Fórum - Téma


Mazda 323f BJ #3


Fórum 323 V BJ Mazda 323f BJ #3

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1 ......... 14  15  16  17  18 ......... 21

2015-01-28 09:36:07

wiku: kdo by toto dělal v druhovýrobě, to je totálně nerentabilní

 Magnetto  
2015-01-28 15:22:47

radomiláček: Souhlasím s tebou... Dle mého bych to nejlépe sehnal na vrakáči včetně ztěch plastových šteftů

2015-01-28 15:28:04

magnetto: bohužel to bude ten problém, protože prodávat kapotu bez toho, je blbé, př bouračce se to lehce poškodí a prodejce rád prodá kapotu komplet.

 Magnetto  
2015-01-28 15:29:37

radomiláček: Jo, v tom případě nezbývá než improvizovat a takovéto těsnění vyrobit z uni kousků..... Myslím že pokud není člověk levák, zvládne to a bude to v lepší kvalitě než je originál

2015-02-19 16:41:28

Zdar, nevíte, kde by se daly sehnat ty pérka, co jsou u brzdových destiček? Mám je rozpadlé a na jednom kole se mi blbě vrací destička a občas to píská...

MAX6  
J.
2015-02-19 17:54:23

bakoun: Ty myslíš ty drátky co pruží viď ? Tak ty se dají sehnat v opravných sadách společně i s plíškama ve kterých jezdí destičky.

Hodim jen nahodilej odkaz,protože se to dá sehnat opravdu všude:

předky - www.autodilyczcz/zbozi/p-l-sada-ulozeni-brzdove-desticky-quick-brake/226983/

zadky - www.autokseftcz/HERTH-plus-BUSS-JAKOPARTS-Sada-prislusenstvi-oblozeni-kotoucove-brzdy-JAK-J3663008-J3663008-nd397767

2015-02-22 00:37:22

max6: Vůbec jsem nepředpokládal, že je to standartní díl. Moc díky.

A ještě ke kotoučům: Předek mi při brždění začíná vibrovat a už je tam patrná hranka. Dají se ty kotouče stočit, kolik je reálný limit? Nebo je lepší koupit raději nové? A jaké vybrat, poměr cena/kvalita? Kdysi jsem to s někým řešil ve zprávách, ale nemůžu to dohledat.

MAX6  
J.
2015-02-22 10:30:19

bakoun: Minimum na předkách u 323BJ 1.6 benzín je tloušťka 22mm (hrana se nepočítá). Zkus je změřit,ale jestli už jsi někde na 23mm a míň,tak bych byl osobně pro výměnu. Pokud se budeš pohybovat ještě nad 23mm,tak bych se osobně pídil po problému proč se ten kotouč zvlnil. U BJ se hodně rády zasekávaly samotný třmeny a to způsobovalo zvlnění kotoučů - (buď pístek se vracel s velkym problémem nebo úchyt destiček byl zkroucený a destičky se tím zasekávali, případně plovoucí čepy třmenu ale to se týkalo většinou zadních třmenů)

Jaký výrobce kotoučů. Tam je jednoduchá odpověď: Známý a kvalitní. Pokud se budeme bavit o klasických (nesportovních) kotoučích,tak pro mě by byla jasná volba: ATE, Brembo,možná Ferodo, případně základní řada EBC Brakes (kotouče Premium).

2015-02-22 19:30:16

Mam starou baterku, ale porad ji davam sanci, ted auto 3 tydny stalo a uz nenaskocilo, tak jsem dal na nabijecku a mela 10,3V, nechal jsem nabit na 12,4V a nastartoval a ujel v kuse 40km a nameril znovu 12,4V. Jakto ze se to nedobilo na 14,4V(naplno?).Necham to pres noc v nabijecce, ale otazka zda teda alternator nezlobi, kdyz se to vubec nedobilo jizdou.

MAX6  
J.
2015-02-22 19:43:30

mr_tom: Baterka KO. Co víc na to říct.

2015-02-22 20:39:16

max6: Tak kotouč je na hranici, takže budu kupovat nové. Třmen se hýbe pěkně plynule, destičky se hýbou taky docela pěkně. Jak poznám ten zasekávající se pístek? Mám zkušenost jen z motorek a tam jde pístek (po povolení nádržky na kapalinu) stlačit rukou. Resp. jak to dát do kupy? Budu měnit přední kotouče, destičky, ty pérka, vedení destiček a brzdovou kapalinu, ať je to v pořádku.

MAX6  
J.
2015-02-22 21:20:37

bakoun: No u motorky třeba s dvoupístkem po otevření nádobky jdou hodně lehce,kolikrát i holou rukou. Tady u auta u jednopístku to jde tochu hůř. Většinou na to musíš vzít kleště když na to nemáš spešl nářadí (zatlačovák pístku). Ten pístek kdyby byl přidřenej,tak i těma velkejma sikovkama se budeš hooodně namáhat aby jsi to zatlačil. Kdyby byl v pohodě,tak sie vezmeš třebas velký sikovky,ale zmáčkneš to v pohodě.

P.S.: Kleštěma se ten pístek mačká třeba přes prkýnko aby ty kleště ten pístek nepoškodily.

2015-02-22 21:32:16

max6: kolik me to bude stát? Je to 1.8 benzin.Manželky auto,dyl jak 5 let to jezdit nebude....

MAX6  
J.
2015-02-22 21:55:44

mr_tom: Budeme se teda bavit o těch levnějších variantách (ne o gelovkách),takže potřebuješ baterku která má aspoň 52Ah. Můžeš kouknout sem: http://www.battery-import.cz/ a tady si vyber třeba tu nejlevnější baterku co splňuje velikost (+/-) a samozřejmě má miniálně těch 52Ah.

U gelovek je to jiný,takže třeba na baterie Optima nekoukej.

2015-03-01 17:11:35

max6: Moc díky za radu. Předek mám hotový, ale mám dotaz k zadku. Koupil jsem tu sadu, kde je vodítko destiček a pérka. A ty pérka tam byly jen 2. V servis. manuálu jsou ty párka vidět jen vepředu, na zadku namalované nejsou. Co s nima, vzprdnou se na ně nebo je tam dát a z vršku nebo spodku destičky?

MAX6  
J.
2015-03-01 17:39:23

bakoun: myslíš ty pérka co se zaháknou za destičky a tlačej na ně směrem od sebe ?

Na zadních destičkách jsou taky: http://japancars.ru/image...e5d08f0d7024a-693x981.gif

2015-03-04 17:01:39

Po delší době mé nečinnosti zde na Mazdaclubu bych se chtěl podělit o mé zkušenosti s BJ přestavěným na LPG. Některé mé starší příspěvky jsou zde na fóru dohledatelné, ale aktuálně jsem dosáhl pro mne jednoho zásadního milníku . Kdysi dávno jsem si řekl, že pokud se moje Mazda dožije 250tis najetých km, tak ji budu mít komplet zaplacenou. Podstatné na tomto čísle je to, že celých 130tis mám najeto na LPG což považuji u ojetiny za slušné číslo. Zvlášť, když se po celou dobu (přestavěno v roce 2008) navyskytl žádný zásadní technický problém s přestavbou.

Za dobu provozu na LPG jsem:

  • 3x měnil filtr plynu (cca po 40tis km)
  • svíčky po 30tis/km
  • každých cca 30tis/km seřizované výfukové ventily (nemám přimazávání, takže bylo potřeba přibrušovat podložky)
  • po 105tis/km byla vyměněná vstřikovací lišta a vstřikovače LPG (v Zabřehu na Moravě, kde má sídlo zastoupení Elpigazu se divili, že to vydrželo tak dlouho bez zásahu). Staré už vynechávaly a repas už nebyl možný. V každém případě bylo super, že se na to za celou dobu nemuselo sáhnout. Bohužel mi při výměně vstřikovačů flashli i soft v řídící jednotce a už nebyli schopní to seřídit, tak jak jsem to měl dřív. Na dálnici se s tím nedalo vůbec jezdit. Na ceny a služby v HTS mám jen slova chvály, to všem doporučuji, ale seřídit staré auto už ti mladíci neumí. Nepovedlo se jim to ani na druhý pokus, takže další cestu z Přerova už jsem tam nevážil a zajel jsem do Plynomontu v Olomouci, kde mi auto přestavovali. Ceny za služby vyšší, ale pan Bulko dokázal namapovat řídící jednotku zpět jako dřív (stačilo se projet pár km s noťasem na klíně a bylo hotovo). Od seřízení mám najeto 25tis km a vše bez problémů.
  • další náklady už spadají na revizi LPG (každý rok kontrola jestli někde neuniká plyn, cena 250,-), emise LPG co 2 roky za 350,-.

To je asi tak vše. Původně jsem neplánoval, že budu mít Mazdici tak dlouho, ale náklady na provoz jsou tak příznivé, že v nejbližší době není potřeba měnit za novější. Zvlášť, když jsem před 3 lety změnil zaměstnání a dojíždím jen 18km denně. Roční nájezd tak spadl z 25tis/r pod 15tis a na to stačí i můj opečovávaný veterán

2015-03-07 20:28:44

max6: To je ono, zajímavé je, že v serv. manuálu, který je tady ke stažení, žádný pérka nejsou. Proto jsem se ptal... Dík za odpověď.

2015-03-14 19:18:01

Zdravím, nevíte někdo co je to za filtr a kde se dá sehnat? je na potrubí ke vstřikám. JE to mazda 323F BJ 1.9 díky za odpovědi

 Magnetto  
2015-03-14 21:47:34

fishbone5110:to není kamaráde filtr ale prej nějaká pulsační komora na benzín. proč to chceš Menit?


Odpovědět

1 ......... 14  15  16  17  18 ......... 21