Fórum - Téma


Mazda 2 chladič klimatizace


Fórum Technický koutek Mazda 2 chladič klimatizace




2010-10-16 22:30:36

Ahoj všichni hlavně ”dvojkaři”a možná i ostatní : po dvou letech /nové auto/ jsem zjistil že lamely pro zvýšení plochy chlazeni mezi trubičkami u chladiče klimatizace jsou oxidací tak poškozeny že se drolí na prach a náporem vzduchu při jízdě vypadávají ! ! ! Je to cca u jedenácti řad trubiček což je asi čtvrtina celkového počtu a je to přesně v místě otvoru v masce ! Reklamaci servis nechce uznat že prý je to mechanické poškození ! Chladič je celý hliníkový a ty lamely jsou prostě z nějaké sajrajtové slitiny ! Postoj servisu "chápu" protože si dovedu představit ten poprask kdyby tento problém mělo xvíce aut to by asi japonci moc velkou radost neměli ! Takže prosím vás zkoukněte chladiče a podělte se co jste zjistili nebo jak jste případně dopadli v servisu ! Jinak je klima plně funkční ! Chladič motoru je v pořádku (jen doufám že né zatím) ! Předem díky za vaše příspěvky a zase někdy čaues ! Pedros

doris  
Doris
2011-01-01 17:56:17

Ahojky, pokud se nepletu, chladič v moderních autech je z Alu slitin, ty lamely jsou měkké a příjdou mi spíš jak " tvrdší alobal", který se snadno zdeformuje i při doteku prstem. Sůl tomu bohužel nepřidá a oxidace na sebe nenechá dlouho čekat. Co mi trochu pomohlo hlavně proti kamínkům a hmyzu (který chladič zalepuje a čištění znamená likvidaci lamel) je umístní jemného tahokovu před chladič. Ten je pevnější a snadno se čistí, trochu chrání chladič i před nečistotami, nicméně proti soli je to stále málo. Zkusila bych možná ten chladič stříknout odrezovačem (třeba od Dinitrolu RC 900), ale mám s tím zkušenosti jen na oceli, kde to umí slušně zamezit pokračování koroze. Jinak v Mazdě se k tomu asi takhle stavět "musí", páč ty materiály na našich Mazdicích jsou natolik poddimenzované, že by při uznání reklamací asi zkrachovali, kdyby to měli měnit. Musíme si holt koupit nové díly... Je to ostuda, že takhle šetří.

Každopádně se nemusíš bát ohledně chlazení, kdysi jsme měli totálně zničené lamely na cca 30% přední části měděného chladiče v Nissanu (původní majitel to snad čistil ocelovým kartáčem.... ) a na funkčnost to nemělo vliv. Nakonec se chladič měnil kvůli prasklé trubce, která se stářím po cca 16 letech provozu začala rozpadat.

2011-02-10 21:42:41

Čau doris - nejspíš máš pravdu - ale pro zlepšení situace jsem si vymyslel malý zlepšováček - vyrobil jsem si před otvor v masce před chladiče takovou "dečku" a to z látkové síťky která se používá do oken proti hmyzu ! Tato síťová dečka má 12 vrstev které jsem podélně sešil k sobě a potom zastříhl přesně podle otvoru v masce. Dečku jsem připevnil pomocí obyčejné gumy která se používá v pase do trenslí neb tepláků atp. kterou jsem provlékl otvory v masce ! Protože síťka je černá guma také a mřížka též a i auto mám černé (černofialová mica) není tato dečka na první pohled ani moc nápadná. Já vím možná trochu úsměvné - ovšem účel splňuje téměř dokonale! Přívod vzduchu na chlazení je prodyšností dečky omezen kór v zimě minimálně zato abrazivní účinek zimních odletujících srágorek je omezen téměř maximálně protože je dečka protě zachytí a tím je samosebou omezen do určité míry i jejich chemický vliv na chladič(e) ! Takže spokojenost maximální, náklady minimální a práce cca 2 hodiny ! Tu samou si vyrobím i na letní provoz ale to budou stačit vrstvy zak 3-4 proti hmyzu tak akorát ! Jen mě mrzí že mě to nenapadlo dřív ale chybama se člověk učí nebo prohrává ! Jen tak mimochodem tento problém s chladičem(a) jak náhodně zjišťuji maji i jiné značky ! Takže zdarec a Mazdařům zvlášť ! ! !


Odpovědět