Fórum - Téma


Mazda 323 Coupe 1.8 GLX blbnutie elektri


Fórum 323 IV BA / BH Mazda 323 Coupe 1.8 GLX blbnutie elektri

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2012-03-20 18:42:07

Zdravím, mám problém s elektikou v aute, zapnem motor otačky su asi 1000, ked dam smerovku alebo otvorim okno v elektrike tak mi sťahuje so svetiel akokeby energiu, auto pomali stahuje otačky na necelých 750 - 800, chod motora potom klesne na 850- 900 a robi to dookola, mam tam automaticke zopínanie svetiel ale sem tam sa zopnu sem tam nie, napriklad ked sa nezopnu a vytičním motor nad 3000 tak ich hned zopne, stáva sa mi že za chodu motora pri jazde ked dam smerovku tak mi reštartuje radio zhasnu mi svetla a počujem relatko pod volantom, ako stale zopina vypina zopina a vypina, skontroloval som ukostrenie a od baterky som potiahol novy jkabel na kostru no nič, celu poistkovu skrinu som vyčistil s kontaktným spreyom a nič nepomaha, neviete mi poradiť ? už mi to fakt lezie na nervy, dakujem ......

2012-03-21 10:50:44

Podle toho co jsi popsal ti celkově kolísá napětí, teda přesněji ti zlobí dobíjení buď celé "relátko" dobíjení, on je to vlastně polovodičový regulátor( bývá na zadní straně alternátoru, nebo by mohlo stačit jen vyměnit uhlíky na tomhle relátku... pokud jsou uhlíky v pořádku pak můžeš mít ještě už hlubokou drážku na kroužcích kotvy (rotoru) alternátoru. výměna uhlíků není složitá horší je sehnat ty správné proto nejlepší najít někoho kdo se na tohle v okolí specializuje cena nových uhlíků (taky někdy kartáčů) je kolem 30kč horší je to s prací :)

ProEngineer animation, rotor

VG2900 alternator animation with ProE Wildfire2

NA2

Engineering ...

2012-03-21 17:54:21

Jak již bylo napsáno, tak je problém v dobíjení. Ještě se divím, že jsi dokázal nastartovat po tomto zjištění. Odešel ti buď regulátor dobíjení, nebo alternátor, osobně si myslím, že je to alternátor, jelikož ti to poblikává a blbne při zvýšeném odběru, tak bych to viděl na špatné uhlíky, kdyby měl altík spálené vinutí, tak bys dlouho nejezdil. Pokud se ti nepodaří sehnat nové uhlíky (na kanibalismus na vrakovišti ani nemysli, tím ten problém jen částečně oddálíš) tak si pořiď repasovaný altík stejných parametrů a obdobné konstrukce. Není to nijak drahé.

2012-03-21 19:23:27

dakujem za radu. Auto štartuje stále, na prví krat, žiaden problem to nieje, najprv musím odstraniť automaticke zopinanie svetiel, či v tom nieje nejaky skrat alebo niečo, ked svetla zapali samo tak to po čase začne blbnuť s otačkami atd, ked to zopnem sam po naštartovani tak to nespraví.... uvidime čo sa stým da poriešiť

2012-03-22 16:24:00

no ráno když jsem jel do práce svou stařičkou audinou tak jsem si na tebe vzpoměl :) po nastartovaní my rafika na voltmetru nevylezla ani nad 12V a to by měla ukazovat něco kolem 14V ale zato to doprovázel dobře známí zvuk uvolněného klínového řemenu :) jak když kandou drtíš myš :) ale tohle se u tebe asi nevyskytuje :) ... a jinak automat na světla .. je několik typů a možností zapojení některé spínají světla hned po otočení klíčku (automatika u koncernu která ze dá zapnout přez diagnostiku) největší hnus, hlavně na zimu a pro diesel :) a pak je tu jedna mainko chytřejší a ta spíná světla až po nastartování repektive až se zvedne napětí nad 12,5V (podle nastavení) předpokládám že máš v autě asi tuhle podle toho co jsi popisoval...

BTW: pokud by byl v automatickém spínači světel zkrat takový že by ti to takhle zatížilo alternátor tak to by jsi mel něco moc špatně 1. by ti vyletě pojistka která s pínač jistí a pokud tam není tak potom tak 50na50 bys měl auto v plamenech a to buď od schořených kabelů co k automatice vedou a nebo od samostatné automatiky která by při průchodu proudu zhruba 50A a napětí nominálním 12V by byla výkonová ztráta zhruba 600W a to by vydržela tak hrubým odhadem 10-15 vteřin než by se vznítila :) ... nádherně katastrofický scénář :)...

zkontroluj si ty uhlíky a vy..r se na automatiku tan chyba nebude pokud ti to do teď fungovalo ...a nezapomeň se podívat a řemen ale to by jsi snad poznal :) kvičelo by to jako prase při zabijačce :)

pokud si troufáš na výměnu uhlíků sám tak jedna brutalitka.. pokud neseženeš uhlík správné velikosti kup vetší dá se velmi snadno opracovat (pilník, bruska, ... jak si kdo troufne) ale to nikomu nedoporučuji a je to jen na vlastí nebezpečí... nechci potom poslouchat někoho že se mu ten uhlík roztrhal a trefil do palice

Pokud chceš kupovat uhlíky online tak třeba tu: http://autoelektrika.vlta...lt.asp?lngDepartmentID=61

2012-03-22 22:58:52

velmi pekne dakujem za info, ako tu automatiku vyhodim tak či tak a pokusim zohnať niekoho kto tie uhliky vymeni, nerad sa pušťam do veci ktore by som musel fotiť aby som to poskladal :D neviem auto ide nejako čudne aj ked hadžem rychlosti tak ako keby motor pomali skapinal, uvidime čo mi povie odborník, a remen od alternatoru je noý, tam problem určite nebude, uvidime že čo =) ešte raz dakujem, dam vedieť ako to po víkende dopadne

2012-03-26 18:19:14

Altík není mechanicky složitý ale práce je to taková nic moc :) ještě mě teď napadlo ... nevím jestli už to tu někdo nevpomínal dioda na usměrňovači na výstupu z altíku... (kolega ji řešil včera na felicii nová dioda cca 30kč práce skoro na celý den ... pak za pade sehnal celý usměrňovač ze starého altíku co se stal dárcem orgánů :)


Odpovědět