Fórum - Téma


mazda 323f BA - stále na sytič


Fórum 323 IV BA / BH mazda 323f BA - stále na sytič

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1  2

2010-05-29 14:59:49

Zdravím mám problém na mazde 323f ba 1,5 rok 1996

Stále ide na sýtič a je stále zapnutý ventilátor na chladiči.

Pri diagnostike mi vyhadzuje chyby:

lambda sonda

pozícia škrtiacej klapky

teplota motora

teplota nasávaného vzduchu

Všetky snímače sú premerané a nevykazujú poruchu, káble ku riadiacej jednotke sú OK.

Pri meraní voltov na RJ to už nie je OK.(poloha škrt. klapky nemení Volty aj keď samotné čidlo má správne ohmy a menia sa)

Všetky tieto čidla majú jednu kostru ktorá končí v Rj mám na nej odpor 38 000ohmov neviem či je to správna hodnota.

Prosím ako má dakto možnosť to pomerať alebo to vie nech napíše.

Prikladám foto kde je to najjednoduchšie odmerať, zakrúž kovaná časť koncovky + kostra auta

Prosí pomôž te

2010-06-02 14:02:04

rád bych pomohl ale teť sem půjčil kámošovi měřák, i když kdoví co by to ukázalo protože já mám celou řídící jednotku přepájenou od tý doby co sem dával jinej motor

2010-06-04 02:21:28

Vyměň termostat je to možná příčina...jede pořád velký okruh a motor se nezahřeje na provozní teplotu..tudíž jede pořád na sytič...

2010-06-04 20:00:58

nebo čidlo teploty vody

2010-06-05 11:40:05

čidlo teploty vody vymenené, nezmenilo sa to

Termostat je OK. odmerané otváranie pri cca 90°C

2010-06-05 22:31:15

Tak pokud je to společná zem pro všetky ty čidla a snímače končící v ŘJ, tak by tam měl mít nulový odpor. Mohu ti poslat schéma zapojení, přesně co a jak je zapojené.

2010-06-05 23:16:28

Tak to není společná kostra, je to nějaký samostatný okruh řídící jednotky označen 3P, který podle mě napájí právě všechny tyto senzory 157,162,163,164,165,166. A pokud se nepletu na EGR ventil a EC-AT selenoid si zapoměl, takže nejdřív zkus poodpojovat 165 a 166, teda pokud tam 166 máš. Na tom druhém diagramu jsem ho nenašel. A nepokoušej se měřit volty, je to všechno o odporech (potenciometr škrtící klapky) a ty ti mění proud při stálém napětí 5v - právě tch 5V by mělo vycházet z výstupu ŘJ 3P. Něco ¨ten výstup musí přímo zkratovat. Nech všechny snímače zapojené a odpoj patici z ŘJ a na tom výstupu na patici připoj OHMmetr a nemělo by ti to v žádném případě hodit nulu, bo pár ohmů. Mělo by to ukázat nejmenší odporovou hodnotu některého ze snímačů, předpokládám že by to měl být zrovna egr, je to jen cívečka, ale pod 100 ohm by to nemělo. Hodně zdaru.

2010-06-06 10:55:35

Ďakujem

idem sa na to pozrieť. Tieto schémy som všade hľadal a našiel len v ruštine. Dosť si mi pomohol.

Máš to vytiahnuté s dákeho programu? Prezradíš meno ?

Ďakujem

2010-06-06 17:06:43

je to z Tolerance Data 2009,1 , jestli chceš můžu ti to upnout na czshare.

2010-06-06 18:56:44

OK diki pošli link

2010-06-06 22:38:24

Je tam aj keygen, ale je to jen na čtrnáct dní, vygoogli si tolerance data crack, je to v angličtině a jde o to že jen změníš snad druhou pětici čísel (píšou tam i jakou) a máš z toho neomezenou

2010-06-06 22:44:12

Hlavně dej vědět čím to bylo. Díky

2010-06-15 21:37:37

Meral som ohmy. na pozícii klapky boli OK. keď je zapojené na RJ začne stúpať a približne za polkou začne klesať. Malo by to stúpať naďalej.

Vrátil som sa k Voltom. na pozícii 3P by pri zapnutom zapaľovaní malo byť 0 V, ale je tam cca 5 V.

Postupne som odpájal všetky snímače ktoré sú napojené na Rj v bode 3P, bez zmeny.

Podľa Mňa je to buď:

1. Spečené káble ktoré skartujú.

2. Skrat priamo v RJ

Dáke nápady?

Prikladám obrázok kde nemá byť 5 V

2010-06-15 23:08:45

Nenene, tech 5 Volt je tam správně Už jen že labda sonda je napájená (VSTUPNÍ) 5 Volt černej kabl a na šedém by při správné regulaci mělo být něco kolem 1 Volt. Něco jiného jsou bílé, ty jsou předehřev, na nich je 12V po zapnutí klíčku.

2010-06-15 23:10:29

Ta předposlední a poslední věta je důležitá!

Měření

Kontrola činnosti lambda řízení na vozidlech se čtyř-vodičovou lambda sondou.

Na první měření v elektrickém obvodě lambda sondy stačí použít obyčejný multimetr. Před nastartovaním motoru napojíme měřící zařízení na vývody lambda sondy. Po nastartovaní motoru by měl po dobu zahřívání multimetr ukazovat hodnotu napětí na lambda sondě okolo O V nebo 0,5 V. V průběhu zahřívání, když se složení směsi řídí tabulkovými hodnotami, přivádí řídící jednotka na vývody sondy takovéto napětí. Velkou pozornost je přitom třeba věnovat připojení měřícího zařízení na elektrické vývody lambda sondy. Když totiž propíchneme nebo porušíme obal vodiče, který zabezpečuje přenos signálu k řídící jednotce, přerušíme jeho stínění a může se stát, že ji ukostříme. Porušení stínění znamená vznik chybných signálů jednoduší je, když budeme měřit negativní hodnotu signálního napětí z kostry, resp. kostry motoru. Takto však můžeme postupovat jen při provedeních s nepárovým počtem vývodů, kde je negativní signál vyvedený na domeček sondy a odsud na blok motoru. V některých typech vozidel Ford se může stát že je pozitivní hodnota signálu napojená na 5V. V těchto případech, když měříme vůči kostře, se výstupní napětí sondy mění mezi 4 - 5 V.

2010-06-16 09:04:11

Hodnoty lambdy sú v normále, napätie sa pohybuje od 0V až do 1V (v závislosti od pridávania alebo uberania otáčok motora)

Podľa totaldata má byť na 3P - 0V

PS: po opojení pozície škrt. klapky mám na 3F -2,5V (podľa mňa tam nemá byť žiadne, stade dostáva RJ signál)

Dakde musí prerážať prúd. Preto som hľadal nezrovnalosti voltov oproti totaldata.

Prikladám jpg.

Podľa návodu na koncovke časť C je 4,5 - 5,5 V a podľa toho čotvrdíš aj na časti A je 5 V

na potenciometer ide prúd z dvoch strán ? Mne sa to nezdá .

2010-06-22 20:06:50

vymenil som Riadiacu jednotku.

Motor sa rozbehol horko ťažko a potom zdochol a už som nenakopol.

Tak isto sa spustil ventilátor hneď pri štarte ako zo starou Rj.

pri diagnostike vyhadzovalo iné kódy, napríklad teplota motora(je to nové čidlo má asi týždeň)

2010-06-22 21:11:47

máš soukr poštu

2010-06-26 19:53:32

Prešiel som celú kabeláž od posledného čidla až po RJ, nenašiel som spečené alebo poškodené káble

Napadá ma jedna vec, pozícia EGR ventilu nemá celko taký odpor ako má mať. Má 2,2 k ohma a má mať 2,7 k ohma.

Ale keď ho odpojím nezmení sa nič.

2010-06-27 09:36:29

Tak je divný, předpokládal jsem že to bude někde ve svazku šlusnutý, ale ted jsem z teho teda jelen, to EGeRko to není zas takový rozdíl a nemůže mít přeci vliv na červenočernej že tam máš pět volt. A s tou jinou ŘJ ti to taky nejede? A na ní je taky tech 5 V na červenočerným?


Odpovědět

1  2