Fórum - Téma


Mazda 323F BJ 2.0 Sport


Fórum 323 V BJ Mazda 323F BJ 2.0 Sport

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



MAX6  
J.
2009-12-13 17:37:33

Ahoj.Vim,že se to tady řešilo mnohokrát,ale nikdy jsem nenašel přesně ten můj problém.Auto jezdí supr,ale zásadní problém nastává při volnoběhu.Auto má někdy tendenci chcípat a musim ho přidržovat plynem.Někdy když mam jenom položenou nohu na plynu,tak cuká jako by frčelo jen na 3 válce.Když ale přidam plyn a normálně jedu,tak je vše OK.Nevim jestli je to jenom náhoda,ale mam pocit že to dělá hlavně za mokra.Byl jsem s tím na diagnostice a nic.Vyměnil jsem svíčky a nic.Voda i olej jsou v pořádku,nepřehřívá se.Prostě se tváří jako by vše bylo OK,jenom občas si vzpomene že budou klesat otáčky že to pomalu chcípne(ale udrží se).Dělá to hlavně za tepla.Za studena občas cítím jako kdyby jeden z válců chvílema vynechával.Vše se děje jen na volnoběh.Neví někdo co stím ?Chtěl bych ještě vyměnit kabely,ale ono to má rozdělovače přímo nad svíčkama a nikde na netu jsem je nenašel.Díky za pomoc.

2009-12-13 17:47:38

Ahoj - je těžké něco radit, ale každopádně ti mohu sdělit, že když mě dělalo něco podobného co píšeš ( na volnoběh to šlo jakoby na 3 válce a mělo to tendenci chcípat a v vyšších otáčkách to šlapalo v pohodě ), tak to po sundání hlavy byl jeden podpálený ventil - vyměnil se a bylo po problému.

MAX6  
J.
2009-12-13 18:17:13

No to mi ani neříkej.Co to stálo dát novej ventil (plus nový těsnění pod hlavu atd...)

2010-02-06 19:07:11

trošku průser na nový auto , nemyslíš ?

2010-02-06 19:56:11

mrázek: krásné povzbuzení a velmi cenná rada....

2010-02-06 19:59:58

Ano, není nad konstruktivní,přátelskou a odbornou radu...

2010-03-21 09:00:44

To MAX6: Jak jsi to nakonec vyřešil, zajímalo by mě jak to dopadlo?

Mám totiž dost podobnej problém. Zrovna dneska - jedu v klidu ve městě na čtyřku, motor točí 2000 ot. a najednou ze vteřiny na vteřinu motor ztratí veškerej výkon a tah, začně se dost třást a změní se zvuk. Zároveň začne blikat kontrolka motoru.. Musel jsem zastavit, chcípnout to a znovu nastartovat, pak už OK. Cestou do práce se mi to stalo 2x... Jinák motor netrží otáčky na volnoběh, má tendenci chcípat, ale nezhasne. Taky se mi to stává až když se motor zahřeje, za studena nikdy. A začalo to potom, co jsem vyměnil svíčky a dal jsem tam ale úplně stejný - NGK, který tam byly několik let a bez problémů, takže tím to asi nebude... Že by kabely? Po kolika km se mění? Mění se vůbec někdy? Myslím, že tam mám ještě origo..

2010-03-21 10:36:20

Kabely k zapalování jsem měnil, začalo to jít na tři válce. Kámošovi se s autem stalo to stejný, jak popisujete a nakonec to všechno dělal jeden jedinej kabel, kterej se někde třel tak dlouho až se prodřela izolace a házelo to zkrat.... Stačilo zaizolovat a vše v pořádku

2010-03-27 13:25:54

pokkud to blbne jen na volnoběh tak bych vyčistil škrtící klapku a proměřil všechny čidla okolo, pokud to dělá i za jízdy (tj škubání za studena, tepla, za mokra, jízda na 3 válce apod) tak je to elektrika, svíčkový kabely, palec od rozdělovače, nic jinýho to podle mě bejt nemůže

good luck

2010-03-27 14:24:32

Napsal jsem ti k tomu problému mail.

MAX6  
J.
2010-04-03 15:16:51

Tak je to vyřešeno.Zkoušel jsem vyčistit klapku a nic.Vyměnil jsem svíčky a nic.Koukal jsem na fajfky a kabely co mám na cívkách a to všechno bylo v pořádku.Na diagnostice mi znova nastavili auto a nic.Nakonec jsem zjistil že baterka je tam už 7 let ještě od výroby,tak jsem jí vyměnil a vše OK.Je to trocha záhada protože baterka se na odporovym testeru jevila jako v pořádku,ale po výměně auto začlo fungovat tak jak má.

2010-04-06 10:50:45

Jestli to někomu pomůže, tak u mě to způsobovala nakonec vadná cívka u zapalování. Nechal jsem ji vyměnit a motor šlape jak hodinky Ale levné to zrovna nebylo, jelikož lze sehnat jen origo od Mazdy.. nebo jiná možnost je z vrakárny, ale do toho bych asi nešel...

2010-04-06 14:15:28

No nevim... jestli to nakonec nebylo tim, ze pri vymene baterky se na delsi dobu odpojilo komplet napajeni a tim doslo k resetu RJ a ted je vse OK (aspon zatim).

MAX6  
J.
2010-04-19 14:40:10

Tim to nebylo,jelikož auto jsem měl se starou baterkou v servise na PC a tam mi ho komplet celý nastavili a pořád to blblo.Tu starou baterii jsme zkoušeli taky odpojovat i přes celou noc a nic.Jak jsem dal novou baterku okamžitě otáčky fungovaly tak jak maj.Jediný co jsem nepochopil,že ta stará baterka na odporovim testeru vypadala v pohodě. Teď už na to mam naježděno cca 5000km a pořád v pohodě.


Odpovědět