Fórum - Téma


Mazda 323f BJ #2


Fórum 323 V BJ Mazda 323f BJ #2

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1 ......... 82  83  84  85  86 ......... 100

Zamčeno: 2014-05-05 12:44:56, RadoMiláček
2013-06-14 15:51:03

žoužala: Nepropouští ti jen výpušťák?že by vana prohnila leda že by v ní nebyl olej

2013-06-16 20:38:33

dave900: ač se to zdá zvláštní, tak tomu tak opravdu je. ona ta vana je z plechu, což není materiál na věky. výpušťák je suchý a z druhé strany je vana mokrá a olej stéká dolu. a celkově barva vany neodpovídá zdravému stavu. novou mám koupenou, ale před samotnou demontáží bych s rád sehnal nějaký šroub do zásoby, co kdyby...

MAX6  
J.
2013-06-16 20:48:58

žoužala: Jestli máš teda tu 1.3,tak těch šroubů by tam mělo bejt 18. Tyhle šrouby z velký většiny jdou povolit bez problémů. Jak ten šroub přesně vypadá to ti neřeknu,ale jeho OEM kód je 9080-42-616. Každopádně neni problém jeden povolit a zajet s nim do šroubkárny a koupit nový - nejlíp některej nejblíž spojce

Sice nějaký šrouby z vany mam,ale podle jejich čísla jsou odlišný od těch tvejch. Ty tvoje by měli bejt stejný jako má motorizace 1.5 a 1.6

2013-06-18 21:43:34

max6: právě se bojím, že už tak dobře nepůjdou,jelikož budou přirezlý k té staré vaně. Ale třeba jsou mé obavy liché. To OEM číslo jsem si také našel, ale nikde jsem nedokázal dohledat, co je to zač. Pěkně si to hlídaj a neřeknou ani kousek informace navíc.

Kdyby někdo s těmi motorizacemi věděl.... Jelikož se k opravě dostanu jedině o víkendu a to to bych měl problém někde shánět chybějící šroubky. Proto se takto vyptávám.

2013-06-29 21:13:54

max6: Ahoj prosímtě koupil jsem si nový ramena na 2,0 ditd. Chci se jen zeptat na co si dát bacha při výměně?Je to pakec nebo se to dá zvládnout v klidu?Budu k tomu mít dílnu se zdviží.Dík za radu

MAX6  
J.
2013-06-30 11:32:26

smyke: Bacha si nemusíš dávat na nic. Největší problém bejvá jen se šroubama. Když je vyndáš,tak koukni jestli nejsou moc zrezí. Já je měl úplně totál KO a musel jsem dávat nový. Nejvíc rozežranej byl ten co vede přímo do kastle zespoda.

Jinač mě se nejvíc osvěčilo nejdřív sinasměrovat čep aby zapadnul přímo do těhlice,ale neupínat ho tam. No a jako první dát šroub co jde nápravnice,pak ten co jde do karoserie a nakonec tam zaklepat čep do těhlice a zajistit ho tim šroubem.

Jestli ale nemáš kanál nebo zvedák aby jsi se dostal líp pod auto,tak se to dělá pěkně na ho...

2013-07-05 21:12:17

Mám na to zdviž takže to snad bude v poho. Díky za radu pak dám vědět jak sem dopadl.

2013-07-12 20:39:56

Opět přišel čas na výměnu oleje, při té příležitosti vyměním olej. i vzduch filtr a olej v převodovce. Olej do převodovky vezmu nějaký 75W-90 GL4, to už je skoro fuk. Ale teď je otázka, jaký vzít vzduch. a olej. filtr, vyplatí se připlatit např. za Bosh nebo jiné značky nebo je to fuk? Najeto mám něco kolem 150k km, motor olej absolutně nežere. Najedu ročně prd, hlavně jezdím v zimě, měním olej po roce. Plánuju použít olej 5w30 (jak velí manuál), samozřejmě ne longlife ale "obyčejný" olej s HTHS viskozitou nad 3,5 mPa.s. Je to dobrá volba? Jak už jsem psal, olej nepapá, motor zatěžovaný extra není a jezdím hlavně v zimě. V létě mám mašinu... Výhledávání jsem samozřejmě použil, ale moc mi to nepomohlo. Dík

MAX6  
J.
2013-07-12 21:17:28

bakoun: Vzduchovej filtr je fuk. U olejovýho se vyhni UFI a Filtron. Mam s nima blbou zkuenost,že se u NĚKTERÝHO občas zasekávala ta vnitřní záklopka.Já používám olejový filtry od K&N, Mazda nebo Champion.Olej aby měl výkonostní třídu aspoň SL.Viskozita je skoro jedno. Já osobně leju 0W-40 SM a no problem v žádnym počasí.

Jinač jestli ti je jedno jakej převodovej olej,tak pak napiš co jsi nalil a jak to fungovalo v zimě (možná už v létě) Mě jenom stačilo,když se tydýti v Mazdě spletli na sudu a místo Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 Limited Slip mi nalili do kanystříku Castrol Syntrax 75W-90 LongLife. To se pak taky stalo,že nešla zařadit 2ka,pak 3ka atd...

2013-07-12 22:31:03

max6: Aha, tak to vezmu osvědčený Castrol Syntrax Transaxle 75W-90. Dík

2013-07-12 23:12:48

Objednáno.

motor. olej: Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (API SM/SN, HTHS 3,58)

převodový: Castrol Syntrans Transaxle 75W-90

filtry v akci od Boshe

2013-07-13 14:16:50

smyke: Ahoj pane, tak mám výměnu ramen za sebou, obě mi trvala cca 2 hodiny. Jenže jsem si naběhl a koupil ramena z vrakáče a jedno má je buď kratší nebo má jinej rozměr, tak mám pravý kolo blíž k podběhu. Tak si tu pravou stranu dám ještě jednou...jinak dík za rady

2013-07-14 14:55:55

Zdravím všechny mazďáky. Jmenuju se Honza, jsem z Ostravy ( vratimov ) a momentálně vlastním už svou vpořadí druhou mazdu . Jedná se o 323f BJ 1,8 hatchback, dovoz ze švýcarska. Nabídl mi ji soused z ulice za velice rozumnou cenu, zrovna když jsem opravoval svoji starou mrknu. Po prvotním nadšení z nového vozu se samozřejmě našlo pár chyb, konkrétně dvě mě pálí asi nejvíc. První je ta, že nefungují přední repro. Levý přední hraje jen v případě že auto stojí na extrémním slunku při více jak 25 stupních a vevnitř auta je na chcípnutí, pravý nehrál nikdy. Přestříkával jsem kontakty, zkoušel hýbat s kablíkama jestli někde není špatný kontakt, a taky jsem se pokoušel sundat tapeci z pravých dvěří, vše jsem odšrouboval, ale zůstalo to držet uprostřed - nechtěl jsem to urvat, vysunutí všemi směry se mi nepodařilo, takže jsem momentálně v situaci, kdy mi hraje jenom zadek. Další ošidnou věcí je, že levá potkávačka odmítá svítit i po výměně prasklé žárovky a svítí jenom dálkáč s parkovačkou. Žárovka je nová, vlákna nejsou prasklá, bojím se že je to elektrikou. Auto samozřejmě provázejí další problémy, ale ty budou do konce roku vyřešeny mým skvělým osobním mechanikem. Píšu tady vlastně jen o věcech, které bych si rád opravil sám, proto prosím o nějaké rady a předem děkuju.

2013-07-14 15:15:22

poustevník: sundat čalounění není problém, pokud se někdy pohybuješ v Hrabůvce, můžeme se domluvit, napiš interku. z textu jsem nepochopil, zda jsi kontakt zkoušel pouze ve dveřích, nebo i na rádiu, ale předpokládám, že ano. mezi sloupkem a dveřmi bude jedna svorkovnice na elektriku do dveří, mrkl jsi i tam?

2013-07-14 16:23:21

radomiláček: Tapeci jsem už sundal, všiml jsem si jednoho vlákna... ještě vyzkouším ty kontakty mezi sloupkem a dveřmi, jinak jsem už bezradný... všechny kontakty jsou čisté, neporušené, takže uvidíme. Při nejhorším se na to můžeme mrknout spolu, kdybys měl čas. Kdyžtak ti napíšu, zatím se v tom du ještě hrabat....

2013-07-14 16:40:09

poustevník: A rádio je v pořádku? Taky může být vyčouzený koncový zesilovač pro předek. Pokud by byl po ruce i ten nejblbější multimetr, tak se dá změřit, kde všude je nebo není napětí a případně "propípnout" vedení.

2013-07-14 17:17:48

froggg: Kupoval jsem to se starým rádiem blaupnkt na kazety, na aukru jsem si koupil novější blaupunkt ( kvůli stejnému isu ) už s usb a auxem. Staré rádio dělalo úplně to samé jako to nové, takže to může být maximálně kabelem. Všechno jsem už prostříkal a zkontroloval, bohužel se mi vybila baterka v multimetru, takže propípat nemůžu. V osm přijde kámoš s funkčním multimetrem, takže to ještě prubnu než to budu zase skládat zpátky. Předpokládám, že že se nám to nepípne a můj prozatimní plán je přemostit čtyři kabely z rádia a natáhnout znovu až do repráků, protože do svazků se nedostanu, nebudu kvůli tomu rozebírat celou palubku. Jediná naděje je, že bude špatný kontakt někde ve se spoji u isa rádia, pak by se to dalo opravit bez problémů.

2013-07-23 10:18:00

Opět se hlásím. Nakonec jsem teda propípal kablíky a ty jsou v pohodě. Na zkoušku jsem halabala zapojil jiné repro a fungovaly, po zapojení originálů nic nehraje. Takže otázka pro všechny, nemá někdo originály předních repro navíc a chce se jich zbavit? Momentálně jsem celkem bez peněz takže jako prozatimní řešení. Příští rok bych udělal mřížku a nasadil tam něco lepšího.

2013-07-23 21:28:43

poustevník: Že by odešlo repro se taky nestává úplně často, buď se k nim někdo musel chovat jak dobytek a nebo se uklepaly přívodní kabliky od cívky. Zkus změřit stejnosměrnej odpor jejich cívky tím multimetrem. Pokud je cívka spálená a nebo se uklepaly přívodní kabliky, měl by být odpor nekonečný, tedy mimo rozsah. Zdravý stejnosměrný odpor se bude pohybovat v jednotkách ohmů.

Kdyby to bylo tím uklepáním přívodních kabliků, což zjistíš tím, že se podíváš, jestli k připojovacímu terminálku vedou oba vodiče, tak se to dá většinou celkem v pohodě opravit. Buď jen připájet a nebo nahradit ten kablík jiným, jen musí být hodně poddajný a zhruba stejně silný jako původní, to kvůli proudovému zatížení. To píšu pro případ, že by se nenašel nikdo, kdo by Ti levně nabídl původní.

2013-07-23 23:53:29

froggg: Díky za rady, repráky jsem proměřoval i kontroloval připojení. Měrení ukázalo že je po nich a zkouškou na externím zesáku taky neprošly, nevydaly ani hlásek. Na popud posledního přízpěvku mi MAX6 nabídl, že mi jedny pošle, takže zatím je problém vyřešený. Nesvítící potkávačku mi zase vyřešil radomilacek kdyz mě vyvedl z omylu že žárovka není prasklá ( připadám si jako blb ).

Takže díky všem a příště budu snad místo poruch řešit jenom vylepšování.



1 ......... 82  83  84  85  86 ......... 100