Fórum - Téma


Mazda 323 BA sedan 1.5 - spotřeba?


Fórum 323 IV BA / BH Mazda 323 BA sedan 1.5 - spotřeba?

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1  2

2009-10-01 16:32:13

Zdravím všechny,

pořídil jsem 2. auto do rodiny Mazdu 323 BA sedan 1.5 65kW s automat. převodovkou a jen ze zvědavosti spočítal za kolik jezdím. Auto má nejeto cca 61 tis. (doloženo) a vezme si 8-9 l/100 km. Styl jízdy spíš pohoda a z 80% okresky. Je to hodně, nebo normál, jak jste na tom vy ostatní??? Díky za odpovědi

2009-10-20 18:53:23

Já mám manuál 1.5 a mužu říct že se vejdu do 7-7,5 L. Ve městě si ta potvora veme o něco víc.

2009-11-25 12:05:33

cau ja mam 1,8 DOHC 16V 84KW a spotreba v meste je nieco cez 10 a mam jedno ci idem normalne alebo nato slapnem rozdiel je tak 0,5l co je nic

2009-12-30 15:28:17

ahoj nejsem žádný expert, ale automat si vezme tak o litr až dva více. Auto vlastně určuje samo kolik si vezme. Mame doma jeden automat a jeden manuál a já jezdím s menší spotřebou jak ten muj. Ptali jsme se na to i u odborníků a ty nám prakticky řekli, že automat je takový automatický pilot u ktelého jen kroutíš kolečkem a manuál tam tím že dáváš povely přes spojku máš možnost ovlivnit i spotřebu při sešlapu na plyn. Jediné co je výhoda na automatu je jízda ve městě, Jinak ta spotřeba je běžná u automatu

2009-12-30 18:54:16

+presnetak mame dve 1.5 16v a obe tak 6-6.5l ale deda ma lancii 1.1 automat a to zere tak 8l no hruza ten automat ja furt v otackach tak zere i travu .jo a nez deda zjistil zetoma i druhou jednicku tak jezdil za 10l

2010-01-02 12:54:21

Já mám mazdy Dvě.obě jsou 323F .Jedna je mrkačka 1.6 16v a papá max město 6l jinak se vejdu do 5.5l.A jezdí jak šlak.A druhá je 2.0 V6 24v řada 5 a mám spotřebu kolem 8l.

Tak to máš pěknýho žrouta.Asi mu pouštíš moc kyslíku a pak si bere i více směsi.Ale zato bys to měl mít o trošku živější.Lepší je to mít tak mezi.Ale i tak na 1.5ku je to až moc.Zkus ubrat o půl závitu na klapce sání.A pak uvidíš.Zašroubováním ubereš a opak pridává.Když tam budeš mít málo tak se ti při plným zatížení začne dusit.Zkus ho zašroubovat a povol o 2apůl závitu.a když se bude dusit tak povoluj vždy jen o pul závitu

2010-01-02 13:33:12

no juknu na to, nebo spíš na to jukne známý protože jsem laik, ale učený z nebe nespadl, díky za radu

2010-05-29 15:09:30

Kluci, mám to samé, zrovna se neloudám ale přes 4 tisíce otáček se dostanu jen občas, spíš vůbec a spotřeba město kolem 8 litrů. nesmíte koukat na to že je to jen 1.5, ale musíte taky koukat na věk toho auta... s felícií se dostanete s normální jízdou (nemluvím o tom, že to auto nejede) tak na 7 litrů... krom toho že naše auta mají servo, klimu a spoustu dalších věcí co musí utáhnout... a na zimní spotřebu se taky nedá koukat... jezdím sice léto i zimu na 195/55/r15 takže odpor a všechno ale nemůžu si stěžovat (v zimě to papá tak 10 bez problémů )

2010-05-29 19:23:40

Od loňského listopadu mám 323 sedan BA 1,5L rok 1998. Přes zimu to bylo cca 8,2 L/100km.

Teď na jaře za posledních 5 tankování jsem na 7,68 L/100km.

A to je to z 80% po Praze.

A to jezdím dost svižně

Případně pokud by si někdo více sleduje spotřebuju, tak doporučuju tento web www.ceskybenzin.cz

2013-03-06 23:30:30

caute mazdaci, mam 32ee coupe ba 1.8 84 kw, a spotrebu mam dost vysoku, ked jazdim mimo tak je priemer 8 az 9 a to v klude, natankoval som plnu spravil 100 km a dotankoval som 13,26 litra, nevytacal som to velmi a jazdil som aj po meste aj mimo, zda sa mi ze je dost vysoka, ked stojim na mieste a ide na neutrale motor tak velmi citit benzin, az moc, co to moze byt ? Landa sonda je nova, za 20 eur spravim cca 50 km po meste a zda sa mi divne ze ked stojim a mam nastartovane po hodine rucicka spadne, kedze by mala mat vtedy spotrebu do litra, co to moze byt ? Zda sa mi ze na klapke potenciometer je zle nastaveny kedze niekedy auto cuka, hlavne ked idem 90 a pridam alebo uberem tak ma cukne akokeby na sekundu isiel na 3 valce .... nevie mi niekto poradit

2013-03-07 12:54:17

Kubo443: potenciometer nastavis tak ze prepojis auto do diagnostickeho rezimu ako keby si siel robit diagnostiku, povolis potenciometer tps a otacas nim az kym nezapne vetrak na chladici trosicka ho vratis aby vyplo vetrak a dotiahnes urobis reset a nastavis otacky a to ze mas novu lambdu neznamena ze nieje zla takze prekontroluj nasavanie koli falosnemu vzduchu kable ci neprebijaju a vzduchovy filter ma tiez na lambdu vpliv potom skontroluj tesnost vyfuku pred lambdou musi byt stopro tesny aj zvody napriklad prasknute to tiez ovplyvnuje lambdu ked ju budes merat na volnobehu ma ukazovat napetie 0.1-0.9 pri akceleracii 0-5-1volt pri deceleracii 0,5-0,1V predstih je dobre nastaveny? ak nie ten vie lambdu odrovnat lebo plamen dohorieva v potruby a upali ju nastavuje sa to stroboskopom.

2013-03-07 15:41:39

puskar86: čauko, tak dnes som menil sviečky a káble, ked osm vytiahol sviečku v druhom valci tak bol spodok celý od oleja, dal som tam nove NGK a nove kable, ten potenciometer so muž nastavoval čo sme písali, ale stále to blbne, neviem to nastaviť presne, mohol by si mi to presne napisať, viem ho uvolniť ak pootočiť ale ten vetrak ma zapnuť pri naštartovanom aute alebo ako ?? a zda sa mi že výfuk je niekde deravý, bol som na diagnostike a neukazala žiadna chyba..... musim pozrieť ešte ten výfuk alebo auto ma nejaký čudný zvuk... ale ta spotreba je katastrofalna, teraz som spravil cca 110 KM a dotankoval som do plna 14,9 litra, to je si mylsim veľmi veľa kedže som prevažne jazdil mimo mesta .. a ten predstih sa nastavuje ako ? to je ta šruba na klapke ??? dik za info, mna stoho auta snad porazí

2013-03-07 18:47:43

Kubo443: takze daj si zmerat lambdu a napis tu hodnoty ake ma, mozes si to orientacne zmerat aj sam ak mas digitalny voltmeter alebo lepsie osciloskop.urcite mas diagnosticku zasuvku a da sa ti urobit diagnostika ledkou tak prepoj v zasuvke piny ten a gnd otoc kluc aby svietili kontrolky a uvolni tps, potoc s nim az sa zapne ten vetrak ked uz najdes tu poohu kde sa zapne vetrak tak ho vrat troska spat aby sa vypol vetrak a dotiahni takto nastavis jednoducho tps plati to pre vsetky vozidla ktore maju obd1- cize da sa urobit diagnostika ledkou, dalej lokalizuj tu dieru alebo spoj vo vyfuku ak je pred lambdou tak je to mozna pricina ale ked odmeras tu lambdu tak ona ukaze co tam je do otacok ide motor ako? ako taha? dalej by bolo dobre ak vsetko ostatne bude ok odmerat tlak paliva ci cerpadlo netlaci privela respektive ventil ktory je na liste spravne reguluje tlak predstih sa nastavuje potocenim rozdelovaca a zaroven sa blika stroboskopickou lampou na remenicu motora mas tam aj stupnicu a tam sa nastavy uhol kedy sviecka odpali zmes ako mas napojenu lambdu? cinoval si kontakty? alebo pouzil tie spony zo sady? dobre ze si tu zpomenul tu sviecku ak bola od oleja tak moze byt motor vybehany a kruzky neudrzia kompresiu prejavy sa to sklbanim a nedobrym vykonom takze ak ti ma niekto objektivne poradit tak zmeraj/daj zmerat lambdu a tlaky vo valcoch zmeria ti to hociktory mechos a napis sem hodnoty skontroluj ten vyfuk a ci netaha falosny vzduch nastav to tps tak ako som tu napisal a uvidime co dalej keby nieco napis,

2013-03-09 11:55:11

puskar86: cauko, tak TPS je nastavený, výfuk mam deravý za katalyzatorom, teda v nom na konci, dnes mi maju zmerať tlaky na motore aj zazvarať ten výfuk ale stale ked prehadzujem rýchlosti v určitých otáčkach tak auto škubne akokeby išlo na sekundu na tri valce, inak hral som sa zo šrubou ktora je na klape, najprv som ju nastavil a ked som rýchlosť prehadzoval nešklblo auto ale otačky po zašlapnuti spojky išli smerom nahor akokeby bol sitič pusteny, bolo to pri zohriatom motore tak som to dal do povodneho stavu ale neviem či je to nastavene dobre, diagnostika neukazala nič, a landa sonda ked sa menila tak sa tuším cinova je tam spoj zality do takej trubičky, no neviem, dik za rady napíšem ešte ake mám tlaky

2013-03-09 15:00:17

Kubo443: caves ten srubik co je na klapke je na nastavenie volnobehu, ten sa spravne nastavi tak ze das auto do diag, rezimu v tej zasuvke a bez zapnutych spotrebicov a pri zohriatom motore ho nastavis aby otacky boli cca800 na lambde sa spoj nikdy necinuje pretoze ked ti menili tu sondu za univerzal tak musely napojit konektor su na to take zacvakavacie akoby hadicky ak sa cinuje tak sa cin porusi kedze lambda pracuje v teplotach okolo 300stupnou a cin sa topi niekde okolo 200stupnou to spominane sklbnuti a chod na tri valce moze suvisiet s tou zaolejovanou svieckou zerie ti olej? kolko? moze byt prasknuty kruzok napis tie tlaky kazdeho valca vicko rozdelovaca a palec respektive cely rozdelovac si pozeral/menil? ci sa ti nedostava vlhkost pod vycko a ci niesu zoxidovane kontakty spravne chovanie motora pri dobre nastavenom tps a volnobehu a vsetkeho co stym suvisi je ze ked nastartujes mazdu serie ba za studena tak otacky drzi velmi vysoko okolo 1800-2500 mam to zistene ze taketo otacky ma od vyrobi, ked je zahriaty motor takdri klasika 700-800 pri dojazde na krizovatku a vyradeni si drzi troha vyzsie otacky a potom spadnu na volnobezne, pri zopnuti klimi alebo inych spotrebicov sa maju trocha zdvihnut napis teda tie tlaky, lambdu ste merali?

2013-03-09 15:06:11

Kubo443: este k tej srubke nastav si to potom tak ako som ti napisal a urob reset RJ tak ze odpojis minus pol baterky a 15sekund postojis na brzde pri com mas klucik v polohe kde svietia kontrolky potom zapoj bateriu to preto ze po kazdom zasahu do motora sa zmazu povodne nacitania rj a ona si potom nacita nove takto po resete sa da udajne naucit rj jazdit pruznejsie alebo uspornejsie ozaj vahu vzduchu si cistil? ak nie vyber ju a tachnickym benzinom ju ocisti ale davaj veeeelky pozor az nezlomis ten pliesok vnutry inak si dojazdil daj si benzin do napriklad rozprasovaca a striekaj do vymontovanej vahy a stetec mozes tiez pouzit ale ak sa bojis bude stacit tym rozpracovacom to poriadne...

2013-03-09 19:14:53

Kubo443: este ma napada egr neostava otvoreny? to by mohlo tiez rozhodit chod motora a spotrebu

2013-03-12 14:03:25

puskar86: čaves, tak som skušal nastaviť tie otáčky, ide o to že ked zošlapnem spojku ked brzdim pred križovatkou tak otačky mi klesnu, dne sidem vymeniť landu sondu len tak ako skušku, ale dam tam z 1.5ky Coupe BA, ja mam 1.8 BA coupe, dufam že to bude pasovať, konektor pasuje, lebo pozeral osm na moju a tam si tie spoje cinovane, uvidíme že čo, a olej áno žerie cca dolejem 2 až 3 litre od vymeny do výmeny, po 15 000 tisícoch, pre info lejem tam 10W40, mal som tam shell helix H7 tušim a teraz tam mam valvoline maxlife, a poviem ti že mi žerei toho oleja ovela menej, čistil som aj rozdelovač a pod tým kriytom je taký sivý kryt, ten sa mi zlomil, zalepil osm ho a drží, nesprava sa inak, teda horšie, skor naopak, bola tam ista oxidacia tak som to vylešťil s technickým benzínom a je to, dnes idem vyšistit vahu vzduchu, len neviem ako to otvorým, ked osm pozreral je to akokeby zaliate a nemám tam žiadnu šrubu ani nič, tak toho sa bojím, že ked to vyberiem tak to nasp5ť nedam, uvidíme, dnes mi zmeraju tlaky lebo som nela čas, dam vedieť info o tlakoch, zatial, tolko, inak moc diky, auto som už chcel predať, ale tak je to srdcopvka ...... možeš sa zasmiať =) http://auto.bazos.sk/inze...uto-Mazdu-323-C-BA-18.php

2013-03-12 14:04:21

a inak neviem kde sa nachádza EGR ventil a nemam ani tušenie ako pracuje, a či ho reba čistiť alebo nie

2013-03-12 14:22:14

Kubo443: vahu vzduchu neotvaraj len ju oddel d potrubia cistia sa len tie pliesky ktore su v rure tada ktorymi prechadza vzduch keby si ju rozobral ak tam najdes len dosku a cipi a ine ch.. vycisti len to co je v potrubi vahy vzduchu vecer ti napisem aj k tomu egr len teraz nemam cas cav


Odpovědět

1  2