Fórum - Téma


Mazda 323f BJ #3


Fórum 323 V BJ Mazda 323f BJ #3

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 21

MAX6  
J.
2014-09-21 21:10:29

wiku: Jen si dávej bacha aby na tý skříni převodovky bylo to čidlo nebo aspoň díra na to čidlo rychloměru,pokud jí na současný máš taky. V předfaceliftu a pofaceliftu v tom bejvával rozdíl,ale to už si tak detailně nepamatuju jestli se to týkalo i těhle motorizací. Třeba u BJ s 2.0FS se rychloměr řešil pomocí ABS.

FP-DE je amerika (třeba)

2014-09-21 22:08:14

Takže podle té tabulky by mi tam 100%ně sedla pouze převodovka z 1,8GT. Ostatní se liší převodem.

MAX6  
J.
2014-09-21 22:15:29

wiku: No ale to moc nepoznáš. Napiš členovi Vekas,tomu se vedle baráku válí jedna 1.8 pokud vim na díly.

2014-09-21 22:17:59

max6: Děkuju za info. Zatím jsem to nekoupil.

2014-10-07 08:49:34

Ahoj, koupil jsem nakonec misto premacy, dalsi BJ tentokrat v nafte a zatim celkem spokojenost. Akorat mam dotaz, jelikoz tam neni full vybava tak co me tankuje nejvic je absence TCS. Ze zkusenosti vim ze s nim a lehkou nohou jsem zdolal alpske zasnezene silnicky bez retezu a vsude pomaha. Da se dodatecne dodelat?

2014-10-07 09:17:34

mr_tom: foto, detaily.....

2014-10-07 09:26:36

radomiláček: 2003 po FL, 2,0 ditd, 74kw, 266 600km, sedivy interier, predni okna a zpetny zrcatka v elektrice, klima, stribrna metla, ma to trochu puchyrky, ale to je jedno. Koupeno od souseda na vesnici, ktery odjizdi do anglie za 25 i se zimnima gumama. Musi se tam vymenit lozisko, cep rizeni, zadni tycky stabilizatoru, moturek zadniho sterace, miska horniho ulozeni predniho tlumice, brzdovka, filtry, olej, kouknout na rozvody ale to je proste klasika. Motor je podle mechanika v dobrym stavu, jenom spojka trochu zlobi...proste postupne povymenovat, je to tak na 2 roky pak uz snad bude na novou

2014-10-07 10:10:55

mr_tom: skvělá cena. motorek stěrače bude podobný jako v premacy, ve skupině empívíčkáři jsem dal návod, jak ho rozhýbat. cca půl roku mi jede jako nový, uvidíme, co dále.

2014-10-07 10:28:12

radomiláček: Nechavam to na mechanikovi, ale dik. Jediny co nevim tak zda se da dodelat TCS

2014-10-07 11:06:11

mr_tom: TCS jde dodělat?

MAX6  
J.
2014-10-07 12:26:21

magnetto: jde dodělat. U BJ je to součást řídící jednotky ABS,ale jestli je na to nafta kabelážově připravená,to nevim. U benzínu to jde dodělat.

2014-10-07 12:42:17

max6: Diky tohle info mi staci, reknu mechanikovi. Mas nejaky zkusenosti s upravou EGR ventilu aby se zvysil vykon?

MAX6  
J.
2014-10-07 13:17:30

mr_tom: U nafty mam asi takový zkušenosti,že se do toho leje nafta a tim to skončilo

U benzínu mam takovou zkušenost,že zaslepenim EGR ventilu se výkon nezvedne,protože když se měří výkon a sešlápne se plnej plyn,tak je EGR stejnak zavřený.

2014-10-10 20:57:46

Velký problém kamarádi. Rád bych znal odpověď na moje otázky co s novým problémem. Tentokrát jde o problém s brzdou.

Nebrzdila mi ruční brzda (tedy levé zadní kolo). Podle rady jsem sundal třmen na místě kudy se standardně sundávají brzdové destičky, tzn. z těch dvou vodítek. Držák destiček zůstal na těhlici. Vzhledem k tomu že můj plán byl otočit pístkem proti směru hodinových ručiček a tím vymezit (snížit) vůli mezi ní a kotoučem se mi obrátil v průser. Když jsem otočil o půl otáčky doleva, pístek vyjel kousek ven a už to nešlo nasadit zpět na kotouč. Po několika hodinovém zkoumání jak na to, vrátit to zpět se nepodařilo. Stlačování pístku truhlářskou svěrkou (jako na škodovce), mlácení do toho kladivem a další způsoby nepomohli. Nakonec jsem zavolal svému strážnému anděli a ten mi řekl že mám točit pístkem ve směru hod. ručiček a tlačit při tom na pístek. Ano, pístek skutečně krásně zajel zpět. Když jsem ale vše vrátil dohromady, problém byl na světě další. Když jsem testově šlápl na brzdu, zůstalo kolo zabržděné a nešlo s ním otočit... Po několika rozebrání a očištění se nakonec podařilo, ovšem další problém vznikl... S tím teď potřebuju poradit. Teď když jedu, tak není slyšet žádný divný zvuk ani rachot. Problém je ten že po několika ujetých kilometrech se kolo zahřeje. Pokud ujedu třeba 5 kilometrů v rychlosti max. 70 km/h, z kotouče sálá horko jak u závoďáku. Abych takhle zahřál přední, to bych si musel dát těžce záležet... Po delší době začne hřát i kolo a docela mě to už se*e, proto prosím někoho kdo se v tom vyzná o podrobnou radu jak to opravit.

Faktory:

* Pístek a brzda jako taková fungovala krásně než jsem do toho šáhl.. (jen nebrzdila RB na tomto kole).

* Je dost možné že jsem prohodil ty vodící plíšky na destičkách...(má to nějakej vliv?)

* Destičky jsou sjeté docela dost z mé minulé akce s ruční brzdou, s tímhle zahříváním zničím i kotouč

* Třmen jsem neodpojoval od hadice, pouze v místě pro výměnu destiček.

* Pístek jsem sice trošku omlátil ale točí se pěkně a není zatuhlý (přirezlej...) ani nezměnil tvar.. Chodí pěkně.

* Tím jak jsem mlátil do toho třmenu jsem jsem trochu ohnul spodní vedení trměnu.... Je tam minimální rozdíl ale je... Není to tímhle?

Kolo není nijak bržděno samovolně. Pokud stojím na nerovnosti a nešlapu na brzdu, auto se pohne..

Ještě bych chtěl dodat že nevím zda se pístek má sám vracet nebo ho nějak vytlačují zpět ty destičky díky jejích plíčkům (vodítkům). Není to moje parketa ale myslím že destičky třít mají, jen né tolik.... Co stím

Omlouvám se za dlouhý text ale díky kvalitní otázce snad dostanu taky kvalitní odpověď. Děkuju předem.

2014-10-10 21:06:05

první co mě napadá, píšeš, že to předtím brzdilo, je to dojem? nebo jsi to nějak prověřil?

spodní vedení třmenu, co tím přesně myslíš? viz obr. nelze to prohodit s druhou stranou?

2014-10-10 21:12:50

radomiláček: Ten třmen je jednopístkový (jak taky jinak :)), spodní vedení, tím myslím to po čem ten kus ve kterým je pístek chodí.. čili je to místo kde je spojený držák destiček s třmenem jako takovým. jakoby klouže to na tom a je na každé straně prachovka aby se do toho nedostal . Je to trochu vyhnuté jak jsem mlátil do toho třmenu.

* Vodítka to má dvě. Na jednom je to jen nasazené a druhé musím povolit abych mohl oddělit ten krám od držáku destiček. Je možné že tenhle krám způsobil větší přítlak (zkřivil dráhu) destičky a tím ji sjíždím jak blázen a navíc ještě nerovnoměrně???? Ku*** jsem z toho jelen... Jestli se koupím všechny třmeny nové..... zatím ale potřebuju toto vyřešit... 16.10 mne čeká STK tak můžu leda do a ne na STK..

Edit: Dejme tomu že třmen na obrázku je stejnej jak mám já... jen je novej. Označil jsem místo, na kterým je to vodítko co mám trochu zohnuté...

2014-10-10 21:16:50

magnetto: vysvětlovat mi to tak nemusíš, stačilo napsat číslo dílu, aby jsme měli jistotu, že mluvíme, o tom stejném. vím jak funguje jednopístková brzda.

edit: takže ohnutý je šroub? pokud ano, tak je prohoď L za P

nejjednodušší by bylo napsat číslo dílu, když jsi předem dal obázek z japancars. nekomplikuj to zbytečně

2014-10-10 21:20:59

radomiláček: Řeknu ti jak funguje jednopístková brzda Jsem na sebe sama fakt dost na... Nevím jak to udělám. Mám peníze jen na 3 třmeny a na ten poslední to nevyjde. Pokud bych je měnil tak jedině všechny naráz... Vyměňovat zadek a pak předek to teda ne....... Je to fakt v

Edit: Rád to přehodím L za P jen, aby se nestalo to že zase na druhé straně to bude dřít jinam... Nebude lepší nejdříve zkusit ten šroub jakoby narovnat?? Nechci tím říct že by byl nějak moc ohnutej, pouze je trošku vyosenej.. viz. obrázek

2014-10-10 21:22:45

magnetto: prosím zklidni se emoce stranou.

takže máš ohnuté co???? ten čep????? pokud ano, přehoď to, pokud to začne dřít na druhé straně, víš kde je problém a koupíš čep za pár korun. zbytečně z toho děláš mega problém.

vyosení nemusíš pracně kreslit, nejsme tady tupci, rozumíme tomu slovu. raději to popiš normálně, bylo by to rychlejší.

2014-10-10 21:34:38

radomiláček: Já jsem v klidu.. Jsem objednanej na STK a i když vím že nedostatky jako jsou diody v parkovačkách nebo nefunkční zadní ostřikovač se dá přehlédnout či u něj přivřít oko, tak brzdy jsou celkem důležité části vozu... Znáš mě osobně, myslím že znáš můj názor na tyto věci.. Nedávám nikomu vinu, jen sobě.. To že jsem vyměnil holejma rukama motor a neznám banalní mechaniku jako jsou brzdy, za to se můžu stydět jen já sám.... Jestli to vyměním L za P a bude to stejné, s TK se můžu rozloučit...


Odpovědět

1 ......... 10  11  12  13  14 ......... 21