Fórum - Téma


Mazda 323f BJ #2


Fórum 323 V BJ Mazda 323f BJ #2

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1 ......... 86  87  88  89  90 ......... 100

Zamčeno: 2014-05-05 12:44:56, RadoMiláček
2013-11-14 23:01:51

magnett: mitsu najdeš na více věcech, tuším že i altíky často mazda brala od nich a nejen mazda, vě většině japonských aut najdeš něco od mitsu.

2013-11-14 23:06:46

radomiláček: Ufff, cítím se fakt jako úplnej looooooser ale chci o tom vedet vše.. Takovéhle hadičky byly i na staré Hyundai Accent......

Nevím jestli je to příčína toho že to trochu na rozjezd a na 2st trochu cuká....

Ted jsem s tím jel domu... Jedna hadicka je opravena - druhá ne a přislo mi že to auto jede jako včera..... Dneska mi to cukalo tak ješte zkusím mrknout na palivovej filtr...

S**ou me ty kolísající otáčky na volnobehu.. :(

2013-11-14 23:09:25

magnett: kdysi se to tu řešilo, ale najít to bude složité, to už se rychleji snad dočkáš odpovědi od zasvěcených.

2013-11-14 23:13:30

radomiláček: jj, taky doufám,, chci to trochu vymazlit.. Dneska jsem na rady místních koupil olej a filtr. Celkem drahé položky, ale i když je to staré auto, tak chci aby to mělo to "nej"..

Má to pořád nějaké mouchy ale snad se je podaří vychytat před zimou.

MAX6  
J.
2013-11-14 23:17:03

magnett: Ahoj.

Ohledně oleje do motoru FP (1.8) se vejde 3.5 litru. Neznamená to,ale,že koupíš 3.5 litru oleje a hvšechno to tam naleješ. Prostě naleješ první 2 litry a od týhle hodnoty to při dolejvání budeš kontrolovat průběně přes rysku oleje. Takže naleješ 2 litry,pak naleješ třeba půl litru a koukneš na rysku. Pak zase něco naleješ a koukneš na rysku. Až se dostaneš na rysce na ideál F (plná náplň). Pak nastartuješ auto,tim se ti nasákne něco do olejovýho filrtu,necháš auto aspoň 20minut na rovnym povrchu odstát (auto musí bejt celou dobu v rovině) a pak zkontroluješ kolik máš oleje. Prostě až se ti nasaje i olejovej filtr,tak by tam ideálně mělo bejt 3/4 na měrce.

Ohledně typu oleje,tak pokud nevíš co se tam lilo před tebou tak tam nalej 5W-30 o výkonostnim parametru alespoň API SL (ideálně na dnešní dobu API SM). Olej pravidelně sleduj pomocí rysky alespoň jedou za tejden kolik ho ubyde na počet najetejch kilometrů. Pokud jsi závodník a jezdíš ve vyších otáčkách,tak tam rovnou nalej 5W-40. Kdyby byl úbytek oleje nějak razantnější tak napiš a vymyslíme nějakej jinej typ oleje (jinou viskozitu). Olej měn po 10000km

Ohledně olejovejch filtrů,tak je to v podstatě jedno jakej koupíš. Já používám buď filtry od Champion,Mazda nebo K&N (ty používám nejčastěji. Ale jestli můžu doporučit,tak se obloukem vyhni filtům od UFI a Filtron. Ne žeby špatně filtrovali,to ne,ale v tom patronovym filtru je záklopka a u těhle dvou značek jsem zaznamenal,že ta klapka má tendenci se přidírat,což znamená,že se špatně maže hlava motoru a v nejhoršim případě se ti ten filtr přetlakuje a bouchne okolo těsnění.

K těm tvej "bazmektům" od Mitsubishy,tak to jsou podtlakový solenoidy. Ty říděj podtlaky v hadičkách co ovládaj různý věci (regulátor tlaku oleje, atd...) Ta bílá vazelína či co znamená,že se ten vývod urval a někdo ho takhle zalepil. Pokud ten vývod je průchodnej,tak to nevadí,pokud ne,tak pohledej na internetu nebo na vrakáčích a vyměň ho. To že je od mitsubishy je normální. Kdyby si všechno měla vyrábět Mazda(Audi,Škoda,BMW,Hyundai,Honda,atd...),tak by to auto nestálo 500000Kč,ale tak 2000000kč. Prostě proč vymejšlet a testovat vlastní věci,když už existujou.

2013-11-14 23:25:41

Děkuji mockrááát! Přiznávám se,, jsem automechanik vyučením který nechával všechna auta servisovat...! U mazdy jsem maximální amatér...:(

Takže z toho jsem pochopil že je to celkem důležitá věc, čili pokusím se najít stejnou na vrakáči příp. nový..

Jen mi nejde do hlavy jestli to má vliv na to dnešní cukání, kvůli kterému jsem otevřel kapotu a zjistil právě tyto blbé hadičky....:(

Na jaře....> Demontáž na kastli,, potom komplet rekonstrukce... Auto mám něco před 24 hodin a už jsem ho začal milovat a nenávidět.... Teď záleží co bude silnější...

MAX6  
J.
2013-11-14 23:30:29

magnett: Pokud nějaká z těch podtlakovejch hadiček,který vedou na tenhle "bazmekt" (solenoid) je poškozená,ztrouchnivělá,děravá,tak to opravdu může mít vliv na cokoliv. Ty podtlakový solenoidy totiž ovládají hodně věcí. Dobrý na tom je,že tu hadičku můžeš nahradit pomalu i hadičkou od vzduchotechniky od akvárka.

Pokud ti auto cuká,tak to trocha víc popiš: při jakejch otáčkách,jen když je ohřátý ,jen když je studený, když dáš plnej plyn,když jedeš konstantně,atd... Sice to lidi vyleká,ale tyhle problémy,jsou obyčejný a dají se vyřešit jednoduše a hlavně levně.

2013-11-14 23:50:51

Jsem rád za tvůj zájem, proto popíšu celý problém.... I když možná - ne zrovna v tom pravém vláknu..

Auto má v dokladech a kupní smlouvě: 1840 cc / 84kW >> Na internetu je jen 1.9 / 84kW (to je jedna ze záhad které mě zajímají,,

Auto jsem koupil v AAA a hlavně jsem nikdy předtím ani Mazdu neřídil. Zalíbila se mi a tak jsem ji projel,, včera celý den v pohodě, myslím že je to o zvyku šlapat spojku Mazdy, ale už včera jsem zjistil že při rozjezdu a řazení 2 st. asi tak 3x cukne než se vyrovnají otáčky... Vím že je to vysoko otáčkové auto a měl jsem kdysi Hondu Civic 5G r.v. 1993... ale jsem zvyklej z dieselu řadit dole,, nevím jestli je to právě u Mazdy správné,,

Dneska jsem tu řešil jaký olej a kolik ho koupit (vč. filtru), když jsem sedl do auta, tak jsem měl otáčky něco málo nad 500 a kolísalo to na otáčkoměru +/- 1-2 mm...

Auto celkem rychle zpomalovalo z 90 km/h když jsem pustil plyn.

Zastavil jsem na benzině a koukl pod kapotu zda něco neteče atd... předtím jsem si nevšiml jestli "syčí" vzduchovej filtr (teď syčí jako kdyby nelícoval k ostatním dílům sání) a právě jsem myslel že je KO.... Když jsem odkopl packy který drží váhu atd. tak byl filtr celkem v dobrém stavu..

Nikde šrouby nechybý...! potom jsem na sílu jel pro ten olej,, nechal jsem to trochu zchladnout a dolil asi 2 -3 dcl.... Ty otáčky mě tak vystrašili že jsem začal slyšet klapot ventilů....

po dolití oleje jsem ujel asi dalsích 6 km, a vratil se,, zjistil jsem že olej je FULL... (budu ho měnit zítra komplet).

Nevšiml jsem si ani v bazaru že by ty hadice byli urvany,, spis jsem motor moc neresil,, ale vsiml jsem si toho az pri tom dolívání oleje a vypadalo to jako kdyz by se to teplem roztavilo a silikon ci co to je povolil hadicky....(ulomil ty zmetky na které se nasazuje práve ta hadicka...) Ta bila pasta je moje práce,, nakonec jsem ji sundal, ocistil a slepil vterinákem...

S jedním funkcim podtlakacem jsem dojel do prace,, (druhej se nepodarilo zalepit ale zapojeny byl na konektoru a 1 z 3 hadicek,,)

Po 6ti hodinové směně jsem sedl opet do auta (studeného) na poprve nastartoval a vyrazil... Prisaham ze jsem premyslel nad tim jestli se mi problém jen nezdal,, auto jelo jako pred tim... (vcera)

Psal jsem to v minulém příspevku a píšu to i ted. Do této mazdy jsem se zamiloval a dam do toho vse aby mi slouzila,, nebudu v ni tahat bremena,, spise ji vymazlim abych mohl za vami nekdy na sraz,,

1. Interier = 100%

2. Karoserie = provozní vady (pujde na jaře na rekonstrukci a celolak)

3. Podvozek = tam jsem se zatim nedostal,, mam vsak 2 problemy který mám celkem strach zjistovat.

4. Motor = podle SK má najeto max. 130 000 km..

2013-11-14 23:52:57

Na auto mám certifikát o puvodu (CZ) jsem treti majitel, nekradeno atd......

Fotky přidám zítra... Jsem moc rád že mi pomuzete... U Mazdy zustanu co nejdele... Nehci uz diesela ani mensi kubaturu nez 1.8

MAX6  
J.
2013-11-15 00:05:25

magnett:

Pokud budeš kupovat díly v ČR,tak ber motorizaci 1.9 84kW. Ono je to takovej tryk prodejců: čim větší objem,tim lepší pro prodej. Je to prostě 1840kubíků a někde se to udává jako 1.8 a někde jako 1.9. Hlavní pro tebe je,že motor má název FP a výkon 84kW,podle toho se řiď.

K tomu cukání při rozjedu a přeřazení: Je to normáln jev. Tyhle auta se opravdu spíš rady točej a záleží jak pustíš spojku při rozjezdu nebo přeřazení v nízkejch rychlostech. Můžou za to totiž průžiny na lamele spojky. Originální spojka od mazdy )vyrábí ji firma Exedy) je tak nějak nevyladěná. Přítlačák je moc tvrdej a pružiny na lamele jsou moc vláčný. Mě tohle dělalo taky. Když jsem spojku celou rozebral,tak jsem zjistil,že 4 z 6 pružim jsou tak nějak divně volný. Vyměnil jsem spojku za spojku od ACT s troška sportovnějšim průběhem a všecko je naprosto OK. Nevim proč to dělá,nevim jak se to stane,ale prostě za to můžou unavený pružiny na lamele a celkový nesouznění přítlačáku a lamely (týká se jen origo spojek od Mazdy - Exedy).Je to sice blbý,ale buď se s tim musíš smířit,nebo změň styl puštění spojky a nebo spojku vyměň.

Jinak tyhle motory nemají moc rády když jezdíš dlouhodobě 2300otáček a míň. Začne se v nich usazovat karbon a vznikat vůle,který vedou k horším věcem.Prostě zapoměň na diesel a užívej si jízdy.

K tomu dalšímu co ty popisuješ,tak určitě bych zkusil opravit/vyměnit ty podtlakový solenoidy od Mišivbuši a zkontroloval průchodnost a poškození hadiček co k nim vedou. Jedn co tohle uděláš,tak se dá řešit dál. Jak říkám,hadičky můžeš v nouzi nejvyší dát i od akvárka,ale uplenj TOP jsou silikonový hadičky. Ty solenoidy hledej na Mazďáckejch vrakovištích (na seznam.cz napiš Mazda vrakoviště),případně jestli chcešnový,tak koukni na eBay (ebay.de;ebay.co.uk;ebay.com). O nákupu těhle dílů přímo v Mazdě zapoměň,jsou to vyhozený peníze.

2013-11-15 00:06:13

Cuká mi to co jsem si tak všiml:

Při rozjezdu musím trochu pozlobit spojku... (není opotřebená ale když ji pouštím rychleji = cukání)

Když řadím 2 st. v +/- 2000 - 3000 ot./min tak to taky pocukne..

MAX6  
J.
2013-11-15 00:08:54

magnett: To je přesně to co se dělo mě. To je prostě přítlačákem a pružinama na lamele.

Pokud jsi trocha Anglofil,tak všecko o 323BJ (Familia,Protege) se dozíš tady: http://www.protege323.com...content/00_home/index.php

2013-11-15 00:12:01

max6: Výborně, hned ráno bvolám všechny Mazda vrakoviště,, snad uspěju... Hadičky jsou "vzhledově" celkem OK... > Ověřím znova.

Pak vlítnu na to pískání v kufru a to levé přední kolo... Musím to obut na zimní...

Olej vyměním hned ráno.. ten co tam je, je celkem černej jak bota....

Určitě napíšu další poznatky... snad se do toho taky dostanu,,

Akorát bych se chtěl zeptat kolik může na vrakáči stát ten solenoid? Aby neřekli: 1500 ,- a já je vůl neutratil za věc která stojí 50 ,-

MAX6  
J.
2013-11-15 00:20:50

magnett: S tim olejem jak jsem psal,tak ho rači měň po 10000km. Když máš auto nově,tak u něj opravdu pravidelně kontroluj olej,kolik ho to auto žere.

To pískán od předního kola se ozývá pořád nebo jen při brzdění ?

Ty solenoidy jsou různý,takže si na nich přečti čísla a podle toho je musíš sháněť. Případně kdyby jsi nevěděl,tak mi napiš a já ti podle VIN dokážu zjistit přesný typi co máš sehnat případně ti dokážu pomoct je i najít někde na internetu. ASi takhle,třeba ten solenoid co ovládá regulátor tlaku paliva by novej v Mazdě měl stát cca 2000Kč,takže já bych za použitej nedal víc než 400Kč. Protože novej mimo mazdu se dá sehnat už od 1000Kč a to jsem se kouknul jen tak zběžně. Jak vidíš na obrázku,tak jen na sání jsou 3 solenoidy a každej je jinej,takže pokud bys potřeboval pomoct,tak napiš.

2013-11-15 01:10:10

max6: Děkuju... Určo se ozvu... zkusím se podívat na ten muj, pripadne ti poslu ten vin.. Rano zavolam na 2 vrakace, cislo mam...

Predni leve kolo jakoby hazi, ale nemyslim ze je spatne vyvazene....... je to spis jako by byl ALU krivej.... no uvidim.... zkusim to prehodit za zadni.. a zkontrolovat lozisko..

Piskani se mi ozyva jakoby z kufru a piska to porad...

Přirovnat se to neda k nicemu.... jeste zkusim vyhodit rezervu a uvidim jestli nepiska ona...

Myslel jsem ze jsem to vyresil utazenim drziciho sroubu rezervy ale to nepomohlo... je uplne nova.. Nepouzita.. Oryginalni.

Rano tu budu co nejdriv, kdyby jsi mel cas tak se tu ukaz,, zjistim co nejvic veci pujde a snad to dame nejak dohromady...

Jinak, chtel jsem se zeptat ty jsi od prahy nebo moravy???

MAX6  
J.
2013-11-15 09:02:00

magnett: Zkoukni jestli ti vzádu nepíská výfuk. Tyhle auta už mívají schnilý příruby na vejfuku a může se stát že to v nějakym tom spojit fouká a může to vyluzovat takovýhle zvuky. Mě to s origo vejfukem taky pískalo,jak píšťálka,ale jen když jsem přidal. Sem měl takovej nechtěnej simulátor turba Chce to prolízt a zjistit odkud zvuk pochází.

Já jsem ze středních čech.

2013-11-15 10:06:58

max6: Dobre rano.... Prave jsem nasel vrakac kde maji 323F.... Prej maji i tu co mam ja. tak uvidim..

Budu tam muset jet bez jednoho toho ventilu tak doufam ze se nic nestane...

Pak jdu na tu vymenu oleje :)

Co se týče toho výfuku, delá to jen za jízdy.... 10 Km/h +

MAX6  
J.
2013-11-15 10:20:38

magnett: Záleží bez kterýho z těch podtlakovejch solenoidů tam pojedeš.Ale jestli auto pojede,tak by se nemělo nic stát.

Tak to pískání může opravdu bejt cokoliv, můžou to bejt i zadní brzdy,který na všech mazdách jsou docela problémová věc,když se o ně člověk pravidelně nestará. Až někam pojedeš a dorazíš tam,tak si nasliň prst a opatrně sáhni na zadní kotouče jestli se ti moc nehřejou (nepřidíraj se).

2013-11-15 10:24:56

max6: Snad to nebude ic vaznyho,, zkusim nechat tu rezervu doma.... precejen si porad myslim ze je to tim jak funglova naleztena pneumatika piska o vany v ktere lezi.... Jen jsem ji dotahl aby tam nelitala tak uvidim..

Jak jsem ted volal na ten vrakac - maji tam prej 1.5 z roku 1998... Je mozny ze to tam muzu dat?

Nebo tam ani nemam jezdit?

MAX6  
J.
2013-11-15 10:31:15

magnett: Co tak koukám,tak 323BJ 1.5 by měla mít pouze jeden ten solenoid a to ten kterej ovládá baňku s aktivnim uhlim (nebo jak se tomu nadává) a ten je schodnej s tvym solenoidem (dá se zaměnit).Bohužel ostatní solenoidy to mít nebude. Spíš hledej 323BJ 1998-2003 s motorama 1.8(1.9) a 2.0 nebo 626GF 1997-2002 1.8 a 2.0 nebo Premacy 1.8(1.9) a 2.0 (samozemě benzíny). Tam tyhle solenoidy budou všechny.



1 ......... 86  87  88  89  90 ......... 100