Fórum - Téma


Mazda 323F BA 1.5 Zvyseni vykonu


Fórum 323 IV BA / BH Mazda 323F BA 1.5 Zvyseni vykonu

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1  2

2012-04-12 11:51:32

Zdravim, chtel jsem se zeptat kdyz nikdo nedoporucuje oturbovat motor Z5 co se snim da provest aby byl znatelny narust vykonu? otevreny filtr,kit primeho sani,vylestit sani,snizit hlavu,ostrou vacku,sportovni svody,(hole trubky,rezonator,sportovni kon. zlumic),odlehcit setrvacnik,odlehcene remenice,intercooler oleje?nebo kdyz uz by doslo na turbo tak treba z fiata punto 1.4 ? Poradte mi prosim nekdo.Diky.

2012-04-22 18:37:49

prodat a koupit V6ku, nejlepsi moznost.

MAX6  
J.
2012-04-22 20:12:06

Asi tak. Když nechceš dělat turbo,což by bylo docela drahá záležitost aby to stálo za to,tak koupit 2.0V6 a namontovat jí tam.

2012-04-22 20:25:14

klidně ten motor oturbi ačkoli se může zdát že to vyjde draho pokud si dokážeš hodně věcí udělat sám tak to zas tak draho nevyjde, určitě z toho vyjde nejlíp při poměru cena /výkon dát větší motor vyjde minimálně na stejné peníze ale když změníš typ motoru tak neprojdeš na technické pokud nemáš známosti nebo nedokážeš přerazit typ motoru, s turbem se mikdy na technické problém neměl, pokud by si s tím potřeboval pomoct tak se ozvi

2013-02-27 19:23:41

ma tu niekto z klubu ladene zvody? chcem vediet ako to v skutocnosti je vim ze zvysia vykon ale niekde som cital ze sa znizi krutiaci moment ako to je?

MAX6  
J.
2013-02-27 20:03:32

Mam je na svý 323BJ 2.0.

No asi takhle:

Výkon to zvende,ale nijak závratně. To by se musel udělat celej výfukovej systém. U mě byl největší rozdíl v tom,že originální svody měly na sobě katalizátor a těmahle laděnejma svodama jsem ho odstranil. Už jen timhle jde auto deleko líp do otáček a je o dost mrštnější. Krouťák mi to zvedlo o 5Nm. Věřim,že kdybych udělal celej výfukovej systém,tak by to bylo daleko razantnější zlepšení.

Jinak svody jsem obmota titanovou páskou (keramická stojí za prd). Udělal jsem to proto aby se mi neroztekli větráky na chladiči z toho tepla a hlavně aby ve svodech byla co největší teplota a tim pádem výfukový plyny odcházeli ještě rychleji.

2013-02-27 21:05:34

to znie dobre kto ti robil zvody? chcel som uz davnejsie vyhodit katalyzator ale obavam sa ci by to vobec malo nejaky vyznam na druhej strane nechcem aby auto revalo myslis ze by malo nejaky zmysel tam dat namiesto katu rezonator alebo tam len navarit trubku?

MAX6  
J.
2013-02-27 21:11:34

Když už vyhodíš katalizátor tak tam dej jenom trubku. Hluk stejnak poberou ty tlumiče za katalizátorama. Je pravda,že když jsem ten první katalizátor vyhodil,tak je to trošičku hlučnější,ale neni to nijak hrozný. Jelikož zbytek výfuku mam originál,tak než samotný laděný svody,tak ten nárůst výkonu a rychlejší zvedání otáček byl způsobenej právě tim,že jsem vyhodil ten katalizátor.

Svody mi dělala firma OBX. Respektive jsem si je prostě koupil od OBX: http://www.ebay.com/itm/O...sh=item5ae514490a&vxp=mtr

2013-02-27 21:18:38

a ako to je presne s tymi zvodmi lepsie sa ti akceleruje alebo v ktorom spektru otacok je citit ze mas ladene? este k tomu katu mam len jednu lambdu pred katom nemalo by to urobit problem ked katik vyhodim myslim aby lambda dokazala dat spravne info pre zmes /trhanie,dusenie, hluche miesta/?

MAX6  
J.
2013-02-27 21:26:10

S těma svodama je nejvíc cítit ta lepší akcelerace. Kdybych to měl říct v otáčkách tak od 3000-4000otáček je to znát asi nejvíc a pak od 5000-5800ot se to taky zlepšílo. Auto je takový mrštnější. V nízkejch otáčkách 2000-2500 neni změna žádná.

Jestli máš jen jednu lambda sondu před katalizátorem,tak se nestane vůbec nic.

Kdyby jsi měl dvě lamda sondy,tak tu zadní (tu za katalizátorem) by jsi musel převrtat buď za druhý katalizátor (pokud ho tam máš) a nebo by jsi musel pořidit (nebo vyrobit) nástavec mezi trubku a lambdu se zůženym hrdlem,aby na lambdu nešlo tolik splodin.

Na první lambdu (řídící) to nemá vliv vůbec. Ta si pracuje tak jak má protože je před katalizátorem a je jí jedno jestli katalizátor vymontuješ nebo ne. Horší je to s druhou lamda sondou (kontrolní),která když zaznamená že tam neni katalizátor (myslí si že je kataliátor poškozenej), tak rozsvítí kontrolku check engine. Nic víc to neudělá,protože kontrolní lamda sonda jenom kontroluje funkci katalizátoru.Ale stačí dát ten nástavec jak jsem psal a neni problém - takhle to mam i já.

Jinač zapoměl jsem napsat,že po odstranění toho prvního katalizátoru mi ještě klesla spotřeba o průměrných 0,7L/100km

2013-05-17 23:08:04

max6: myslel sem ye pri odstraneni katu naroste spotreba

MAX6  
J.
2013-05-17 23:22:07

1dirtjump: Naopak. Ber to logicky. Katalizátor je taková brzda výfukovejch plynů a úkolem motoru je dostat ty plyny co nejryhleji ven. To můžeš udělat dvěma způsobama: Buď vejukový trubky ohřeješ na co největší teplotu a nebo odstraníš všecky překážky (katalizátory,tlumiče atd...) Nejlepší je samozřejmě když zkombinuješ obě dvě věci.

A když ulehčíš práci motoru,tak jednak ti přibyde výkon a zároveň ti může klesnout i spotřeba (když ten přibytej výkon nebudeš využívat)

Sorry že to píšu takhle debilně,ale koukám na DVD Kabátů co jsem dostal,tak jsem nějak rozjařenej

2013-05-17 23:27:40

aha logicky to jde dohromady tak premyslim ze pujde pryc a jak to je bez nej na technicke ??V klidu jen poslouchej :D

MAX6  
J.
2013-05-17 23:31:04

1dirtjump: Technická je v klidu. Horší jsou emise. Já s nima prolezu v pohodě(legálně),ale stálo mě to hodně hraní s motorem aby to bylo všecko vyladěný. Samozřejmě když jdáš pár švestiček nebo hruštiček tak jde všecko. jinak neni problém si kat nechat a před emisema ho tam zpátky namontovat.

2013-05-17 23:34:36

tak to je parada no ten muj vypada ze brzo zhnije :Dakorad nevim jestli je za nim sonda vim ze je jen na svodech no uvidime a co si konkretne delal s motorem a mam dotak kdyz dotahnu volnobezny sroub je normalni ze motor nezdechne jen nepatrne znisi otackky

2013-05-17 23:35:44

a kyz ho naopak povolim tak nepatrne se zvisi ale saje vzduch jak ,... jinakmam 1.8 16v dohc 1997

MAX6  
J.
2013-05-17 23:43:02

1dirtjump: Mam pocit,že ty bys jí tam neměl mít. Ale i kdyby jsi měl,tak je to úplně jedno,protože druhá (zadní) lambáda je jen kontrolní - kontroluje funkci prvního katu. Pokud bys jí tam měl a kat vyndal,tak se vůbec nic nestane. Kdyby jsi už měl OBD2 (jako že nemáš u BA) tak by ti to vyhodilo po cca 60km check engine kontrolku. To se řeší takovym nástavcem na tu druhou lambdu,že na ní jde míň splodin. Důležitá je první lambda sonda. Ta je řídící,ale tý je úplně jedno jestli vyndáš kat nebo ne.

Na ty šrouby na klapce nedoporučuju vůbec šahat,protože to se všecko nastavuje přes počítač. Když hneš s těma šroubma,tak elektronika s tim bude bojovat a může se stát,že to bude celý rozhozený.

2013-05-17 23:46:18

mel sem nedavno problem ye to zdechalo tak sem na nej sahl...no mozna proto de citit nespaleny benzin

MAX6  
J.
2013-05-17 23:50:32

1dirtjump: Jesli cejtíš nespálenej benzín,tak za to převážně může první lamda sonda. Teda pokud ti auto jinak normálně funguje. Otáčky si řídí ventil volnoběžnejch otáček z informací od čídla teploty atd... Na ty šroubky je lepší nesahat,pokud potom neupravíš nastavení řídící jednotky.

2013-05-17 23:55:22

ho auto jede normalne akorad ted merim spotrebu a myslim ze s 80% klidnou jizdou pod 10 nepujdu ve meste a neco malo okrsky


Odpovědět

1  2