Fórum - Téma


Mazda 3, 2.0, r.v. od 2007-08 diesel neb


Fórum 3 I BK Mazda 3, 2.0, r.v. od 2007-08 diesel neb

Informace o modelu: Mazda 3 I BK



2012-02-19 23:27:45

Mazdar damy a panove....mel bych dotaz na jednu krasku a sice Mazda 3. 2.0 r.v. asi 2008. Moje ,,stara" 323F potrebuje vymenit, bohuzel a docela uvazuji o teto. Mate s ni nekdo zkusenost, co se tyce spolehlivost, spotreby, vykonu benzin vs. diesel.??? Popripade jakoukoliv informaci, ktera mi pomuze se rozhodnout pro tento kus :)))?

MAX6  
J.
2012-02-22 20:25:41

Jestli chceš kupovat 2.0,tak zásadně benzín. Motor je opravdu pěkně naladěnej. Já ho mam teda v novější BL,ale to je to samí. Jinak 1.6 benzín jede taky pěkně,ale musí se pořád točit aby měla nějakej výkon což je tak nějak naprd.

2012-02-23 09:12:46

diky za info. Jen se zeptam, zasadne benzin tzn. ze mas zkusenost s dieselem, ktery rozhodne nebrat?? Nebo vis o nejakych nesvarech? Protoze ja spis uvazoval o dieselu, ale moc toho o nem na netu neni.....

MAX6  
J.
2012-02-23 11:59:45

Tak si přečti v Diskusi v sekci Mazda 6 jaký s nim maj problémy. Ten motor je stejnej,takže je jedno jestli se ty problémy objevily na M6 nebo na M3. Hodně to trpí na olej. A to tak že neni problém velmi snadno zadřít motor.Navíc tady furt někdo řeší nějaký podložky,DPF a SCV ventil.

Ten 2.0 benzín tak se s nim jede hodně hezky. Jediný co s nim musíš dělat je po 15000km měnit olej a filtr (v manuálu po 20000km ale to nedoporučuju).Žádný ohřívání,čekání než ti vychladne turbo atd...

Ujel jsem na jednu nádrž z Liptovskýho Mikuláše (Slovensko) do Příbrami (ČR) což je cca 550km a ještě mi zbylo benzínu tak na cca 100km. Cestou jsem jel přes Buchlovský kopce kde jsem tomu dával plnej plyn a užíval si jízdu a po dálnici nonstop 140-150km/h.

V práci jsem měl možnost ozkoušet ještě tu 1.6 benzín asi 30000km než mi jí vzali a to bylo obyčejný až nic moc. Je to hezkej obsah tak do města a mezi městama,ale to co najezdim já na to to neni. Pořád se to muselo vytáčet nad 3500ot/min aby to vůbec něco dělalo.

Takže jestli nejsi nějakej bláznivej spořílek tak zásadně tenhle 2.0 benzín 151koní 6kvalt

Jinak kdyby jsi uvažoval o M3 BL tak nejspíš budeme prodávat.

2012-02-23 17:37:34

No nevím jestli není MAX proti dieselům trošku zaujatej, já tedy jsem a diesel bych si nikdy nekoupil ALE 2.0 diesel od Mazdy je jeden z nejlepších dieselů jakej bys mohl zvolit a pokud je namontovanej do M3, tak to bude raketa, ALE zase bych napsal ale. Těchto M3 je zoufale málo u nás se myslím vůbec neprodávaly a z nadpisu moc nemůžu poznat, jestli myslíš 2l benzin, nebo naftu. V Česku je mnohem častější diesel 1,6 a do toho bych asi nešel vůbec, je to motor PSA a tento motor má problémy z olejem ( u dvoulitru jsem toto neslyšel ). Já osobně preferuju benzin, ale zase bych tak s Maxem nesouhlasil ohledně spotřeby. Pokud jedeš delší trasy a jedeš předpisově, dostaneš se na nějakých 7,5 l což si myslím není zlý. Na dálnici při 140-150 počítej tak 9-10l. Při 130 , 8-9l. A teď když bylo -10 to jsem se raději na počítač ani nedíval. Je pravda, že s 6-ti kvaltem by ta spotřeba byla o něco nižší. A nakonec taková poznámečka, s majdou se nejezdí na spotřebu, to si nezaslouží, ona prostě chce jezdit v otáčkách a svižně.

MAX6  
J.
2012-02-23 19:49:10

Což mě vede k zamyšlení nafty se dělaly 1.6, 2.2 slabší a 2.2 GT silnější. Je možný že se dělalo něco jinýho,ale u těhle motorů to vůbec nesleduju. Kdo chce šetřit aď si rači koupí babettu (1,5L - 2L/100km).

MAX6  
J.
2012-02-23 19:51:12

Jinak nafty se nestraním. V práci nám stojí 20 Karos a Ivec a taky jsou fajn

2012-02-23 21:23:36

Promiň Maxi, ale není to jak píšeš, verze BK se dělala s motory 1,6 ( slabší a silnější 8Okw ), přičemž na tu slabší téměř nenarazíš, no a potom ve verzi 2,0 ( ten samý motor co se montoval do jedničkovejch šestek ). Verze BL - ta současná se dělá s 1,6 a dvěma verzemi 2,2 ( ti co jej mají si ho nemůžou vynachválit ). Řeč ale byla o ročníku 2008 a to bylo ještě BK. Myšleny jsou nafťáky. Já bych ti ale doporučil 2,0 benzin - nezničitelnej motor, neřešíš rozvody - má řetěz, krásně to jede.

MAX6  
J.
2012-02-23 21:28:55

Jo chápu co myslíš. Vim že se jedná o BK,ale myslel jsem že v těhle letech 2006-2009 se do nich už ty 2.0 diesly nedávaly a přešlo se na 2.2 diesel. Ale nafty jsem nikdy neřešil,tak si to asi pletu. Jinak souhlasim že 2.0 benzín je THE BEST !

2012-02-23 21:30:48

Ještě by mě Maxi zajímalo, jestli jsi náhodou neměl možnost jet ve starší BK trojce s dvoulitrem. Píšeš že máš novou a slyšel jsem názory, že i když jsou ty motory papírově stejně silný, tak díky těm novým euro normám je to auto oproti staré pocitově slabší. Co si o tom myslíš ?

MAX6  
J.
2012-02-23 21:33:55

Bohužel v BK jsem jezdil jenom v sedanu 2008 1.6 benzín. Takže nemůžu posoudit. Když ale 2.0 v BLku srovnám s M6 2003 2.3 benzín co má švagr tak ty auta jedou stejně, až mam pocit že ta M3 líp zrychluje. Je pravda že M3 BL má najeto necelejch 40000Km a ta švagrova M6 asi 260000km.

2012-02-23 22:06:39

Tak to klidně věřím, ty 2,3 motory prý moc povedený nebyly, nadruhou stranu 260000 je moc pěkný číslo, by mě zajímalo kolik těch supermoderních downsizingových litrových motorů s x turbama se takovým číslem bude moct pochlubit Za to mám Mazdu rád, že se tímto módním trendem zatím nedala zlomit.

2012-03-14 23:57:53

Zdravim pánové koupil jsem si zrovna to o čem je řeč M3 2.0 Sport110kw r.v.2008 a jsem uchvááááácen ))) potřeboval bych poradit jakej pruměr má výfukový potrubý, chci tam dát rezonátor a jestě jsem neměl příležitost si to změřit. dík za odp.


Odpovědět