Fórum - Téma


Mazda 323 BA levý spodní čep přední nápr


Fórum 323 IV BA / BH Mazda 323 BA levý spodní čep přední nápr

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2010-11-18 10:49:07

Ahoj,

dnes na technícké mi řekli, že mám volný levý spodní čep na předku a dali mi 30dní na opravu

Chtěl bych si s Vámi ověřit pár věcí.

Prvně, z toho co jsem se zde dočetl a obrázků onoho čepu v eshopu usuzuju, že je lisovaný a tudíž si ho sám před barákem asi nevyměním, takže do servisu. Mám se i tak připravit na nějaké konkrétní komplikace, přeci jen má majda 12 let a za sebou skoro 230 000km?

V Autokelly jsem našel 5 různých čepů od různých dodavatelů: Delphi, MOOG, FEBI, NIPPARTS a nějaký noname. Který byste mi doporučili? Osobně tíhnu k NIPPARTS.

A nakonec má s tou výměnou někdo osobní zkušenosti? Budou schopni to vyměnit na autě nebo musí sundat celé rameno?

Předem dík

2010-11-18 11:26:10

Cau ohledne tveho problemu najdes radu tady: http://www.mazdaclub.cz/f...pu-ramene-fotonavod-42187

Jinak na cepy bych se podival i jinde nez na kelly maji tam dost drahe veci,ale to je jen muj nazor.NIpparts neni spatna volba.

2010-11-18 19:04:35

to toby: Dík za link, zajímavé počtení, ale já to budu přenechávat servisu.

Nemám na to nářadí, prostory a hlavně zkušenosti.

Nakonec jsem zkončil u tohotu typu od Nipparts:

NI J4863007

http://obchod.autokelly.c...Big&Title=NI_J4863007.jpg

Jen doufám, že bude sada obsahovat vše co má a ne jak jsem četl v onom linku.

2010-11-21 16:17:26

Tak nový čep mám doma, ovšem včera jsem při kontrole pneu a kostí koukal i na to rameno a spíš mám ten pocit, že na BA jsou ty čepy šroubovaný.

2 šrouby se to drží nápravy a čep samotný u náboje (uchycení samotného kola) či co to jeje to defakto taky na zajištění a upěvnění šroubem.

Má s tím někdo zkušenosti přímo na BA?

Snad s tím bude v servise o to míň práce, ikdyž orezlý je to dost

2010-11-21 17:12:05

Podle obrazku toho cepu co jsi sem vlozil je to stejne jako u mrkačky je to cep co je na dva srouby a ten krcek drzi v tehlici kola kde je jisteny sroubkem.Vymena neni nijak slozita je to otazka cca hodinky prace,to vymenis i sam doma pred barakem.Menil jsem to tak ze sem prvni povolil ten sroubek co drzi ten krcek pak sem si vzal maly klinek abych to trochu roztahl a nakonec jsem ten cep s te tehlice vyklepnul.Pozor klade to odpor jelikoz to pruzi na rameni.A pak sem povolil ty dalsi dva srouby.A pak nasadil novy cep.Opravdu to neni nic tezkeho.Bohuzel v mem pripade nesli povolit prave ty dva srouby tak sem musel zvolit onu druhou variantu.

2010-11-21 18:57:00

Dík za potvruzení, u toho mého BA to vypadá přesně tak jak jsi popsal u mrkny.

Každopádně to povezu ke známýmu do servisu. Ty šrouby jsou zvláště na nápravě dost orezlý, tak budu radši když s tím bude bojovat někdy s více zkušenostma, praxí a hlavně odpovídajícím nářadím.

Navíc při tom, když bude auto zvednuté zkontroluju výfuk, něco tam kolem 4000 ot nepříjemně rezonuje, asi nějaký plech tepelného štítu.

2010-11-30 21:37:47

Tak čep vyměněn a i opakovaná technická pak byla v pohodě

Jinak k postupu, přeci jen jsem zajel ke známému mechanikovi a nakonec jsem byl rád.

Povolit šrouby šlo docela snadno, ale povolit ten samotný čep z těhlice kola byl porod a to bylo auto zvednuté na klasickém servisním zvedáku, neumim si představit, že bych s tím bojoval někde na ulici pomocí klasického heveru.

Každopádně kdyby to někdo dělal sám, doporučuju nejdřív dostat ten samotný čep z těhlice a pak teprve povolovat šrouby na rameni. Čepu se opravdu nechce a páčil to metrovým pajcrem, ale i tak s ním bojoval kolem 3/4 hodiny.


Odpovědět