Fórum - Téma


mazda 323 1.8 16V, nastavení rozvodů


Fórum 323 IV BA / BH mazda 323 1.8 16V, nastavení rozvodů

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1  2

2010-06-16 22:49:36

Zdar borci, prosím o pomoc! Potřeboval bych poradit s nastavením rozvodů u mazdy 323 F 1.8 16V r.v. 98. Měnil jsem gufera ventilů a při skládání jsem asi přehodil o zub řemen, a teď nevím jak to má přesně být... auto pořádně netáhne a jde vytočit jen do 5500 otáček... Děkuji za každou užitečnou radu!

2010-06-16 23:10:32

taže sis neudělal rysky? hmmm musí tam něco být už od výroby né? kde bydlíš?

2010-06-16 23:12:49

nebo jsi něco zapoměl zapojit a nebo ti to skočilo do nouzáku odpoj - pol od baterky a na 30s zmáčkni brzdový pedál zapoj a zkus co to udělá

2010-06-16 23:27:53

Právě že rysky jsem si udělal snad na všem a zdá se že vše sedí, ale je možné že je to o zub přeskočený... chtělo by to nějaké schéma rozvodů, to by bylo nejlepší z výroby tam nějaké rysky jsou ale jsou jen na kolech vaček, žádné na karterech... je to divné, ale spíš jsem je nenašel. A jinak jsem ze Žatce. ale myslím že by stačila jen rada, zvládl bych si to přehodit sám.

2010-06-16 23:35:02

tak to je blbost, když to sedí schéma by ti bylo stejně na nic leda že bys nevěděl jak to patří

zajisté můžeš experimentovat ale vždy před startem to ráčnou protoč za kliku o 2 otáčky do prava abys měl jistotu, a kydž budeš startovat tak to ze začátku jen tak tim startérem poťukej po kouskách a pak startuj ve finále je to tvoje věc ale já to tak dělám jistota je jistota

2010-06-16 23:44:08

jj to je známá věc že se musí motor protočit než se nastartuje... Jestli máš to schéma, můžeš mi ho poslat byl bych mooooc vděčný! A neřekl bych že by mi to bylo k ničemu...

2010-06-17 00:08:44

čau, snad ti to takhle bude stačit. a ty to nenastavíš bez rysek jo? stejně máš shozený ventilový víko, na čtvrtém válci si nastavíš na výfukové že ti vačky zrovna dovřely ventily a na sací je hned na to začínájí mačkat (tzv. JDOU DO STŘIHU) a vyšroubuj svíčky (stejně bys je měl mít venku) a šroubovákem tam nžen horní úvrat. Benzín se dá nastavit podle oka, horší je to s ropákem. Když tohle nevíš, tak se vůbec divím, že ses do teho vůbec pustil!

2010-06-17 00:22:43

Děkuji moc, snad to podle tohoto návodu pujde nastavit, jo ještě otázka: čtvrtý válec počítáš od rozvodů, nebo od převodovky??

2010-06-17 00:23:59

první válec je první od rozvodových kol

2010-06-17 00:25:34

OK dík.

2010-06-17 00:27:10

a jak se nastavuje předstih u tohoto motoru by jsi taky věděl??? ( ryska ve stupních na plastovém krytu rozvodů)

2010-06-17 00:33:06

ještě by stálo zato změřit tlaky, než budeš rozhazovat rozvody, to víš že bys měl dát pokaždé nový řemen, co ho shodíš!?

tlaky studeného motoru (20 stupnů) by měli být 14 atm minimální hranice je 11 atm a max rozdíl na válcích 2atm. Já mám na mé nalítáno 227000km, měřil jsem tlaky a pšknš jsem čučel 8,5 atm. ale zato všechny stejně. budu dělat GO. A co tobě, papkala olej? a kolik? mě bere tak litr na 1000Km.

2010-06-17 00:37:08

předstih má být 9-11 stupnů před HÚ ale abys ho nastavil přesně, je zapotřebí min. stroboskop. já to nastavuju podle sluchu. Pokud mu dáš velkýho fora (otáčíš rozdělovačem proti směru toček motoru) tak ti budou maximálně cvrdlikat ventily při plném zatížení v nižších otáčkách cca 2500 rpm, nic se nestane.

2010-06-17 01:10:03

jj mě taky brala něco přes litr na 1000, tak jsem zvědav jestli se to teď zlepší... Prosim tě jak si přišel na to že musíš po každém sundání řemene rozvodů dávat nový???

A s tím předstihem je problém, že já rozdělovač nemám...Jsou tam jen nějaká čidla.

2010-06-18 01:29:22

Mám namysli, že když ten řemen chvilku běhal, ne pokaždý co ho sundáš, sundat ho můžeš dvacekrát, ale nesmí jet a ohřát se. Byl jem na školení od SKF, krásně nám to všechno názorně vysvětlil, taky jsem temu nevěřil. Jak ho jednou napneš na předepsanou hodnotu, on se teplem o něco natáhne a už zůstane nataženej, ale ovšem už stratí pružnost! Takže když ho znovu našponuješ, už se bohužel začínájí ty vlákna uvnitř opradu trhat. Kdybych to neviděl na vlastní oči, sice na videu, ale přesvědčivý. po třetím sundání a opětovné montáži a napnutí podle předepsaných hodnot, se v plných točkách normálně rozletěl. Hustý. Normálně jsem to nedělal, ale ted uz to dělám, třeba když dělám fouklý těsnění hlavy, tak automticky novej řemen, zase taková rána to není, průměrná cena kolem pětikila. A jestli nechce, at si to dá udělat někam jinam.

Jakej máš rok? že tam nemáš rozdělovač? no tak se ani nad předstihem nepozastavuj, ten je danej.

2010-06-18 07:17:28

No něco pravdy na tom asi bude...

Mám rok 10/98... Předstih přeci musí jít nějak nastavit ne? jinak by nebyla dole ani ta stupnice.

2010-06-18 09:50:25

Ta stupnice tam je jen že tam je, s předstihem bohužel nehneš. A už ti to jede? Hod sem prosim te fotku teho co tam máš místo rozdělovače díky.

2010-06-18 11:31:37

Nafotit to mužu, to neni problém, ale až o výkendu, a na ty rozvody jsem se ještě nedostal, taky až o víkendu.

2010-06-18 13:01:00

Podle mě to půjde nastavit stačí povolit uchycení rozdělovače a otáčet s ním při nastartovaným motoru a pak už to seřídíš podle sluchu ale pokud siho vyndával tak ho přidělěj zas tak jak je to vymačkaný od šroubů

2010-06-18 14:39:52

Kdyby si pozorně četl celé vlákno tak se dočteš že já rozdělovač nemám...


Odpovědět

1  2