Fórum - Téma


Mazda 323f BJ #2


Fórum 323 V BJ Mazda 323f BJ #2

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1 ......... 31  32  33  34  35 ......... 100

Zamčeno: 2014-05-05 12:44:56, RadoMiláček
2009-11-03 08:40:45

Jsem akorat zjistil ze je to bud cerpadlo nebo pojstka Ja na ten vlastni servis fakt nejsem

2009-11-03 08:41:46

tak hledej pojistku 8-) No aspon ze Ti de predni no....

2009-11-03 18:31:49

Tak já mám ještě něco k tomu TCS(ASR) a ESP. Podle mě to má společnou kontrolku ,teda alespoň u Premacy. Jestli někdo umíte německy zkuste to prosím přeložit ,já umín jen rusky.A tady je popis:

ASR je protiprokluzový systém zajištující přenos hnací síly od motoru na povrch vozovky. Protiprokluzový systém ASR (z německého Antriebsschlup¬fregelung) zabraňuje protáčení poháněných kol snížením výkonu motoru. V případě, že se poháněná kola začnou protáčet, systém ASR sníží točivý moment motoru na hodnotu, kterou jsou kola za daných adhezních podmínek schopna přenést na vozovku, aniž by se protáčela.NCIP

ASR pracuje v součinnosti se systémem EDS a řídící jednotkou motoru. Narozdíl od EDS (elektronické uzávěrky diferenciálu) může ASR pracovat při každé rychlosti vozidla. Systém ASR tak zvyšuje bezpečnost a stabilitu jízdy na kluzkém povrchu, zároveň zabezpečuje plynulé zrychlení bez prokluzujících kol. Při jízdě v zatáčce působí systém regulace prokluzu proti nedotáčivosti vozidla a zvyšuje jízdní stabilitu.

Snímače otáček kol, které jsou společné s ABS, neustále sledují otáčky kol hnané nápravy. Řídicí jednotka, která je také společná s ABS, porovnává tyto údaje s otáčkami kol nepoháněné nápravy. Pokud na základě signálů ze snímačů otáček řídící jednotka vyhodnotí, že dochází k prokluzu hnacích kol (kola), je řídicí jednotkou vydán pokyn, aby toto kolo bylo přibrzděno. V případě vyšší rychlosti je řídicí jednotkou motoru vydán příkaz ke snížení točivého momentu motoru vynuceným ubráním plynu. Následkem tohoto zásahu se kola přestanou protáčet

Je-li systém ASR při jízdě aktivní bliká kontrolka na přístrojové desce. Řidič může následně přizpůsobit styl své jízdy, zároveň je varován, že se nachází na vozovce s horší adhezí. ASR lze vypnout např. při jízdě se sněhovými řetězy, kdy je prokluz nevyhnutelný. Automobil vybavený ASR zároveň obsahuje elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS, která působí do rychlosti 40 km/hod.

2009-11-03 18:57:24

Tady to máš česky. Jinak tomu systému celkem dost fandíš. Netvrdím že není špatný, ale zase takový zázrak to není.

2009-11-03 21:05:47

Ježíši,tady nejde o to jestli mu fandím ale o to že kolega PRm323 nemůže přijít na to proč i při vypnutém TCS(ASR) něco neustále škrtí mazdičku a bliká autíčko s blesky jak říká moje žena . A já tvrdím že TCS i ESP u mě mají stejnou kontrolku(autíčko) kdežto kolega mr-tom říká že TCS má kontrolku -"nápis" TCS a ESP má kontrolku- autíčko.Oba asi máme pravdu jde jen o rok výroby a konkrétní výbavu.To ovšem neřeší problém kolegy Prm323 protože tvrdí že ESP nemá . Tak to by mě zajímalo co mu to teda u všech všudy svítí .

A teď k tobě milý Watsone, TSC,ABS,ESP a pod. věcem lehce fandím. Ne každý je totiž tak skvělý,neomylný a duchapřítomný řidič jako Ty. Jde o to že s mazdičkou jezdí hlavně moje žena a tak každý i sebemenší pomocný systém se jí hodí.Mě osobně je to celkom jedno ,můžu jet i s žebřiňákem... Ve škarpě jsem skončil jen jednou ale to bylo náledí a na vleku jsem měl 48tun(celkem 88000kg souprava) tak to snad jde ne?

2009-11-03 21:40:31

prvně: Děkuji za spolupráci

Popravdě vlastně nevím co všechno v tom autě mám, ale asi to bude takhle:

Při možnosti vypnout TCS (kontrolka TCS Off) chápu že ho tam mám. To že samotnou kontrolku TCS jsem na palubce svítit ještě neviděl si vysvětluji že je třeba spálená žárovka. To že mám kontrolku "autíčko s bleskem " beru jako přítomnost DSC(ESP). A vzhledem k tomu že vypínač DSC(ESP) nemám tak předpokládám že vypnout nejde.

Tzn.: Při vypnutém TCS, protáčejících se kolech, rychlosti vyšší než 20km/h a natočeným volantě DSC vyhodnotí situaci jako krizovou a zasáhne-přiškrtí výkon motoru a vůbec se nedívá na stav TCS.

Hmm? Co vy na to?

2009-11-03 22:00:53

Hledím do manuálů jak bagr na tvrdou hlínu a myslím že pokud tam je ESP tak tam kontrolka TCS vůbec není. Konkrétně na premacy byla do roku 2001,pak už je tam jen auto s blesky . Pokud by tam byla tak by se při otočení klíčku rozsvítila tak jako kontrolky ostatních systémů. No ale jistě to nevím ,musím poprosit ženu jestli mi půjčí autíčko a podívám se

2009-11-03 22:05:44

Samo, že DSC /esp/ vypnout nejde, to ale při prokluzu kol nezasahuje, to dělá právě TCS. DSC měří boční zrychlení a podle toho přibržduje příšlušná kola, a už vůbec nezasahuje do omezení vstřiku.

  • JInak mirečku: nevím jak si pochopil moji kritiku těchto systémů, v žádném případě nesměřovala k vyzvednutí mých řidičských schopností a nevím, jaký tvůj nedostatek tě k tomu vedl. Já jenom, že jsi se tu o tom obdivně rozpovídal , dokonce to začal srovnávat s el. uzávěrkou diferenciálů /což je sakra jiná káva pro trakci /. Já jen tvrdím jedno - TCS protiprokluz zasahuje velmi pozdě, omezení vstřiku je velmi vágní a při větším přidáním plynu /třeba nezkušennou ženou/ situaci nezvládnou ani brzdy a musí následovat stjeně zásah řidiče /většinou ho vyleká takovej rachot, že stejně tu nohu z plynu sundá /. ESP je opravdu dobré, pokud řidiče překvapí z nějakých důvodů přetáčivý smyk /jízda z kopce + negativně odkloněná zatáčka/, v případech nedotáčivých smyků reaguje dle mého názoru taktéž velmi pozdě, nebo vůbec.

2009-11-03 22:12:10

To jsem se nerozpovídal já,ten článek jsem přetáhl z focus klubu . Jinak nic ve zlém

2009-11-03 22:23:32

Však se s manželkou domluv, vemte premacy někdy teď před vánocema někam na velké prázdné parkoviště s uježděným sněhem /ať kola a podvozek moc nehuntuješ /a zkus si to v praxi - rozjezdy s plynem, necitlivě - citlivě, TCS - on, off, nájezdy do zatáček - rychle pomalu, pod plynem - bez. ..... Ono je celkem zajímavé poznat jak se to chová, jak a kde to funguje a kde to celé má hranice. Každopádně se určitě shodnem, že je lepší to v autě mít, než nemít .

2009-11-03 23:33:57

to je mi zas jednou debata panove....

no hlavne ze uz se nehadate

od toho jsou tu huzel obcas jini a v jiných vláknech

tak klid a chovejte se jako rozumní lide, ne jako na jiných forech, diq

2009-11-04 19:11:42

Co máš PRm323 za auto? (hlavně nepiš že BJ motor a rok). V profilu to nemáš...

TCS není špatná věc, lae udělal bych to s tím vypínáním/zapínáním obráceně. Zapnul bych si ho, kdy já budu chtít.

Holoubě, a že ses nepochlubil

Ale na Vysočině Tě Mlhis práskl

2009-11-04 20:32:15

Marabu:Pár lidí tu ví že se nikdy nehádám od toho tu jsou fakt jiní ,jen se bavím že po najetém cca půl milionu kilometrů a 5 letům profi ježdění mimo jiné i se soupravou o váze až 90tun jsem poslán učit se rozjezdy Nejlepší škola na to je 19ti lamelová spojka ale tu už znají jen zasvěcení pamětníci...

Pro Watsona: Trošku jsi to nepochopil,na Premacy se musím podívat ne proto abych se učil jezdit ale proto že si nevzpomenu jestli je tam ta kontrolka "TCS" nebo ne.

2009-11-04 20:39:40

Nikdo tě nikam neposílal /navíc trénovat rozjezdy a zkusit si v osobním autě jak v kritické situaci ESP, TCS zasahuje je něco úplně jiného, to můžeš mít s náklaďákem třeba milion/. Ale nebudeme malicherní, potom nemáme co řešit. Howg.

2009-11-04 20:49:13

to Boďa: Zdar a sorry-už jsem údaje doplnil (ZM-1.6 16V, 72kW, r.2001).

U auta pro denní ježdění asistenty typu TCS vítám . Ale ser.. mě když i po "deaktivaci" nějakej japonskej šváb určuje kolik koníků mě pustí na kola!!

2009-11-04 20:53:21

John.Watson:Víš ono je to i o tom jezdit tak aby ses nedostal do situace která při které to ESP zapne,ale to při dnešním provozu snad ani nejde . Je to na delší debatu,snad to někdy proberem

2009-11-04 21:03:07

mirin: Tak to každopádně, ono potom při dnešním provozu sejmout někho v protisměru, že jsem potřeboval u poloměru zatáčky metr navíc není zrovna dobrej model.

2009-11-05 17:38:00

To Boďa: Nechlubil jsem se, protože jsem nechtěl poslouchat blbý kecy řidičů, který si myslí, že sežrali všechen řidičský um a nikdo na ně nemá a myslí si že stejnou situaci by zvládli levou zadní... Tak proto.

2009-11-05 21:56:39

Dělá to každej

A říká se tomu chlapská ješitnost

2009-11-05 22:13:41

kluci dostal jsem dneska od kamaráda laděný výfuk a chtěl bych se zeptat,bude dělat problémy když je z benzínu?2.5gti,a bude mít vůbec majda nějaký zvuk když není na diesel ?



1 ......... 31  32  33  34  35 ......... 100