Fórum - Téma


Mazda 3 - zasekavani plynoveho pedalu


Fórum Technický koutek Mazda 3 - zasekavani plynoveho pedalu




2012-01-17 13:07:41

Ahoj mazdaci,

posledni dobou se mi to stava casteji.

Slapnu na plyn a je jakoby zaseknuty a musim pouzit vice sily abych ho proslapl.

Nedela to porad a behem jizdy to chvili dela a chvili ne.

Nevite cim to muze byt?

Jde o Mazda 3 2.0 benzin

MAX6  
J.
2012-01-17 14:01:00

Tohle jsem zažil snad u každý mazdy co má klasickej plyn. Pokaždý stačilo vyčistit klapku v sání a pak samotnej mechanismus otevírání (trocha promazat) a bylo vše zase OK.Teda až jednou u 626,tam se muselo vyměnit lanko protože celej bovden byl KO. Jestli máš však elektronickej plyn,tak si promaž čep na pedálu.

2012-01-17 14:40:15

Dekuji za odpoved.

Ten cep najdu kde? Dam to memu mechanikovi, ale s Mazdou nema tolik zkusenosti, tak abych ho nasmeroval.

A jak zjistim jaky mam plyn?

MAX6  
J.
2012-01-17 14:57:24

Když se otevře kapota,tak k sání vede lanko.Nebo od pedálu vede lanko. Jinak jestli máš tempomat,tak tyhle auta už měly většinou elektronickej plyn. Ten čep ti vlastně drží pedál plynu připevněnej k úchytu. Mechanik určitě bude vědět.

2012-01-17 15:37:09

Tempomat nemam. Tak ja pak nasmeruji mechanika...kazdopadne kolik to tak zabere casu? At uz ten cep nebo vycisteni klapky?

MAX6  
J.
2012-01-17 16:03:42

U tohodle auta jsem ještě klapku ani čep nečistil ale u mí 323 každý zvlášť tak 10-15min.

2012-01-17 23:02:56

Mě to dělalo taky,a stačilo dotáhnout dva šroubky, které drží klapku v ose....protože byla volná klapka, tak se příčila v prostoru klapky.

2012-01-18 09:46:49

Ale prdlajs šroubky, jedná se o dorazovej šroubek škrtící klapky, ale ten je zakápnutej proti štelování, vezmi blicky, přidej si rukou trochu plynu a chytni špičkou blicek ten plíšek co se o ten šroubek opírá když je v klidu a malinko zaber a přihni ho nahoru, stačí kousek a vyzkoušej, popřípadě znovu kousek. O volnoběh se neboj ŘJ si ho dorovná sama do svých otáček.

2012-01-18 10:40:20

Tohle jsem už tady jednou řešil...nejsem zastánce ohýbání a jineho zásahu do klapky a jiných dílů, jsou dost drahé, pokud se něco zničí...nicméně přihnutí čehokoliv, není řešení důvodu, proč něco hrhne

Zdar, taky mě drhnul pedál, tedy klapka,... mazda 6 r.v.04, obsah 2.3.

Po kontrole a zjištování důvodů jsem zjistil, že je uvolněný plech klapky, tedy to co uzavírá, stačilo usadit klapku na svoje místo( to jsem docílil tak, že jsem párkrát pustil klapku rukou rychle tak, aby klapla a šla volně už bez odporu) a dotáhnout 2 šroubky - hvězdičky. Nic jsem nedemontoval, jen hadici, abych se k tomu dostal. Od té doby je vše OK.

2012-01-23 20:31:04

Ja som tento isty problem teraz riesil na mojej mazde 6. Treba vycistit skrtiacu kladku na ktorej sa nachadza taky cierny lepkavy maglajz jak olej,nie je ho tam vela ale staci na to, aby to zalepilo kladku a nesiel pridat plyn.

2012-01-25 21:43:36

Cisteni se provedlo uplne jako prvni vec, za mesic to zacalo znovu, tak jsem pristoupil k reseni ktere to vyresilo, troufnu si rici na dobu funkcnosti motoru. Kdyby nemeli ty hovada japonsky zablombovanej ten dorazovej cervik, tak by to bylo vsechno o dost lehci.

Kolego Petr2503, nejde o zadne drhnuti, ale o to, ze se klapka kulateho prumeru zasekne do sten (ještě plastovych) kulateho průchodu a pokud si prectes nejake dokumentace o klapkach, nikdy se nesmeji uplne dotykat sten, ale maji byt malinko pootevrene, toho se docili prave dorazovym sroubkem. A pokud je zablombovanej, budes snad sroubovakem vydloubavat ten sajrajt, abys s nim mohl pootocit? Asi by to nevypadalo moc profesionalne, kdezto s tim prihnutim ani nepoznas ze byl proveden nejakej zasah, je to jak blato. Spise bych rekl, ze se to casem prihne vlivem pruziny a razy pri vraceni klapky na doraz. Takhle jich jezdi asi uz sest a u zadne jsem nemusel kupovat novou klapku.

2012-01-25 22:19:10

Petr2503: Promin, ale resis nejspis uplne jinej problem. Tobe klapka proste drela v cele draze pridavani plynu, ale tady se resi problem: Rano prijdes k autu, strcis klice a nastartujes. Pote chces pridat plyn, aby ses rozjel, ale slapnes lehounce a pedal se ani nehne, slapnes o trochu vic a on najednou povoli a je to dobry, ale otacky ti vylitnou az na nejaky 4000 rpm a vsichni kdo jsou kolem na tebe hledi jak na zacatecnika. A jeste neco, ty sroubky co stahujou hridelku klapky jsou utazeny a potom jsou ty prolezle dva zavity na druhe strane rozkleple aby se nahodou nevyklepaly do motoru.

2012-01-25 23:12:54

Ahoj....alesak1188.... právě to co popisuješ byl ten muj problem,dokud byla noha na plynu, bylo to dobrý, ale jak se dala noha dolu, hned se to kouslo... nicméně neříkám, že se tam nemuže vyskytnout i jiný průšvih, třeba to lepení, dření a podobně, mě se ta klapka sekla - spříčila jen proto, že byly ty šroubky povolené a klapka měla vakl. Dotažení pomohlo.


Odpovědět