Fórum - Téma


mazání


Fórum 323 (obecně) mazání

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé



2008-04-05 14:17:06

najednou mi přestalo mazat autíčko a nikdo nevi co s tim...zkusili jsme zkontrolovat průchodnost potrubí a vyměnit tlakovej ventil. je pravda, že ten ventil už byl totálně zničenej, ale pořád to nemaže. čekám na Vaše rady

2008-04-05 19:20:25

Chtělo by to zkusit, jestli funguje olejové čerpadlo. Mělo by se to dát zjistit, když se vyšroubuje spínač tlaku oleje a místo něj se připojí manometr. Při 1000 ot by manometr měl ukazovat 2-3 atm. a při 3000ot by manometr měl ukazovat 3-4 atm. Pro diesel by to mělo být ještě víc. Pokud by tlak byl v pořádku a kontrolka by svítila, tak by mohl být špatný spínač tlaku oleje. Ty hodnoty jsou pro BG ale tady to bude určitě podobné.

2008-04-05 22:12:08

Frantaj moc dekuju

2008-04-05 22:35:33

Pokud by byl malý tlak oleje, tak to může být olejovým čerpadlem, ale taky by třeba mohlo být jen ucpané sací síto od olejového čerpadla. Kdysi se nám to stalo na starém motoru z 1203 který se nám přidřel. Přitom kontrolka mazání tenkrát nesvítila, ale když jsme sundali olejovou vanu, tak síto bylo dost zanešené. Je to vlastně takový obrácený trychtýř, na kterém je zespoda natažené síto a to celé je v olejové vaně potopeno v oleji a přes to je nasáván olej do olejového čerpadla

2008-04-06 11:14:04

Koukal jsem, že u 323 je olejové čerpadlo asi na klikovce, ale když jsem viděl nákres, tak jsem pořádně nepochopil, jak to čerpadlo funguje. Jedině že by fungovalo na principu excentru. Zkusím sem dát něco o mazání. Je to ofoceno z knížek Jak na to. Něco z 323 BG a něco z 626, ale ty motory to budou mít asi řešeno podobně. Asi bych první zkusil změřit ten tlak oleje a pak hledat dál. Pokud by byl malý tlak, tak by to mohlo být čerpadlem nebo přetlakovým ventilem, který by mohl být stále otevřený a může olej pouštět zase zpátky před čerpadlo a olej pak nemá tlak, aby se dostal tam,kam má. Případně by mohla být nějaká netěsnost nebo děravá trubka před olejovým čerpadlem a čerpadlo pak nasává vzduch a nenasaje olej.

2008-04-06 12:15:25

olej pohani v motoru vyvěva což neni čerpadlo a ta bud ma tlak nebo ne kašdopadně ji maš v haji a je na vyměnu zezadu na bloku je umistěna pod filtrem.

2008-04-06 13:21:20

indyjones:

1-pod filtrem je pouze tepený výměník, nebo rovnou blok motoru popřípadě držák filtru

2-čerpadlo oleje se nachází na klikovém hřídeli a to konkrétně na srtaně rozvodu motoru

3-vývěva vyrábí podtlak, zde je kolo v kole která se spolu otáčejí v excentricky umístěné kleci a ozub má tvar trochoida. Tím jak se oproti sobě otáčjí tak mezi zuby ženou olej. V práci bych ho mohl mít rozebrané tak sem kdyžtak hodím foto.

2008-04-06 13:25:06

díl čerpala sem zakroužkoval

2008-04-06 20:26:32

TO JO MAŠ PRAVDU ALE KDYŽ MU NEMAŽE TAK TA VYVĚVA JE VĚTŠINOU TEN PROBLEM TAK PROTO JSEM TO TAK NAPSAL.

2008-04-06 21:53:02

prosímtě indy od kdy má benzínovej motor vývěvu. Nafták pohoda, ten jí potřebuje, neb si podtlak nevyrobí.

2008-04-06 23:55:02

olejové čerpadlo je trošku jináč řešené klasické ozubené čerpadlo co se týče vývěvy tak ta nemá na mazání žádnej vliv tak jak řekl kodlx mají vývěvu jen naftáky a je tam jen kvůli posilovači brzd ta příruba pod filtrem je jen odbočka u verzí s chladičem oleje a tu závadu bych taky vyděl na přetlakový ventyl nebo na olejové čerpadlo tedy pokud to skutečně nemaže a néni jen vadnej tlakový spínač co zhasíná kontrolku

2008-04-07 17:38:59

našla jsem zradu v tom tlakovym ventilu, v Mazdě to sice objednali podle winka, ale ten novej ventil ma zespod nějákou drážku a tou se ten olej vrací, takže čerpadlo nedokázalo nasát. tak doufám, že to bude jen tim. ale jelikož se ten problém objevil ještě než se začalo manipulovat s tim ventilem, tak nevim...


Odpovědět