne ONI system + samozrejme zavodnicky rezim maximum paliva) protoze ten jak ty rikas cudlik je napojen na vysilacku GPS ktera pri havarii a nevypnuti tohoto spinace okamzite zasila informaci dispecinku (ten okamzite vi ze se neco deje, take presne vi z jake rychlosti havaroval ci zastavil a zjistuje podrobnosti obcas zavodnici to nevypnou proto kdyz zastavi nekde na rychlostce tak jim to houka ci pipa). pokud jedou mimo rychlosni zkousku tento vypinac je vyply a jede v rezimu prejezdovy... nektere auta jsou takto uzpusobena tak aby to nepapalo 300litru na 100km jako napriklad legendarni Audi Sport Quattro S1 i fabia S2000 si bere cca 200 na sto nehlede zavodnici brzdi prevazne tak ze patu maji na brzde a spicku maji na plynu tak aby motor meli stale ve vykonu

zde mas presne co dela ONI system:

i zde mas fotografii tech vypinacu sou to ty dva cerveny

http://mobil.idnes.cz/pod..._091327_mob_operatori_kor

2015-07-05 17:03:27

Magnetto: tak tam byla stené drátěná pojistka, jako u koleček pro štelování sedáku. Je potřeba ji vyškubnout háčkem z drátu. Kleštěma se tam člověk nedostane.

2015-07-05 18:57:56

wiku: nebo pomáhá pruh látky

 Magnetto  
2015-07-05 23:50:47

radomiláček: Já bych vyměnil celou sedačku rovnou

2015-07-09 22:59:15

U nového BJ jsem si dneska všiml divného chování při vyšlápnutí spojky. Volnoběh mám 1000ot (ano je vysoký, vím to) a když sešlápnu spojkový pedál, otáčky spadnou na cca 750. Pustím spojku a znovu vyskočí na nastavenou volnoběžnou hladinu. Ve workshopu jsem našel info o nějakém čidle na spojkovém válci či u pedálu, ale nevím co to má za význam. Může mi to někdo osvětlit?

 Magnetto  
2015-07-10 10:19:17

wiku: Čidlo spojkového pedálu je přímo nad pedálem spojky. Stejné (podobné) čidlo je i nad brzdovým pedálem akorát s tím rozdílem že toto na brzdovém je k rozsvícení brzdových světel...

2015-07-10 12:49:50

magnetto: to ano, ale k čemu slouží?

 Magnetto  
2015-07-10 13:01:02

wiku: Ten spínač je tam kvůli rozjezdu a řazení. Tím že manipuluješ se spojkou tak se předává signál do řídící jednotky a například při rozjezdu se regulace paliva sníží aby jsi se plynuleji rozjel.

To stejné platí i u řazení, kdy pokud sešlápneš spojku, sníží se regulace paliva a tím má motor hladší chod.

Toto čidlo a jeho poruchu nepřečte řídící jednotka - nezaznamená ani jeho chybu.

EDIT: Zkus čidlo odpojit a jet. Uvidíš jak ti motor bude skákat a plynule se nerozjedeš. Troufám si říct, že v tomto čidle je i potenciometr který pozná a dává signál do řídící jednotky o tom, jak máš sešlápnutý pedál.

2015-07-10 13:31:41

magnetto: No vida! Že by to byl důvod, proč mi moje světlejší vozidlo pocukává...

 Magnetto  
2015-07-10 13:37:19

wiku: Světlejší vozidlo?? No, zkus to v každém případě proměřit / vyměnit.. uvidíš. V případě že by jsi ho chtěl poslat, dej vědět.

2015-07-10 14:26:47

magnetto: mám dvě naprosto stejný stříbrný BJčka. Nemůžu je rozlišovat ani podle stáří, protože ta výrobě starší je u mě v garáži kratší dobu (tedy je vlastně mladší) . Tak je doma rozlišujeme na světlou a tmavou, neboť se malinko liší odstínem laku.

 Magnetto  
2015-07-10 15:36:57

wiku: Jo táááak 👍

2015-07-13 17:35:48

Zdravím, snad jsem už ve správné sekci :). Mám problém s klimatizací, nechal jsem ji naplnit a neklimuje. Při pátrání a po pročtení přispěvků zde, jsem zjistil na mém autě toto.

Po zmáčknutí tlačítka klimy ...

  • se rozsvítí kontrolka
  • relátko a/c sepne
  • se spustí ventilátory na chladiči
  • cvakne v kompresoru
  • v okénku na válečku vedle chladiče je vidět jak běhá médium

A nechladí a nechladí......

Kdyby se našla dobrá duše a poradila . Díky

2015-07-16 10:14:00

Snad se to tu ještě neprobíralo (nevím, neboť mi opět nemaká vyhledávání).

Lze do předfaceliftového BJčka rok 1998 nebo 1999 osadit motor FS 2,0 96Kw? Teď nemyslím po mechanické stránce, ale jestli se něco takového kdy vyrábělo?

2015-07-16 10:36:17

wiku: vyhledávání funguje normálně, takže problém bude mezi klávesnicí a židlí

 Magnetto  
2015-07-16 11:39:20

wiku: Samozřejmě že lze použít motor FS do 323F BJ... Auto které máš na mysli má stejnou kastli jako pofaceliftové a tudíž jsou všechny držáky a další komponenty stejné. Pokud však seženeš kabeláž, řídící jednotku a zbytek nejnutnějších věcí, nevím proč by to nešlo. Záleží ale na tom, co máš za motor teď. Pokud máš FP (1.8) není to žádný problém - pouze je potřeba prohodit asi metr kabeláže. Pokud máš naftový RF tak se do toho ani nepouštěj. Navíc, neznám nikoho kdo by zlegalizoval takový swap z NM na BA i když teda znám pár lidí co toto používá

2015-07-16 11:52:32

Rado: Vyhledávání mi zlobí od začátku. Už jsme si kvůli tomu vyměnili pár vzkazů. Při vyhledání víc jak jednoslovného výrazu to nevyhledá nic. Předpokládám problém v mém prohlížeči, protože na pracovním PC to šlape. Nicméně reinstalace nepomohla.

Magnetto: Bylo by to do 1,8 FP. Ale nevím jestli mi někdo povolí záměnu 1,8 na 2,0, nebo bych musel sehanat doklady z dvoulitra.

 Magnetto  
2015-07-16 20:36:20

wiku: Nechci radit blbosti ale abych pravdu řekl, je na to dobré mít známost na STK. Není to z toho důvodu že je to zakázané ale z toho důvodu, že nebude sedět číslo motoru. Mimochodem motor je dnes brán jako vyměnitelný díl stejně jako třeba čelní sklo, brzdové destičky a nebo koncový díl výfuku.

Motory FP a FS jsou na pohled totožné. Rozdíl může být například v zapalovacím systému kde máš například zapalovací cívky na víku ventilů a vyměníš za motor který je má před motorem nad svodama. Hlavní rozdíl je v tom, že motor FS je o nějaká ten milimetr - centimetr vyšší (myslím tím blok) a má rozdílný rozvodový řemen (teď nevím přesně ale myslím že o 1 - 3 zuby více). Výkon nepopisuji (84 > 96) ale jinak normální člověk byť i ten co má stejné auto rozdíl nepozná pokud neuvidí, že máš na bloku typ FS..

Přestavba není složitá a sám osobně jsem to zkoumal. Je zapotřebí vyměnit motor jako takový a kus kabeláže která vede pod palubní desku (tohle ale jen v případě, že bereš motor z jiného (novějšího) auta které má OBDII). Pokud vezmeš FS například z Mazdy 626 GF která nemá OBDII, není potřeba měnit nic kromě řídící jednotky. Kabeláž je stejná!

U kabeláže ještě napíšu, že například konektor na čidlo tlaku oleje má jiný tvar (to čidlo si vezmeš z původního motoru) a stejně tak je to i u čidla teploty chladící kapaliny kde se pro FS dělal opět jiný konektor (zde si vezmeš čidlo opět z původního motoru). Poslední problém je u čidla polohy klikové hřídele (už se opakuji ale i zde si čidlo vyměníš z původního motoru).

Kompatibilita:

  • Poloosy, převodovka, hadice, víko ventilů, chladič, olejová vana, řemenice, alternátor, startér, benzínové hadice, vstřikovací lišta, sací trakt a svody jsou totožné.

Jediný problém vidím v tom, že na motoru FS, bude jiný ten snímací plech za hlavní řemenicí (je to přímo přidělané na hlavní řemenici (není to však 100%)...

Jinou vědu v tom nehledej. Je mi jasné, že si každý řekne "já mám auto v pořádku, nepotřebuji známého na STK" nebo "je to ilegální a trestné"... Kdyby lidé neměli známé na STK, tak 70% aut již nejezdí - zkus se nad tím pozastavit, nemám pravdu s vraky na silnici???

2015-07-17 11:08:17

magnetto: Číslo motoru není problém, protože už se v TP neeviduje. Pokud má auto TP z dob minulých, pak stačí na úřadě číslo z TP za 50Kč vymazat a lze je měnit jako náhradní díl. Jediné co musí sedět je typ motoru, tedy to zmíněné FP a FS: Ještě jsem to nezkoumal, ale předpokládám, že je to na bloku tvořené jako nálitek (vystouplá písmena). Nicméně i to lze řešit.

Nevěděl jsem že v 626 je naprosto totožný motor. To by dost ulehčilo situaci a rozšířilo výběr.

Pořád to ale bude teoreticky nelegální přestavba, protože je použit motor jiného typu a nesedí zdvihový objem a kilowaty s údajem v TP. Jasně, nikdo kromě velkého šťourala to nepozná, ale náhoda je blbec.... Proto jsem přemýšlel o papírech z originál 2,0FS 323ky. Do svojí 1,8 před FL dát dvoulitrový motor a na úřadě s papírama od dvoulitra v ruce nahlásit výměnu kastle. Neznáš někoho, kdo toto obsolvoval?

Proč to celé chci dělat? Pofaceliftové BJ je se mi nelíbí a ve sportovním provedení je to ještě horší.


Odpovědět

1 ......... 17  18  19  20  21