Fórum - Téma


Mazda 323f BJ #2


Fórum 323 V BJ Mazda 323f BJ #2

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1 ......... 88  89  90  91  92 ......... 100

Zamčeno: 2014-05-05 12:44:56, RadoMiláček
2013-11-19 11:55:48

zdencek: Ajaj.. Taky mě to bude čekat,, ale radši si to udělám sám než to vozit do mazdy.... Jak dlouho ti to trvalo?

2013-11-19 12:29:14

magnett: No asi tak pět hodin, ale zas nemakal jsem jak šrub, často pauza na cigárko a tak... největší drbárna je povolit všechny ty šroubky, co držijou kryt rozvodů, je tam na některy dost blbej přístup, pak řemenici na vodní pumpě, to je taky opruz. Ale já měnil i vodní pumpu, takže další práce navíc.

2013-11-19 15:03:06

zdencek: Tak to je dost náročný (5 hodin) :) Ale kafíčko a cigárko je u toho nutné

Taky bych koupil rozvody atd. a vymenil je, ale mám největší strach z toho že špatně nasadím řemen a potká se mi motor :(

Dnes jsem zjistil že když otočím kola na max. rejd (na obě strany) tak mi to bouchne kov na kov...

Není to tak extrémní ale asi to má něco společnýho s tím že když jedu do zatáčky víc jak 20 km/h tak mi levé předná kolo trochu bubnuje... jako kdyby bylo volné....

Nevím zda je to čepem, řízením nebo uložením:(

>> Pneumatikami ani diskem to není... Včera jsem byl teprve přezouvat a troško "ťuklej" disk - právě LP jsme dali dozadu

I

2013-11-19 15:09:21

Lidi. Mám po předchozím majiteli naštříkanej komplet motorovej prostor nějakým sajrajtem :(

Je to údajně nástřik proti kunám...(ano kunám... Nechybí mi tam písmeno "D")

Popis..:

Je to přirovnatelné k tuhému medu, případně laku na vlasy.. > Lepí ale nešpiní..!

Mám tím nastříkaný komplet vše, i kabely...

Nevíte někdo čím to sundat?? Nějaký čistič nebo podobně?

Nedrží mi na tom ani nálepka na které mám napsanou výměnu oleje -_-

Díky moc...

2013-11-19 15:26:19

Zkus Aceton, tím se dá sundat skoro všechno. Jinak pokud nejsi úplně levej tak ty rozvody zvládneš. Pokud bys chtěl nějaky zkušenosti a rady s touto procedurou , tak no problem. V servisu by jsi dal za práci minimálně tři tisíce, a za to už se dá párkrát slušně zajít na

2013-11-20 11:41:26

Chlapy, jsem nahranej :(

Právě jsem přišel k mému zlatíčku a zjistil jsem že z něj teče olej... :(

Auto jsem měl v mírném kopci a po autem směrem z kopce je duha jak sviňa :(

Šáhl jsem na filtr a je od oleje... že by špatně dotaženej?

P.S. Olej jsem měnil před pár dny.... a na měrce je ho pořád stejně... jak pršelo tak to sjelo po silnici..

Poraďte pls :(

MAX6  
J.
2013-11-20 11:50:06

magnett: Výpustnej šroub je dobře dotaženej (nepovolil se) ? Filtr je dobře dotaženej (stačí ho pořádně dotáhnout rukou) ? Když jsi dával novej filtr,namazal jsi mu tu těsncí gumu olejem ?

Pokud tohle všecko je OK,tak ti nejspíš propouští těsnění mezi olejovou vanou,případně se někde něco lehce povolilo (čidlotlaku oleje,nějaký těsnění,atd...).

Taky je možný,že jestli jsi při výměně olejovýho filtru neotřel ten olej co při povolování starýho filtru vyteče na blok motoru,tak ten prostě jen skapal.

Rozhodně na to ale koukni.

2013-11-20 17:53:11

Naše Mazdička bude od příštího týdne na prodej tak kdyby měl někdo zájem o bližší info napište vzkaz

323 r.v.2000 1,5 naj.reálných 155tis.km,funkční klima,2x Alu kola atd

2013-11-20 19:32:12

sparrow75: tohle patří do inzerce

2013-11-20 19:33:52

no já vím ale zas to nechci ofiko inzerovat pro všechny

2013-11-21 07:20:59

max6: Ahoj,, Tak děkuji za reakce. :)

Nakonec jsem se na to podíval a zjsitil že filtr i sroub je dotaženej... :D

Gumu jsem mazal při výměně jak jsi mě upozornoval a nakonec jsme naznali že jsem za***l blok a ostatní starým olejem... U nás prselo a jak jsem nabral vodu tak mi pred domem vytekla a udelala tu duhu

Nakonec jsem byl pod celym autem a zjistil další nedostatek,, (napíšu odpoledne) ale taky jsem zjistil že jsem bez koroze což povazuji za velke PLUS!!

I

2013-11-22 13:24:01

Tak, dneska jsem měnil kapalinu chladici..... Max rikal ze se tam vejde cca 6 litru.... ja tam dostal max 4 (1:1) a to jsem vypustil snad vsechnu co tam byla....

Auto jsem nastartoval a teplota je normalni......

P.s. Naleval jsem to do chaldice a tu vyvazovacku jsem dal taky na full..... Ale z ni nic nezmizelo .... Je tohle normalni?

MAX6  
J.
2013-11-22 13:28:53

magnett: A odvzdušnil jsi to pořádně ? Ono ti ubyde až když to auto úplně vychladne (třeba přes noc),tak ten okruh vypustí tu závěrečnou bublinu. Hlavně musíš mít celou dobu teplotu nastavenou na největší teplo a větrák alespoň na 1.čku

2013-11-22 13:29:50

max6: Pojd prosím na skype....

MAX6  
J.
2013-11-22 13:41:08

magnett: sorry,jsem teď v práci, budu moct až večer

2013-11-22 13:43:41

max6: Ja na to fakt s**u! Vypustil jsem sroubem dole vsechen obsah, > foukal do vyvazovacky...> nalil do chaldice novou (1:1) a az byl chladic plnej tak jsem nalil FULL do vyvazovacky... ted jsem si vsiml ze se kouri od vicka chladice...... nic jsem neodvzusnoval.... mam dojem ze by se to melo odvzdusnit samo prez ventil nebo ne?? Nikdy jsem to na osobaku nedelal.. tak v cem je problem..?

MAX6  
J.
2013-11-22 14:05:47

magnett: Až na pár detailů jsi to dělal dobře.

Máš vypnutej motor.Nastavíš si teplotu v autě na maximální teplo a rychlost foukání alespoň na 1.stupeň. Otevřeš si víčko na chladiči.Dole na chladiči je výpustnej šroub, tak ten povolíš a necháš všecku vodu vytéct. Pokud chceš aby jí vyteklo opravdu co nejvíc,tak ještě musíš odšroubovat termostat,ale není to zaž až tak úplná nutnost. Promačkáš gumový hadiceš aby jsi dostal zbejvající vodu i z nich. Až to všecko vyteče,tak zašroubuješ ten výpušťák dole na chladiči (případně zadekluješ zpátky ten termostat). Uděláš si ten mix chladící kapaliny a destiky (ideálně do cca -35°C) a začneš ho lejt přímo do chladiče. Při tom nalejvání promačkávej i hadice (hlavně tu horní do hlavy motoru),aby se ti voda dostala i tam. Při tom mačkání se ti zároveň budou objevovat v chladiči bublinky,což je známka,že už to sám trochu odvzdušňuješ.Až se ti chladič kompletně naplní tak naleješ ještě do vyrovnávačky (někam mezi 3/4 a Full). Necháš si pořád otevřený víčko na chladiči a nastartuješ auto (teplota foukání v autě musí bejt pořád nastavená na maximum a foukání alespoň na 1.stupeň). Když budeš koukat tou dírou do chladiče,tak ti ta voda začne pomalinku mizet,tak ty jí začneš dolejvat. Jen co se ale auto trošku ohřeje,tak ta voda najednou začne stoupat,tak rychle vypneš motor a zavřeš víčko na chladiči. Potom se buď jeď s autem v klidu projet a nebo h nech vrčet na místě dokud ti nesepne větrák (větrák od chladiče,ne větrák od klimy-klimu si rači vypni ať tě to nemate). Po celou tuhle dobu musí bejt foukání v autě na co nejteplejší a zapnutý větráky alespoň na 1.stupeň aby se ti odvzdušnilo i topení v autě. Potom necha auto dlouho vystydnout (nejlíp přes noc do rána). Jakmile ráno přijdeš k autu,tak než nastartuješ,tak koukni na vyrovnávačku. Jestli bude poloprázdná,tak jí doplň,alespoň do 3/4. Pokud bude vyrovnávačka úplně prázdná,tak jí taky doplň a zároveň otevři víčko od chladiče a dolej i tam. Pak už by to mělo bejt kompletně odzvdušněný. Jen pro klid na duši bych to ještě třetí den ráno zase zkouknul jestli se nenašla někda poslední bublinka a něco neubylo.

Do toho auta se vejde celkově cca 7,5 litru,ale záleží kolik se ti jí podaří vypustit. Těch 7,5 litru je,když je ten motor absolutně suchej,je suchý i topení a všecky hadice,což se ti nikdy nepodaří takhle moc vypustit. Když jsem měl celej motor venku a i hadice od topení jsem vysál,tak sem tam víc než 7 litrů nenalil.

2013-11-22 14:18:53

max6: Díky moc za radu...

Auto stojí asi půl hodiny na zimě,, tak ted pojedu 5 km pro koberce pod nohy a mrknu na to.. snad v to bude v pohode...

Akorat jsem od ty doby co to auto mam,, neslysel ze by se vrtule tocili... Mam 2 (jedna bude na chladic a ta druha jak pises "na klimu)..... ani jeden se zatim netocil..

MAX6  
J.
2013-11-22 14:25:55

magnett: Ten na klimu by se ti měl zapnout,když dáš topení na úplně nejstudenější,foukání aspoň na 1.stupeň a zapneš klimatizaci. Teď to ale nedělej,dokud nebudeš mít opravdu odvzdušněný to auto.

Pokud se ti ani takhle ten větrák nezapne,tak máš na 99% ušlou klimatizace a bude jí potřeba doplnit,případně zkouknout jestli není nějaká hadice či těsnění kaput.

2013-11-22 15:39:02

max6: Diky, vsechno zkontroluju akorat ted jsem prijel...

Opet se mi kouri z masky.... Nevim jestli je to nejaky psycho nebo zda se odpoaruje voda kterou jsem polil motorovej prostor pri plneni....

Je to bílá pára a není tak hustá jak kdyz zavaris motor...

* Teplota na palubovce je normalni..

* Venku je 10°C

* Hadice (horni od chladice do hlavy) je tvrda jak ....

* Topení topí jak blázen.

* Mam topeni na max a foukám na 2 uroven...

* Vetrak se porad nehybe..

* Klimu jsem nezkousel..

* Hladina ve vyvazovacce je stejna.

Neni mozny ze jsem to nejak moc prelil??



1 ......... 88  89  90  91  92 ......... 100