Fórum - Téma


Mazda 323f BJ #3


Fórum 323 V BJ Mazda 323f BJ #3

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 21

 Magnetto  
2014-11-15 12:30:10

Jen bych chtěl pro budoucí hledání poskytnout informaci o třmenech Mazdy 323F (BJ) - (obě nápravy kotoučové) co potřebujete za nářadí k demontáži.

Sundání předního třmene od těhlice - klíč 17

Sundání zadního třmene od těhlice - Klíč 17

Sundání pohyblivého systému zadního třmene (při výměně destiček) - Klíč 12

Sundání pohyblivého systému předního třmene (při výměně destiček) - Imbus č.8 (samec, nebo-li zástrčný imbus).

Odvzdušňováky brzd přední i zadní - Klíč 7

Výměna destiček, ořech, imbus, brzdy, třmen, plovoucí, destičky, zatuhlý

2014-11-15 23:43:02

Neporadí mi někdo co by mohlo zapříčinit to, že když jedu prudčeji do pravé zatáčky tak to lupne? jinak jsem vyměnil silenbloky čepy tyčky, uložení tlumiče cca 1 rok straré..... atd Mám mazdu 323F BJ GT 99. Dík za rady

 Magnetto  
2014-11-16 00:42:34

fishbone5110:

Mě zase mlátí něco na nápravě když jedu do zatáčky ať levé nebo pravé.. Myslel jsem že je to brzdami ale i po výměně desek a kotoučů je to pořád stejné... Jestli ti tam lupe a máš vyměněné uložení tlumičů, mrkni zda není prasklá pružina. Pokud není, typuji to na zteřelé silentbloky na rameni... Stejný problém mám asi já jenže ho nějak nevnímám.. Ani nemůžu, do zatáčky spíš slyším gumy.

 Magnetto  
2014-11-16 22:36:25

Snažím se snažím..... Praskne vám klíňák od klimatizace a hydrauliky? Nevadí, kupte jen takovej kterej dosáhne na hydru a klimu na zimu nezapojujte. Tady máte výsledek

2014 11 16 0133

 Magnetto  
2014-11-17 12:15:11

Omlouvám se za TriplePost ale chtěl jsem se zeptat, zda je nějaká šance že když sundám posvity (neboli pozadí) z budíků a vrátím je zpět, že mi bude správně ukazovat rychlost? Napadlo mně že bych svoje "GT" naskenoval a dal k dispozici dalším.. Bílá přece jen může být změněná na třeba modrou.. tak prosím o nějaké info ohledně automatické korekce budíků..

Nerad bych abych při zkutečné rychlosti 50 km / h měl na budících 120 km / h

Díky

2014-11-18 19:45:13

magnetto: Díky moc za radu... Zkusím se podívat na tu stranu doufám že co nejdřív a dám vědět... doufám, že to bude dřív než příde zima.

 Magnetto  
2014-11-18 19:50:44

fishbone5110: Kdy to uděláš je čistě jen na tobě. Když se na to vykašleš nebo nebudeš mít pár minut na kontrolu teď, přez zimu to neuděláš a na jaře budeš nadávat..

2014-11-18 20:46:00

Taky mi něco lupe od nápravy když se prudce rozjedu(jen při zozjezdech) jak při zatáčení tak rovina.Prostě dam za 1 kotel a začně něco jakdyby vibrovat/lupat těžko popsat no čim víc tomu dam tim víc to dělá.Na počtu posádky je to taky znát.Že by silentblok co je mezi motorem a kabinou?

 Magnetto  
2014-11-18 21:10:04

Řekl bych že máš stejně jako já 4 silenty takže i kdyby ti uhnil jeden, myslím že to nebude dělat takovou neplechu. Já když dám plnej kotel tak mi mlátí výfuk o kastli takže jsme na tom stejně ..

Možná když to zkusíš nahrát tak to bude lépe identifikovatelné

Ještě jsem chtěl dodat, není to náhodou takové jakovy cvaknutí? Tak jako když ucvakneš kombinačkami silnej drát? Mě to dělá na pravém předním kole když se jakoby cukavě rozjedu.. Mám podezření na homo kloub ale nejsem si jistý. To budu řešit až na jaře. Našel jsem totiž na egayi nějaké brutální poloosy

2014-11-19 05:03:07

Ono by toho při nahrávání nebylo moc slyšet ale zkusit to můžu je to takové vrnění s citelnym vibrovanim do podlahy a pedálů.Při ostřejší jízdě v zatáčkách to nic nedělá.Dělá to jen při rozjezdech a pod rejdem znatelněji.

 Magnetto  
2014-11-30 20:00:44

Další pojízdný člen našeho klubu aneb, servis Vám to rozebere na díly a připraví na vrakoviště, Vy to musíte dát dohromady.

Děkuji uživatelům

"Mr. Dat" za důvěru

"Max6" za telefonickou podporu

a také "týpkovi" jménem Robert za manuální pomoc.

2014-12-13 21:26:42

Rád bych zde poděkoval uživateli Magnetto alias Master odtedka, za zprovoznění mojí Majdy. Už si tu drandí po Praze od pondělí, ale z velkýho pracovního vytížení se s Vami mohu podělit o svůj příběh až ted :).

Koupil jsem si Mazdu 323F BJ 2.0 Sportive, která byla úplně na odpis(né že by nebyla, čeká mě mnoho oprav, ale už není v tak devastujícím stavu, jako byla prasklá nádrž a olej v motoru, že jsem zahulil každý ráno ulici, než sem vyjel) a díky Masterovi je zase svižná, jako za mlada . Po koupi auta jsem s n í stihl jezdit 2 týdny(bajeto 2000km a spotřebováno 8l oleje), než mi vydechla naposled při výjezdu z Prahy směrem na Děčín. Přijela pro mě odtahovka a odvezla ke mě na zahradu. Následovali 2 týdny čekání na zdejšího mechanika, než si udělá čas a mrkne na to, neudělal a já si volal netrpělivě odtahovku do jiného servisu, kde mi za 4500 sundali hlavu a s překvapením řekli, že je motor chycenej nahoře a že dole neví, to by prý museli sundat i dolní část motoru, což neudělali, protože jsme si stanovili limit 5000kč na zjištění závady. Otahovka zase domu a po cestě mi chlápek z odtahovky nabídl, že mi motor vymění, pokud budu mít zájem za 6500,-kč. Souhlasil jsem a pár dní na to jsme jeli pro motor do Sluštic, kde mi chlápek řekl, at si pro motor sjedem za hodinku. Pán z odtahovky mi řekl, at mu dám peníze a že pro něj pak sjede sám, jelikož jsem musel do školy, tak jsem tedy nechal 1000,-kč jako zálohu na vrakovišti a 5000,-kč pánovy z odtahovy. Tomu nakonec vlezlo něco do programu během dne a pro motor tedy jel druhý den. Vše běželo prodle plánu až ke konci se vyskytl problém, řemen s 135-ti zuby na novym motoru plandal. Obrátil jsem se s tímto problémem na klub, kde mi Max6 oznámil, že mám špatný motor, ten který jsem potřeboval má kod FS a motor co byl přivezen z vrakáče bude nejspíš FP, takže opět vyndání motoru z kastle a odvézt zpět na vrakáč, kde mi vrátili 6000,-kč, ale 12 000kč co sem dal za práci v servise už mi nikdo nevrátí . Finančně zcela vyčerpán sem si postavil Majdu před barák a už sem pomalu ztrácel naději.

Až se v tom ozval Magnetto-Master, že je ochoten mi s tím pomoc, následovalo pár konverzací na Skype a já jel pár dní na to do Smirad pro jiný motor(na Maxovu radu jsem si vzal motor z 626GF 2.0 100kw, jelikož ten můj jsem nikde nenašel), mimochodem moc příjemný a fér člověk pán, co mi ten motor prodával. Master přijel a do 11 večer jsme strojili a dávali motor do auta, nakonec se poveldo ho tam vsoukat v 11 večer v zimě a když foukalo, že sem si myslel pomalu jak to vzdáme. Byly jsme domluveni, že přijede za 2 dny a doděláme to, přijel a objevil se jiný problém, po sestrojení jsme tam nechali na starou klikovku co byla na dovezeným motoru, a jak se lišila od tý mý, motor nechtěl naskočit, i když dával najevo signáli oživení. Po dlouhém bádání a telefonické pomoci Maxovy problém vyřešen, výměna klikovku a hotovo, těšili jsme se, ale jelikož bylo docela pozdě, vydal se Master na dlouhou cestu domu a domluveni jsme byly na neděli ráno,opět ráno MAster absolvoval dlouhou cestu do Prahy a od rána jsme měnili klikovku, podařilo a po měsící a půl jsem byl svědkem, že Majda opět přede jako kočka. Ale to bych nebyl já, aby se ještě něco nepokazilo, spojka nevypínala, přitlačák na Mazdu 626GF j o něco tenčí na Sportku(na to jsme přišli po dnu a půl bádání a zkoušení spojky). Nevybaveni dostačujícím nářadím jsem se musel obrátit na autorizovaný servis Suzuki co tu máme, jestli by mi nevyměnili spojku, řekl že v ponděli by mohli(byl čtvrtek), tak jsem to zase oddálil tu projíždku, i když nerad, ale co mi zbývalo. Byly sme s Mastrem domluveni, že v pondeli dojede a po výměne spojky ho opět astrojíme zpátky. V Suzuki to dělal kamarád 7 hodin za který si řekl 4500, ale aspon to nebyly vyhozený peníze jako v již zmíněných servisech, kde jsem jen platil a výsledek nikde, ale Majda opravdu jela, po měsíci a půl jela!! Druhý den přijel Master, zkolaudoval auto, zprovoznil mi rádio i subwoofer a už jsme se zbytek dne jen projížděli a debatovali, co a jak se ještě opraví na Majdě. Ten pocit znovu usednout za volant, až škodolibě se v zatáčce usmát nad Superbem či Oktávkou ve zpětným zrcátku co se vám lepí na zdaek a pak jim dát na shledanou, je prostě k nezaplacení.

Takže už projíždí znovu ulicemi Prahy, zatím je v procesu sledování chování novýho motoru a už se snad budu moci věnovat jiným(menším) problémům, než je motor, který mimochodem ráno nekouří a olej očividně nežere . A to jen díky Masterovy(Magnetto)nabitý zkušenostmi , který ochotně pendloval 220km do Prahy a zpátky, během 10-ti dnů 5 krát a vůbec mu to nedělalo problém. Takže od ted je to můj Master! A jak jsem slíbil, tak také udělám, pojedu s tebou 28.12 na sraz do Ostravy!! :))

Ted už to nevzdám a do jara se pokusím zrenovovat svojí Majdu(jak mi dovolí moje finanční situace). Foto přidám hned jak budu moc(zatím nemohu z důvodu prodeje iPadu-nějak jsem v Suzuki musel zaplatit). Oficialně jsem člen Mazdaclubu, dokonce i pojízdný

MAX6  
J.
2014-12-13 21:34:07

Kdybys rovnou koupil tu mojí Sportku,tak bys ještě ušetřil

 Magnetto  
2014-12-13 21:51:53

mr.dat: Na jednu stranu je fakt že kdyby jsi koupil od Maxe jeho červenou krásku, byl by jsi na tom o dost lépe i co se týče dalších financí. Osobně jsem ji viděl a posadilo mne to na .

Myslím že podstoupení tohoto, pro někoho malého a pro dalšího velkého kroku stálo za to. Jinej by se na to vykašlal a postavil do kopřiv. Můj obdiv máš hlavně za snahu a za trpělivost + důvěru. Další zachráněná BJ a pojízdný člen klubu takže plán vyšel.

Zkušenosti jsem nabil až tady, zase a opět jen díky Maxovi a dalším takže díky patří jemu..

** Je prostě vidět že Mazdy jsou auta s duší a začarované **

Protegé5 with Engine from Mazda 626GF

Prague - Czech Republic

(takhle to vypadá po oživení vraku)

2014-12-13 22:15:29

nojo, ,,kdyby,, tak by se měl každej stokrát líp :)) já si beru ze svých chyb hlavně ponaučení a jsem rád, že to dopadlo jak dopadlo. Samozřejmě bych byl radši s Maxovou sportkou a nechával za sebou Golfy a Oktávky už měsíc a půl, ale osudem mi byla dána moje sportka, která moc sporotvní není,ale snad jí spolu poladíme do jara

MAX6  
J.
2014-12-13 22:20:36

mr.dat: U FSa jsou důležitý tlaky jaký motor má aby byla "sportovní". Jak je začně ztrácet,tak začneš ztrácet i tu "sportovnost". A pak kastle aby něco vydržela. U těhle starších Mazd platilo nepsaný pravidlo,že FSo musí vydržet 2 karoserie. To se stávalo u starších 626GE s FSem že motor nalítal v klídku 500000km (bez generálky) když se o něj dobře staralo,ale kastle po 300000km byla prohnilá až na nosníky a končila v železe.

 Magnetto  
2014-12-13 22:28:00

Max: Moje kastle přežila 2 motory Je to tak

Mr. Dat: Ok, máš radost? Vkládám k mému předchozímu příspěvku nějakou tu fotku

2014-12-14 01:03:27

Jaké zapalovací cívky patří na BJ 1.8 rok 1999? Mám tam dvě v plechovém držáku umístěné vpředu před motorem viz. foto (ilustrační). Jako náhradní díl mi všude nabízejí jen dvě samostatné cívky přímo na svíčku viz. druhá fotka. Které tam vlatně patří? Jsou zaměněnitelné?

 Magnetto  
2014-12-14 09:20:35

wiku: To co máš na prvním obrázku není pro evropskou verzi (jezdit to tady může, jen j to prostě cizí verze jako jsou např. boční obrysová světla v améru).

Pokud máš v plechovém uložení 2 cívky, vedou ti do nich 2 kabely se třemi piny (vstup) co cívka to svazek. Konektor je rozlišný oproti cívkám které jsou nasazené na víku ventilů. Navíc u těchto variant kde jsou cívky před motorem se používají 4 zapalovací kabely a u té druhé varianty jsou to jen 2.

U motoru FS (2.0) - Iridiové svíčky (např. Denso nebo Bosch)

U motoru PF (1.9/1.8) - svíčky doporučuji NGK pokud máš NGK kabely k nim.

Cena cívky + 2 kabely (varianta s cívkami na víku) = 5100 + 1200 Kč [to je za 2 cívky a 2 kabely)

Cena kabelů u klasického zapalovaní = od 1180 Kč [to je cena za 4 kabely např. NGK]

Edit:

Pokud máš cívky před motorem, sežeň je na vrakovišti. Kabely k nim jsou celkem levné a seženeš je všude. Ty cívky přímo na svíčku jsou fest drahé. Za tu cenu jsem koupil celý motor.

2014-12-14 09:34:51

magnetto: OK. Patří tam ta před motorem, tu bych rád pořídil novou. Máš tip, jakého výrobce koupit, aby to nestálo jako originál, ale byla funkční? Vrakáč nechci. Máme tu jen zloděje, co mi ji ani nedovolí vyzkoušet a chtějí za ni cenu nové cívky v druhovýrobě.

Jaký odpor bych měl naměřit mězi dvěma piny cívky? Mám 1,3 a 1,5Kohm


Odpovědět

1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 21