Fórum - Téma


mazda 323f BA - stále na sytič


Fórum 323 IV BA / BH mazda 323f BA - stále na sytič

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1  2

2010-07-03 10:55:52

Resetom RJ sa vymažú aj adaptačné hodnoty?

Možná toto robí problém, že vymažem chyby ale načítané hodnoty (zapamätané) tam ostanú a blbne to.

Dakoho niečo napadá?

2010-07-03 21:24:55

půjčit jinou ŘJ

2010-07-16 22:35:04

Problém vyriešený!

Bolo to v riadiacej jednotke. Až druhá kúpená RJ bola bez chyby.

Pre všetkých kto bude chcieť meniť RJ treba aj imobilizér a chip k imobilizéru v kľúči.

Všetko spolu súvisí a v každom je totožný kód.

2012-10-08 16:40:36

mám uplně,ale uplně stejný problém,ale všichni tvrdí,že ještě neviděli u mazdy špatnou ŘJ,UŽ V TOM LEŽÍM TÝDEN

MR77, 2010-05-29 14:59:49 napsal:

Zdravím mám problém na mazde 323f ba 1,5 rok 1996

Stále ide na sýtič a je stále zapnutý ventilátor na chladiči.

Pri diagnostike mi vyhadzuje chyby:

lambda sonda

pozícia škrtiacej klapky

teplota motora

teplota nasávaného vzduchu

Všetky snímače sú premerané a nevykazujú poruchu, káble ku riadiacej jednotke sú OK.

Pri meraní voltov na RJ to už nie je OK.(poloha škrt. klapky nemení Volty aj keď samotné čidlo má správne ohmy a menia sa)

Všetky tieto čidla majú jednu kostru ktorá končí v Rj mám na nej odpor 38 000ohmov neviem či je to správna hodnota.

Prosím ako má dakto možnosť to pomerať alebo to vie nech napíše.

Prikladám foto kde je to najjednoduchšie odmerať, zakrúž kovaná časť koncovky + kostra auta

Prosí pomôž te

2013-01-15 22:47:33

Ja mam zase taki problem u 323f je to verzia BA 1.5 16v mam prekruzkovany motor a autu skacu otacky na 2000 a obcas ich drzi a obcas pomaly pusti na 1000 auto mi ide ako keby som mal tempomat :D stale to taha. tak isto mi to pri nastartovani zapina ventylator. uz stoho auta nechapem :( skrz zleho startovania som dal prekruzkovat motor vimenit ojnicne loziska a podobne uz som stoho blbec

2013-01-15 23:26:12

V prvé řadě vyblikej diagnostiku motoru, potom odpoj AKU a sešlápni brzdu, vybiješ tím zbytkový napětí ŘJ a smáznou se chyby. (vyblikat snad umíš) najdeš tady někde na foru můj příspěvek. http://www.mazdaclub.cz/f...select=73602#message73602 tam je stále funkční odkaz na ulozto.cz a PDF to stáhneš v češtině.

Potom to zkus nastartovat a možno i projet. Znova vyblikat a podívej se co z toho se znovu objevilo za chyby, jasan? Podle mého to bude nějakej potapanej volnoběžný ventil a nebo jak ti to skládali, vytvořili nějakou netěsnost v sacím traktu (kontrola všech hadiček co vedou do sání, popřípadě odpojit přímo u sání a tu trubičku zaslepit prstem, bo zaslepenou kratkou hadičkou) kontrola těsnosti sacího potrubí ve spoji s hlavou motoru (čistič brzd - spray a pomalu pošplíchat v okolí spoje) když bude netěsnost zvýšej se otáčky.

Dále by to mohlo být způsobeno snímačem teploty chladící kapaliny. Ventilátor chladiče je totiž spínanej ŘJ vůči kostře viz schéma co ti sem dám, mělo by ti to vyhodit snad nějakou chybu, dál ti dávam schema na kontrolu správnejch vstupní (výstupních) hodnot při teplotě 20°C a 80°C.

Taky zkoukni pořádně všechny kostřící body zda kostřej. No prostě hledej šmudlo :-D

2013-01-16 10:55:25

zacalo ti to robit po prekruzkovani? ak mas multi meter tak si zmeraj poziciu tps a nastav spravne hodnoty pisal som ich do nejakej diskusie ked to nastartujes a zahrejes odmeraj lambdu da sa to aj multimetrom ale lepsi je osciloskop meria sa to na ciernom kabliku zapojenej lambdy hodnoty by mala mat 0,1-0,9 a maly by rychlo kolisat ak stoji na jednej hodnote napr 0,75 tak je zla take otacky dokaze spravit nedostatok vody v chladici skontroluj moze byt aj zavzdusnena skrtiaca klapka-vyiahnes z nej najvrchnejsiu hadicku a zmacknes hrubu hadicu na chladici kym nepotece voda ale tu hadichu trocha nastrc na trubku nech zaleje klapku dalej tak ako pisal kolega pozry ci nema falosny vzduch alebo netesnost vyfuku pred lambdou a odmeraj snimac teploty chladiacej kvapaliny potom reset rj a previest sa a urob diagnostiku a uvydis

puskar86, 2013-01-16 10:55:25 napsal:

zacalo ti to robit po prekruzkovani? ak mas multi meter tak si zmeraj poziciu tps a nastav spravne hodnoty pisal som ich do nejakej diskusie ked to nastartujes a zahrejes odmeraj lambdu da sa to aj multimetrom ale lepsi je osciloskop meria sa to na ciernom kabliku zapojenej lambdy hodnoty by mala mat 0,1-0,9 a maly by rychlo kolisat ak stoji na jednej hodnote napr 0,75 tak je zla take otacky dokaze spravit nedostatok vody v chladici skontroluj moze byt aj zavzdusnena skrtiaca klapka-vyiahnes z nej najvrchnejsiu hadicku a zmacknes hrubu hadicu na chladici kym nepotece voda ale tu hadichu trocha nastrc na trubku nech zaleje klapku dalej tak ako pisal kolega pozry ci nema falosny vzduch alebo netesnost vyfuku pred lambdou a odmeraj snimac teploty chladiacej kvapaliny potom reset rj a previest sa a urob diagnostiku a uvydis

2013-01-16 21:35:36

v piatok to ide na diagnostyku . skusim tam nieco porobit pripadalo mi to ako kebi zapol sitic a ostal visiet

dalej ma to horsi start :/ dlhcie to toci a zle sa to dostava do otacok

2013-01-16 22:00:27

potom daj vediet co s tym bolo a co kontrolovali na diagnostike. drz sa

puskar86, 2013-01-16 22:00:27 napsal:

potom daj vediet co s tym bolo a co kontrolovali na diagnostike. drz sa

2013-01-16 23:01:10

dam urcite vediet neboj sa :) a diki moc :)


Odpovědět

1  2