Fórum - Téma


mazda 323f 1997 1,5 16V otacky a palivov


Fórum 323 IV BA / BH mazda 323f 1997 1,5 16V otacky a palivov

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2011-02-21 18:56:48

ahojka jsem majitelka 323f z 1997 1,5 16V a mam problem s otackama..jako by si s nema nekdo hral a neumel to...pri nastartovani jsem rada, ze maji kolem 500 pak to houpne a je to chvili ok a kdyz zastavim treba na krizovatce, tak si to skace nahoru dolu v rozmezi 500-900, dela mi to jak za tepla tak za studena...

druhy problem co mam tak se tyka palivoveho cerpadla...pri otoceni klickem jeste pred nastartovanim silene dlouho nabira a kdyz vypnu motor tak zase jede...cim to je?

je to moje 3 mazda, ale zadna z nich predtim mi toto nedelala...

a jeste otazka, ale ta se netyka problemu s autem...existuje i nejaka stranka, kde je mazda fashion collection?

moc dekuju :D

2012-03-21 19:05:55

Tyto věci se tu už řešily na fóru, v první řadě si nech vyměnit palivový filtr, patrně bude dost zaprasenej, to může mít i vliv na otáčky motoru, když není zajištěn dostatek přísunu paliva. Kolísání otáček může být způsobeno vadnou váhou vzduchu, lambda sondou, svíčkami atd. Stav se u známého automechanika ať se ti na to koukne, výměna svíček a přenastavení řídící jednotky je to nejlevnější, co můžeš pro začátek nechat udělat. Přenastavení jednotky je jednoduché, odpoj baterii, pak zapni světla, sešlápni brzdu (prostě aby se vybily kondenzátory v jednotce a ona se tak resetovala). Po opětovném připojení baterie a nastartování se přepne jednotka do speciálního módu, v kterém dojde k jejímu opětovnému nastavení. Aby se ti jednotka nastavila musíš absolvovat projížďku při níž motor zatížíš stejně jak při běžném provozu (volnoběh na křižovatce, rychlá akcelerace atd).

2012-03-21 19:29:14

to s tou jednotkou vyzkousim :) je to u vsech mazd stejne? nemuzu tim neco posrat? mam mazdu 6 MPS kdyby ji to vadilo, tak to delat nebudu...

MAX6  
J.
2012-03-21 20:17:59

Jednotce nic neuděláš,ale chce to opravdu pořádně projet od běžný jízdy až po ostrou jízdu ke dostaneš motor do všech i těch nejvyšších otáček. Jinak by ti mohl zezačátku třeba kolísat volnoběh,ale stačí to pořádně protočit a jednotka se zase nastaví. Já to taky dělam jednou ročně.

2012-03-21 20:44:29

tak zitra jdu do toho :) dekuju za tip

2012-03-21 21:58:00

Vůbec se toho nemusíš bát, řídící jednotky jsou nastaveny a konstruovány tak, aby při dlouhodobém odpojení od napájení ,měly uloženo v nesmazatelné paměti základní (defaultní) nastavení (v případě dlouhodobého odpojení). Důležité je opravdu prohnat auto tak, aby byl motor zatížen ve všech možných režimech.


Odpovědět