Fórum - Téma


Mazda 323 BA sedan 1.5 - spotřeba?


Fórum 323 IV BA / BH Mazda 323 BA sedan 1.5 - spotřeba?

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1  2

2013-03-12 18:20:48

puskar86: no takže vymenil som landu sondu, je síce z 1.5 BA coupe ale pasuje všetko, pretzože moja bola cínovana, diagnostika mi na nej chybu neukazala takže neviem no, sprava sa to lepšie by som povedal a tieš vidím že spotreba je lepšie, kedže som dnes robil kilometre kvoli zisteniu jeto určite minimalne o 20% lepšie, vyčistil som vahu vzduchu s technickým benzínom, nebola velmi špinava, prave naopak, resetoval som jednotku a ide to lešpei, ale stale to nieje ono, niečo s tými otačkami tam bude, taktieš som si nastavil volnobeh, niekedy otačky su dobre niekedy po zošliapnuti spojky klesnu, na sekundu určite, meral som dnes tlaky, takže na prvom 11,2, na druhom 11,1 na tretom 11,3 a na štvrtom je to 11,1, takže asi to je dobre, no neviem že kolko maju byť presne, zda sa mi že je to lepšie, ešte ten EGR ventil by som chel vyčistiť lebo som počulk že na mojje mazde sa to nikdy nerobilo, teda nikdy.. mazda je dovozena z rakuska pri 182 000 teraz ma 219 100 takže po dlhej dobe, ked tieš neviem či sa tam čistil =) dik za rady,

2013-03-12 19:08:25

Kubo443: ahoj takze k tej sonde cosa tyka rozdeleniia tak keby i kupoval sondu tak univerzalnu od ntk to je vlastne ngk spoj sa necinuje nikdy v sade so sondou su take buzirky ktore sa zmacknu a hotovo, sonda by mala byt odvyroby namazana myslim zavit grafitovou vazelinou to koli tomu aby sa povedzme po 150tis nezapiekla a sla lahko vymenit zivotnost lambda sondy sa za idealnych podmieno tzn dobre nastaveny motor,spotreba oleja pohybuje okolo 160000km pri montazi sa nema dotykat akcnej casti lambdy rukami ani riedidlami ani nicim sa necisti! dalej k tej tvojej spotrebe oleja: je zname ze motor BP teda tvoja 1,8 trpi zvysenou spotrebou oleja to koli kratkym piestom, no u teba by som povedal ze budu zapecene piestne kruzky ak ti pri studenom starte zadymi tak je to na beton tak, svedci o tom aj to ze ti olej shell znizil tu spotrebu oleja pretoze ako je zname tento olej ma dobre cistiace ucinky takze ma snahu uvolnit kruzky navrhol by som ti teda kupit si aditivum na preplach oleja nejakej lepsej znacky a podla navodu preplachnut motor a dat novy olej malo by to mozno znizit alebo odstranit spotrebu oleja netreba sa bat prejst z 10w-40 na 5w-40 ja som to tak tiez urobil pretoze 5w je viac synteticky a este lepsie rozpusta usadeniny a uvolnuje kruhy.

co sa tyka tvojho kolisana otacok asi by to chcelo vycistit skrtiacu klapku najlepsie mechanicky cize stetcom a benzinom alebo ak si netrufas alebo sa ti nechce tak je na to urceny sprej pretoze v klapke je regulacny ventil volnobehu ktory vyrovnava otacky ked zapnes svetla alebo zmacknes spojku a ten sa zvykne zajespinit a zasekava sa

egr ventil najdes na sacom potruby, ide k nemu od vyfukovych zvodou taka trubka drzia ho tusim dva srobiky ma na sebe konektor a este ajhadicku- pracuje tak ze pri urcitom zatazeni motora pusti do sania cast vyfukovych plynou, okrem ineho poriadne zadrbava sanie a klabku tym bordelom a moze uz "dedovierat" a tym padom mas falosny vzduch takze ho daj dole zo sania a skus fuknut do jedneho z otvorou a ak prefuknes tak nedoviera nasledne ho vycisti napriklad tym sprejom na klapku alebo ho odstav jea ho mam tiez odstaveny pod nim je take tesnenie podla neho vystrihni z plechu aspon 1,5mm hrubeho take iste tesnenie ale bez otvorou a nasad ho spolu z povodnim tesnenim spet dotiahni a zapoj tu hadicku aj konektor tym padom rj ani nezbada ze je zaslepeny,

pred tym si mi spominal ze mas dierku v sacej hadici si si isty ze tam uz nieje ina dierka a ze to nema falosny vzduch?

2013-03-18 13:47:02

puskar86: čawess, no počuj, mam spotrebu na 112 KM som tankoval za 33€, čo povieš ???? už neviem čo mám robiť, rekapitulacia: vymenil som sviečky, boli tam denso, teraz su NGK, menil som kable od nich, su to tesla, veľa som o nich čítal, su asi najlepšie, vyčistil som klabku, kupil nový bzduchovy filter, vymenbil som landu sondu, je sice z 1.5ky ale je to to iste, aj podla navodu aj podla recenzie, vytiahol som tu tyč teda ten EGR ventil by to mal byť, jedna strana e nad landou sondou v zvodoch a druha je pod klapkou, dal som tam pliešok ako si mi povedal, zda sa mi žeauto ide lepšie do kopca, inak prefukoval som ju, bola čista, teda dosť špinava z vnutra ale prefukol som ju hned a žiaden bordel z nej nevyšiel, tak neviem, neviem či je to prave EGR ventil ale tak čo som sa rozporaval s ludmi tak ano ale neviem no, ked sa pozreš na motor z predu tak naspodu je landa sonda a hned nadtým je taka tyč, želzna, alebo teda nerezova, tak na jeden koniec som dal pliešok aby sa tam nedostalo nič, neviem či som to spravil dobre, skus mi poradiť lebo to neviem no, či to je dobre alebo nie, ale ta spotreba je neskutočna, aj ked som jazdil mimo mesta aj v meste stale to nejako rychlo ubudalo, a zda sa mi že sa jej nejak nechce akcelerovať, akokebvy motor bežal ale výkon žiaden, a inak to cuukanie sa nezmenilo, stale rovnako, ked hádžem rychlosti smerom nahor stale to vynechá, už nevierm čo to može byť ... inak moc diky, ale asi sa toho auta zbavim, už na to nemám nervy

2013-03-18 19:34:21

Kubo443: to je obrovska spotreba ked zmeras to cidlo daj sem hodnoty, este sa ta spytam spusta ti vetrak na chladici? vies ci nemas nahodov zaseknuty termostat a sa to nemoze zohriat skus si to vsimnut ci sa spusta ten ventilator ked sa zahreje

2013-03-18 19:58:20

a zmeraj aj odpor snimacna teploty vzduchu mal by byt na filter boxe kde je vzduchovy filter

2013-03-18 22:10:10

puskar86: jasne, vetrak sa spušťa, zajtra skusim zmerať tie hodnoty a uvidime, skusim vymeniť aj tu vahu vzduchu aj tu ruru či ako sa to valo ktora ide ku klapke, uvidíme

2013-03-18 22:13:58

Kubo443: dobre zmeraj snimac teploty chladiacej kvapaliny ale ten co ma dva konektory aj ten snimac teploty vzduchu a premeraj este orientacne lambdu tak ako som ti povedal keby si nevedel tak zavolaj ked budes merat vsetko meraj na zohriatm motore.

2013-03-18 22:15:45

puskar86: okey, zajtra sa do toho pustim, dam ti vedieť čo a ako, lebo to stou spotrebou je nenormalne

2013-03-18 22:46:35

Kubo443: no to teda hej to ti vychadza nejakych 13-14litrov na sto kombinovana a mal by si mat 8-10

2013-03-18 22:50:25

puskar86: no ved hej, ale to som jazdil kludne, ako sem tam aj troachu svyžnejšie ale len do 3000 otačok maximalne, takže neviem kde može byť problem, fakt teraz som šiel a kym sa motor zohrial tak akokeby cukal ale tak slabo, ked sa zohrial išlo to normalne, tak nevime, pri studenom motore sa mi zda že to auto je uplne lenive a ked trocha pridam tak sa mu nechce, + top cukanie ked hadžem tie rýchloste

2013-03-19 09:32:22

Kubo443: vies ono je to dost prolem urcit takto cez forum a navyse to moze robit 10veci ako drzi otacky nedusi ho na volnobeh? kedze si vsetko skontroloval tak to moze byt tymi cidlami ked ich premerias uvidis potom este skus postupne vytahovat svieckove kable jeden po druhom a priloz koniec k motoru ci lieta iskra s tym vykonom mne to pripada ako keby ti to slo na 3 valce a sem tam sa zapaja aj stvrty skus to s kablami iskra nema skakat v rozdelovaci ked bude kabel o kostru idealne by bolo keby bol niekto ochotny ti rozdelovac pozicat na skusku ale s tym ze sy presne poznacis polohu toho tvojho a tak das aj ten druhy napriklad nejake vrakovisko by si sa dohodol ze ak vyriesi tvoj problem ich rozdelovac tak ho kupis a este tu vahu vzduchu keby si mohol vyskusat kazdopadne zmeraj tie cidla drzim palce uz ma to tez sere nasiel som jedneho co zo spisskej rozbredava mazdu ma aj taky motor ako ty tak keby si chcel skusit prehodit tie veci ci to pomoze je t 25km od teba cislo nanho ti posielam interkou


Odpovědět

1  2