Fórum - Téma


mazda 323 BJ - praskající řemen


Fórum 323 V BJ mazda 323 BJ - praskající řemen

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2

2012-11-20 18:47:35

Zdravím. Mám problém na Mazdě 323 BJ 1,6 benzin r.v.2002. Už několikrát mi prasknul drážkový řemen co žene alternátor. Měl sem to u jednoho automekánika kterej prý dal alternátor na repas ale řemen praskal cca po 14dnech dál. Tak sem ho se známym vymontovali sami (altik vypadal že nebyl vůbec venku) a byli špatný ložiska takže výměna a přes půl roku byl pokoj. Jenže teď řemen prasknul znova. A když sem zkoušel protočit řemeničku od altíku tak mi přišlo že trochu vrže. Tak bych potřeboval poradit. Mám možnost koupit používanej alternátor (na štítku: B6BF A2T39391) a zkusit ho vyměnit za ten původní (na štítku: ZM39 A2TB7191). Nevim zda rozdílné štítky něco znamenají ale napětím i proudem odpovídají a i prodejce udává že by měl jít na mou Mazdu. Nebo jestli nevíte o někom kdo by se na ten stávající podíval nejlépe okres Nymburk, Kolín, Kutná hora. Nebo jestli má někdo podobnou zkušenost.....Dík

2012-11-22 16:13:05

Zkus napsat přímo e-mail do Mazdy autorizovaného servisu, mě už taky docela dost poradili. Budou tě lákat, ať za nima přijedeš, ale stojí to prachy.

2014-06-14 22:28:10

Mám stejný problém, mám stejný rok jako ty , pořídil jsem si ji začátkem ledna 2014 a už jsem vyměnil 3 řemeny, nebo ne vyměnil ale dal je tam protože pokaždé se rozprsknul...vyměnil jsme vodní pumpu, alternátor,udělal veškeré rozvody, po každém naštělování bylo zhruba 250km v pohodě..potom začal jeden z řemenů pískat a pak nakonec zařval naposled,to mělo za následek vyvření motoru, nedobíjení baterie apod.....už nevím co s tím, dneska to azčalo znova pískat když jsem otevřel kapotu citil jsem spílenou gumu, zhasnul jsem motor a zkusil který je horký, tentokrát to byl řemen co pohání servo a klimu...už fakt nevím co s tím..poslední možnost je vyměnit všechny klady na ozubené řemeny ale nějaké už slušné stojí přibližně 1500 za kus... takže žádná levá oprava...kdyby někdo měl už zkušenost a věděl co by s tím mohlo být , budu rád za každou radu :) díky...

2014-06-18 09:43:14

No tak pokud pískal, tak by špatně napnutý a věčné prokluzování nevydrží. Další jediné důvody mohou být extrémní vyosenost nebo se prostě hnané elementy zasekávají. Mě taky často pískal řemen od altíku, tak jsem ho prostě pořádně našponoval a byl klid. Taky není samozřejmě radno kupovat nějaké levné zmetky.

2014-06-18 11:08:30

Díky za rady, vyzkouším a uvidím...ale mám za to že řemen je našponovaný uplně na fest.

 Magnetto  
2014-06-19 00:40:48

miguel: Nechni machrovat ale myslím že přepnutý řemen taky není zrovna nejlepší...

Buď kupuješ STARLINE nebo máš špatné pnutí.... Neviděl jsem v životě u denně ježděnýho auta že by se elementy zasekávali.. Zkus ještě mrknout na řemenici.. Zda ji nemáš "zubatou".

Kdysi mi někdo říkal že u škodárny se dal nahradit řemen nějakým jiným materiálem.... Silonkama, kravatou... No nevím nevím jak by to dopadlo a fungovalo u mazdy... Dneska jsem kvuli opravě lanka co otevírá kapotu musel rozebrat půl auta..

2014-06-19 11:20:47

magnetto: Právě, přijde mi to celé nějaké divné.. přepnutý dobrý není to vím.Řemeni jsou ještě v dobrém stavu.

Mýtus o silonkách a kravatách sem slyšel :) fingovalo to u jedničkové octávie mám dojem ale u mazdy která má 3 řemenice myslím že asi těžko.

Mám dojem že to je starline řemen ale nejsem si jist.

Díky za odpověď. :)

 Magnetto  
2014-06-19 11:35:29

miguel: V každém případě bych šel po těch řemenech. Když vezmu v potaz, že jsem koupil (moje druhé) auto Mazda 323F BJ které nemělo asi půl roku nastartovaný motor a stálo venku na dešti, motor jsem nastartoval a chytl hned na první otočku. Jakmile bylo nastartované tak asi 20 minut pískal klíňák ale nic se mu nestalo...

Auto nejelo hódně dlouho a komponenty které pohání byly v pořádku.

Problém je v tom že zn. Starline je šunt kterej za nic nestojí. Osobní zkušenosti máme z firemních aut v práci kde min. na 2 autech prasknou fungl nové žárovky H7 zn. Starline..

Na tvém místě bych udělal to, že objednáš jinou zn. řemenu ((např. Contitech)) a budeš mít klid. Řemen je asi o 10 kč dražší a nemám s ním absolutně žádné problémy.... Nepískl ani jednou..

2014-06-19 17:40:12

magnetto: Tak jsem to zkouknul a řemen mám značky Contitech. A abych pořádně popsal moji situaci...auto stálo dlouho ..hodně dlouho..po nastartování chytnulo napoprvé a všechno bylo v pořádku...auto jsem dovezl domů a vyměnil jsem všechno co se mi nějak nezdálo...takže rozvody, všechny řemeny, brzdy,ložiska v kolech,alternátor,vodní pumpu.... ted ráno přijdu k autu...at je zima horko vlhko je to jedno..nastartuju nic se neděje..když počkám 30vteřin než vyjedu je vše ok...jakmile ale nastarutuju a do 5ti vteřin (dejme tomu) zařadím a vyjedu začne pískat řemen....když se rozjedu na 4ku a vyřadím a jedu prostě na neutrál pískání pomalu přestává až uplně přestane a pak normálně zařadím a jedu bez pískání...někdy to začne pískat když v rychlosti zařadím třeba v prudké zatáčce ze 4ky na 2ku....se spojkout to nebude asi nic společného když pořád praská jeden a ten samý řemen... ten co pohání vodní pumpu a alternátor...

A nebo když nastartuju a pustím klimatizaci začne to pískat okamžitě....ale jenom když stojím..za jízdy to nezačne pískat..nechápu už vubec nic...rvu si vlasy prootože auto mám vypulírované uplně moc ale když člověk nastartuje je mu pěkný vzhled k ničemu :)

 Magnetto  
2014-06-20 00:20:13

miguel: Pokud si dobře pamatuji ze školy, tak pískání řemene způsobuje to že ho nemáš správně napnutý.. To že to přestane je tím, jak se udělá kolem motoru teplo tak se vlákna v řemenu jakoby "stáhnou" a tím se o asi o 0,5 - 1 mm zkrátí.. (nevím co je na tom pravda.

Když budeme vycházet z toho že máš řemen nový a kvalitní, tak v tomhle případě jsou tu možnosti další (řekl bych že možná až spekulace).

#1 : Pokud máš řemen správně napnutý a i přes to píská než se "motor zahřeje", musí být někde chyba v alternátoru. (jakmile budeš mít řemen dole, zkus otočit rukou alternátorem, zda to jde krásně hladce nebo zda drhne.

#2 : Pokud bude alternátor v pořádku (tím jsem nemyslel dobíjení ale otáčení), zkusil bych to samé s vodní pumpou. Pokud i ta bude v pořádku, tak musí být chyba někde jinde.

#3 : Jako další věc mne napadlo, zda nemáš špatný termostat. Tady by mohlo být možné, že pokud je poškozený a zůstal otevřený, tak si s ním musí pumpa těžce poradit při studeném motoru a tím by mohl brzdit právě pumpu (když jde přes celý okruh chlazení.... Myslím (opravdu jen myslím), že když je termostat funkční a je zavřený, ty otevřeš víčko chladiče (ne expanzní nádobky) tak by to nemělo na tebe vychrstnout (ta studená voda po nastartování..

#4 : Pokud Ti praská řemen z toho důvodu, že se ničí prokluzem (opotřebovává se třením) tak poslední možnost je ta že ho opravdu nemáš dost napnutý. Já napínal (u DiTD) přes alternátor. Je umístěný na rozdíl od FP v přední straně a dotahuje se tak že povolíš matici (šroub a matka je vodorovně) a potom vezmeš golu a dotáhneš šroub co je svisle. (ten vodorovný je jen jako pojistka).

Já mám větší problém. Po nastartování studeného motoru mám na prvních 5 km větší spotřebu oleje než benzínu. Potřebuju sehnat další palubní počítač abych viděl spotřebu oleje na 100 km a taky okamžitou spotřebu oleje + jaký mám dojezd na stávající olej

! Nezapomeň mrknout na ten termostat. Když je motor studený zkusil bych ho vyndat a kouknout na stav. Jen připomínám, že pokud ho odmontuješ, vyteče ti chladící kapalina (tu musíš předtím minimálně upustit).

Ohledně té vodní pumpy - pokud leješ do chladiče vodu nebo něco, co způsobí v hliníkových trubkách vodní kámen a podobné "sviňstvo" tak je dost možné že to brzdí vodní pumpa.

2014-06-20 16:21:19

Děkuju za typy....je víkend takže můžu zkoušet..

Máš větší spotřebu oleje než benzínu? tak to je radost...

Doufám že ty řemeny už nějak vyladím nebo už je toho vážně vážně dost.. :)

 Magnetto  
2014-06-20 18:27:00

miguel: Je to fakt radost když najedeš na dálnici a začne ti to kouřit jak diesel.. Všichni co jedou za tebou tak začnou zpomalovat protože si myslí že jsem začal hořet a že vyletím do povětří.

Díly na generálku jsou nachystané, problém je ten že potřebuju místo v garáži kde momentálně stojí druhé auto u kterého mám jeden, až možná dost kusky velkej problém....

Hlavně napiš jak jsi dopadl a co jsi zjistil, třeba se to tady bude někomu hodit v budoucnu :)

2014-06-20 18:44:15

magnetto: Tvoje varianta #3 mě roztřískala

2014-06-20 18:47:12

zdencek: sice to nebyla nejlepší úvaha, ale aspoň se snaží. ty tady se snažíš vzbudit dojem člověka velice znalého, ale rady si necháváš pro sebe, tak nevím, co je lepší. magnetto je tu chvíli a má 2x tolik příspěvků, co ty.

Z5 k tématu

2014-06-21 00:23:56

Me zase od vymeny rozvodu houká tky neco na aute.. Nevim jeslti jsou prepnuty klinaky, ci rozvodak, nebo nejaky lozisko :/ .. Ovsem bylo to ze zacatku jen kdyz se ohralo a ted uz to houka vic (postupne se to zhorsovalo - casteji houkalo) . Hlavne kdyz slapnu na plyn a trochu vytocim motor, tak je to jak kdybych tam mel sovu .. Musim s tim neco udelat :/

Edit: Jen bych dodal , ze jsme ted po delsi dobe nastartoval sousedovu 1.8 Gtcko . A tky prasknul. Nejdriv piskal, pak se zaclo kourit z motoru jak krava a pak rupnul .. Respektive si myslim, ze kdyz se prokluzuje, tak se zahriva a tim se utavi a rupne.. Jukni jeslti mas vsechny kladky v jedny ose, na sekacce jsme meli jednu vyosenou krapet, a uz to odnasel remen po ejdnom sekani. Jde to pak vic pres hranu a nahlodava to remeny

Edit 2: Jeste me napadlo, jeslti treba spatny silentbloky by nemohli delat. Ze by se klepal motor tak, ze by ten remen nejezdil po trasek jak ma a krizilo by se. Ale je to jen hypoteza. Mam dojem ze tam je nekde i nejakej valecek na pohleceni rezonance (u silentbloku prave u remenu), ale to nevim jeslti na toto. Ovsem kdyby ti chybel tak to znamena nejaky vibrace pri nejakych otackach. Ale opravdu nevim jeslti je to na pohlcovani, to me jen napadlo kdyz jsme na to cumel

 Magnetto  
2014-06-21 11:47:05

vekas: Ohledně tvého houkání by bylo dobré natočit třeba zvuk nebo video. Podle toho ten kdo se na to podívá pozná (nebo mohl by poznat) v čem je problém. Může to být taky ložisko alternátoru které je sice ještě v pohodě ale je potřeba ho vyměnit... Takhle nějak to vypadá i ložiska na kole. To jest zase můj problém.

Nemůže pochopit jak se může křížit řemen. Pokud vím tak v tomhle autě jen jedna řemenice na altík a jedna vodárnu. Když vezmu v potaz že na mojí #2 DiTD 66 kW je jakoby "trojitá" řemenice na klikovce (ano, jedna na rozvod, jedna na pohon dalších komponentů jako je klima a posilovač...

Nejsem si ale jist zda je v pořádku to že když mrknu na řemenici klikovky tak mám tu vnější pozici prázdnou bez řemenu. Buď mi tam chybí nebo je tam další co pohání posilovač a klimu... Musím na to mrknout.

V každém případě není snad ani možné aby se ti křížila, po řádném dotažení by jsi ten řemen dřív vyzul než roztrhal. :)

2014-06-21 14:24:54

Magnetto: Jo zkusim neco natocit :) .. Prave nekdo mi rekl ze mam pretazeny rozvody. Zase bych chapal ze kdyz sjem natahl znova remeny, tak se zmenily pozice pro loziska a proto muze zacit odchazet... Ale lozisko byla prvni vec ktera me napadla

Jinak jsme to myslle ze se treba dre o hranu ci tak. Rikam nevim o tom, jen veci ktere me napadly. Neni problem se podivat jestli nekmitaj nebo nejsou nejak nahnuty ty kladky. V tomhle pripade uz se hledaj dost ojedinela reseni. Ve vysledku treba muze bejt chyba v napinani. Nevim no

 Magnetto  
2014-06-21 18:39:45

vekas: ohledně rozvodů, značky a výrobců je už téma v 323 BJ #2... Snad nemáš jednu z mnoha nespolehlivích zn. a výrobců.

Kladka by se měla měnit i s rozvodovým řemenem, stejně tak jako vodní pumpa.. Pokud ji nevyměníš a podělá se ti, můžeš znova z vesela opět shodit rozvody :)

2014-08-04 23:25:33

Ja sem problém částečně vyřešil výměnou alternátoru (je to pěkná pakárna). Takže bych doporučil dát altík na repas. Problém s pískáním řemenu téměř odstraněn ale.... při startování se zaptnutou např. klimou a rádiem řemen začne pískat. Chcípnu to, třeba klimu vypnu a při nastartování už řemen nepíská. Osobně si myslim že altík nezvládá větší odběr. Když např chci někoho nastartovat přes kabely, připojení v pohodě ale jak chce nastartovat, mě se řemen rozpíska jak šílenej a druhý auto stejně nenaskočí. Také je zajímavé že originální altík má psaný nabíjecí proud 70A a pokud bych kupoval novej tak pro 323 BJ jedině s dobíjecím proudem 80A.....hmmm

 Magnetto  
2014-08-05 11:41:41

jamanek: Tak v čem vidíš problém? Píská ti alternátor jako takový, čili ložisko alternátoru a nebo řemen?

Velikost dobíjení nemá nic společného s otáčením se alternátoru v případě že alternátorové ložisko drhne a tím se zpomaluje. Pokud máš přirezlej stator k rotoru a tím se mezi nimi mele bordel, je jasné že to celou hrídel zpomalí a tím ti prokluzuje řemen. Když prokluzuje řemen, tak se opotřebovává a na základě opotřebení praskne.

Alternátor se dá použít i z jiného auta např. půjdeš na vrakoviště a tam si jeden vezmeš.

Osobně bych prvně zjistil co vlastně píská a pak teprv rozebíral alternátor. Znám člověka který na oktáfce neuměl dotáhnout altík a řemen mu pořád padal...

Další případ blbosti je, když nasazuješ řemen a máš ruce od oleje a nebo lépe, od vazelíny...


Odpovědět

1  2